انواع عکاسی کامپوزیت

به عبارت ساده، هنگامی که دو یا چند تصویر با هم ترکیب می شوند و یکی را ایجاد می کنند، به آن عکاسی کامپوزیت می گویند. می‌تواند برای ایجاد یک عکس با هم تداخل داشته باشد یا برای گرفتن یک چاپ، چندین نگاتیو را به هم بپیوندد. ما در آتلیه عکاسی روبان علاوه بر خدمات عکاسی عروس در اصفهان برای شما خدمات عکاسی کامپوزیت هم انجام میدهیم.

این هنر ترکیب و خلق کردن همه جا هست. سعی کنید هنگام گشت و گذار در اینترنت، پیمایش در رسانه های اجتماعی، خواندن مجله، روی بیلبوردها در حالی که بیرون هستید، تبلیغات یا هر چیز مشابهی به عکاسی ترکیبی توجه کنید. وقتی متوجه شوید که چقدر در زندگی ما رایج است، شگفت زده خواهید شد.

خب، بدیهی است که یک عکس ترکیبی چیزی جز یک تصویر جعلی نیست. با این حال، این طاقچه از عکاسی چیزی کمتر از هنر نیست. در واقع، به مجموعه مهارت ها و تکنیک هایی کاملاً متفاوت از انواع رایج عکاسی نیاز دارد . یک تصویرسازی توسط یک عکاس ترکیبی می تواند آنقدر قدرتمند باشد که بینندگان را به چشمان خود شک کند.

کار کامپوزیت خوب یا تصویر را بسیار واقعی یا کاملاً سورئال جلوه می دهد. این چیزی است که آن را به شکلی از هنر تبدیل می کند!

این طاقچه بسیار متنوع است و برای اهداف مختلف مفید است. اگر به طور کلی به عکاسی کامپوزیت نگاه کنیم، دو ژانر فرعی دارد. و این دو تقریباً همه این اهداف را پوشش می دهند.

کامپوزیت هنری

لایه بندی تصاویر برای خلق هنر است. بیشتر اوقات، این تصاویر برای ایجاد برخی تصاویر سورئال است. در این هنر خلاق، تخیل خالق حد است. کارهای پست پروداکشن یعنی فتوشاپ به شدت درگیر این نوع هستند.

چهار دسته از عکاسی کامپوزیت هنری وجود دارد.

1. تصاویر فریبنده

این تصاویر همه جا هستند. به خصوص رسانه های اجتماعی مملو از این موارد هستند.

همانطور که از نام آن پیداست، هدف این تصاویر فریب دادن مخاطب به باور چیزی است که واقعی نیست. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که تصویری که ابتدا فکر می کردید واقعی است و بعدا متوجه شدید که جعلی است. این یک تصویر فریبنده بود که با استفاده از عکاسی ترکیبی ایجاد شد.

2. تصاویر خارق العاده

تصاویر خارق العاده همه چیز در مورد نشان دادن یک ایده فانتزی یا سورئال از طریق یک عکس است.

اگرچه این تصاویر بر اساس فانتزی یا چیزی است که به دور از واقعیت است، اما با مهارت، یک عکاس ترکیبی می تواند آن را تقریبا واقعی جلوه دهد. یک مثال رایج، تصویر فازهای مختلف ماه است، همه در یک تصویر. بدیهی است که در واقعیت، نمی توان همه مراحل را به طور همزمان مشاهده کرد، اما هنر کامپوزیت آن را واقعی جلوه می دهد.

3. تصاویر برای نمایش حرکت

این نوع در مورد شبیه سازی یک شخص یا شی در مکان های مختلف به طور همزمان است. چندین عکس در مکان‌های مختلف در یک موقعیت گرفته می‌شوند و سپس با استفاده از فتوشاپ یا نرم‌افزار ویرایش مشابه در یک تصویر ساده ترکیب می‌شوند.

4. تصاویر برای ساختن داستان

این تصاویر سخت ترین اما سرگرم کننده ترین برای کار کردن هستند.

این تصاویر یک داستان کامل را بیان می کنند یا یک سناریوی کامل را در یک تصویر منعکس می کنند. آن تصویر می تواند ساده باشد، اما تکنیک های همپوشانی و ترکیبی به شدت در آن دخیل هستند.

 عکاسی کامپوزیت

کامپوزیت فنی

این نوع شامل تصحیح خطاها در تصاویر، گردآوری تصاویر مختلف برای افزودن یا حذف یک شی، یا افزودن جلوه های ویژه در پس از تولید است.

چند نمونه رایج عبارتند از:

  • در نور بسیار روشن خورشید گرفتن منظره. به طور همزمان، و با یک فیلتر مدرج که به عنوان نور خورشید عمل می کند و تصاویر را تاریک می کند، منظره دیگری را زاویه می دهد. لایه بندی این دو تصویر در پس از تولید، شدت نور خورشید را کاهش می دهد.

  • حذف افراد یا شی از یک تصویر با لایه بندی آن با تصویری دیگر

  • افزودن یا تیز کردن ستاره ها در مناظر شبانه با کاهش آلودگی نوری و نویز در آن تصاویر.

چرا باید از عکس کامپوزیت استفاده کرد؟

در یک سطح کاملاً تفریحی، ایجاد کامپوزیت ها می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و سرگرم کننده باشد. بسیاری از مردم فقط ساعت ها با عکس های مورد علاقه خود بازی می کنند و خلاق می شوند. با این حال، در حوزه حرفه ای، عکاسی کامپوزیت یک تجارت بزرگ و یک معامله بزرگ است. نحوه استفاده از عکس یا تصویر کامپوزیت به میزان خلاقیت شما بستگی دارد. بسیاری از شرکت ها و برندها از کامپوزیت ها در کمپین های رسانه ای استفاده می کنند. برخی دیگر از تصاویر ترکیبی برای هدایت کمپین های بازاریابی، افزایش آگاهی یا جلب توجه استفاده می کنند. این همچنین قدرت تصاویر ترکیبی و اینکه چرا باید از آنها استفاده کنید را روشن می کند.

مزایا و معایب استفاده از عکس های ترکیبی

مزایای استفاده از کامپوزیت ها

در اینجا خلاصه ای سریع از مزایای استفاده از کامپوزیت ها آورده شده است.

نامزدی

درگیر کردن مشتریان معمولاً با جلب توجه آنها شروع می شود. عکس ترکیبی روش دیگری برای گفتن «خانم ببخشید» یا «ممکن است توجه شما را جلب کنم» است. اگر کامپوزیت ها در یک چیز عالی هستند، جلب توجه مخاطبان شماست.

ارتباط

مهم نیست که چه نوع پیام یا چه معنا و هدفی در پشت عکس یا تصویر ترکیبی شما وجود دارد، همچنان تلاشی برای برقراری ارتباط است. ضرب المثل می گوید، یک عکس ارزش هزار کلمه دارد، و اگر این درست باشد، می توانید تصور کنید که چقدر می توانید با یک کامپوزیت بگویید؟

تطبیق پذیری

یکی دیگر از مزایای کامپوزیت ها این است که می توان آنها را به طرق مختلف مورد استفاده قرار داد. عکس‌ها و تصاویر ترکیبی همچنین می‌توانند هر پیامی را با هم ارتباط برقرار کرده و ارسال کنند یا هر محصول یا خدماتی را تبلیغ کنند. اگر در حال اجرای یک کمپین بازاریابی هستید، عکس ها و تصاویر ترکیبی می توانند به شما کمک کنند.

 عکاسی کامپوزیت چیست

هزینه

جدا از هزینه اولیه خرید نرم افزار و ابزار ساخت عکس های ترکیبی، عملاً هیچ هزینه ای برای ایجاد آنها وجود ندارد. بسیاری از شرکت ها برای ایجاد این تصاویر بازاریابی قدرتمند در یک آتلیه در اصفهان با کارشناسان بازاریابی یا متخصصان طراحی گرافیک تماس می گیرند .

معایب استفاده از کامپوزیت ها

در حالی که تعداد زیادی وجود ندارد، در اینجا نگاهی به معایب بالقوه استفاده از تصاویر ترکیبی داریم.

جنجال جدال سرسختانه

استفاده از چندین عکس یا تصویر می تواند شروع به ورود به قلمرو قانونی نقض حق نسخه برداری کند. در حالی که اجتناب از این موقعیت‌ها آسان است، هر کسی که تجربه یا تحصیلات لازم در مورد این مسائل را نداشته باشد، ممکن است در معرض خطر نقض قوانین خاص باشد.

نحوه ایجاد یک تصویر ترکیبی

اکنون که خوب، بد و زشت عکس های ترکیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم، می خواهید بدانید که چگونه عکس ها و تصاویر ترکیبی ساخته می شوند، درست است؟ در اینجا یک طرح کلی از آنچه برای ایجاد یک تصویر ترکیبی انجام می شود آورده شده است.

تصاویری را که نیاز دارید برنامه ریزی کنید

در حالی که امکان جستجو و یافتن تصاویری که استفاده می کنید وجود دارد، همیشه توصیه می شود ابتدا سعی کنید آنها را جمع آوری کنید. این نه تنها به تعریف و شفاف سازی پیام کمک می کند، بلکه برای طرح و فرآیند طراحی نیز مفید است.

اگر یک تصویر دیر اضافه شده است و یکی از انواع فایل های تصویری نیست که نرم افزار شما با آن سازگار است، این یک مشکل است. اگرچه اکثر متخصصان می توانند در این زمینه کار کنند، اما می تواند این فرآیند را طولانی تر، کارآمدتر کند و به طور بالقوه کیفیت تصویر ترکیبی نهایی را به خطر بیندازد.

تجهیزات مناسب داشته باشید

اگر عکس اضافه می کنید یا از دوربین استفاده می کنید، ارزش این را دارد که از داشتن تجهیزات مناسب اطمینان حاصل کنید. این شامل نگرانی هایی مانند قابلیت های دیجیتال، پیوست ها و سایر تجهیزات ضروری می شود. علاوه بر تجهیزات مناسب، داشتن نرم افزارهای خوب نیز ضروری است. گرفتن، جمع‌آوری و ایجاد عکس‌ها و تصاویری که می‌خواهید تنها بخشی از فرآیند است. به همان اندازه، اگر مهمتر نباشد، نرم افزار ویرایشی است که عکس ها و تصاویر شما را به یک ترکیب تبدیل می کند.

آموزش نرم افزارهای ویرایش ترکیبی

جادوی ایجاد عکس ها و تصاویر ترکیبی معمولاً در تخیل شما شروع می شود. با این حال، واقعیت و ایجاد آن تصاویر با نرم افزار ویرایش ترکیبی شما آغاز می شود. برنامه هایی مانند Photoshop و Lightroom نمونه های رایج نرم افزارهای ویرایش ترکیبی هستند. بازاریاب‌های حرفه‌ای، طراحان گرافیک و هنرمندان سال‌ها صرف یادگیری نحوه استفاده از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار ویرایش ترکیبی کرده‌اند. در دست هنرمند یا دستیار خلاق مناسب ، تخیل تنها محدودیتی است که تصاویر ترکیبی می توانند ایجاد کنند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا