طریقه استفاده از چسب کرم پودر

اگر پوستتان چرب است، بایستی کرم پودری فاقد چربی را خریداری کنید و برای پوست های خشک کرم پودر حاوی مرطوب کننده مناسب است.

انواع سایه گلیتر چیست؟

برای آن‌که به کاربرد چسب گلیتر آشنا شویم ابتدا بهتراست مدل‌های مختلف سایه گلیتر را بشناسیم. Glitter در انگلیسی به‌معنای پرزرق و برق است و به تمام ذرات درخشان و براق مثل پولک و اکلیل، گلیتر گفته می‎‌شود. در حرفه گریم و میکاپ، این نوع سایه درواقع همان پودر اکلیل است که در تراکم و غلظت پیگمنت مختلف عرضه می‌شود. سایه‌های اکلیلی طرفداران زیادی دارد. اما بسیاری افراد معتقدند این مدل سایه برای استفاده روزانه مناسب نیست و بهتراست در مراسم مهم و میکاپ‌های خاص به کار برود. سایه گلیتر بافت و بسته‌بندی‌ مختلفی دارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

1- پودر گلیتر- پیگمنت پایین

شاید بهتر باشد که این محصول جزو سایه‌ها قرارنگیرد. چرا که به‌طور مخصوص برای پشت چشم طراحی نشده‌است و شما می‌توانید آن را در هرجای دیگر بدن نیز استفاده کنید. این پودر لوز، بسیار سبک و با غلظت پیگمنت پایین است و بهترین روش استفاده از آن، مالیدن روی سایه چشم‌ است. به این ترتیب سایه را شاین‌تر و میزان رنگ آن را بیشتر می‌کند.

2- سایه پودری گلیتر-پیگمنت بالا

این محصول، همان پودر گلیتر است که فرمولاسیون آن کمی تغییر کرده و مخصوص استفاده به‌عنوان سایه چشم طراحی شده است. ارتباط این دو مدل سایه با چسب گلیتر چیست؟ میکاپ آرتیست‌های متخصص معتقدند این دو مدل پودر نیاز بیشتری به استفاده از ماده چسبنده به پوست دارند.جهت خرید کرم پودر کلیک کنید

3- سایه گلیتر پرسشده

از ترکیب دو مدل قبلی و فشرده‌کردن آن‌ها، سایه پرس‌شده به‌دست می‌آید. این مدل سایه در بسته‌بندی پالت عرضه می‌شود و بافت آن کمی چرب است. اگر تجربه زیادی در استفاده از سایه‌های اکلیکی ندارید، پیشنهاد ما سری فشرده سایه گلیتر است چراکه مصرف بسیار آسانی دارد و به‌راحتی پشت چشم زده می‌شود.

پالت سایه گلیتر

4- سایه گلیتر چرب

این مدل سایه، چربی بسیار زیای دارد و معمولا به شکل کرمی و در بسته‌بندی کاسه‌ای عرضه می‌شود. چالش استفاده از ژل گلیتر چیست؟ این مدل به مهارت زیادی نیاز دارد و اگر بیش از حد پشت چشم زده شود، ظاهر خوشایندی نخواهدداشت. به‌همین دلیل برای افراد مبتدی و کسانی که زیاد از سایه‌های براق استفاده نمی‌کنند، توصیه نمی‌شود.

علاوه‌براین، انواع گلیتر مایع نیز وجود دارد. اما نوع گلیتر مایع چیست؟ این محصول معمولا در بسته‌بندی پالت و به حالت کرمی نیست و فرمی مایع دارد. این محصول به‌شکل پودر اکلیل مخلوط در مایع است. گلیترهای مخصوص ناخن اغلب در نوع مایع عرضه می‌شود.

چسب لیفت چشم |چسب لیفت صورت

لزوم استفاده از چسب شاین چشم چیست؟

همان‌طور که گفتیم، سایه اکلیلی یکی از انواع سایه‌های محبوب است. اما استفاده از آن نیازمند رعایت نکاتی است. یکی از این نکات، زدن چسب گلیتر است. هرچند می‌توانید گلیترها را بدون پرایمر استفاده کنید ولی این کار از لحاظ فنی توصیه نمی‌شود. مصرف گلیتر به‌تنهایی ماندگاری زیادی ندارد و در زمان کوتاهتری از پلک می‌ریزد. این موضوع مخصوصا در زمانی که سایه شما پودری است و فشردگی کمتری دارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اما چسب گیلتر چیست و چه مزایایی دارد؟

از گذشته در اروپا و آمریکا استفاده از یک ماده برای ثابت نگه‌داشتن اکلیل روی پوست بدن انجام می‌گرفت. اما برای میکاپ صورت وبه‌خصوص فیکس‌کردن سایه چشم این ماده باید تخصصی‌تر و با فرمولاسیون ویژه‌تر باشد تا باعث آسیب به آن ناحیه نشود. به‌همین دلیل محصولی به نام پرایمر یا چسب گلیتر تولیدشد که برای میکاپ و خصوصا آرایش چشم به‌کار می‌رود. این محصول مانند چسب عمل می‌کند و پودرهای سبک اکلیلی را روی پوست ثابت می‌کند. البته بافت آن با چسب‌های معمول متفاوت است و باعث ایجاد احساس ناخوشایند پس از مصرف نمی‌شود. درحال حاضر از معروف‌ترین چسب‌ها است که بافت بسیار سبک کرمی دارد و به‌عنوان پرایمر برای سایه‌های اکلیلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

تفاوت استفاده و عدم استفاده از چسب گلیتر

چسب ژل گلیتر علاوه‌بر ثابت نگهداشتن فواید دیگری نیز دارد. اما مزایای استفاده از چسب گلیتر چیست:

  • جلوگیری از ریزش پودر وپخش شدن سایه‌ اکلیلی روی سایر بخش‌های پوست و تاثیر بر میکاپ صورت
  • افزایش غلظت پودر، زیبا و براقتر نشان دادن سایه
  • افزایش جذب پودر  به پوست و ماندگاری بیشتر گلیتر
  • دارای بافت سبک و عدم ایجاد سنگینی بر روی پوست
  • عدم تاثیرگذاری بر کرم‌های زیرساز

پرایمر نیکس، یکی از معروف‌ترین انواع چسب گلیتر

طرز صحیح استفاده از پالت و ژل گلیتر چیست؟

برای استفاده می‌توانید چسب گلیتر را با پرایمر آرایشی خود مخلوط کنید و یا به‌تنهایی روی پوست ناحیه موردنظر بزنید. این کار را با استفاده از نوک انگشت یا براش آرایشی خود انجام دهید. بهترین روش استفاده آن است که ابتدا زیرسازی پوست را انجام دهید. سپس با نوک انگشت مقداری از چسب را روی قسمت موردنظر بزنید. بهتراست این کار را به‌صورت ضربه‌ای انجام دهید. در مرحله بعد و زمانی که هنوز پرایمر گلیتر خشک نشده‌است، گلیتر آرایشی را نیز با انگشت یا یک براش به‌صورت ضربه‌ای روی پشت پلک یا قسمت مورد نظر بزنید. به‌این ترتیب سایه شما کاملا فیکس شده و زیبایی آن دوچندان می‌شود.

برای پاک‌کردن نیز لازم است تا نکاتی را رعایت کنید و بدانید که شیوه حذف چسب گلیتر چیست. اگر چسب و سایه گلیتر به‌درستی از روی پوست پاک نشود، برای چشم و پوست ظریف اطراف آن مشکل‌ساز خواهدشد. برای این کار ابتدا روی یک پد کتان به اندازه کافی پاک‌کننده مخصوص آرایش چشم بریزید. سپس با فشار ملایم روی پوست اطراف چشم ضربه بزنید تا مواد به‌خوبی در پاک‌کننده مخلوط شود. بعد به‌آرامی سایه و چسب گلیتر را با پد از روی پوست پاک‌ کنید.

  • سایه گلیتر را بلافاصله بعد از چسب گلیتر روی پوست بزنید، اگر فاصله این دو زیاد باشد، چسب شروع به خشک‌شدن می‌کند و عملکرد آن کاهش می‌یابد.
  • از این محصول می‌توانید علاوه‌بر پلک، روی سایر بخش‌های بدن نیز استفاده کنید. یکی از این مناطق روی لب‌ها است.

سخن پایانی چسب سایه شاین

اگر شما طرفدار سایه‌های اکلیلی و پودری هستید، حتما با پودر و ژل گلیتر آشنا هستید و می‌دانید چسب گلیتر چیست. این محصول باعث ثابت ماندن گلیتر  می‌شود و جلوی ریختن و پخش‌شدن سایه با باز و بسته کردن چشم و در اثر گذشت زمان را می‌گیرد. پرایمر همین‌طور زیبایی سایه اکلیلی و گلیتر آرایشی را بسیار بیشتر کرده و  میکاپ شما را بسیار حرفه‌ای می‌کند. شما هم اگر تجربه ای در زمینه استفاده از سایه گلیتر و چسب مخصوص آن دارید، حتما در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا