ابعاد کارت ویزیت و انواع جنس آن برای آرایشگاه زنانه

کارت ویزیت آرایشگاه زنانه و نکات طراحی آن‌ها

با توجه به افزایش رقبا در زمینه‌ی کاری آرایشگاه زنانه باید برای جلب توجه و جذب مشتری اقدام به طراحی و چاپ کارت ویزیت خلاقانه و چشم‌نواز نمود. بهتر است برای افزایش جذابیت کارت ویزیت از پوشش‌های مختلفی استفاده کرد مثلا می‌توان از کارت ویزیت سلفون، کارت ویزیت لمینت و یا از کارت ویزیت کتان استفاده کرد. در این مقاله شما را با کارت ویزیت آرایشگاه زنانه و نکات طراحی آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

کارت ویزیت آرایشگاه زنانه

تبلیغات در زمینه آرایشگاه زنانه امروزه بازار گرمی دارد. در این میان برندهای مختلف برای بیشتر دیده شدن و پیشی گرفتن از رقبا نیازمند انجام اقداماتی هستند تا ارتباط مخاطب و مشتری را با آن ها بیشتر کند. یکی از بهترین روش های تبلیغاتی که مملو از مزایای چشمگیر برای آن ها است استفاده از کارت ویزیت آرایشگاه زنانه است. برای این منظور می توان از چاشنی خلاقیت برای بیشتر دیده شدن آن استفاده کرد که در ادامه به 52 نمونه کارت ویزیتی که آرایشگاه ها می توانند از آن استفاده کنند اشاره می شود.

پیش از آنکه از ایده های زیر برای کارت ویزیت خود استفاده کنید نخست لازم است با مزیت هایی که کارت ویزیت می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد آشنا شوید:

  • کارت ویزیت کمک می کند مخاطب راه ارتباطی با شما را حفظ کند
  • کارت ویزیت می توانند به ابزاری برای بازاریابی غیر مستقیم برای شما تبدیل شود که مشتریان به یکدیگر معرفی می کنند
  • ماندگاری بیشتر برند شما در ذهن مخاطب و رضایت آن از خدمات شما می تواند به همراه ارائه یک کارت ویزیت بسیار موثرتر باشد

تاثیر کارت ویزیت در شغل آرایشگاه زنانه

کارت ویزیت آرایشگاه زنانه در مسیر تبلیغات و برندسازی یکی از راهکارهای تاثیر گذار است. اما شاید برای شما این سوال باشد که کارت ویزیت چه تاثیری دارد؟ در پاسخ می توان گفت کارت ویزیت یکی از راهکارهای موثر است چرا که شما با این ابزار راه ارتباطی بین خود و مشتری ایجاد می کنید و هر زمان که بخواهند از خدمات شما استفاده کنند نیازی به سرچ یا طی مسیر طولانی ندارند. بلکه با اطلاعات و پل ارتباطی که شما با کارت ویزیت در اختیار آن ها گذاشته اید استفاده کنند.

شما در قالب کارت ویزیت شماره تماس، نام برند و آدرس آرایشگاه زنانه را در اختیار مشتری قرار می دهید. پس از اینکه مشتریان از نحوه خدمات و راه های ارتباطی با شما اطمینان حاصل پیدا کنند، تبدیل به بازاریابانی برای برند شما می شوند. کارت ویزیتی که شما در اختیار آن ها قرارداده اید نیز به ابزاری برای بازاریابی شما تبدیل می شود و دست به دست بین مخاطبان می چرخد و در صورت رضایت از دریافت خدمات، تبدیل به مشتریان وفادار شما می شوند. از همین رو نمی توان از اثرگذاری چشمگیر و شگرف کارت ویزیت به هیچ عنوان غافل شد.

علاوه بر اینکه شما می توانید از طریق کارت ویزیت شبکه های اجتماعی که در آن تبلیغات خدمات خود را منتشر می کنید نیز معرفی کنید. با این کار شما دنبال کنندگان زیادی نیز جذب می کنید.

نکته مهم دیگری که در قالب کارت ویزیت به مخاطبان خود القا می کنید چهره حرفه ای و زیبایی است که از برند و خدمات خود در ذهن مخاطب ایجاد می کنید. علاوه بر اینکه کارت ویزیت تاثیر زیادی در جلب اعتماد مخاطب دارد. اعتماد مهمترین سرمایه ای است که هر برند به آن نیاز دارد تا مخاطب را به مرور تبدیل به مشتری وفادار کند.

ویژگی طرح کارت ویزیت آرایشگاه زنانه

زمانی که می خواهید از کارت ویزیت آرایشگاه زنانه به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید باید به ویژگی های خاص آن نیز فکر کنید تا بتوانید در میدان رقابت با سایر رقبا پیشتاز باشید. از مهمترین ویژگی های کارت ویزیتی که برای آرایشگاه های زنانه طراحی می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کار بردن رنگ های مناسب که نشان دهنده محصولات و خدمات آرایشگاه های زنانه باشد
  • استفاده از تصاویر مناسب که علاوه بر زیبایی زمینه فعالیتی برند را نشان دهد
  • فونت مناسب یکی از مهمترین ویژگی های کارت ویزیتی است که برای آرایشگاه های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد
  • بیان اطلاعات دقیق آرایشگاه زنانه اعم از آدرس، شماره تماس، نام آرایشگاه و شبکه های اجتماعی که در آن فعال هستند
  • استفاده از طرح های مناسب که علاوه بر زمینه فعالیتی آرایشگاه شعار برند را نیز بیان کند، به طور مثال اگر زمینه فعالیتی آرایشگاه در زمینه رنگ مو یا ناخن کاری است باید از طرح آن قابل تشخیص باشد
  • استفاده از متون مرتبط به زمینه کاری آرایشگاه زنانه و نیز جملاتی که زیبایی و آرایش در آن تبلیغ می شود
  • طرح کارت را به تناسب جنسیت و میانگین سنی مخاطبان خود انتخاب کنید تا در ماندگاری بیشتر برند شما در ذهن مخاطب و مشتری کمک کننده باشد.

سایز استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ | مستطیل و مربع به پیکسل

بسیاری از کاربران در گوگل جستجو می کنند که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ به چه صورت است ، بدین منظور تیم طراحی ترنج گراف تصمیم گرفته است که مقاله ای را با همین عنوان منتشر کند و در مورد این موضوع نکاتی را ارائه دهد.

سایز استاندارد کارت ویزیت

قبل از هرچیزی باید بدانید که هیچ سایت استاندارد کارت ویزیت وجود ندارد و تقریبا هر کارت ویزیتی با هر سایزی قابل چاپ می باشد. با این حال طبق یک قرار داد نانوشته کار های ویزی در ابعاد مختلف خود در سایز هایی زیر به چاپ میرسند که در لیست زیر اولینت آن ها را از زیاد به کم مرتب نموده ایم.

چاپ کارت ویزیت

یکی از ابعاد استاندارد چاپ کار ویزیت عمودی در ایران ۸۵ در ۴۸ میلیمتر می باشد. البته باید حدود ۳ میلیمتر فضای کادر را اظافه تر در نظر بگیرید تا حاشیه امنی برای برش نیز اظافه شود. کشور های مختلف دارای استاندارد های مختلف سایز کارت ویزیت  می باشند که در ایران نیز چنین چیزی وجود دارد اما بسیاری از چاپ خانه ها اقدام به برش کار ویزیت با ابعاد دلخواه شما نمی کنند و ابعاد مخصوص به خود را دارند. اما سایز کارت ویزیت مربع در ایران نیز ۶۵ در ۶۵ میلیمتر می باشد. همچنین یک سایز تایید شده بین المملی برای چاپ و برش کارت ویزیت وجود دارد که یکی از آن ها ۸۵ در ۴۸ میلی متر می باشد و دیگری ۹۰ در ۶۰ میلیمتر است.

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

اما باید بدانید که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ و طراحی های آن نیاز مند رعایت چند نکته می باشد.

اولین نکته در خصوص سایز کارت ویزیت در فتوشاپ رزولیشن آن می باشد که حداق 300 باید باشد. علاوه بر آن نوع سیستم رنگی طراحی شما باید CMYK باشد. علاوه بر آن نوع رنگ سیاه به کار رفته در متن یا کیو آر کد باید به صورت زیر باشد.

چاپ بروشور

C:0 M:0 Y:0 k:100

همچنین در طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ سعی در رعایت نسبت ها داشته باشید و سعی کنید که کارت ویزیت را در ابعاد بزر اما با نسبت های توضیح داده شد در آورید.

توجه داشته باشید که کارت ویزیت ها در برخی از کسب و کار ها دارای تغیراتی از لحاظ اندازه می شوند، شما باید متناسب با کسب و کاری که قصد دارید عملیات چاپ را انجام دهید این اندازه ها را در بیاورید.

سایز فونت کارت ویزیت

سایز فونت کارت ویزیت می بایست کوچک تر از 6pt نباشد در غیر این صورت به علت کوچکی بیش از اندازه خوانده نمی شود.

البته برخی از کارت ویزیت ها از لحاظ اندازه با هم تفاوت بسیاری دارد که متناسب با آن سایز فونت می تواند بیشتر شود.

هنگامی که کارت ویزیت در دست قرار می گیرد کلمات و جملات شما باید بدون دردسر خوانده شوند و مشتری نباید برای خواندن کلمات به سختی بخورد.

کارت ویزیت را در محیط فتوشاپ ارزیابی نکنید و بهتر است که آن را در دست بگیرید و به صورت فیزیکی آن را لمس کنید.

سایز فونت مناسب در طراحی کارت ویزیت

اندازه فونت برای چاپ کارت ویزیت باید به گونه ای باشد که مخاطبان بتوانند آن را به راحتی خوانده و پیام مورد نظر را درک کنند. اگر فونت بسیار کوچک باشد، مخاطبان ممکن است نتوانند آن را به راحتی خوانده و اطلاعات لازم را دریافت کنند. به علاوه، اگر فونت بسیار بزرگ باشد، کارت ویزیت شما بسیار پر فراز و نشیب خواهد بود و قابل خواندن نخواهد بود.

اندازه فونت مناسب باید برای تمام مخاطبان قابل خواندن باشد. اگر کارت ویزیت شما برای گروه سنی خاصی طراحی شده است، می توانید اندازه فونت را بر اساس این گروه تعیین کنید. در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب اندازه فونت مناسب برای چاپ کارت ویزیت آورده شده است:

۱. اندازه فونت باید برای تمام مخاطبان قابل خواندن باشد.

۲. اندازه فونت باید به گونه ای باشد که مخاطبان بتوانند پیام مورد نظر را به راحتی درک کنند.

۳. اندازه فونت باید بر اساس گروه سنی و هدف کارت ویزیت تعیین شود.

۴. اگر کارت ویزیت شما برای گروه سنی خاصی طراحی شده است، می توانید از فونت های بزرگتر یا کوچک تر استفاده کنید.

۵. اندازه فونت باید برای تمام قسمت های کارت ویزیت یکسان باشد. البته میتوانید عناوین را بزرگتر کنید اما به طور کلی اختلاف زیاد در اندازه فونت ها، باعثزشت شدن طراحی میشود

۶. در نظر داشته باشید که فونت های بزرگتر از ۱۴ پیکسل و کوچکتر از ۶ پیکسل برای چاپ کارت ویزیت مناسب نیستند.

۷. برای جلب توجه، می توانید از رنگ های قوی و جذاب در کارت ویزیت خود استفاده کنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا