تفاوت دوربین های آنالوگ با اچ دی

دوربین های آنالوگ چه فرقی با دوربین های HD دارند؟

قبل از پرداختن به تفاوت این مدل از دوربین های مداربسته در ابتدا یادآور می‌شویم که به طور کلی سه نوع دوربین مداربسته از لحاظ تکنولوژی انتقال و ضبط تصویر وجود دارد که عبارتند از دوربین های آنالوگ، hd و آی پی یا تحت شبکه.

حال در این مقاله قصد داریم تفاوت دو نوع اول را با هم بررسی کنیم.

۱- دوربین مداربسته آنالوگ

سال ها پیش به مدت طولانی بیشترین نوع دوربین هایی که در صنعت نظارتی تولید و استفاده می‌شد از نوع cctv یا آنالوگ بود. این نوع دوربین های که کیفیت تصاویرشان براساس خطوط رزولوشن TVL ارزیابی می‌شد توانسته بودند سال ها با وضوح استاندارد خود بخش بزرگی از بازار را در اختیار بگیرند.

اما در اثر پیشرفت تکنولوژی بالاخره جای خود را به نسل های آینده خود یعنی دوربین های HD و IP داد.

برخلاف دوربین های نسل جدید، دوربین های آنالوگ برای نشان دادن تصاویر خط های جداگانه ای را ایجاد و برروی صفحه نمایش نشان می‌دادند و در نتیجه تصاویر نهایی شکل می‌گرفت. به عنوان مثال یک دوربین مداربسته 1000 تی وی لاین دارای 1000 خط جداگانه بود.

معضلاتی از قبیل کیفیت تصویر پایین و ظهور مفهوم مگاپیکسل موجب شد تولیدکنندگان این صنعت از جمله هایک ویژن و داهوا به سمت تولید دوربین های مجهز به تکنولوژي HD با رزولوشن بالاتر بروند.

به طور خلاصه باید گفت که نسل دوربین های آنالوگ دیگر منقرض شده و فقط دوربین هایی که سالها پیش نصب شده اند و هنوز کار می کنند باقیمانده اند. لذا عملاً باید به فکر گزینه های بعدی یعنی دوربین های نظارتی HD یا IP باشیم.

۲- دوربین مداربسته HD‌ (اچ دی)

قبل از اینکه به توضیح دوربین های اچ دی بپردازیم لازم است یادآوری کنیم که نسخه های تقویت شده ای از دوربین های آنالوگ همچنان وجود دارند که به دوربین های AHD معروف هستند. این دوربین ها هم اکنون هم در بازار موجود هستند و اتفاقا مشتریان فراوانی هم دارد. چرا که توانسته است برخی معضلات دوربین های آنالوگ را برطرف کند و از لحاظ قیمتی هم به صرفه باشد.

DS-2CE56D8T-IT1E

عکس دوربین هایک ویژن ازایسنا

اما دوربین های hd و مدل های پیشرفته تر یعنی FHD، بر مبنای پیکسل ارزیابی می‌شوند. به عنوان مثال دوربین هایی که بر روی گوشی های موبایل همه ما نصب هستند نیز از نوع دوربین های HD به حساب می‌آیند.

مثلا دوربین ۱ مگاپیکسلی HD، دارای یک میلیون پیکسل در هر نقطه از تصویر است که باعث تولید کیفیت بیشتر تصاویر می‌شود. لذا هرچه تراکم پیکسلی بالاتر باشد خروجی تصاویر هم واضح تر و بهتر خواهد بود.

بنابراین دوربین های مگاپیکسلی به دلیل کیفیت بالاتر از مزایای بیشتری از آنالوگ برخوردار شدند و به سرعت مشتریان فراوانی را مجذوب خود کرد.

شما هم می‌توانید دوربین های مداربسته خود را از مدل های HD انتخاب کنید و با نصب صحیح بهترین تصاویر خروجی را ذخیره نمایید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا