ساخت استخر با آجر یا بلوک

مزیت های ساخت استخر با آجر

برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت هایی که ساخت استخر با آجر دارد و شما باید به آنها دقت داشته باشید عبارت است از :

  1. شما در اندازه بزرگ و کوچک می توانید این نمونه از استخرها را طراحی کنید که این ویژگی یکی از اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد.
  2. استفاده کردن از آجر برای طراحی استخر شکل های هندسی و طراحی های متنوعی را به شما ارائه می دهد. بنابراین شما می توانید هر یک از این طراحی ها و شکل های هندسی که برای ساخت استخر در نظر دارید را با استفاده از آجر پیاده سازید.
  3. فرایند ساخت استخر با استفاده از آجر بسیار ساده و آسان می باشد. در واقع شما قادر خواهید بود که در کمترین بازه زمانی به بهترین نحو ممکن استخرهای آجری را طراحی کنید.
  4. در صورتی که به صورت اصولی این نمونه از استخرها را طراحی کنید می توانید از آنها عمر بالایی نیز دریافت نمایید.
  5. هزینه طراحی استخر با استفاده از آجر از آنجایی که آجر در دسترس می باشد باید بدانید که کمتر از دیگر روش های طراحی استخر می باشد. به دلیل مزیت های بسیار زیادی که طراحی استخر دارد بسیاری از افراد امروزه از این روش برای طراحی استخر جهت زیباسازی باغ و خانه خود استفاده می کنند.

استاندارد |انتظار

روش ساخت استخر با آجر

آجرهایی که در ساخت و طراحی استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند قادر به مقاومت در برابر نیروهای فشاری هستند. به همین دلیل با توجه به نیروی همه جانبه ‌ای که وارد استخر می ‌شود آجر به تنهایی برای استفاده در  طراحی استخر مناسب نمی باشد. از سوی دیگر آجر به تنهایی قادر است که استانداردهای عایق کاری در برابر آب و رطوبت را برآورده نماید اما طول عمر کمتری خواهد داشت.

برای برطرف کردن این موضوع از نقاط ضعف از میلگرد همراه آجر استفاده می گردد. در کشور ایران ساخت و طراحی سخت به دلیل در دسترس بودن محبوبیت زیادی دارد. روش های ساخت استخر با استفاده از آجر دو صورت می باشد که عبارت است از :

1.     ساخت استخرهای آجری با هسته بتن مسلح :

این روش در چندین مرحله خلاصه می گردد.

2.     ساخت استخرهای آجری با رویه پاششی بتنی :

اجرای این روش از ساخت استخر با آجر با توجه به هزینه نسبتاً بالایی که نسبت به روش بالایی دارد در کشور ایران کمتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شباهت های زیادی به روش ساخت استخر با هسته و بتن مسلح دارد که فرایند کلی ساختار آنها تا حدودی یکسان می‌ باشد. مراحل ساخت آن به شرح زیر است :

3.     گودبرداری و تراز محل استخر

در مرحله بعدی، گودبرداری و خاک برداری صورت میگیرد که توسط لودر انجام میشود. پس از خاک برداری اولیه، شکل کلی استخر ایجاد میشود. مطمئن شوید که مجوزهای لازم را در اختیار و از خطوط آب و برق موجود در زمین اطلاع دارید. قطع خطوط برق یک چالش بزرگ است، بنابراین، یک پیمانکار را استخدام کنید تا از تمام خطوط برقی که نیاز به جابجایی دارند، مراقبت کند. برای اندازه گیری عمق استخر، از نوار اندازه گیری یا میله­ های اندازه گیری مشخص شده استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر استخر شما باید 6 فوت (1.8 متر) باشد، یک پایه 6 فوت (1.8 متر) برش دهید تا به عنوان مرجع استفاده شود و این نکته را به یاد داشته باشید که اگر خیلی پایین بروید، آیا همیشه قادر خواهید بود تا خاک را از داخل گود خارج کنید. اگر نمی­توانید خاک را بوسیله دست بیرون بیاورید، از بیل یا ابزارهای جایگزین حفاری استفاده کنید. بعضی از مناطق برای تجهیزات سنگین قابل دسترسی نیستند و باید آنها را به روش قدیمی حفاری کرد.

خاک باقیمانده می­تواند فروخته، توسط یک پیمانکار دفع، یا برای پروژه­های دیگر، مانند بسترهای گیاهان، دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

اگر به این فکر ساخت استخر بتنی برای شنا کردن در ملک خود هستید، احتمالا از خود می­پرسید که چه چیزی در روند ساخت دخیل است. در این مقاله، ما هر یک از مراحل مربوط به ساخت استخر بتنی را شرح داده­ایم تا در روند ساخت با مشکلی روبرو نشوید و هیچ گونه شگفتی برای شما پیش نیاید.

بتون به عنوان یکی از مهمترین مواد برای ساخت با کیفیت­ ترین استخرهای شنا شناخته شده است. اگر استخر بتنی به درستی ساخته شود، می­تواند بدون نیاز به تعمیرات اساسی سالها دوام آورد.

اصولا ساخت استخر بتنی با استفاده از شاتکریت یا گانیت، مخلوطی از بتن یا شن و ماسه که روی قاب فلزی پاشیده می­شوند، انجام می­شود.

طول عمر تجهیزات استخر

طول عمر هر یک از تجهیزات استخر با هر استخر دیگر تفاوت دارد. این طول عمر به به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، تعداد دفعات استفاده از هر سیستم و همچنین میزان مواد شیمیایی آب شما بستگی دارد.

تعمیر پله استخر

اگرچه تعمیر استخر یک اتفاق معمول نیست، اما در طول عمر استخر شنا ممکن است، کف آن یا قسمت‌های دیگر دچار مشکل شود. ترمیم یک قسمت ترک خورده یک روند کاملا ساده است و به تنهایی امکان‌پذیر است.

تجهیزات لازم برای تعمیر پله استخر

مرحله اول

حذف کردن آب: برای تعمیر پایه استخر، باید محیط کاملاً تمیز و خشک باشد. برای این کار آب استخر را تا حداقل به سطح زیر بخشی که باید تعمیر شود، تخلیه کنید. اگر قصد ندارید آستر استخر را به طور کامل جدا کنید، نیازی به تخلیه کامل آب نیست.

مرحله دوم

شناسایی نوع ترک: مشخص کردن نوع ترک و شکستگی به شما کمک می‌کند تا میزان خرابی و تعمیراتی که باید در آن منطقه انجام شود را ارزیابی کنید.

مرحله سوم

تمیز و آماده کردن محیط:

۱) ابتدا ناحیه‌ای که می‌خواهید تعمیر کنید را با حوله یا سشوار خشک کنید.

۲) با کمک سوهان یا چاقوی بتونه هرچیزی که روی سطح باقی‌مانده است را پاک کنید.

۳) با استفاده از سنگ دوار، قسمتی که ترک خورده را جدا کنید.

۴) قسمت‌هایی که ترک خورده است را با کاغذ سمباده تا زمانی که فایبرگلاس یکدست و صاف شود، سنباده بزنید.

۵) ناحیه‌ای که در حال کار بودید را مجددا تمیز کنید.

مرحله چهارم

استفاده از کیت تعمیر فایبرگلاس: دستورالعمل کیتی که استفاده می‌کنید، بستگی به نوع کیت تعمیری که خریداری کرده‌اید دارد. قبل از شروع کار، حتما راهنمایی‌های پشت محصول را مطالعه کنید، تا در هنگام تعمیر و بعد از آن دچار مشکل نشوید.

مرحله پنجم

صاف کردن: زمانی که مراحل تعمیر فایبرگلاس تمام شد، ناحیه ترمیم شده را با کمک یک کاغذ سنباده ساده، صاف کنید. در حین کار حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنید.

مرحله ششم

رنگ کردن دوباره: پس از سنباده زدن، مجددا با کمک یک حوله ناحیه را تمیز و خشک تا گرد و غبار و رطوبت از بین برود. با استفاده از غلتک رنگ، رنگ اپوکسی را به صورت مساوی با کمک برس رنگ، رنگ بزنید. زمانی که لایه اول کاملا خشک شد، می‌توانید برای بار دوم رنگ کنید. زمانی که لایه دوم خشک شد، استخر را سریعا آب کنید.

هزینه تعمیر استخر

هزینه تعمیر استخر با توجه به مراحلی که برای شستشو، ترمیم و استفاده از کیت‌های جدید انجام می‌شود، بستگی دارد.

مراحل تعمیر استخر شنا

نگه‌داری از استخر شنا کار بسیار دشواری است و نیاز به مراقبت‌های جدی به خصوص در فصل تابستان و روزهای گرم سال دارد. اما اگر مراقبت‌هایی را به صورت مداوم انجام دهید، می‌توانید از میزان خسارت‌های پیش آمده جلوگیری کنید.

·        آب کدر

ممکن است آب استخر شنا شما هر از گاهی کدر شود. این اتفاق می‌تواند دلایل بسیاری از جمله: هوا، جلبک‌های استخر، سیستم فیلتر، مواد شیمیایی و آفتاب داشته باشد. برای رفع این مشکل باید آزمایش‌های مختلفی روی آب انجام شود. استفاده از یک تصفیه کننده آب استخر می‌تواند ذرات کوچک را به جرم‌های بزرگ تر تبدیل کند تا توسط فیلتر مکیده شوند. همچنین می‌توانید با کمک یک برس، در آب استخر موج ایجاد کنید، تا ذرات پایین به بالا منتقل شوند.

·        نشت

قبل از اینکه وحشت کنید و به دنبال نقطه نشتی بگردید، سیستم فبلتر خود را چک کنید. نشت استخر شنا ممکن است به علت خرابی پمپ، بخاری، فیلتر، کلر یا هر قسمت دیگر آن باشد. تعمیر استخرهای شنایی که با آستر وینیل ساخته شده‌اند، بسیار آسان‌تر از استخرهای ساخته شده با گچ، بتن یا فایبرگلاس است. اگر نشتی در یکی از این قسمت‌ها وجود داشت بهتر است از متخصصان حرفه‌ای تعمیر استخر کمک بگیرید.

·        ترک‌ها

اگر در استخر بتنی یا گانتی خود  ترک دیدید، نگران نشوید، این ترک‌ها تا زمانی که کوچک باشند نمی‌توانند مشکل بزرگی برای استخر شما ایجاد کنند. برای تعمیر ترک‌های کوچک داخل ترک را کمی خالی کنید و بعد با استفاده از بتونه استخر آن را پر کنید. در صورتی که ترک ها بزرگ بود بهتر از ا تعمیرکاران استخر کمک بگیرید.

·        دوغاب

اگر در هنگام ساخت استخر از کاشی استفاده کرده باشید، متوجه می‌شوید که بعد از مدتی دوغاب بین کاشی‌ها از بین رفته است. آب سبک می‌تواند باعث حل شدن کلسیم در دوغاب شود. برای رفع این مشکل، کاشی‌هایی که نیاز به تزریق دوغاب دارند را مشخص کنید و با کمک اره دوغاب آن‌ها را برش دهید. زمانی که کار تمام شد می‌توانید با ترکیب کردن سرکه سفید و آب بین کاشی‌ها را تمیز کنید.

ابعاد استخر استاندارد

ابعاد استخری که می‌سازید بیشتر به علاقه شما بستگی دارد، برای مثال اگر محیط کوچک دارید، می‌توانید اقدام به ساخت استخر در حیاط کنید. البته ابعاد ثابتی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ابعاد استاندارد استخر خانگی

ساخت استخر خانگی با ساخت استخر عمومی بسیار تفاوت دارد، در نتیجه ابعاد متفاوتی هم دارند. ابعاد استاندارد استخر خانگی از استخر شنا عمومی بسیار کوچک‌تر است. همانطور که گفتیم ابعاد ثابتی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به طرح و شکلی و همچنین فضایی که قصد دارید در آن‌جا استخر را احداث کنید، ابعاد را نعیین کنید.

خروج از نسخه موبایل