راحت ترین راه مهاجرت به هلند

محتوای خبر پنهان کن

بررسی کامل شرایط مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند می‌تواند یکی از بزرگترین اهداف شما برای ساختن یک زندگی جدید باشد. اما باید توجه داشته باشید که همه روش های مهاجرتی به اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور منجر نخواهند شد. بنابراین اگر هدف نهایی شما تبدیل شدن به یک شهروند هلندی است، باید با روش هایی که این خواسته را ممکن می‌کنند، آشنا شوید. در این مقاله به محبوب ترین روش های مهاجرت به هلند می‌پردازیم تا از آن میان، با توجه به شرایط خود، بهترین روش را انتخاب کنید. پس از ورود به هلند باید برای دریافت مجوز اقامت VVR اقدام کنید. این مجوز نیز مانند MVV توسط دانشگاه برای دانشجو درخواست می‌شود. VVR تنها تا مدتی اعتبار دارد که دانشجو مشغول تحصیل در هلند باشد.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا:  کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Amsterdam,-Netherland

  1. چرا مهاجرت به هلند؟

موقعیت جغرافیایی عالی هلند در اروپا، این کشور را به مکانی ایده ال برای زندگی، تحصیل و تجارت تبدیل کرده است. با وجود فضای تجاری سالم، نیروی کاری تحصیل کرده و ساختار مالیاتی رقابتی، هلند بستری مناسب برای سرمایه گذاری خارجی خواهد بود. از طرفی تقریباً کل مردم هلند با زبان انگلیسی آشنا هستند که این امر باعث ایجاد زبانی مشترک در ارتباطات اجتماعی، تحصیلی، کاری و تجارت شده است.

هلند دارای زیرساخت‌ هایی پیشرفته و عظیم است و مراقبت‌ های بهداشتی عالی در کنار سطوح بالای آموزش، درآمد بالا، آزادی اجتماعی و نرخ پایین جرم و جنایت، این کشور را به یکی از بهترین انتخاب ها برای متقاضیان خارجی تبدیل کرده است.

با داشتن اقامت هلندی، بدون نیاز به ویزا می‌توانید به 186 کشور دنیا سفر کنید. این مزیتی است که کمتر کشوری برای شهروندان خود فراهم کرده است.

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

  1. شرایط عمومی برای مهاجرت به هلند چیست؟

صرف نظر از اینکه چه روشی را برای مهاجرت به هلند انتخاب کرده‌اید، باید به عنوان یک متقاضی خارجی شرایط زیر را برای ورود به این کشور داشته باشید.

  1. انواع روش های مهاجرت به هلند کدامند؟

برای مهاجرت به هلند روش های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها به دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور منجر می‌شوند. از میان تمامی این روش ها، ما محبوب ترین و پرتقاضاترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

روش های دیگر مهاجرتی می‌تواند شامل مهاجرت به هلند از طریق ازدواج و تولد فرزند باشد.

  1. مهاجرت تحصیلی هلند

هلند با وجود دانشگاه هایی معتبر و روند ساده اعطای ویزای دانشجویی، یکی از مقاصد محبوب تحصیلی در اروپا است. البته در نظر داشته باشید که روند دریافت ویزای دانشجویی اندکی به ملیت و کشور محل زندگی شما بستگی دارد. به این صورت که قطعاً دانشجویان اتحادیه اروپا خیلی راحتتر از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند مراحل ورود به دانشگاه های هلند را طی کنند.

  1. مراحل مهاجرت تحصیلی به هلند چگونه است؟

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز اقامت استانی هلند یعنی MVV را دریافت کنند. این مجوز از طرف دانشجو و توسط دانشگاه درخواست داده می‌شود.

MVV به مدت 6 ماه اعتبار دارد، بنابراین برای دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی که بیشتر از 6 ماه به طول می‌انجامند، باید VVR دریافت کنید.

Eindhoven,-Netherlands

  1. مدارک مورد نیازدریافت ویزا برای مهاجرت تحصیلی به هلند چیست؟

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

  1. هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل شما بستگی دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که برای دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا، هزینه تحصیل بیشتر از سایرین است.

رشته های پزشکی و تجارت از گرانترین رشته های تحصیلی در هلند هستند و می‌توانند هزینه سالانه ای حدود 30.000 یورو داشته باشند.

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به هلند چیست؟

  2. هزینه های زندگی دانشجویی در هلند چقدر است؟

به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در هلند بیشتر به شهر محل تحصیل و همین طور شیوه و سبک زندگی شما بستگی دارد. هزینه ماهانه زندگی در هلند برای دانشجویان بین المللی مبلغی بین 800 تا 1.200 یورو است. که شامل هزینه های محل اقامت، غذا، حمل و نقل، لباس، کتاب و … خواهد بود.

در ادامه میانگین هزینه های زندگی در برخی از شهرهای بزرگ هلند را می‌توانید ببینید، پس با ما همراه باشید.

  1. تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به هلند چقدر است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی هلند باید برای کل دوره تحصیلی خود مدرک تمکن مالی ارائه دهید. این مدرک می‌تواند پرینت حساب بانکی شما باشد. در کل برای تحصیل در هلند باید تمکن مالی برای حداقل یک سال را ارائه دهد که خواهد بود.

  1. شرایط دریافت اقامت از طریق مهاجرت تحصیلی به هلند چیست؟

ویزای تحصیلی هلند به تنهایی منجر به دریافت اقامت این کشور نخواهد شد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اگر بتوانید مشغول به کار شوید، می‌توانید از این طریق پس از 5 سال، برای اقامت دائم هلند اقدام کنید.

  1. بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیلات تکمیلی کدامند؟

Zaanse-schans,-Zaandam,-Netherland-(2)

  1. شرایط کار حین تحصیل در هلند به چه صورت است؟

کلیه دانشجویان بین المللی اجازه کار حین تحصیل در هلند را خواهند داشت. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز کار دریافت کنند. به منظور دریافت حقوق یا دستمزد نیز باید شماره خدمات شهروندی هلند را دریافت کنید، این شماره هنگام ثبت نام در شهرداری محلی به شما اعطا می‌شود.

دانشجویان شاغل در هلند، موظف به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. توجه داشته باشید که اگر بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌اید، در برخی موارد، بورسیه نیز به عنوان منبع درآمد محسوب شده و بنابراین واجد شرایط مالیات است.

  1. مهاجرت کاری به هلند

مهاجرت کاری به هلند می‌تواند یکی از روش های مقرون به صرفه برای کسانی باشد که سرمایه اولیه لازم برای سرمایه گذاری و پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور را ندارند. از طرفی با دریافت ویزای کاری می‌توانید پس از مدتی اقامت دائم هلند را دریافت کنید، چیزی که با دریافت ویزای تحصیلی هلند میسر نخواهد بود.

  1. شرایط مهاجرت کاری هلند چیست؟

مهمترین شرط برای مهاجرت کاری هلند، داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای هلندی یا قرارداد کاری است. رزومه کاری شما به عنوان متقاضی، نوع تخصص و سطح آن، تأثیر زیادی در بالا بردن شانس دریافت پیشنهاد کاری خواهد داشت.

هلند به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، برای جذب نیرو باید علاوه بر داخل هلند، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز آگهی دهد. در این شرایط ممکن است شانس شما برای یافتن شغلی مناسب، کاهش پیدا کند. بنابراین با فراگرفتن تخصص و مهارتی مهم و خاص و داشتن رزومه شغلی خوب، به راحتی می‌توانید پیشنهاد کاری دریافت کنید.

  1. آیا برای مهاجرت کاری هلند باید مجوز کار دریافت کنیم؟

مهاجران کشورهای اتحادیه اروپا، EEA، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس، برای اشتغال در هلند، نیازی به دریافت اجازه کار با اقامت کاری ندارند. اما مهاجران خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به هلند باید ویزای کاری و مجوز کار دریافت کنند.

  1. انواع مجوز کاری هلند کدامند؟

درخواست ویزای کاری هلند، به ملیت و همچنین نوع کار شما بستگی دارد. برای کار در هلند، باید اجازه اقامت و مجوز کاری این کشور را دریافت کنید. مجوز کاری هلند به دو دسته اصلی GVVA و TWV تقسیم می‌شود. البته روش های دیگری نیز برای دریافت مجوز وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مجوز کاری فردی یا GVVA

GVVA در واقع شامل مجوز کار (TWV) و مجوز اقامت در هلند است. این نوع مجوز مختص نیروهای کار خارج از اتحادیه اروپا است که مایلند بیش از 3 ماه در هلند کار کنند.

مدت اعتبار مجوز GVVA معمولاً 3 ساله است. در این نوع مجوز مشخص می‌شود که متقاضی برای کدام کارفرما و تحت چه شرایطی مجاز به کار است.

مجوز کاری TWV

این نوع مجوز کاری برای کسانی صادر می‌شود که شرایط دریافت مجوز کاری GVVA را ندارند. مجوز TWV تنها اجازه کار را شامل می‌شود.

مجوز کاری برای کارگران بسیار ماهر و متخصص

این مجوز به کارفرمای هلندی اجازه می‌دهد تا متخصصان خارجی با استعداد و بسیار ماهر را برای کار در هلند دعوت کند. بنابراین یک کارفرمای هلندی بدون نیاز به درج آگهی و بدون توجه به وجود کاندیدای مناسب هلندی یا اتحادیه اروپا، برای شما مجوز کاری دریافت می‌کند.

مجوز کاری برای دانشجویان بین المللی

این نوع مجوز کاری برای دانشجویان در حال تحصیل در هلند صادر خواهد شد.

مجوز کاری کارآفرینان

این نوع مجوز برای کسانی صادر می‌شود که کسب و کاری را در هلند راه اندازی کرده یا شرکت خود را به ثبت رسانده‌اند.

مجوز کار فصلی

این نوع مجوز برای کارگران فصلی صادر می‌شود که حداکثر 24 هفته در سال برای کار به هلند سفر می‌کنند. این نوع مجوز توسط کارفرما دریافت می‌شود.

Limburg,-Países-Bajos

  1. مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کاری برای مهاجرت به هلند چیست؟

  2. هزینه مهاجرت کاری به هلند چقدر است؟

دریافت ویزای کاری هلند معمولاً حدود 300 یورو معادل 330 دلار آمریکا برای شما هزینه خواهد داشت. هزینه دریافت ویزای کاری فصلی اما حدود 192 یورو خواهد بود.

  1. مزایای مهاجرت کاری به هلند چیست؟

  2. تمکن مالی برای مهاجرت کاری به هلند چقدر است؟

تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری هلند شامل حداقل 3.000 یورو است. پرینت گردش حساب بانکی شما در 6 ماه گذشته در زمان مصاحبه با سفارت باید این مبلغ را نشان دهد. البته در ازای این مبلغ می‌توانید از حمایت مالی یکی از اعضای خانواده یا سرپرست خود بهره‌ مند شوید.

  1. شرایط دریافت اقامت از طریق مهاجرت کاری به هلند چیست؟

پس از 5 سال کار مستمر در هلند و 5 سال اقامت موقت در این کشور، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید

پس از دریافت اقامت دائم بدون نیاز به اجازه کار می‌توانید برای هر کارفرمای هلندی کار کنید یا حتی کسب و کار خود را راه‌ اندازی کنید.

در ادامه به بررسی شرایط و مراحل سرمایه گذاری در هلند می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

  1. مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

هلند نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، مجوز اقامت در این کشور را برای سرمایه گذاران خارجی صادر می‌کند. مهمترین شرط برای دریافت ویزای سرمایه گذاری هلند، سرمایه گذاری حداقل 1.25 میلیون یورو در این کشور و اشتغال زایی است.

برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، هلند برای ارزیابی ارزش سرمایه گذاری خارجی به یک سیستم مبتنی بر امتیاز متکی است.

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

  1. مزایا و معایب مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری چیست؟

مزایای سرمایه گذاری در هلند

معایب سرمایه گذاری در هلند

Eyefilmmuseum,-Amsterdam,-Netherland

  1. انواع روش های سرمایه گذاری در هلند چیست؟

ثبت شرکت در هلند

یکی از بهترین روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور خواهد بود. اگر قصد راه اندازی استارتاپی در این کشور را دارید، می‌توانید تقاضای اجازه اقامت راه اندازی کنید. این مجوز که به مدت یک سال اعتبار دارد، به کارآفرینانی اعطا می‌شود که یک تجارت نوآورانه دارند.

به عنوان یک شرکت نوپا می‌توانید از مشوق های مالی بین المللی هلند با نام فرش نارنجی استفاده کنید. شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی باید حداقل سرمایه اولیه را برای ثبت شرکت داشته باشید که این مبلغ به نوع شرکتی که مایل به ثبت آن هستید، بستگی دارد.

با مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت می‌توانید اقامت کوتاه مدت یا بلندمدت یک ساله را دریافت کنید. پس از 5 سال نیز می‌توانید برای اقامت دائم و تابعیت هلند اقدام کنید.

خرید ملک در هلند

پس از خرید ملک در هلند می‌توانید خودتان در آن زندگی کنید، یا ملک را اجاره دهید. هلند برای سرمایه گذاران خارجی شرایطی فراهم کرده تا بتوانند برای خرید خانه وام رهنی دریافت کنند. توجه داشته باشید که خرید ملک در هلند تنها یک روش سرمایه گذاری امن بوده و نمی‌تواند به اخذ اقامت دائم این کشور منجر شود.

متوسط هزینه هر متر مربع خانه در هلند در مرکز شهر حدود 4059.74 یورو و در خارج شهر نیز حدود 3089.97 یورو است. این مبالغ متوسط هزینه هر متر مربع خانه هستند و در برخی از شهرهای هلند این مبلغ می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

اگر شرایط این روش را ندارید، نگران نباشید:

شما می توانید با ورود به این صفحه، درباره روش های مهاجرتی را که با شرایط شما انطباق دارند مشاوره کامل بگیرید.

اتحادیه اروپا |اشتغال

خرید اوراق قرضه دولتی

با خرید اوراق قرضه دولتی هلند می‌توانید اجازه کار در هلند را نیز دریافت کنید. در این روش پس از انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف، اقامتی 3 ساله به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید آن را تا 5 سال دیگر نیز تمدید کنید. در انتها نیز می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

  1. شرایط مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری چیست؟

  2. بهترین روش سرمایه گذاری در هلند چیست؟

بهترین روش سرمایه گذاری در هلند، ثبت شرکت و کارآفرینی است. چرا که از این طریق می‌توانید اقامت موقت این کشور را دریافت کرده و پس از مدتی نیز اقامت دائم بگیرید.

  1. بهترین شهر برای سرمایه گذاری در هلند کدام است؟

بهترین شهر برای سرمایه گذاری در هلند، شهر آمستردام است. پس از آمستردام شهرهایی چون لاهه، اوترخت و روتردام جزو بهترین شهرهای هلند برای سرمایه گذاری، ثبت شرکت و خرید املاک و مستغلات هستند.

  1. مدارک مورد نیاز دریافت ویزای سرمایه گذاری هلند چیست؟

با توجه به روشی که برای سرمایه گذاری در هلند انتخاب کرده‌اید، نوع مدارکی که باید برای دریافت ویزا و مهاجرت به هلند ارائه دهید، اندکی با هم متفاوت خواهند بود. اما در کل، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری هلند به شرح زیر است:

Giethoorn,-Netherlands

  1. تمکن مالی برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری باید حداقل 1.25 میلیون یورو سرمایه اولیه داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید ویزای طلایی هلند را دریافت کنید.

  1. شرایط دریافت اقامت از طریق مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری چیست؟

برای دریافت اقامت دائم و تابعیت هلند باید شروط زیر را داشته باشید، در غیر این صورت نمی‌توانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

  1. چطور برای اقامت دائم و تابعیت هلند درخواست دهیم؟

فرآیند درخواست اقامت دائم هلند با دریافت اقامت موقت این کشور آغاز می‌شود. در واقع با دریافت اجازه اقامت موقت یا MVV است که می‌توانید پس از چند سال برای اقامت دائم درخواست دهید.

متقاضیان خارجی عضو اتحادیه اروپا، کشورهای غربی مانند ایالات متحده و همین طور برخی از کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن برای دریافت اقامت دائم نیازی به دریافت MVV ندارند.

هزینه درخواست حدود 2.100 یورو بوده و باید به یکی از زبان های هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ارسال شود. داشتن بیمه درمانی و انجام آزمایش سل در هلند، برای دریافت اقامت دائم ضروری است.

  1. کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به هلند کدام است؟

مسلماً مهاجرت کاری، کم هزینه ترین روش خواهد بود. در این روش هم به تمکن مالی کمتری نیاز دارید و از طرفی مانند روش سرمایه گذاری نیازمند سرمایه اولیه نیستند و مانند روش تحصیلی نیز موظف به پرداخت شهریه نیستید.

  1. شرایط الحاق خانواده در مهاجرت به هلند چیست؟

از هر سه روش ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای سرمایه گذاری می‌توانید برای دریافت ویزای همراه اقدام کنید. این ویزا می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال شما صادر شود و تا زمان اعتبار ویزای شما، اعتبار خواهد داشت. هزینه ویزای همسر 174 یورو و هزینه ویزای کودک 58 یورو هزینه خواهد داشت

دکمه بازگشت به بالا