طرز تهیه پنکیک چگونه است؟

طرز تهیه پنکیک

پنکیک یکی از آن صبحانه های خوشمزه بین المللی است که به آن پنکیک می گویند زیرا در تابه های کوچک پخته می شوند. پنکیک انواع مختلفی دارد و در کشورهای مختلف به روش های مختلفی تهیه می شود و معمولاً به عنوان میان وعده، شام و بیشتر صبحانه سرو می شود. البته نوعی پنکیک هم وجود دارد که به عنوان پیش غذا سرو می شود و معمولا با گوشت یا مرغ تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه 8 عدد پنکیک

آرد سفید: ۱ پیمانه

تخم مرغ: ۱ عدد

وانیل: نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

شیر: ۱ پیمانه سرخالی

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

نمک: مقدار کمی

طرز تهیه پنکیک برای صبحانه

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ را در ظرف مناسبی ریخته و کمی هم می زنیم تا غلظت آن جدا شود و کاملا یکدست شود سپس شکر و وانیل را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط می کنیم. هم میزنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

نکته مهم دیگر در مورد افزودن وانیل این است که باید وانیل را خیلی کم اضافه کنید زیرا اگر وانیل زیاد باشد پنکیک را تلخ می کند. سپس پس از مخلوط شدن خوب مواد، روغن مایع را به کاسه اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا با همزن دستی مواد را خوب هم میزنیم تا یکدست شود سپس در یک کاسه بزرگ بیکینگ پودر را با کمی نمک و آرد سفید مخلوط میکنیم سپس مخلوط آرد را دو بار الک میکنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از الک کردن، مخلوط آرد را به کاسه با تخم مرغ اضافه می کنیم و همه مواد را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس شیر را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مدام مواد را هم می زنیم تا خمیر پنکیک شود. تشکیل می شود.

گام پنجم

اگر شیر در دسترس ندارید یا به دلایلی نمی خواهید از شیر استفاده کنید، می توانید از آب برای تهیه پنکیک استفاده کنید. پس از آماده شدن خمیر پنکیک، پنکیک ها را در یک تابه بسیار کم عمق قرار دهید

مرحله ششم

سپس قسمت پایینی تابه را با مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم، حالا یک قاشق کوچک از مواد را داخل تابه می ریزیم (نیازی نیست خمیر پنکیک را خودتان چرب کنید، چون باید آنقدر شل باشد که روی آن چرب شود. خودش) و اجازه دهید باد کند.

مرحله هفتم

بعد از ته پنکیک رنگی آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. همه پنکیک ها را به همین ترتیب آماده کنید، سپس می توانید میوه های تازه فصل مانند توت فرنگی، موز، آناناس و … یا صبحانه معمولی مانند عسل، مربا، نوتلا و کره را سرو کنید.

از شیر یا آب استفاده کنید

همه سرآشپزهای معروف استفاده از شیر را برای تهیه پنکیک توصیه می کنند زیرا شیر علاوه بر طعم بهتر پنکیک باعث می شود پنکیک شما بافت نرمی داشته باشد و بدون اینکه خشک شود می توانید مدت زمان بیشتری آنها را بپزید.

پنکیک با کره

برای خوشمزه تر شدن پنکیک، البته می توانید کمی کره اضافه کنید، چون می توانید زمانی که پنکیک ها پخته شده اند، کره اضافه کنید، می توانید پنکیک را بدون کره درست کنید، زیرا برخی افراد پنکیک با کره را ترجیح می دهند. .

طرز تهیه شیرینی

اگر می خواهید پنکیک شما مانند کیک نرم و پفکی باشد، می توانید نصف قاشق چایخوری آرد را به مایه پنکیک اضافه کنید. نکته دیگر این است که برای از بین نرفتن پودر نیازی به مخلوط کردن زیاد نیست.

پس از اضافه کردن بکینگ پودر به خمیر پنکیک، سعی کنید از مخلوط کردن بی مورد مایه پنکیک خودداری کنید، زیرا بکینگ پودر خاصیت خود را از دست می دهد. پس از افزودن شیر یا آب به مواد، باید مواد را فقط در حد یکنواخت مخلوط کنیم.

آموزش |شکر

با پنکیک چی بخوریم بهتره؟

یکی از سوالاتی که ممکن است نگران شما باشد این است که با پنکیک چه بخوریم. پنکیک صبحانه چون خوشمزه است با مربا، خامه صبحانه، میوه تازه، شکلات صبحانه، نوتلا و … سرو می شود.

نوع دیگری از کلوچه وجود دارد که به عنوان خمیر مایه استفاده می شود، به عنوان مایه خمیر یا غذای کامل، طعمی شبیه به نان دارد و به همین دلیل می توانیم آن را به غذاهای مختلفی مانند: گوشت، مرغ، سوسیس، کالباس اضافه کنیم. ، و غیره. برای خدمت.

به پنکیک

این نوع پنکیک یکی از لذیذترین پنکیک ها به حساب می آید که اغلب در دو دستور تهیه می شود، با آرد بدون آرد. اگر می خواهید این پنکیک خوشمزه را در خانه درست کنید.

پنکیک شکلاتی

یکی از محبوب ترین دستور العمل های پنکیک صبحانه، استفاده از کاکائو یا تکه های شکلات در پنکیک است که در نتیجه پنکیک های شکلاتی چیپسی تهیه می شود. اگر می خواهید کوکی های شکلاتی درست کنید، راهنمای زیر می تواند به شما کمک کند.

پنکیک آجیلی

پنکیک آجیلی یکی از محبوب ترین انواع پنکیک در جهان است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای پایه این پنکیک می توانیم از موادی مانند نوتلا یا شکلات صبحگاهی استفاده کنیم. دستور پخت این پنکیک را در مقاله زیر بخوانید.

پنکیک سیب و دارچین

پنکیک سیب و دارچین یکی از خوشبوترین پنکیک های موجود است که طعم فوق العاده ای دارد. برخلاف سایر پنکیک ها، این پنکیک ها معمولا در عصر آماده می شوند، برای آموزش طرز تهیه این پنکیک های خوشمزه به مقاله زیر مراجعه کنید.

پنکیک ژاپنی

اگر به نان های ریز و پف دار علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این پنکیک خوشمزه را امتحان کنید. پنکیک ژاپنی از نظر مواد با پنکیک های دیگر تفاوت چندانی ندارد. تنها تفاوت این تابه کیک ژاپنی با پنکیک های دیگر، پف کردگی آن است.

دکمه بازگشت به بالا