باتری هواوی پی سی لایت ؛ مزیت ها و معایت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]برند هواوی بعنوان یک برند معتبر چینی در بازار جهانی با تولیدات متنوع به نام هواوی و آنر شناخته می شود . این برند با شرکتی بزرگ و دولتی و دارای روابط تجاری قوی توانسته خیلی زود و قوی وارد رقبای بزرگ این میدان شود .

هواوی تولیدی چند ملیتی با مرکزیت چین می باشد . به خاطر گوشی های به صرفه و خدمات مناسب و تلاش دایم این شرکت جهت به روز رسانی تولیدات و تکنولوژی تولید و خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی و جانبی مناسب در بازار موبایل جهانی جایگاه محمی برای خود دست و پا کرده است.

باتری هواوی پی سی لایت ؛ مزیت ها و معایت
باتری هواوی پی سی لایت ؛ مزیت ها و معایت

 

 

 

 

 

 

 

 

این ها  یک سوی ماجرای هواوی و تولیدات پر شمار و محبوب آن است. اما مگر می شود از یک موبایل حرف زد و از باتری موبایل نگفت؟ در این مورد نیز هم بحث اصلی ما در مورد باتری هواوی می باشد. چون نمی شود یک قانون کلی را برای تمام باتری هواوی های بازار صادر کرد به یک نمونه باتری هواوی می پردازیم یعنی باتری p30 lite  پس با ما باشید.

کارایی باتری هواوی پی سی لایت

پی سی لایت یک گوشی از برند هواوی است با قیمت مناسب به نسبت کارایی و به همین دلیل مشتریان خاص و پر تعداد خود را دارد . اگر از قیمت مناسب گفتیم به نسبت لیدر های نسل 2019 هواوی است .

سایز صفحه نمایش آن یک سایز استاندارد و معمول و بازار پسند است . کیفیت و رزولوشن و تفکیک رنگ این گوشی هم مناسب و قابل دفاع و پسند است و از این نظر انتخابی مناسب است . این ها بخشی از دلایل فروش و محبوبیت بالای این گوشی هواوی است.

رم 4 گیگابایتی و حاظه داخلی 128 با پشتیبانی یک پردازنده قوی اطمینان خاطر شما از گوشی هواوی را تضمین می کند. جایی که باتری هواوی ما به واسطه یک توانایی منحصر به فرد متحمل زحمت زیادی می شود در باب موضوع دوربین های این مدل است . این گوشی سه دوربین اصلی دارد هر کدام با یک خصوصیت که در تکمیل توان هم یک مزیت بالا را به شما می دهد .

دوربین 24 مگا پیکسلی شما وظیفه عکاسی را بر عهده دارد دوربین هشت مگاپیکسلی شما اولترا واید است و دوربین دو مگا پیکسلی هم عمق بخشیدن به تصویر شما را تسریع می بخشد . این ها خصوصیات فوق العاده ای هستند که البته باتری هواوی شما را خیلی اذیت م یکنند و حالا دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را هم داشته باشید . کمتر گوشی ای در بازار موبایل سراغ دارید که دوربین سلفی آن توانمند تر از دوربین پشتی آن باشد و این مدل موبایل هواوی این خصوصیت منحصر به فرد را داراست. حالابا این توانایی ها نتظار ما از باتری هواوی چیست؟

باتری هواوی پی سی لایت و معایب

راستش را بخواهید ایده آل ما این است که یک باتری 4000 میلی آمپر یا بالاتر خیال همه ما را بابت مصرف انرژی راحت کند اما خب باتری هواوی پی سی لایت کمی کمتر از ایده آل ما ظرفیت دارد یعنی 3340 میلی آمپر. این باتری یک شبانه روز گوشی شما را روشن نگه خواهد داشت البته به شرط آنکه از سایر قابلت های گوشی استفاده چندانی نکنید و به برقراری تماس و کارهای روزمره اکتفا نمایید که با شناختی که از شما داریم  تقریبا غیر ممکن است.

گوشی شما در یک ساعت و نیم فول شارژ خواهد شد که زمان مناسبی می نماید اما زمان تخلیه آن قطعا کمی از شیرینی خرید شما خواهد کاست.بدلیل همین زمان تخلیه نه چندان طولانی زمان عمر باتری هم کاسته می شود . زیرا تعداد سیکل باتری هواوی افزوده می شود.

عملکرد باتری p30 lite بسیار شبیه به عملکرد باتری Nova 3E می باشد.که میتونید بیشتر ان را بررسی کنید.

اگر باتری سریع خالی شود در بلند مدت چه مشکلی ایجاد خواهد کرد؟

زمان سیکل باتری یک دوره کامل تخلیه صد تا صفر باتری می باشد معمولا با سیصد الی چهارصد سیکل کامل از کیفیت باتری هواوی شما به طرز قابل توجهی کاسته خواهد شد  و در نتیجه در جایی دیگر جوابگو نخواهد بود. این جاست که باید به فکر تعویض باتری افتاد . البته برای این مرحله هم برای شما پیشنهادات جذابی خواهیم داشت.

برای افزایش عمر باتری هواوی پی سی لایت باید چکار کرد

گفتیم که باتری این مدل موبایل هواوی پاشنه آشیل آن است . این گوشی محبوب را به خاطر باتری هواوی اش  نباید براحتی از دست داد بلکه باید با باتری هواوی برخورد درست تری کرد و در نگهداری و رعایت قواعد افزاینده سلامت آن کوشید تا بر عمر مفیدش افزوده شود و نهایتا با مشاوره فروشگاه های معتبر با باتری اصلی تعویض گردد چون با توجه به مقوله سیکل شارژ در هر صورت کاهش کیفیت و توان باتری حتی با حرفه ای ترین روش های نگهداری باتری هواوی ناگزیر خواهد بود و ما تنها می توانیم مرگ باتری هواوی را عقب بیاندازیم . توصیه های عمومی برای افزایش عمر و راندمان و شارژ باتری تقریبا همان ها هست که در مورد بقیه باتری های موبایل هم صدق می کند .

مهمترین توصیه های مراقبتی باتری هواوی

بسیاری از شبکه های مجازی یا گیم ها یا اپلیکیشن ها عادت به ارسال نوتیفیکیشن دارند و این اتفاق باعث پویایی و تلاش دایمی گوشی شما و در نتیجه باتری هواوی شما می شود. بهتر است در صورت وجود این امکان حتما نوتیفیکیشن های غیر ضروری را حذف نمایید و تنها در صورت نیاز به آنها مراجعه نمایید.

  • روشنایی صفحه را کمتر کنید . گوشی های این نسل صفحه های شفاف با کیفیت بالا دارند و نگاه شما را نخواهند آزرد پس خیلی با دستکاری در روشنایی صفحه به باتری موبایل هواوی فشار نیاورید و نور صفحه نمایش را در کمترین حد قابل استفاده قرار دهید .
  • فعال بودن یک نررم افزار باعث درگیری سیستماتیک رم گوشی خواهد شد . از سویی این برنامه ها عموما بصورت دایمی نیازی به فعال بودن ندارند پس بهتر است برنا مه های اینچنینی را غیر فعال نمایید . برخی اوقات شدت عمل بیشتری هم نیاز است و شاید لازم شود برخی برنامه های غیر مفید و غیر ضروری برای همیشه از گوشی شما حذف شوند.
  • سنسورهای مختلف گوشی از خصوصیات قابل افتخار گوشی شما هستند و سازندگان موبایل به تعدد آن ها می نازند برخی همانند وای فای و بلوتوث و شتاب سنج و مکان نما و…. ساده و برخی نیز پیچیده تر و خاص تر هستند . این قابلیت ها همیشه هم مفید نیستند پس فراموش نکنید به محض پایان استفاده آنها را حتما خاموش کنید چون فشار زیادی به باتری هواوی شما خواهد آورد .
  • یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که در دنیای موبایل می افتد به روز رسانی های مدام و گاه بسیار غیر ضروری و ناکار آمد است . به روزرسانی های خودکار موبایل را به خاطر استفاده از نت و باتری هواوی خاموش کنید و تنها در صورت نیاز یک نرم افزار را بصورت دستی بخ روز رسانی نمایید .
  • شارژر اورجینال را حتما فراموش نکنید . بسیار مراقب باشید که باتری هواوی شما با هر شارژری شارژ نشود زیرا به شدن ممکن است بر روی عمر و تعداد سیکل های باتری هواوی تاثیر نا مناسب بگذارد.
  • مراقبت های عمومی دیگر از باتری گوشی را از مطالب متنوع استخراج کنید و بکار ببرید زیرا مراقبت های از باتری معمولا عمومی و مشابه می باشند و گاه در جزییات تفاوت دارند .

 

منابع:

https://canvas.ucsc.edu/eportfolios/726/huawei_battery/

https://consumer.huawei.com/fa/phones/p30-lite/specs/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا