عکاسی صنعتی خوراکی

محتوای خبر پنهان کن

عکاسی محصولات غذایی

عکاسی مواد غذایی به لحاظ استفاده از سوژه خوراکی همواره تبلیغات جذابی برای مخاطبان بهمراه دارد. استفاده از اکسسوارهای مرتبط با محصول و همچنین چیدمان و نورپردازی خلاق باعث تولید عکسهای تاثیرگذار در تبلیغات می شود. عکسهای تبلیغاتی غذا برای بخش زیادی از مردم جامعه که به غذا و خوراکی ها علاقه دارند همیشه جذاب است و بازخوردهای لازم در فروش این محصولات را به همراه دارد.

عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی به لحاظ نوع محصولات و ایده ها و چیدمان با سبک های مختلفی انجام می شود. نکته مهم که موفقیت و تاثیرگذاری یک عکس تبلیغاتی را تضمین می کند خلاقیت در ایده پردازی و اجراء حرفه ای عکس است. یک عکس تبلیغاتی موفق در بخش صنایع غذایی می تواند چنان تاثیری بر بازار هدف داشته باشه که برای مدتها برند در ذهن ها باقی ماندگار شود.

آشپزی |آموزش

عکاسی مواد غذایی زیرمجموعه ای از عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به شمار می رود. مشتریان نسبت به تصاویر واکنش بهتری نشان می‎دهند. بنابراین، عکاسی مواد غذایی نقش مهمی در تبلیغ محصولات غذایی شما و جلب مشتری خواهد داشت عکاسی محصولات غذایی در آتلیه صنعت ایران شامل زیر مجموعه زیر می باشد:

  • نان، کیک و شیرینی
  • ادویه جات
  • چای و دمنوش
  • غذا و دسر
  • میوه و سبزیجات
  • انواع نوشیدنی ها
  • کنسروها
  • حبوبات
  • سایر محصولات فروشگاهی

این مدل عکاسی بیشتر در آگهی‌های تبلیغاتی از جمله مجلات، کتاب‌های آشپزی، منو یا بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد دارد. دنیای مجازی علاوه بر مزیت‌های فراوانی که به دنبال داشته موجب ارتقای سطح توقع و سلیقه مردم نیز شده است که البته افراد موفق به سرعت خود را با ارتقای آن تطبیق می‌دهند.

مزایای عکاسی حرفه ای از مواد غذایی

  • فراهم‎سازی تصاویری از ظروف حاوی غذاهایی که در رستوران شما سرو می‎شود باعث افزایش تعداد مشتریان ورودی به آن خواهد شد. از طریق عکاسی مواد غذایی، خدمات ملموس شما خواهد شد. مشتریان شما از ظاهر و ظرف غذایی که شما سرو می‎کنید با خبر می‎شوند. بدون شک این قضیه باعث خواهد شد آن را سفارش دهند
  • عکاسی مواد غذایی به رستوران شما شخصیت می‎بخشد.
  • عکاسی مواد غذایی به شما کمک می‎کند از طریق عکس با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این امر باعث ارتقاء شخصیت برند شما خواهد شد. مشتریان علاوه بر آگاهی از غذاها و ظروف آن از فضای رستوران شما هم باخبر می‎شوند. عکاسی مواد غذایی باعث افزایش حضور شما در شبکه های اجتماعی خواهد شد.
  • افراد زیادی امروزه در شبکه‎های اجتماعی مانند فیس‎بوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره اکانت دارند. بنابراین، عکاسی حرفه ای مواد غذایی در واقع باعث تبلیغ رستوران شما در محیط آنلاین به شکل برجسته‎تری می‎شود.
  • هزینه قابل قبول برای عکاسی می‎تواند با برگشت سرمایه فوق‎العاده‎ای همراه شود.
  • صاحبان رستوران‎ها و تولیدکننده‎های موادغذایی با ایجاد تصاویر جذاب غذایی به یک از مهم‎ترین اهداف بازاریابی خود یعنی جلب مشتری دست پیدا می‎کنند.
  • عکاسی مواد غذایی به هنگام به تصویر کشیدن مواد غذایی یا دستورهای مختلف آشپزی بسیار مهم است. اگر فردی با نگاه به یک تصویر احساس شعف کند یقینا به دنبال خوردن آن غذا یا درست کردن آن خواهد بود. علاوه بر این اگر به دنبال جلب مخاطب در شبکه‎های اجتماعی هستید، عکاسی زیبا از مواد غذایی نقش مهمی در این قضیه خواهد داشت. مردم به دنبال عکس‎های زیبا هستند و افرادی را دنبال می‎کنند که چنین چیزی را در اختیارشان قرار می‎دهد.
  • عکاسی مواد غذایی باعث ملموس کردن خدمات شما می‎شود به عنوان مثال فست‎فود را در نظر بگیرید. همه از ارزش غذایی پایین این غذاها آگاه هستند ولی بسیاری از افراد به دنبال دیدن عکس‎های جذاب یک فست‎فود به سختی می‎توانند جلوی خود را گرفته و وارد محیط آن نشوند. چطور این اتفاق می‎افتد؟ آیا غذا وسوسه‎کننده است؟ یا به نظر شما عکاسی مواد غذایی در این قضیه نقش دارد؟ بدون شک همین است. عکاسی نقش مهمی در افزایش سهم فروش فست‎فود در دنیا داشته است.

چند عنصر ضروری

  • سلیقه، چیدمان و صبر از عناصر مهم در عکاسی مواد غذایی می باشد.
  • یک ترکیب‎بندی خوب صحنه را در پیش چشمان مخاطب قرار می‎دهد، خواه یک بشقاب ساده یا یک برگ جعفری بر روی غذای شما است.
  • از لوازم بسیار براق و درخشنده دوری کنید چون در تصاویر شدن انعکاس زیادی ایجاد می‎کنند. اگر غذا شلوغ است، از لوازم پشتیبان ساده و کم استفاده کنید و برعکس.
  • نحوه قرار دادن مواد غذایی در ظروف و نوع ظروف و چیدمان زیباب مواد غذایی ولی نباید کاری کنید که لوازم پشتیبان باعث حواس‎پرتی مخاطب از سوژه اصلی یعنی غذا شود.
  • انتخاب بهترین زاویه و نوع نشان دادن مواد غذایی اهمیت به سزایی داردبعضی از غذاها بهتر است از نمایی کناری و سایرین از نمای رو به پایین (نمای چشم پرنده) در عکس نشان داده شوند. زمانی که بهترین زاویه را برای غذای مورد نظر انتخاب می‎کنید، میل به خرید آن غذا بیشتر خواهد شد چون در ذهن بینندگان آن عالی به نظر می‎رسد. اگر نمی‎دانید چه زاویه‎ای انتخاب کنید، چند عکس از زوایای مختلف بگیرید تا بهترین زاویه را پیدا کنید
  • مواد غذایی رنگارنگ به همراه پس زمینه مناسب و مکمل های غذایی متناسب با غذا انتخاب می شود .
  • ایجاد زاویه های جدید و تغییرات متخلف در زاویه دوربین قدرت عکس و میزان جذابیت آن را افزایش می دهد
  • عکس خوب از یک غذا باید بهترین ویژگی‎های آن را نشان دهد.
  • در عکاسی از رستوران ، علاوه بر عکاسی کامل از پیکره محصولات آن، بخش‌های جزئی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و باید از زوایای مختلف عکاسی شود. قسمت‌هایی از قبیل دیزاین محصولات، جذاب بودن، داشتن رنگ و نور متناسب و متعادل از جمله مواردی هستند که باید در عکاسی غذا مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که عکس مورد نظر بتواند پیام آن کسب و کار را در کسری از ثانیه به بیننده انتقال دهد.
  • همانند دیگر سوژه‌های عکاسی، موادغذایی نیز مستلزم استایلینگ‌های بسیار خاص است تا تصویر نهایی از غذا با جذابیت کامل به نمایش گذاشته شود. فود استایلسیت جهت ارائه غذا به بهترین شکل نور پس‌زمینه و چیدمان غذا و محیط را با دقت تمام آماده می‌کند. همچنین نور زمینه باید بسیار تاثیر‌گذار باشد تا به گونه‌ای موثر رنگ و بافت غذا را تکمیل کند. عکاس باید از لنزهای مایکرو استفاده نموده و از فاصله بسیار نزدیک عکاسی کند. از اینرو برای بیننده مشخصات ساختاری، جذابیت، جنس و رنگ و لعاب غذا تا جایی که امکان دارد ملموس‌تر می‌گردد.

آشپزی |آموزش

ورک شاپ عکاسی صنعتی از صنایع غذایی

ورک شاپ عکاسی صنعتی از صنایع غذایی: عکاسی تخصصی مواد غذایی شاخه‌ای بسیار جذاب برای علاقمندان به این ژانر است. اگر قصد دارید از خوراکی‌های خود حرفه‌ای عکاسی کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره‌های تخصصی عکاسی از غذا حرفه‌ای آموزش ببینید. کسب درآمد در دنیای حرفه‌ای عکاسی تخصصی مواد غذایی، هر عکاسی را برای ورود به این عرصه مشتاق می‌کند. عکاسی برای مجلات و کتاب‌های آشپزی، تبلیغات محصولات غذایی، عکاسی برای فضای مجازی و غیره بخشی از کاربردهای این شاخه از عکاسی است.

عکاسی از محصولات غذایی و راه های جذب مشتری از طریق عکاسی امکان پذیر است. عکاسی تبلیغاتی از غذا و مواد غذایی و انتشار آن در شبکه های اجتماعی باعث شناخت بیشتر مردم از برند شما و جذب بیشتر مشتری می شود. اکثر مردم قبل از سفارش غذا مشتاق دیدن عکس غذا هستند، تا بدانند دقیقاً چه غذایی سفارش دادند. مشتری ها برند مورد نظر را با عکس هایش به خاطر می سپارند.

با توجه به اینکه برای عکاسی بهتر است از نکات و ترفندهای ویژه استفاده شود. در نظر داریم  اشاره‌ای مختصر به برخی از این نکات داشته باشیم.به یاد داشته باشید عکاسی تخصصی مواد غذایی، یکی از سخت‌ترین شاخه‌های عکاسی است. توانایی در ترکیب‌بندی، شناخت هارمونی و رنگ، شناخت عمیق عناصر بصری و غیره موارد بسیار مهمی برای شروع عکاسی در این زمینه است.

زمان را از دست ندهید

برای عکاسی از مواد غذایی پخته شده و خوراکی‌هایی مانند بستنی ها و نوشیدنی ها زمان کمی برای عکسبرداری خواهید داشت. چراکه این مواد به سرعت تغییر حالت می‌دهند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این حالت بهتر است چیدمان میز را از قبل انجام دهید. مواد عذایی آماده شده را قرار دهید و تغییرات نهایی را انجام داده و دکمه شاتر را فشار دهید.

ظرف مناسب انتخاب کنید

انتخاب بشقاب، لیوان و یا هر ظرف دیگری به عنوان بخشی از طراحی پیش زمینه بسیار مهم است. بهتر است طرح‌ها  و رنگ‌هایی انتخاب کنید که جلوه غذای شما را تحت تاثیر قرار ندهند. انتخاب ظروف مناسب و هماهنگ با غذا زیبایی تصویر را چندین برابر می‌کند.

نورپردازی دقیق داشته باشید

نورپردازی در عکاسی تخصصی از غذا روی سوژه و جلوه‌های متمایز کننده سوژه بسیار مهم است. نگاه مخاطب را به عکس شما متمرکز می‌کند و حس لذت بخش خوردن آن غذا را به بیننده می‌دهد. در برخی از مواقع می‌توانید از براق کننده ها برای جلوه بیشتر استفاده کنید.

قوانین ترکیب بندی را فراموش نکنید

ترکیب بندی نقش مهمی در این میان دارد. عناصر بصری را بشناسید. قانون طلایی را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. قرار گیری سوژه در محل مناسب کادر تاثیرگذار و گاهی نکته کلیدی جذابیت تصویر شماست.

رنگ درست را در نظر بگیرید

انتخاب رنگ مناسب در پس زمینه اهمیت بسزایی دارد. استفاده از دستمال‌های متنوع با رنگبندی و بافت های خاص به شما کمک می‌کند تا چشم بیننده را به سمت سوژه هدایت کنید. قرار دادن برگ‌های طبیعی تازه با رنگ‌های شاداب، میوه‌های خوش رنگ و لعاب و تزیینات مرتبط موارد مهمی نیز هستند.

نکات بسیاری در عکاسی تخصصی از مواد غذایی وجود دارد که برای رسیدن به هدف مستلزم تمرینات و تجربه فراوان یک عکاس حرفه‌ای است. با گذراندن این دوره بصورت تخصصی می‌توانید این مهارت را بیاموزید.

ترفند‌های عکاسی تبلیغاتی غذا

عکاسی تبلیغاتی از غذا یکی از سخت‌ترین سبک‌ها در عکاسی است، زیرا غذا به سرعت سرد شده و جذابیت خود را از دست می‌دهد و در اصطلاح از دهان می‌افتد! در عین حال، یک عکاس تبلیغاتی باید بتواند با روش‌ها و متدهای مختلف، ذهن مخاطب را به سمت غذا و خوراکی مورد نظر سوق دهد و در ذهن او، وسوسه‌ی خوردن ایجاد کند. آیا تاکنون این تجربه را داشته‌اید که با دیدن تصویر یک غذا یا یک نوشیدنی، هوس خوردن آن به سرتان بزند و میل داشته باشید در همان لحظه آن را سفارش دهید؟ اما خوراکی‌ها همیشه مانند آنچه در عکس می‌بینید خوشمزه و یا حتی، قابل خوردن نیستند! اجازه بدهید مثال دیگری برایتان بزنیم.

تصور کنید که در حال تورق یک کتاب آشپزی هستید و عکس‌های جذاب یک خوراکی جدید را می‌بینید که دهانتان را به شدت آب انداخته و تصمیم می‌گیرید در همان لحظه، آن غذا را درست کنید. اما غذایی که تهیه کرده‌اید، با وجود رعایت کردن همه‌ی دستورات که در رسپی گفته شده، مانند تصویر اشتها برانگیز نیست! و این اتفاقی است که بارها و بارها تکرار می‌شود! در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم ترفند‌های عکاسی تبلیغاتی غذا با چه روش‌هایی ذهن مخاطب را به سمت خود می‌کشاند!!!

آشپزی |آموزش

عکاسی تبلیغاتی غذا: عکس‌های تبلیغاتی زیبا، اما غیر قابل خوردن!

شاید در وهله‌ی اول باور کردنی نباشد، اما لازم است بدانید که همه‌ی آنچه در تصاویر و عکاسی تبلیغاتی صنعت غذایی می‌بینید، خوردنی نیستند و همه‌ی آنچه مشاهده می‌کنید، تنها یک تبلیغ است. همانطور که احتمالا در تیزرهای تبلیغاتی مشاهده کرده‌اید، یک لباس کثیف یا شکلاتی، به درون لباس‌شویی می‌رود و تمیز و اتوکشیده بیرون می‌آید! اما همه‌ی ما می‌دانیم که هیچ پودر لباس‌شویی، قادر نیست لکه‌های سرسخت و چرب شکلات را از روی پیراهن سفید بزداید. با این وجود تبلیغات سعی دارد به مشتری القا کند که محصول مورد نظرش، می‌تواند کار‌های عجیب انجام دهد!

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی غذا نیز، غذاهای خوشمزه و جذابی را به مخاطب نشان می‌دهند، اما در بیشتر اوقات، آنچه در تصاویر مشاهده می‌کنیم، قابل خوردن یا نوشیدن نیستند!!!

آیا استفاده از ترفندهای عکاسی تبلیغاتی غذا مجاز است؟

باید گفت قانون قابل اجرایی در این زمینه وجود ندارد تا مانع شما شود که مواد غذایی خود را به شکل جذابی به مخاطب نشان ندهید! از طرفی، برای آنکه بتوانید در بازار شلوغ و پر زرق و برق امروز دوام بیاورید، چاره‌ای ندارید جز آنکه بتوانید از ترفندهای مختلف تبلیغاتی استفاده کنید تا کسب‌وکارتان را زنده نگه دارید. مواد غذایی به سرعت، طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهند و در عکاسی تبلیغاتی غذا، چاره‌ای نداریم جز آنکه به وسیله‌ی ترفندهایی خاص، بشقاب غذا و مواد خوراکی را به شکل جذاب و وسوسه‌ برانگیزی به مخاطب نشان بدهیم.

در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین ترفند‌های عکاسی تبلیغاتی غذا که باعث می‌شوند بشقاب غذایتان، خوشمزه‌تر و جذاب‌تر نشان داده شود، آشنا خواهیم کرد:

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی غذا :

·         استفاده از پنبه برای نشان دادن بخار در عکاسی تبلیغاتی از غذا:

نشان دادن تصویر دود یا بخار ناشی از داغ بودن مواد غذایی، برای هر کسی می‌تواند وسوسه‌ برانگیز و محرک اشتها باشد، اما بخارات ناشی از داغ بودن غذا، به سرعت از بین می‌رود. برای اینکه بخار و دود مواد غذایی در عکس نشان داده شود، می‌توانید یک پنبه را گلوله کرده و خیس کنید و درون مایکروفر قرار دهید. سپس آن را لابلای غذا جاسازی کنید تا بخار، به شکل مطبوعی از درون غذا خارج شود. شما با این روش می‌توانید بشقاب غذایتان را داغ نشان دهید و از بخار‌های خارج شده از آن، عکاسی کنید.

·         استفاده از چسب سفید برای نشان دادن غلظت شیر:

شیر مایع رقیقی است به سرعت سرازیر می‌شود و نمی‌توان به سرعت و در لحظه، از آن عکس‌برداری کرد. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید شیر را به شکل غلیظ و جذاب‌تر در تصویر نشان دهید، استفاده از چسب سفید رقیق به جای شیر است. اگر بخواهید در عکس‌ها و تصاویر، شیر غلیظی را به تصویر بکشید و یا غلات را در آن غوطه‌ور کنید بدون آن که خیس و له شوند، می‌توانید از چسب سفید به جای شیر استفاده کنید.

·         استفاده از گلیسیرین، برای تازه نگه‌ داشتن سبزیجات در عکاسی تبلیغاتی از غذا:

گلیسیرین، ماده‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید سبزیجات را در تصاویر تازه‌تر نشان دهید. میوه‌ها، سبزیجات، انواع سالاد‌ها، اسفناج، کاهو و حتی مواد غذایی دریایی، به راحتی به وسیله‌ی مالیدن گلیسرین بر روی آن، تازه و جذاب می‌شوند و شما ازین طریق می‌توانید به شکل جذاب‌تری از آن‌ها عکاسی کنید.

·         استفاده از مشعل دمنده برای بریان و گریل کردن مواد خوراکی:

حتما مشاهده کرده‌اید که مواد خوراکی را هر چقدر هم که خوب گریل کنید، باز هم مانند تصاویر و عکس‌های تبلیغاتی، جذاب و گریل شده نمی‌شود. برای این که بتوانیم مواد خوراکی گریل شده را به شکل جذاب‌تری نشان دهیم، کافی است از یک مشعل کوچک گازی دمنده استفاده کنیم. با دمیدن شعله‌ی آتش به مواد غذایی مانند گوشت، همبرگر، پوست مرغ، پوست بوقلمون، ماهی، هات داگ و یا هر نوع خوراکی دیگری، می‌توان لبه‌ی مواد غذایی را قهوه‌ای و گریل نمود و سپس از آن عکاسی کرد.

·         استفاده از روغن موتور به جای شهد شیرین !

یکی دیگر از ترفندهای عکاسی تبلیغاتی غذا ، استفاده از روغن موتور به جای سس شیرین است و این روشی است که بشقاب خوراکی شما را بسیار جذاب و شیرین در تصویر نشان می‌دهد!

اگر از روغن موتور اتوموبیل به جای شهد شیرین بر روی خوراکی‌هایی که نیاز به شهد یا عسل دارند استفاده کنید، عکس شما جذاب‌تر و خوشمزه‌تر به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، می‌توانید پنکیک‌های سرخ شده را با این روش شیرین و جذاب نشان دهید به طوری که هر کس با دیدن آن وسوسه شود. اگر بخواهید از شربت شیرین واقعی به استفاده کنید، شربت، به سرعت جذب پنکیک شده و نمی‌توانید موقع از آن عکاسی کنید.

·         از اسپری خوشبو کننده هوا و اسپری مو غافل نشوید!

هیچ تصویری مانند یک میوه‌ی خنک که بخار یخ بر روی آن نشسته، جذاب و وسوسه برانگیز نیست! ترفندی که عکاسان حرفه‌ای برای نشان دادن میوه‌های تازه و خنک استفاده می‌کنند، استفاده از اسپری خوشبو کننده هواست. با اسپری کردن خوشبو کننده بر روی میوه‌هایی مانند انگور، توت فرنگی، سیب و غیره، می‌توانید لایه‌ی یخ زیبایی را بر روی آن‌ها ایجاد کنید، مانند اینکه همین الان آن‌ها را از صندوق یخ خارج کرده‌اید…. همچنین اگر بخواهید یک تکه کیک را به شکل خوشمزه و وسوسه‌ برانگیزی در تصویر نشان دهید، لازم است یک اسپری مو یا دئودورانت را از کمی فاصله‌ به کیک اسپری کنید تا تصویر کیک در نهایت خوشمزگی به نظر برسد.

·         از شربت گلوکز بر روی نودل استفاده کنید!

امروزه استفاده از نودل به عنوان یک  غذای سریع و خوشمزه، بسیار متداول شده است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. چنانچه می‌خواهید از یک کاسه نودل تازه و خوشمزه عکاسی کنید، به نحوی که در تصویر هم تازه و جذاب باشد، می‌توانید مقداری شربت گلوکز روی آن بریزید تا سوژه شما، تا زمانی که از آن عکس می‌گیرید تازه بماند.

·         با واکس کفش، گوشت را پخته کنید!

در عکاسی تبلیغاتی غذا، معمولا گوشت‌ها پخته نمی‌شوند زیرا جذابیت خود را از دست می‌دهند.

واکس کفش قهوه‌ای، گوشت را پخته و جذاب نشان می‌دهد و این روش ترفند جذابی است تا به وسیله‌ی آن گوشت خام را پخته و آب‌دار نشان دهید. اگر بخواهید گوشت را قبل از عکاسی بپزید یا کاملا سرخ کنید، حجم آن کم شده و زیبایی‌اش از دست می‌رود. بنابراین با چند ثانیه کباب کردن گوشت و مالیدن واکس کفش قهوه‌ای به آن، می‌توانید گوشت را پخته و آب‌دار نشان دهید. چنانچه بخواهید نشان دهید که گوشت به حد کافی گریل شده، یک سیخ را داخ کرده و بر روی گوشت قرار دهید تا خطوط تیره، بر روی گوشت یا همبرگر بماند.

·         با پوره سیب زمینی، مرغ و بوقلمون را چاق و تپل نشان دهید:

پرندگانی مانند مرغ و بوقلمون، هر چه چاق‌تر باشند و گوشت زیر پوست بدنشان سفت‌تر باشد، تازه‌تر و خوشمزه‌تر به نظر می‌رسند. برای این منظور، می‌توانید پوره سیب‌زمینی را به شکل بسیار نرم آماده کرده و با استفاده از سرنگ بزرگی، آن را به زیر پوست بدن مرغ تزریق کنید و سپس به وسیله‌ی مشعل دمنده، آن را برشته و بریان کرده و به تصویر بکشید.

·         از کف‌ریش، به جای خامه استفاده کنید!!!

کف ریش، کف پایدار و زیبایی را در عکس نشان می‌دهد و این همان چیزی است که برای یک سوژه‌ی عکاسی، کافی و لازم است. چنانچه بخواهید یک دسر خامه‌ای خوشمزه را در تصویر نشان دهید، به شما پیشنهاد می‌دهیم از کف ریش به جای خامه استفاده کنید!!!

·         پوره سیب زمینی را جایگزین بستنی کنید!

اگر بخواهید تصویر یک بستنی اشتها برانگیز را ثبت کنید، باید سرعت عمل بسیار بالایی داشته باشید وگرنه بستنی شما به سرعت آب شده و جذابیت خود را از دست خواهد داد. اما ما برای شما یک راه حل ساده‌تر داریم! از پوره سیب‌ زمینی رنگ شده به جای بستنی استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که به زودی آب نمی‌شود و وا نمی‌رود.

·         استفاده از کف صابون به جای کف شیر در عکاسی تبلیغاتی از غذا!

یک فنجان اسپرسو یا لاته با کف شیر روی آن، بسیار وسوسه برانگیز است اما خوب است بدانید که عکاسان تبلیغاتی برای آنکه دهان شما را آب بیندازند، از کف صابون استفاده می‌کنند تا کفی پایدار را بر روی فنجان قهوه ایجاد نماید. از همین ترفند برای عکاسی از ماءالشعیر، شیر یا قهوه نیز استفاده می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، تصاویری که ما در مجلات و تبلیغات تلویزیونی می‌بینیم در عمل قابل خوردن نیستند اما همین تصاویر، صاحبان برند‌ها را به اهداف خود که همان ترغیب مشتری به خرید است، نزدیک می‌کنند. ترفندهای عکاسی تبلیغاتی غذا باعث می‌شوند که سوژه‌ی مورد نظر شما، جذاب‌تر و تازه‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، عکاسی از غذا به سرعت عمل بسیار بالایی نیاز دارد و در عمل، نمی‌توان از مواد غذایی که در رسپی وجود دارد استفاده نمود و چاره‌ای نیست جز آنکه با استفاده از روش‌های مختلف، عکس‌های جذاب و زیباتری را خلق نمود.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا