۴۰ نفر در استان کرمان به مالاریا مبتلا شدند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.borna.news ” در مورد مقاله ” ۴۰ نفر در استان کرمان به مالاریا مبتلا شدند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

۴۰ نفر در استان کرمان به مالاریا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره وضعیت بیماری مالاریا در استان کرمان گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۰ نفر در استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا و همه آن‌ها درمان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز؛ دکتر سعید صحبتی افزود: همه افرادی که در استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا شده‌اند سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب‌شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته‌اند و موردی که در داخل استان به این بیماری مبتلا شده‌ باشد، نداشته‌ایم.

او ادامه داد: بسیاری از بیماران، سفرهای شغلی یا ماموریت کاری به مناطق مرزی داشته‌اند.

صحبتی اضافه کرد: متاسفانه وضعیت مالاریا در دو سال اخیر به دلیل باران‌های مونسونی (باران‌های شدید باعث تشکیل باتلاق و محیط مناسب برای رشد و تکثیر پشۀ ناقل بیماری مالاریا به نام‌ پشه آنوفل می‌شوند)، حاد شده و مالاریا دوباره شعله‌ور شده است.

او افزود: همکاران محترم پزشک نباید تصور کنند که مالاریا ریشه‌کن شده و حتما باید از بیماران‌شان شرح حال دقیق بگیرند و سوال کنند که آیا سابقه سفر به مناطق آلوده به مالاریا را داشته‌اند یا خیر؟.

صحبتی با بیان این‌که تشخیص و درمان مالاریا کاملا رایگان است، به مردم توصیه کرد: اگر سابقه اقامت یا مسافرت به مناطق شرقی کشور را داشته و پس از یک یا دو هفته دچار تب و لرز شده‌اند، حتما به پزشک مراجعه و اعلام کنند که به مناطق آلوده سفر داشته‌اند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا