خسارت 4 هزارو 495 میلیارد تومانی سیل و توفان در استان کرمان 

۴۴۹۵ میلیارد دلار خسارت سیل و طوفان در استان کرمان

بیگ نیوز/ کرمان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مجموع خسارت ناشی از سیل و طوفان در استان کرمان از 25 تا 30 دی ماه را حدود 4495 میلیارد دلار اعلام کرد.

مجید سعیدی امشب هفتم بهمن ماه با اعلام این خبر گفت: این میزان خسارت پس از ارزیابی توسط کارشناسان دستگاه های اجرایی و دولت های 15 شهرستان تحت تاثیر سیل و طوفان به صورت استاندارد تهیه شده است. ”
وی ادامه داد: از کل خسارات برآورد شده حدود 2794 میلیارد دلار مربوط به حوزه زیرساخت و حدود 1701 میلیارد دلار مربوط به بخش کشاورزی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: 3792 واحد مسکونی (26 تا 30 دی ماه) آسیب دیدند که از این تعداد 3480 واحد نیاز به تعمیر و 312 واحد نیاز به بازسازی دارد.
سعیدی گفت: ارزیابی ها به همراه مستندات به سازمان مدیریت بحران ارسال شده که با امضای وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود تا در جلسه هیئت دولت تنظیم شود.
وی بیان کرد: پس از تایید و ابلاغ وام های جبرانی، پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان یادآور شد: اقدامات فوری و اضطراری از جمله بازگشایی و ایجاد گذرگاه‌های موقت در جاده‌ها و تعمیر و بهسازی برخی زیرساخت‌ها انجام شده و کار برای ساخت پلمب‌های آسیب‌دیده در حال انجام است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا