مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک به کمک آدونیس

زندگی در یونان و شرایط خرید ملک یونان

خرید ملک در یونان، یکی از روش های مهاجرت به یونان می باشد. یونان کشوریست که در بخش جنوب شرقی اروپا و در جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است. نام فارسی کشور یونان از واژه ایونیا گرفته شده است که منطقه یونانی نشین در آسیای صغیر می باشد. کشور یونان همواره به عنوان مهد تمدن غرب و پایتخت به وجود آمدن دموکراسی در جهان شناخته می شود. شهر آتن، پایتخت این کشور است. یکی از منابع عمده درآمدزایی در کشور یونان، صنعت گردشگری می باشد که حدود ۱۵‎٪ از سهم تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شود.

فرهنگ یونان، دوره تکاملی هزار ساله ای را طی کرده است. مساحت این کشور ۹۹۰/۱۳۱ کیلومتر مربع و واحد پول آن یورو است. حکومت یونان از نوع جمهوری پارلمانی به شمار می رود. در ۱۸ آوریل سال ۲۰۱۳، کشور یونان قانونی را وضع کرد که به واسطه آن به شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، اجازه اخذ اقامت یونان با خرید ملک داده می شود. در نتیجه آن، تعداد متقاضیان مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک و اخذ اقامت دائم افزایش یافت. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف مهاجرت به یونان با خرید ملک به کمک آدونیس خواهیم پرداخت.

آپارتمان |اتحادیه اروپا

اخذ اقامت یونان با خرید ملک و شرایط اخذ پاسپورت

به جز ویزای تحصیلی یونان، یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور یونان و اخذ اقامت یونان با خرید ملک می باشد. کشور یونان یکی از نزدیک ترین کشورهای اروپایی از لحاظ مسافت به کشور ایران است. با توجه به اینکه پرواز مستقیم از ایران به پایتخت این کشور انجام می شود، هم اکنون فرصت های سرمایه گذاری بی شماری وجود دارد که یکی از مهم ترین این سرمایه گذاری ها، خرید ملک در یونان است. هر شهروند غیراروپایی می تواند با خرید خانه در یونان به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو اقامت کشور یونان را به دست آورد و به واسطه آن اعضای خانواده خود از جمله فرزندان زیر ۲۱ سال و همسر را نیز به همراه خود به یونان ببرد.

مدت زمان اعتبار این مجوز اقامت، ۵ ساله می باشد و چنانچه پس از گذشت این مدت، تغییری در مالکیت ملک ایجاد نشده باشد، این مدت زمان 5 سال دیگر تمدید خواهد شد. این نوع اقامت در کشور یونان تحت عنوان قانون اقامت طلایی یونان شناخته شده است. پس از گذشت حدود هفت سال از اقامت یونان با خرید ملک، امکان دستیابی به ، امکان افتتاح حساب بانکی و نقل و انتقال پول، امکان استفاده از خدمات آموزشی و… برای شخص سرمایه گذار ایجاد می شود.

مقاله پیشنهادی: فرم درخواست ویزا سفارت یونان

چه افرادی واجدین شرایط خرید ملک در یونان هستند؟

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله یونان، هیچگونه محدودیتی برای اخذ مالکیت املاک این کشورها توسط افراد غیر اتحادیه اروپایی وضع نکرده اند. خرید ملک در یونان یکی از مطمئن ترین راه های سرمایه گذاری است که اجاره دادن آن برای کوتاه مدت و یا بلند مدت به افراد دیگر، سود قابل توجهی برای خریدار به همراه دارد. تنها شرط خرید خانه در یونان، برخورداری از حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای خرید است؛ لذا تقریباً کلیه افراد خارجی، واجد شرایط خرید ملک در این کشور می باشند.

البته برخی از مناطق کشور یونان (معمولاً مناطق مرزی کشور یونان) به دلیل اینکه در زمره مناطق امنیتی به شمار می روند، تنها از سوی افراد عضو اتحادیه اروپایی قابل خرید و فروش می باشند و متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپایی نیستند مجاز به خرید خانه و ملک در این مناطق نیستند.

راهنمای مراحل قانونی خرید ملک در یونان به صورت گام به گام

مرحله اول خرید ملک در یونان، مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یونان و تدوین و امضای یک قرارداد اولیه است که باید با عنوان مشخصی تهیه شده و کلیه اختیارات و مجوزهای لازم در آن صراحتاً ذکر شده باشند. پیش از امضای این قرارداد اولیه بهتر است که با مشاوران مهاجرتی رسمی که منافع شما را مدنظر قرار دارد مشورت نمایید. زیرا مشاورین املاک یونان، غالباً قراردادهایی از پیش نوشته و آماده دارند که معمولاً تنها منافع خود را در تدوین آنها مدنظر داشته اند و شما با امضای آن ها تنها خودتان را به دردسر خواهید انداخت.

به عنوان مثال، چنانچه قراردادهایی را با محتوای سپرده های کم اولیه و پرداخت مابقی پول در مدت زمان امضا نمایید، تنها سپرده اولیه خود را از دست داده اید. چرا که مدت زمان مورد نیاز برای ورود سرمایه به یونان، بسیار طولانی است و این امر در مدت زمان کوتاه انجام شدنی نیست. در زمان عقد قرارداد خرید خانه در یونان، خریدار باید مبلغی را تحت عنوان سپرده اولیه که شامل ۵ تا ۱۰ درصد هزینه کل خرید ملک است پرداخت نماید.

امکان لغو قرارداد از جانب طرفین معامله وجود دارد. چنانچه خریدار معامله را فسخ نماید، سپرده اولیه وی به عنوان جریمه از دست می رود؛ اما در صورتی که فروشنده از فروش ملک منصرف شود، باید دو برابر پیش پرداخت را به خریدار برگرداند. مرحله بعدی مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک، دریافت یک شماره پرونده مالیاتی از اداره مالیات محلی یونان است. در زمان تکمیل اطلاعات در دفاتر اسناد رسمی، به این شماره پرونده مالیاتی نیاز است و در قرارداد نهایی نیز این شماره ذکر می شود.

جهت تکمیل معاملات خرید ملک در یونان، افتتاح یک حساب بانکی در یونان که برای پرداخت کلیه هزینه های معامله به کار می رود لازم است. فرایند خرید خانه، با امضا قرارداد نهایی از سوی طرفین معامله و پرداخت هزینه های مربوطه نهایی می شود. تکمیل قرارداد، شامل امضای نهایی قرارداد، انتقال قانونی سند ملک به خریدار، پرداخت هزینه های مورد نیاز تکمیل قرارداد و همچنین سایر هزینه ها از جمله هزینه وکیل دفتر اسناد رسمی، شهرداری، مالیات و غیره می باشد.

افرادی که از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک به دنبال اخذ اقامت یونان می باشند، مهم ترین دغدغه آنان، قیمت خانه در این کشوراست. این قیمت ها با توجه به عواملی مانند: منطقه، متراژ، امکانات و… متفاوت می باشد. افرادی که دارای سرمایه محدود می باشند، می توانند به سراغ خانه های قدیمی رفته که هزینه پایین تری برای فروش آنها در نظر گرفته شده است. همچنین هرچه به سمت شهرهای مهم و شلوغ که بیشتر در مرکز توجه هستند، برویم به همان میزان قیمت خانه ها نیز افزایش خواهد یافت. خانه ها در یونان شامل: آپارتمان های نوساز، ویلاها و خانه های قدیمی می باشد که هرکدام دارای هزینه های متفاوت است و هر شخصی با توجه به میزان دارایی و نوع هدفش برای زندگی در یونان، می تواند یکی را انتخاب و خریداری نماید.

خرید آپارتمان در آتن

آپارتمان های نوساز و جدیدی در شهر آتن ساخته شده است که با نام Psiri و Exarchia شناخته می شوند. قیمت آپارتمان در مناطق مختلف آتن متغیر است و شروع قیمت های خرید آپارتمان در آتن، از 180 هزار یورو شروع می شود که با توجه به متراژ و محل قرار گرفتن، تغییر خواهد کرد.

خرید خانه در جزایر یونان

هفت جزیره یونان، بستر مناسبی برای رشد و ترقی افراد با خرید خانه خواهد بود. به دلیل سفر هزاران توریست به این مناطق، اقتصاد پررونقی حاکم است. آپارتمان و ویلاهای بسیاری در جزایر یونان به فروش می رسند و شناخته ترین جزیره این کشور کورفو بوده که آپارتمان های با هزینه بیشتری در این جزیره به خریداران، عرضه می گردد.

هزینه های جانبی خرید ملک در یونان چقدر است؟

هزینه هایی که باید در زمان خرید ملک در یونان پرداخت شوند شامل موارد زیر می باشد:

تا به حال از مزایای خرید ملک در یونان و شرایط ساده ای که پیش روی متقاضیان خرید ملک در یونان می باشد، سخن گفتیم. اما نباید از این موضوع به سادگی بگذریم که دولت یونان، محدودیت هایی را هم در زمان خرید خانه برای افراد اعمال کرده است. مهم ترین محدودیتی که می توان به آن اشاره نمود، پیرامون قوانین طراحی شده در کشور یونان است که اجازه سکونت و یا تغییر کاربری در مناطق جنگلی، سکونت و خرید خانه در بخش های مرزی، مالکیت در خارج از مناطق شهری، خرید خانه در خطوط ساحلی، تاریخی، مناطق طبیعی و حفاظت شده، وجود نداشته و به هیچ عنوان نمی توان خانه ای را در مناطق و بخش های گفته شده خریداری کرده و یا در آن سکونت گزید. این محدودیت ها به دلیل حساسیت های سیاسی می باشد که هر کشور برای امنیت مرز و بوم و مردمان خود در نظر می گیرد که کشور اروپایی یونان نیز از همین الگو پیروی می کند.

بررسی جزئیات هزینه زندگی در یونان برای ایرانیان

به صورت کلی میزان حداقل حقوق در کشور یونان ماهانه مبلغی در حدود 385 یورو تعیین گردیده و بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، میانگین حقوق و دستمزد مبلغ 2،788 یورو در ماه می باشد. هزینه های زندگی در کشور یونان در شهرهای مختلف متفاوت می باشد اما به صورت میانگین می توان هزینه های زندگی بدون در نظر گرفتن اجاره ملک یک خانواده 4 نفره در شهر آتن را در حدود 2035 یورو تخمین زد. در جدول زیر قیمت برخی از اصلی ترین هزینه های روزمره را مشاهده می فرمایید.

شرایط اخذ ویزای همراه در روش اقامت یونان با خرید ملک

یکی از موارد مهم و جذاب برای زوج های متقاضی مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک، امکان اخذ ویزای همراه می باشد. خوشبختانه کشور یونان برای خریداران ملک در این کشور از روش گلدن ویزای یونان این امکان را فراهم نموده است تا برای هسمر و فرزندان تا سن 21 سال (و به زودی تا سن 24 سال) اقامت به عنوان همراه اخذ نمایند. نکته جالب اینکه علاوه بر همسر و فرزندان، امکان اخذ اقامت برای والدین متقاضی و حتی والدین همسر متقاضی نیز وجود خواهد داشت. همچنین تحصیل فرزندان نیز در این کشور رایگان خواهد بود.

وکیل معتبر برای خرید ملک در یونان

چنانچه نتوانید شخصاً برای خرید ملک در یونان اقدام نمایید، می توانید از وکیل قانونی برای روند خرید کمک بگیرید. به منظور پیگیری امور خرید خانه در یونان توسط وکیل، نیاز به سند وکالتنامه برای وکیل می باشد که طی آن، اختیار انجام امور مختلف مانند دریافت شماره مالیاتی و امور دفاتر اسناد رسمی به وکیل پرونده اعطا شود. این وکیل امور ملک باید مهر وکالت معتبر داشته باشد. چنانچه این سند وکالت در ایران تنظیم شده باشد باید به یونانی ترجمه شود. علاوه بر کشور یونان، در دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی می توان به اقامت دست پیدا کنید مانند و نیز می توانید با خرید ملک به اقامت دست پیدا کنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا