چرا مهاجرت به قبرس از طریق کار

قبرس جزیره ای در شرق مدیترانه است که دارای دو قسمت شمالی (تحت کنترل ترکیه) و جنوبی (تحت کنترل یونان) است. این کشور به ویژه در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از مواردی که باعث رونق این کشور شد جذب نیروی کار و سرمایه خارجی است.

اخذ اقامت از طریق کار نیز یکی از راه های مهاجرت به قبرس می باشد. قبرس با شرایط اروپایی و تاریخ انقضای پاسپورت خود می تواند راه جدیدی برای متقاضیان پاسپورت این کشور و جهش بزرگی در کیفیت زندگی باشد. در متن زیر شرایط مختلف کار در قبرس را بررسی خواهیم کرد.

شرایط اخذ اقامت قبرس با ویزای کار قبرس 2021

از سال 2019 به ویژه با شیوع ویروس کرونا، اقتصاد همه کشورها تحت تأثیر قرار گرفته است. درباره اخذ اقامت قبرس شمالی هم همینطور بود. افزایش نرخ بیکاری و بی ثباتی اقتصادی تا حدودی شرایط جویندگان کار در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است اما همواره نیاز به افراد ماهر و متخصص در این کشور احساس می شود. با ورود کارگران بین المللی، قبرس بهره وری و راندمان تولید این کشور را افزایش داده و میزبان بسیاری از متخصصان خارجی بوده است. قبرس هر ساله به تعداد زیادی از متخصصان خارجی کار ویزای کار برای کار در این کشور ارائه می دهد. در این راستا متقاضی ملزم به اطلاع از شرایط آن ویزا و ارائه مدارک لازم خواهد بود.

اصولا برای کار در قبرس به یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای قبرسی نیاز دارید. که یا خودتان این پیشنهاد را پیدا کرده اید (جوینده کار) یا این پیشنهاد توسط کارفرما به شما داده شده است (Job Offer). شرایط اخذ ویزای کار در قبرس شمالی و جنوبی یکسان است. اما در برخی موارد این مشکل تفاوت هایی دارد. بهتر است با شرایط کار در قبرس شمالی و جنوبی بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و شرایط خود را در این کشور مقایسه کنید.

قبرس |مهاجرت

انواع ویزای کار در قبرس

به طور کلی ویزای این کشور همانطور که در زیر به آن اشاره کردیم به دو دسته تقسیم می شود.

اخذ ویزای کار از طریق استخدام

در این صورت طبق قوانین اتحادیه اروپا کارفرمای قبرسی به مدت 3 ماه شغل مورد نظر را تبلیغ می کند. در صورت عدم یافتن نیروی کار، آگهی را برای 3 ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا تمدید می کند. در صورت نبود نیروی انسانی کارفرما می تواند از سایر نیروهای خارجی استفاده کند. این مسیر مشکلات زیادی دارد و بهتر است برای یافتن کار از اپلیکیشن شخصی استفاده کنید.

اخذ ویزای کار از طریق جستجوگر کار

در این صورت داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته ای که کار برای آن مشخص شده الزامی است. کسانی که ویزای جستجوی کار دارند 6 ماه فرصت دارند تا در رشته تحصیلی مورد نظر خود شغل پیدا کنند. پس از یافتن شغل، ویزای جستجوی کار آنها به ویزای کار تبدیل می شود. قبرس این ویزا را ندارد اما مشکلی ندارد. راه رسیدن به آنجا این در کشورهایی مانند اتریش و آلمان زیر 4 درصد است.

شرایط ویزای کار در قبرس شمالی

با توجه به شرایط قبرس شمالی، کشورهایی که در آنجا کنسولگری دارند، برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارند. به عنوان مثال کشورهایی مانند ایران، ترکیه، شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا.

ویزای کار در این قسمت 30 روزه است و به افرادی که بدون ویزا می توانند وارد این کشور شوند قابل اعطا می باشد. در این راستا افرادی که فرصت و سرمایه ای برای ایجاد کسب و کار در این کشور دارند. از این کشور می توانند مجوز تاسیس کسب و کار ماهانه (Business Establishment Permit) را دریافت کنند.

در این بخش متوسط ​​درآمد ماهانه 5761 لیر است. که با توجه به تجربه کاری بیشتر و تحصیلات عالی افزایش خواهد یافت. همچنین به جای خالی قبرس شمالی نیاز است: متخصص تغذیه، مدیر اجرایی، مدیر مالی، دندانپزشک، وکیل و مدیر هتل و غیره.

شرایط ویزای کار قبرس جنوبی

قبرس جنوبی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می کند. یعنی شرایط کار در این کشور مشابه تعریف ویزای کار است.

پس از دریافت پیشنهاد شغلی، کارفرمایان موظف به مراجعه به وزارت کار و اخذ توصیه نامه برای دریافت مجوز کار هستند. سپس متقاضی باید با توصیه نامه به اداره مهاجرت در قبرس برای اخذ مجوز کار خود مراجعه کند. این روند 4-6 هفته طول می کشد اما گاهی اوقات تا 6 ماه طول می کشد.

در این راستا برخی از کارشناسان و فوق‌کارشناسان رشته‌های ورزشی (مربی یا ورزشکار)، نقاشان و هنرمندان و…

آنها همچنین می توانند برای یک پروژه خاص در قبرس مجوز کار 4 ساله دریافت کنند و پس از اتمام ویزا و پروژه به کشور خود بازگردند. ویزای کار در قبرس جنوبی به شرح زیر است:

ویزای کار در منزل

درد ویزا

ویزای کار در شرکت های بین المللی

ویزا برای کار در شرکت های دولتی

ویزا برای شروع

ویزای داوطلبانه

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار قبرس

روند صدور و تهیه مدارک همواره در امور مهاجرتی حائز اهمیت بوده است. زیرا اشتباهات، سازماندهی نادرست و جعل می تواند منجر به رد درخواست ویزا شود. در اینجا مدارکی که برای دریافت ویزای کار قبرس یورومای نیاز دارید آورده شده است.

اصل و کپی پاسپورت متقاضی

فرم های M.58 و M64 را پر کنید و به سفارت ارسال کنید.

اثبات و تولید گواهی عدم وجود سابقه بد

ارائه گواهی پزشکی برای تایید سلامت (عدم ابتلا به سل، هپاتیت B و C، ایدز یا HIV و سیفلیس در 4 ماه گذشته)

اثبات توانایی مالی

ارائه قرارداد منعقده با پیشنهاد استخدام (مهر شده با مهر وزارت کار قبرس)

صدور فیش واریزی (20 پوند برای درخواست ویزا)

ارائه ضمانت نامه بانکی از طرف کارفرما (به مبلغ 350 تا 800 لیر به مدت حداقل 1 سال)

مدارک هویتی

مدارک تحصیلی و حرفه ای

برای تمدید ویزای خود، فرم M64 را به همراه 20 پوند ودیعه ارسال و تکمیل کنید

گواهی ترخیص مالیاتی کارفرما

گواهی بیمه سلامت

چگونه در قبرس کار پیدا کنیم

با توجه به سوال پرسیده شده. اخذ ویزای کار و جستجوی کار در قبرس راه ها و مراحل خاص خود را دارد. البته کار برای افرادی که در کشورهای جهان سوم زندگی می کنند دشوارتر خواهد بود. اما به طور کلی دو راه برای یافتن کار در قبرس وجود دارد:

انتخاب مجازی

با توجه به راحتی که اینترنت برای مادام العمر ایجاد کرده است، می توان از این نظر برای جستجوی سایت های شغلی و ارسال رزومه برای کارفرمایان نیز استفاده کرد. اگر مشخصات شما تایید شده و مهارت های تجاری شما ثابت شده است، با دعوت نامه خود به قبرس مهاجرت کنید و ویزای کاری بگیرید. در عین حال روشی زمان بر است.

اشتغال چهره به چهره

کاریابی فردی باید با اخذ ویزای کاریابی ترکیب شود. برخلاف آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی، قبرس به ایرانیان اجازه کار نمی دهد. پس سعی کنید راه های دیگری را برای مهاجرت به قبرس در نظر بگیرید. برای مثال با تحصیل در قبرس و فارغ التحصیلی در این کشور می توانید ویزای کار (که ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل می کند) دریافت کنید.

راه دیگر برای یافتن شغل، خرید خانه است. این ملک باید 2 میلیون یورو ارزش داشته باشد و بدین ترتیب اقامت دائم و سپس اجازه کار اخذ شود.

راه دیگر اخذ مجوز کار از طریق ثبت شرکت است. با سرمایه اولیه 171000 یورو می توانید اجازه اقامت دو ساله در قبرس و اجازه کار را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا