استخر کوینکس چیست؟

کوینکس چیست؟‌

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال و فروش تتر است که بستری امن برای کاربران اینترنت ایجاد کرده تا آن‌ها به راحتی بتوانند نسبت به انجام مبادلات ارزهای دیجیتال اقدام کنند. این صرافی تعداد زیادی رمزهای ارز پایه را به کاربران ارائه می‌دهد. در این صرافی امکان مبادله ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و غیره وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این صرافی زنجیره کوینکس یا CoinEx Chain نام دارد. با این ویژگی کاربران به یک رمز ارز رمزنگاری شده دسترسی خواهند داشت. در سال 2019 این رنجیره منتشر شد و انتشاردهندگان آن معتقدند که راه‌اندازی و طراحی آن به منظور استفاده DEX ها انجام شده است. یکی از اهداف اساسی از انتشار این زنجیره ایجاد یک مجموعه غیرمتمرکز از سرمایه کاربران طبق قوانین و مقررات تجاری می‌باشد.

Pravacy Chain از دیگر امکاناتی است که برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران ایجاد شده و از پیمان نامه‌های هوشمند حمایت می‌کند. صرافی کوینکس جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران تمام دنیا دارد و طیف بسیار وسیعی از انواع مختلف ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. استفاده از این پلتفرم محبوب هزینه‌های کم و سرعت بالایی دارد و با ایجاد شرایطی با امنیت بالا به یک صرافی اینترنتی کاربرپسند تبدیل شده است.

ثبت نام در صرافی  چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین مزیت و ویژگی کوینکس که این صرافی را به یکی از پرطرفدارترین صرافی‌‌های ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است، دریافت کارمزد پایین در معاملات می‌باشد. ثبت نام در این صرافی به عنوان یک صرافی معتبر ارزهای دیجیتال، بسیار مقرون به صرفه‌ است و از کاربران برای هر تراکنش فقط یک دهم درصد کارمزد دریافت می‌شود. کاربران با استفاده از توکن CET حتی می‌توانند کارمزد را تا 0.05 درصد نیز کاهش دهند.

امنیت بالای Coinex یکی دیگر از مزایای ثبت نام در این صرافی به شمار می‌رود. هر چه امنیت یک پلتفرم بالا باشد و یک سیستم پرقدرت (full dimension protection) برای حفظ از ULL داشته باشد، طبیعتا کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند‌. نکته مهمی که برای تمام کاربران در هنگام استفاده از یک پلتفرم و صرافی اینترنتی بسیار اهمیت دارد، رابط کاربری می‌باشد. هر چه رابط کاربری یک صرافی ساده‌تر باشد، افراد بیشتری تمایل دارند که در آن ثبت نام کنند و صرافی کوینکس با داشتن این مزیت توانسته رضایت کاربران خود را به دست آورد.

روش‌های پرداخت در این صرافی با استفاده از کارت‌های بین‌المللی ویزا کارت و مسترکارت امکان‌پذیر است.‌ برای کاربرانی که احراز هویت نکرده باشند روزانه فقط امکان برداشت یا انتقال ده هزار دلار وجود دارد‌. اما برای کاربرانی که با فرستادن مدارک شخصی خود مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارند، تا مبلغ یک میلیون دلار نیز امکان برداشت یا انتقال موجودی وجود دارد. خوشبختانه این صرافی برای کاربرانی ایرانی تحریم نیست و آن‌ها به سادگی می‌توانند  خود را انجام دهند.

صرافی ارزهای دیجیتال کوینکس از ژوئن سال 2019 قابلیت معاملات لورج را به کاربران خود ارائه داده است. با استفاده از این قابلیت فقط امکان معامله‌های لورج برای BTC/USDT وجود دارد. کاربران صرافی باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که معاملات لورج هم ممکن است سودهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشند و هم می‌توانند کاربر را با ضررهای مالی گزافی روبرو کنند. این نوع معامله فقط به کاربران حرفه‌ای و با تجربه توصیه می‌شود‌. کاربران مبتدی باید در معاملات STOP شرکت کنند. چون در این معاملات کل سرمایه از دست نمی‌رود‌.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار داده است؟

 ۱. امکان استخراج از استخر ViaBTC

یکی از بهترین امکاناتی که کوینکس ارائه داده است، امکان استخراج از استخر بزرگ و مشهور ViaBTC می‌باشد. این استخر ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا طرفداران بیشماری دارد و صرافی Coinex در واقع یکی از شعبه‌های این استخر محسوب می‌شود‌. کاربران هم می‌توانند از این استخر برای ماینینگ ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند و هم از بخش استخراج ابری این استخر بهره بگیرند.

۲. امکان استفاده از بخش API

یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد این صرافی برای کاربرانش این است که امکان استفاده از بخش API و دریافت کد برای رسیدن به اهداف مورد نظر آن‌ها را فراهم کرده است. این اهداف ممکن است برای آگاهی از قیمت‌های ارزهای دیحیتال باشد و نمایش آن‌ها در صرافی‌های شرکتی یا شخصی و بلاگ و سایت‌ها باشد و گاهی برای بهره‌گیری از ربات تریدر آن را در بستر کوینکس اجرا می‌کنند.

۳. ارائه اپلیکیشن اختصاصی برای موبایل

صرافی ارزهای دیجیتال کوینکس در کنار سایت کاربرپسند خود یک اپلیکیشن موبایل نیز طراحی کرده است تا کاربران بتوانند آن را بر روی گوشی‌های هوشمند خود با سیستم عامل‌های اندروید و IOS نصب کنند تا بتوانند از  طریق موبایل از خدمات و امکانات این صرافی بهر‌ه‌مند شوند‌.

۴. امکان دسترسی کاربران به کیف پول Viawallet

کاربران کوینکس با استفاده از کیف پول امن viawallet به راحتی به گزینه‌های مختلفی دسترسی خواهند داشت. کار کردن با کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بسیار ساده و راحت است. این کیف پول در کنار ایمنی بالایی که دارد، از لحاظ کیفیت نیز بسیار باکیفیت است.

در صرافی کوینکس چه سفارشاتی قابل ثبت است؟

یکی از سفارشارت قابل ثبت در صرافی کوینکس سفارش limit یا محدود است‌. برای ثبت این سفارش باید قیمت دقیق و همچنین حجم مورد نیاز خود را وارد کنید. در هنگام خرید یا فروش این سفارش درست در سمت مقابل همین مقدار قیمت و حجم باید موجود باشد.

سفارش دیگری که می‌توان در این صرافی به ثبت رساند، سفارش market است. در این سفارش باید ابتدا مقدار ارز خریداری شده را وارد کنید تا به طور اتوماتیک در بازار انجام شود. مبادله زمانی اتفاق خواهد افتاد که اولین سفارش موجود در لیست خرید با سفارش کاربرد مچ باشد.

سفارش بعدی سفارش stop limit می‌باشد. در این سفارش کاربر باید مشخص کند که با رسیدن قیمت ارز به حجم و قیمت مورد نظر سفارسش ارسال شود.

آموزش ثبت نام در کوینکس در سایت کوینکس فارسی

اگر به دنبال یک صرافی با امنیت بالا و امکانات فراوان هستید می‌توانید، در سایت Coinex ثبت نام کرده و از امکانات این صرافی آنلاین معتبر و پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کنید. برای یادگیری و آموزش ثبت نام در این صرافی معتبر به سایت ما مراجعه کنید. در این سایت تمام مراحل ثبت نام با ذکر جزئیات و آموزش تصویری در اختیار شما قرار گرفته است و با ثبت نام در این صرافی می‌توانید سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. برای استفاده از خدمات ارائه شده توسط این صرافی نیازی به استفاده از فیلتر شکن وجود ندارد، زیرا این صرافی کشور ایران را تحریم نکرده است.

استخر نقدینگی (liquidity pool) چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

استخر نقدینگی (liquidity pool) استاندارد جدیدی برای معامله کارآمد دارایی‌ها ارائه می‌دهد و همزمان به سرمایه‌گذاران هم اجازه می‌دهد که از دارایی‌های خود سود کسب کنند. استخر‌های نقدینگی دیفای (DeFi) امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و افراد زیادی در اندیشه پیوستن به این استخر‌ها هستند. طبیعتا پیوستن به این استخر‌ها نیازمند دانش و مهارت است و نمی‌توان بدون مطالعه وارد این عرصه شد. این نوشتار راهنمایی برای افراد علاقه‌مند به این عرصه است و در این نوشتار، به بسیاری از سوالات اساسی در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

استخر نقدینگی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در حال حاضر، دو نوع صرافی غیرمتمرکز بر روی اتریوم موجود است؛ نوع اول صرافی‌های همتا به همتای دارای دفتر سفارش (OrderBook) هستند، که از جمله این صرافی‌ها می‌توان به صرافی‌های 0x مانند Radar Relay اشاره کرد. نوع دوم از این صرافی‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های استخر نقدینگی هستند که از جمله آنها می‌توان به Kyber، Uniswap و Bancor اشاره کرد.

صرافی‌های دارای دفتر سفارش برای ترید و انجام معاملات متکی بر یک سیستم پیشنهاد و درخواست هستند. موتور این صرافی‌ها افراد خریدار و فروشنده را که در قیمت با هم تطابق دارند، شناسایی و مرتبط می‌کند. در این سیستم، افرادی که می‌خواهند یک دارایی خاص را خرید و فروش کنند، سفارش محدود (limit order) ایجاد می‌کنند و افرادی که قیمت پیشنهادی آنها را قبول کنند، اقدام به اجرای سفارش آنها خواهند کرد.

این سیستم در جا‌هایی که نقدینگی بالاست، بسیار مناسب است و به خوبی جواب می‌دهد. اما معامله دارایی‌های دارای نقدینگی پایین در این سیستم بسیار مشکل است و این دارایی‌ها در اثر تراکنش‌های بزرگ، گرفتار نوسانات بزرگ و غیر عادی می‌شوند. در نتیجه، چنین دارایی‌هایی به دلیل نوسان قیمت بالا و تبدیل ناکارآمد، به احتمال زیاد مورد پذیرش عموم واقع نخواهند شد.

یک استخر نقدینگی دقیقا این مشکل را نشانه می‌گیرد و وابستگی توکن‌ها به حجم ترید را از میان بر می‌دارد و همچنین نقدینگی دائمی را برای این توکن‌ها تضمین می‌کند. مدل استخر نقدینگی در مقایسه با مدل دفتر سفارش دارای مزیت‌هایی است که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود.

خروج از نسخه موبایل