نمک و ورزش: چرا نمک بخشی ضروری از تمرین شما است؟

نمک در چند سال گذشته به کانون بحث های داغ تبدیل شده است. همه ما می دانیم که مقدار زیادی از مواد برای ما مضر است، چیزی که به زودی با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت، و خطرات بیش از حد توصیه شده روزانه نمک به طور فزاینده ای شناخته شده است، بسیاری از ما نمی دانیم. بدانید که وجود نمک بسیار کم در بدن ما می تواند خطرناک باشد.

برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد نمک و ورزش، از متخصص تغذیه و  مربی شخصی خود  نظر او و نقشی که باید در رژیم تمرینی شما ایفا کند را جویا شدیم. اما بیایید مستقیماً با برخی از حقایق نمک و نمک دریایی , نمک صورتی آشنا شویم…

نمک و ورزش: این دو چگونه به هم مرتبط هستند؟

ما می دانیم که در طول تمرین نمک خود را از دست می دهیم، اما این بسیار بیشتر از یک روش هوشمندانه برای خنک شدن بدن ما است. توضیح می دهیم که چگونه سطوح پایین نمک در بدن شما می تواند بر تمرین شما تأثیر بگذارد:

  • نمک نقش حیاتی در بدن ما دارد. می تواند به تنظیم انقباض عضلانی، عملکرد اعصاب و حجم خون کمک کند. همچنین سطح مایعات را در بدن شما تنظیم می کند.

  • سطوح پایین سدیم می تواند باعث کم آبی، گرفتگی عضلات یا حتی نارسایی اندام شود.

  • اگر یک ورزشکار زیاد عرق می‌کند و مقدار زیادی سدیم از دست می‌دهد، ترکیبی از غذاهای شور یا تنقلات و نوشیدنی‌های غنی از الکترولیت ممکن است برای بالا نگه داشتن سطح سدیم ارجح باشد.

 نمک و ورزش

مصرف نمک و ورزش

اگرچه سطح توصیه شده ای از سدیم وجود دارد که باید به صورت روزانه مصرف کنیم، تأکید می شود که تعمیم میزان مصرف نمک در افراد می تواند خطرناک باشد. این امر به ویژه در مورد ورزشکارانی که ممکن است نیاز به مصرف بیشتری داشته باشند تا نمکی که در طول ورزش از دست می‌رود را جبران کنند، صادق است.

هر کس متفاوت است و بسته به شکل بدن و اندازه، برخی از افراد به نمک بیشتری نسبت به دیگران نیاز دارند. همانطور که گفته شد، به عنوان یک قانون کلی، مهم است که سطح خود را بعد از یک تمرین سخت بالا نگه دارید.

یک ورزشکار متوسط ​​در هر ساعت ورزش می تواند حدود یک لیتر آب بدن خود را از دست بدهد. اگر به شدت تمرین کرده باشید، این مقدار می تواند به دو لیتر افزایش یابد  .

برای مثال، بسیاری از دوندگان هنگام تمرین و مسابقه، نمک زیادی از دست می دهند. این به طور قابل درک منجر به میل به نمک بعد از تمرین می شود. توصیه این است که مصرف خود را زیاد کنید و یک میان وعده نمکی و نوشیدنی ورزشی مصرف کنید تا ضایعات را جبران کنید. حدود 200 میلی گرم سدیم ایده آل است.

نمک دریایی و گرفتگی عضلات هنگام ورزش: آیا مصرف سدیم کلید اصلی است؟

سطوح پایین آب در بدن می تواند منجر به کاهش منابع نمک شود که می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود، بنابراین ورزشکاران با عملکرد بالا باید یک رژیم غذایی کاملاً متعادل و با مقدار مناسبی از تمام مواد مغذی داشته باشند. نمک دریایی ام. سی 2 علاوه بر سدیم، مواد معدنی فراوانی دارد که نیاز بدن به تمام مواد مغذی را تامین کرده و به رفع گرفتگی عضلات در حین ورزش کمک می کند.

چگونه یک رژیم غذایی معقول و کم سدیم را حفظ کنیم؟

در حالی که ما ثابت کرده‌ایم که نمک بخشی ضروری از رژیم غذایی ما است، و نمک و ورزش به طور ذاتی مرتبط‌تر هستند که فکر می‌کردیم، نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم که واقعاً باید مصرف خود را محدود کنیم.

تخمین زده می شود که تا 75 درصد از مصرف روزانه نمک توصیه شده ما از غذاهای روزمره تامین می شود، بنابراین احتمالاً بدون اینکه متوجه شوید، راه حل خود را دریافت می کنید و این قبل از آن است که بسیاری از ما روی میز شام نمک به غذای خود اضافه کنیم، اغلب فقط از روی عادت. البته از آنجایی که نمک در کمین جاهایی است که انتظار نداریم آن را پیدا کنیم، مصرف بیش از حد آن برای ما آسان است.

پنج غذای غافلگیر کننده با سدیم بالا

نان  : در یک مطالعه در سال 2011 پیشنهاد شد که برخی از قرص های نان ممکن است در هر برش به اندازه یک بسته چیپس نمک داشته باشند.

غلات  : شما انتظار دارید که برخی از مارک های غلات دارای محتوای قند بالایی باشند،  اما نشان داده شده است  که در بسیاری از انواع محبوب، سطوح فوق العاده بالایی از نمک نیز وجود دارد.

کنسرویجات  : توسط بسیاری به عنوان یک گزینه ناهار سالم در نظر گرفته می شود، اما شاید نه. مطالعات نشان داده است که برخی از کنسرویجات می توانند نمک مشابه (یا بیشتر) نسبت به دو تکه پیتزای آماده داشته باشند.

پنیر چدار  : قبلاً دارای چربی های اشباع شده بالایی بود، اما مشخص شد که 95 درصد محصولات پنیر حاوی نمک بیشتری در هر وعده نسبت به یک بسته چیپس نمکی آماده هستند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا