حداقل ابعاد موتورخانه استخر

فیلتر شنی

سیستم فیلتر تصفیه شنی استخر مخزنی است که ولین مرحله تصفیه آب استخر وجکوزی را بر عهده دارد.

وظیفه اصلی فیلتر شنی شفاف سازی آب را از زرات معلق بر عهده دارد. این فیلتر های از متریال های استیل پلاستیک و فایبر گلاس ساخته می شود.

راهنمای خرید فیلتر شنی مقاله ایی است که شما را با صفرتا صد خرید فیلتر شنی آشنا میکند.

سیستم تزریق کلر و اسید:

جهت تنظیم PH آب استخر و تنظیم میزان کلر آب بهترین پیشنهاد سیستم تزریق کلر و اسید استخر است.

تجهیزات گرمایش استخر به وسایلی گفته می شود که بین مدت زمان 6 تا 48 ساعت اب استخر شما را به دمای 26 درجه سانتیگراد می رساند. انتخاب زمان پیشگرمایش در ابعاد مبدل حرارتی استخر موثر می باشد. جهت گرمایش شما به این تجهیزات نیاز دارید.

بویلر یا دیگ استخر در دو نوع گاز سوز وگازویلی تولید می شود. دیگ های استخری دمای آب را به 180 درجه فارنهایت رسانده و وارد مبدل حرارتی استخر می شود. و خروجی اب از مبدل حرارتی به دیگ 160 درجه فارنهایت می شود.

از انجایی که در آب استخر کلر و رسوب وجود دارد لذا وارد کردن این آب به صورت مستقیم به دیگ باعث اکسید شدن متریال داخل دیگ استخر می شود،از این رو با بهره گیری از یک مبدل استخری از جنس استیل و مقاوم به کلراین مشکل را حل میکنیم. مبدل های استخری بر اساس ابعاد استخر، سر پوشیده یا سر باز بودن استخر و زمان پیشگرمایش استخر سایزو انتخاب می شود.

سیرکوله گرمایش استخر که معمولا یک پمپ خطی می باشد . محل قرار گیری ای پمپ بین دیگ و مبدل حرارتی استخر است.

قلب موتورخانه استخر پمپ تصفیه استخر می باشد، پمپ استخر اب را از مخزن بالانس و کفشورهای استخر مکش کرده و به وسیله سیستم لوله کشی در فیلترشنی ومبدل حرارتی استخر با افت فشار کل سیستم مقابله میکند.

بخش مهمی از موتورخانه استخر را تصفیه و ضد عفونی استخر تشکیل میدهد به این بخش تصفیه خانه استخر. تصفیه استخر معمولا با کلر ،اشعه یو وی وگاز ازون انجام می شود.

شاید به قدرت بتوان بیان کرد مهم ترین عامل گند زدایی و ضد عفونی اب استخر کلر است. کلر به سه صورت جامد مایع و گاز در طبیعت یافت می شود ولی بهترین روش با درصد خلوص بالا شکل جامد کلراست .قرص کلر جامد به صورت کیلوگرمی در بسته های یک و سه اینچ به فروش می رسد با قرار گرفتن در کلر زن خطی عملیات گندزدایی آب استخر را انجام می دهد. کلر به صورت مایع نیز در استخر های بزرگ جهت استفاده در پمپ تزریق کلر مورد استفاده قرار میگیرد،

جهت خرید قرص کلر با ما در تماس باشید.

قرص کلر استخری

تصفیه اب استخر توسط اشعه یو وی یکی از کارامدترین روش های ضد عفونی استخر است. فیلتر یو وی بر روی دیوار موتورخانه استخر نصب می شود، این دستگاه جهت گندزدایی اب استخر به تنظیم PH نیاز ندارد و با مصرف کم جریان برق بین 16 تا 130 وات عملیات ضد عفونی اب استخر و جکوزی را انجام میدهد، اشعه یو وی بر روی رنج گسترده ایی از ویروس ها و باکتری ها موثر است و از سیستم های ضد عفونی مناسب برای تمام استخرها از قبیل خصوصی، عمومی، قهرمانی و آب درمانی .

فیلتر تصفیه یو وی استخر

روش کارموتورخانه استخر در دو بخش مورد بررسی قرار میگیرد. بخش وسایل تصفیه خانه استخر شامل: فیلتر شنی، پمپ تصفیه استخر، اشعه یو وی ، تزریق کلر واسید. بخش دوم تجهیزات گرمایش استخر شامل: بویلر گرمایشی استخر، مبدل حرارتی استخر و پمپ خطی گرمایش استخر می باشد.

تصفیه خانه یک استخر شامل فیلتر شنی . موگیر.کلر زن و فیلتر یو وی استخری و فیلتر ازون است. در این بخش قصد گند زدایی وپالایش استخر از ذرات معلق موجود در اب استخر و گند زدایی از ویروس ها قارچ ها و باکتری ها را داریم .

فیلتر شنی استخر

استخر چهار فصل به استخر هایی گفته میشود که به وسیله سیستم گرمایش و وسایل گرمایش استخر امکان بهره برداری برای مصرف کننده را در زمستان نیز فراهم میکند.

تجهیزات استخر های چهار فصل شامل موارد زیر است

گرمایش استخر شنا و جکوزی معمولا به صورت دو مرحله ایی انجام می شود، ابتدا آب گرم در دمای حدود 83 درجه سانتی گراد در دیگ گرم می شود. در مرحله دوم آب استخر وارد بخش پوسته مبدل حرارتی می شود و آب دیگ وارد بخش لوله مبدل حرارتی شده و آب استخر به صورت غیر مستقیم در داخل مبدل حرارتی پوسته و لوله گرم می شود. گرمایش با مبدل های استخر معمولا از نو ع پوسته لوله بوده و از متریال های مقاوم به کلر مانند 304 و316 استیل ساخته میشود .جهت خرید تجهیزات گرمایش استخر شامل: پکیج های گرمایش استخر . پمپ گرمایش و دیگ استخری با بخش فروش پول تجهیز در تماس باشید.

مبدل حرارتی استخرپمپ گرمایش استخر

محاسبه دیگ موتور خانه استخر با دردسترس داشتن ابعاد استخر دمای اب ورودی استخر و چهار فصل بودن استخر قابل محاسبه است

با کمک از لینک میتوانیدسایز دیگ استخر خود را محاسبه کنید.

دیگ استخر

پیشنهاد بخش فنی پول تجهیز اجرای موتور خانه در تراز نیم متر پایین تر از عمق زیاد استخر است.

محل کف موتور خانه استخر از موضوع های با اهمیت در ساخت استخر ها و طراحی موتور خانه استخر است . پیشنهاد می شود کف موتور خانه استخر حدود نیم متر پایین تر از کف استخر باشد. در این شرایط همواره اب استخر بر پمپ تصفیه استخر سوار است. و نیاز به خرید پمپ با NPSH بالا نیست.

طراحی نقشه موتور خانه های استخر در دو دست بندی کلی تقسیم بندی می شود استخرهای مدرن سر ریزی همراه با بالانس تانک یا مخزن سر ریز و استخر های سنتی یا اسکیمری که تاثیر اصلی ان در موتورخانه استخر می باشد، تصفیه خانه استخر های سر ریزی به علت سایز بزگ مخزن بالانس بیشتر می شود.

استخر مدرن -سرریز از دور -اورفلو

طراحی استخر بینهایت ( اینفینیتی )استخر سر ریز یا مدرن این نوع استخر ها از شکیل ترین نوع طراحی استخر محسوب میشود سطح اب تا سریز بالا می اید و ضمن زیبایی دو چندان به استخر باعث خارج شدن چربی ها برگ خاک و ذرات معلق از سطح اب می شود . و علاوه بر این استخر دارای اب شفاف تر و کیفیت اب بهتری است در پلان موتور خانه استخر سریز دهش اب از کف در نظر گرفته میشود و کمک شایانی به خارج کردن جلبک ها و مواد تهنشین شده کف استخر میگردد .

محاسبات طراحی استخر های اسکیمری دهش از روبرو نازل اسکیمر است و برگ مو و سایر موارد شناور به سمت اسکیمر حرکت میکند و از استخر خارج میشود. در استخر های اسکیمری به علت سکون اب در کف استخر نقاط ثابت یا به اصطلاح نقاط مرده ایجاد می شود . نقاط مرده کف اب شاهده نقاطی هستیم که تصفیه نمیشود.در کف استخر جلبک تشکیل میشود و همچنین قارچ و باکتری ها رشد میکند.

طراحی تابلو برق موتور خانه های استخری در دو حالت تک فاز و سه فاز ساخته میشود .توصیه میشود در خارج ساختمان استخر نصب گردد که باعث برق گرفتگی نشود.علاوه بر این در خصوص تابلو برق های سه فاز صنعتی باید شرکت فروشنده استاندارد 11203 الزامات عمومی استخر های شنا را پاس نماید .

اگر قصد گرمایش آب استخر به وسیله برق را دارید باید در نظر داشته باشید که با توجه به قیمت گاز نسبت به برق هزینه موتورخانه برقی بالا تر است .

جهت محاسبه موتورخانه استخر باید علاوه بر فضای تجهیزات استخر شامل پمپ استخر فیلتر شنی مبدل حراتی استخر و… است فضایی را جهت تعمیرات و نگهداری در نظر داشت. برای محاسبات موتورخانه استخر از نیروهای متخصص و با تجربه کمک بگیرید و قبل از ساخت موتورخانه استخرنسبت به ساخت نقشه موتورخانه استخر اقدام کنید. پولتجهیز مشاور تخصصی موتورخانه استخرر سونا وجکوزی.

برای گرمایش اب استخر میتوان از پکیج های گرمایش مخصوص استخری استفاده کرد

راه حل دوم استفاده از دیگ اب گرم در کنار مبدل حرارتی استیل و پمپ گردش اب گرم است

محاسبه ابعاد موتور خانه استخر باید این موارد را در نظر داشته باشیم

جهت محاسبه سایز دیگ استخر از لینک استفاده فرمایید . به خاطر داشته باشید که سرباز بودن یا بسته بودن استخر تاثیر مهمی در سیستم گرمایشی آن ایجاد می کند،

جهت انتخاب سایز مناسب فیلتر شنی به بخش کاتالوگ پول تجهیز وراهنمای انتخاب ابعاد تجهیزات استخر و جکوزی مراجعه فرمایید. ابعاد فیلترتصفیه استخر با توجه به کاربری استخر و سر پوشیده و یا چهار فصل و سر باز بودن استخر متغیر است.

https://berke.ir/حداقل-ابعاد-موتورخانه-استخر/منبع:

 

خروج از نسخه موبایل