علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ راه حل رفع آن کدام است؟

طبیعتاً همه ما می‌دانیم چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم. باتوجه به جنس پارچه، میزان آلودگی آن و دمای مورد نیاز برای حل شدن شوینده‌ها و… ولوم را روی درجه مورد نظر قرار داده و منتظر آغاز پروسه شستشو هستیم. اما گاهی این اتفاق نمی‌افتد و ما هم اطلاعی از علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی نداریم. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراهمان باشید.

 علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ راه حل رفع آن کدام است؟

درصورتی که لباسشویی شما با مشکل خرابی تایمر یا سایر ایرادات مواجه شده است به شما تیم آرین تعمیر را جهت تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد پیشنهاد می‌کنیم. این تیم با استفاده از تکنسین‌های فنی و قابل اعتماد به شما در رفع مشکلات ماشین لباسشویی‌تان در مشهد کمک می‌کند. تنها کافی است بر روی لینک کلیک کرده و با شماره‌های پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین تکنسین را به منزل شما اعزام کنند.

بررسی دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی

برای اینکه بتوانید دلایل مختلف جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی را بررسی کنید، بهتر است یکبار با هم فرآیند عملکرد لباسشویی را بررسی کنیم.

  1. بعد از اینکه لباس‌ها را داخل لباسشویی قرار دادید، با بسته شدن درب، که توسط میکروسوئیچ انجام می‌شود، پروسه شستشو آغاز می‌شود.
  2. نوبت به آبگیری می‌رسد که به عهده شیربرقی است. علاوه بر این هیدروستاتیک تشخیص می‌دهد چه میزان آب باید وارد دیگ شود.
  3. سپس باید دمای آب توسط سنسور المنت یا ترموستات به برد لباسشویی برسد تا متناسب با دستور داده شده تنظیم شود.
  4. با چرخش دیگ شستشو رسماً آغاز شده سپس آب را تخلیه می‌کند تا چرخه ادامه پیدا کند.

در صورتی که مشکل لباسشویی ال جی شما هیچ کدام از موارد بالا نبود، می‌توانید با نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در مشهد تماس بگیرید تا در اسرع وقت تکنسین‌های حرفه‌ای جهت رفع مشکل به منزل شما مراجعه کنند. همچنان پیشنهاد ما به شما، استفاده از خدمات تیم آرین تعمیر است.

خراب شدن برد الکترونیکی؛ از اصلی‌ترین دلایل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

همه ماشین لباسشویی‌ها دارای بردی الکترونیکی هستند که متخصصان آرین تعمیر، آن را به عنوان اولین دلیل ثابت ماندن تایمر لباسشویی می‌دانند. احتمال دارد مشکل از این قطعات باشد:

  • خازن
  • مقاومت
  • آی سی
  • قطعه ای از برد

 بررسی دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی بوش

البته بهتر است این دلایل را محدود به برند خاصی نکنید. چرا که تمام لوازم برقی خانگی ممکن است بعد از  گذشت مدتی بنابه هر دلیلی دچار مشکل شوند. با وجود عملکرد مشابه تمام لباسشویی‌ها، به دلیل استفاده از متریال مختلف در ساخت قطعات پیشنهاد می‌کنیم، به عنوان مثال تعمیر ماشین لباسشویی بوش را به نمایندگی خودش بسپارید.

تیم آرین تعمیر به عنوان یکی از نمایندگی های تعمیر ماشین لباسشویی بوش در مشهد علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی را با بررسی موارد زیر، برطرف خواهد کرد:

  • خرابی تایمر
  • شکستن چرخ دنده‌های تایمر
  • ایراد در میکروسوئیچ
  • عملکرد نادرست قطعات داخلی مانند: شیر برقی، هیدروستات، ترموستات، پمپ تخلیه که باعث شده تایمر به مرحله بعدی شستشو نرود و در واقع حرکت نکند.

خراب شدن میکروسوئیچ، از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم، بعد از اینکه سنسور لباسشویی متوجه بسته بودن درب لباسشویی شد، فرمان شستشو را آغاز خواهد کرد. حال ممکن است به این دلایل میکروسوئیچ عمل نکند:

  • میکروسوئیچ، زبانه، قفل یا سوپاپ درب ایراد داشته باشد
  • درب لباسشویی به دلیل وجود مانعی بسته نشده باشد
  • سوئیچ درب خراب شده باشد
  • درب لباسشویی دفرم شده و در نتیجه بسته نمی‌شود
  • برق در بدنه جریان ندارد

بنابراین گاهی مشکل در تایمر نیست و ایرادی در مراحل قبلی باعث می‌شود که تایمر به مرحله بعدی نرود و ثابت باقی بماند.

مشکلی در موتور لباسشویی، دلیل دیگر ثابت ماندن تایمر لباسشویی

تمام مراحل چرخه لباسشویی و جلو رفتن تایمر لباسشویی را موتور کنترل می‌کند. در حقیقت موتور مجموعه ای از سیم‌ها و قطعات الکتریکی است که با یک گردان بادامکی سبب حرکت تایمر می‌شود. به همین خاطر در گروه آرین تعمیر بعداز  بررسی عملکرد دستگاه در مرحله قبل، این موارد چک خواهدشد:

  • قطعات کنترل کننده موتور تایمر
  • موتور تایمر
  • تایمر ماشین لباسشویی اتوماتیک

ایراد دستگیره برنامه لباسشویی؛ علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

از جمله قطعاتی که با تعویض آن می‌تواند جلونرفتن تایمر ماشین لباسشویی را تعمیر کرد، دستگیره برنامه است. در حقیقت با حرکت دادن این دستگیره برنامه شستشو تنظیم می‌شود. این قطعه که از پلاستیک تولید شده و باگیره ای فلزی به  شفت تایمر متصل شده، ممکن است به مرور زمان در معرض سایش قرار گرفته باشد و موجب قطعی ارتباط شود.

عملکرد کنترل کننده هیدروستاتیک، دلیل دیگر ثابت بودن تایمر لباسشویی

وظیفه کنترل کننده هیدروستاتیک بررسی باز یا بسته بودن شیر ورودی آب است. زمانی که آب به سطح مشخصی برسد این قطعه فرمان تامین و جریان برق را به موتور ارسال می‌کند. برای بررسی این قطعه حتماً با تکنسین های حرفه ای تماس بگیرید.

 علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی بوش

مشکل در سنسور المنت و ترموستات، باعث ثابت ماندن تایمر لباسشویی می‌شود

بعد از اینکه آبگیری در لباسشویی انجام شد، باید میزان دمایی که توسط کاربر به دستگاه داده شده، بررسی شود. این وظیفه به عهده المنت و ترموستات خواهد بود. بنابراین اگر میزان دما به برد الکترونیکی نرسد، موتوو اجازه رفتن به مرحله بعد را به دستگاه نمی‌دهد و در نتیجه تایمر حرکت نخواهد کرد.

حرکت نکردن تایمر ماشین لباسشویی را با مسدود نبودن مسیر تخلیه برطرف کنید

تخلیه آب ماشین لباسشویی طی چندین مرحله انجام می‌شود. پس اگر مشکلی در تخلیه آب پیش بیاید، روند شستشو مختل شده و در نتیجه تایمر حرکت نخواهد کرد.

برای اینکه این انسداد را برطرف کنید، فقط چند مورد است که می‌توانید خودتان بدون نیاز به تعمیرکار ماشین لباسشویی انجام دهید:

  • فیلتر لباسشویی را بررسی کنید
  • شیلنگ تخلیه به دلیل پیچ خوردگی مسدود نشده باشد
  • چاه فاضلابی که شیلنگ تخلیه به آن متصل است، پر نشده باشد

درغیر این صورت باید میکروسوئیچ یا پمپ تخلیه تعویض شود که آن را به عهده آرین تعمیر بسپارید.

نتیجه کلی اینکه برای تعمیر لباسشویی خودتان اقدام نکنید

در این مقاله سعی کردیم علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی را برایتان بیان کنیم. همان‌طور که متوجه شدید تایمر مانند مغز لباسشویی عمل می‌کند. پس توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید مدت‌زمان زیادی از این وسیله برقی با عملکردی صحیح استفاده کنید، سرویس آن را به طور مرتب و دو بار در سال انجام دهید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا