چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟

استفاده از یک کرم پودر مناسب رنگ پوست از طریق تکنیک مناسب، بهترین راه برای بی‌عیب و نقص نشان دادن پوست شما است. بنابراین، بسیار مهم است که بدانید چگونه سایه فونداسیون خوب را پیدا کنید تا از طیف وسیع رنگ‌های موجود در بازار سردرگم نشوید. کرم پودرها در رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند و هر رنگ برای نوع پوست متفاوتی پاسخ می‌دهد.شناخت پوست اولین قدم شما برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب است. بنابراین، اجازه دهید از اینجا شروع کنیم. در ادامه نکاتی را به شما می‌گوییم که با کمک آن‌ها می‌توانید رنگ کرم پودر متناسب با پوست‌تان را انتخاب کنید.

بهترین شماره کرم پودر برای پوست سفید |رنگ کرم پودر مناسب برای پوست گندمی

6 نکته اساسی برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب

هدف اصلی از انجام آرایش این است که به پوست شما کمک کند تا به بهترین شکل ظاهر شود، نه اینکه به نظر برسد فقط لایه‌هایی از محصول را روی پوست خود زده‌اید. برای آشنا شدن با 6 نکته اساسی برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب همراه ما باشید.  پنکک لاکچری کوین گزینه مناسبی است برای استفاده روزانه .

  1. نوع پوست خود را بشناسید

به نظر ما مهم‌ترین مرحله برای کمک به انتخاب رنگ کرم پودر مناسب، شناخت نوع پوست است. شما باید نیازها و نگرانی‌های پوست خود را بشناسید تا فرمولی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. اگر پوست چربی دارید باید از کرم پودر بدون چربی استفاده کنید. کرم لاکچری کوین روز  فاقد چربی، حاوی پودرهایی هستند که روغن را جذب می‌کنند و ظاهری صاف و مات را به چهره شما می‌بخشند. کرم پودرهای معدنی نیز روی پوست‌های چرب به خوبی کار می‌کنند.

این کرم‌ها تمایل زیادی به جذب چربی و رطوبت دارند و همچنین مانع براق شدن پوست می‌شوند. اگر نوع پوست صورت‌تان خشک است نباید به دنبال خرید کرم پودری باشید که فاقد چربی باشد. اگر پوست خشکی دارید، فونداسیون پودری آبرسان یا مایع را انتخاب کنید. این محصولات، قوام کرمی دارند و با تامین آب و رطوبت مورد نیاز پوست، پوشش بسیار خوبی روی سطح آن ایجاد می‌کنند. پوست ترکیبی نوع دیگری از پوست است که فرد در برخی جاها ویژگی پوست خشک را دارد و در برخی جاها ویژگی پوست چرب.

در واقع این بدترین نوع پوستی است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. این نوع پوست‌ها باید به خوبی محصول مورد استفاده‌شان را بررسی کنید و از خرید فونداسیون‌هایی که فرمولاسیون نرم‌کننده یا غنی از روغن دارند، اجتناب کنند. اگر با پوست‌های حساس و مستعد آکنه دست و پنجه نرم می‌کنید، ما به شما می‌گوییم که چگونه کرم پودر مناسب پوست خود را پیدا کنید. بهتر است از مواد خاصی که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند مانند الکل و عطر اجتناب کنید. همچنین مراقب باشید در محصولی که خریداری می‌کنید از روغن‌های معدنی و تالک نیز استفاده نشده باشد.

  1. رنگ کرم پودر را با رنگ پوست خود مطابقت دهید

چگونه کرم پودر مناسبی را انتخاب کنیم که با رنگ پوست ما هماهنگ داشته باشد؟ بهترین مکان برای بررسی اینکه آیا کرم پودر با پوست شما هماهنگ است یا خیر، گردن یا خط فک شماست. کرم پودر متناسب با رنگ طبیعی پوست به خوبی روی پوست می‌خوابد و ظاهر شما را عجیب و غریب و ترسناک نمی‌کند. اگر بعد از زدن کرم پودر متوجه شدید که محصول روی سطح پوست‌تان رنگ سفیدی به جای گذاشته است یا رنگ شما را تیره و خفه کرده است، در این صورت در انتخاب رنگ مناسب دچار اشتباه شده‌اید.  از ترکیب دو رنگ مختلف برای تابستان و زمستان نترسید.

از آن‌جایی که رنگ پوست در تمام طول سال یکسان نیست با ترکیب رنگ می‌توانید رنگ مناسب خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. مارین مک کارتی، میکاپ آرتیست حرفه‌ای و بنیانگذار آرایش مارین ایو می‌گوید، کرم پودر همیشه نباید دقیقا با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. در واقع کرم پودر باید نسخه بهتری از رنگ پوست شما باشد. به خصوص اگر در اثر تابش نور خورشید دچار آفتاب‌سوختگی شده باشید. اگر در انتخاب رنگ کرم پودر شک دارید بهتر است از سایه کمی تیره‌تر استفاده کنید تا رنگ پوست‌تان رنگ‌پریده و گچی به نظر نرسد.

  1. به سرد یا گرم بودن رنگ پوست‌تان توجه کنید

اگر به پوست طبیعی و بدون آرایش خود نگاه کنید، به این فکر می‌کنید که چقدر طلایی (تنه زرد) یا گلگون (تنه صورتی) به نظر می‌رسد. اگر رنگ پوست‌تان طلایی است، پوست شما ته رنگ گرمی دارد، و اگر بیشتر به سمت گلگون متمایل است، احتمالا ته رنگ سردی دارد. اگر هم پوست‌تان ترکیبی از این دو باشد، ته رنگی خنثی دارید. راه دیگر برای پی بردن به سردی و گرمی پوست، این است که به رنگ رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید. اگر آن‌ها بیشتر بنفش یا مایل به آبی به نظر می‌رسند، احتمالا در طیف رنگ سرد قرار خواهید گرفت.  برای خرید کرم پودر لاکچری کوین وارد لینک زیر شوید .

اگر رگ‌های شما سبز رنگ به نظر می‌رسند، نوع پوست شما گرم است. حال که با سردی و گرمی پوست خود آشنا شدید این سوال پیش می‌آید که چگونه فونداسیون مناسب را انتخاب کنیم؟ هنگامی که ته رنگ پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر راحت‌تر خواهد بود و در نهایت جذاب‌ترین آن را انتخاب خواهید کرد. برخی از کرم پودرها دارای برچسب‌هایی با رنگ گرم و سرد هستند. یک راه خوب برای تشخیص بهتر کرم پودرها این است که اگر نام محصول با “N” شروع شود خنثی بوده، با “C” شروع شود سرد بوده و شروع “W” برای پوست‌های گرم است.

کلام پایانی

و در آخر باید از خودتان بپرسید که دنبال چه نتیجه‌ای هستید. به‌عبارت‌دیگر، باید بدانید که کرم پودر را برای چه هدفی استفاده می‌کنید و بعد از استفاده از آن می‌خواهید پوستتان چگونه به نظر برسد. در این شرایط، از کرم یکسانی برای مصرف روزانه و موقعیت‌های خاص استفاده نخواهید کرد؛ زیرا هر موقعیتی نتایج خاصی را می‌طلبد. برای مثال آرایش روزانه‌تان تا حد ممکن باید ظاهری طبیعی به شما بدهد و پوشانندگی کمتری داشته باشد. محصولات مایع و محصولاتی که بر پایه آب هستند برای استفاده روزانه مناسب‌اند. از طرف دیگر اگر می‌خواهید در مهمانی مهمی شرکت کنید به کرم پودری با پوشانندگی بیشتر و نتایج حرفه‌ای‌تر نیاز دارید.

سوالات متداول

تناژ رنگی پوست چه تأثیری در رنگ کرم پودر دارد؟ برای اینکه کرم پودر به‌خوبی روی پوستتان بنشیند، باید رنگ آن با تناژ رنگی پوستتان هم‌خوانی داشته باشد. این کار باعث می‌شود پوست شما به‌صورت طبیعی یکدست و زیبا شود. بهترین کرم پودر ازنظر پوشانندگی چیست؟  بهتر است این دسته‌بندی را بر اساس اهمیت جایی که می‌روید دسته‌بندی کنید. کرم پودرهایی باقدرت پوشانندگی بالا تمام جوش‌ها، آکنه و زخم‌های پوستی را می‌پوشاند؛ اما باعث ایجاد یک‌لایه ضخیم و سنگین روی پوست می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای قرارهای مهم یا مهمانی‌ها از این نوع استفاده شود تا آسیب کمتری به پوست برسد.

چه نوع کرم پودری برای پوست چرب مناسب است؟ برای پوست‌های چرب و جوش‌دار، کرم پودر مات استفاده می‌شود. این دسته از افراد برای جلوگیری از ایجاد جوش بر صورت، لازم است از کرم‌های فاقد چربی استفاده کنند. آیا به‌صورت روزانه می‌توان از کرم پور استفاده کرد؟  پیشنهاد می‌شود، یک کرم پودر سبک باقدرت کاور متوسط را خریداری کنید. همچنین اگر پوست خشکی دارید بهترین گزینه استفاده از بی‌بی کرم‌ها است، این نوع کرم‌ها علاوه بر ایجاد پوششی سبک، خاصیت مرطوب‌کنندگی پوست را به همراه دارد.

آیا قبل از کرم پودر باید ضد آفتاب بزنیم؟

بعضی از کرم پودرها دارای SPF هستند اما درصد آن‌ها بسیار پایین است. برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی مخصوصا در فصل تابستان بهتر از بعد زدن کرم مرطوب‌کننده، ضد آفتاب هم استفاده کنید. در پایان این مطلب امیدواریم نکات گفته شده درباره انتخاب کرم پودر متناسب با نوع پوست برایتان مفید و جذاب بوده باشد.در حالی که کرم پودر می‌تواند ظاهر شما را بی‌عیب و نقص نشان دهد؛ در صورت استفاده نادرست می‌تواند آرایش شما را کاملا خراب کند. به همین دلیل ما سعی کردیم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از کرم پودرهای پرفروش و پرطرفدار موجود در بازار آشنا کنیم. با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید مستقیما به صفحه معرفی این کرم پودرها در وبسایت ریحا دسترسی یابید و در صورت تمایل اقدام به خرید اینترنتی محصول مورد نظر بر حسب نوع پوست خود کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا