آیا واکسن کرونا نیاز به بازطراحی خواهد داشت؟

واکسن

موارد عود عود Covid-19 در کشورهای مختلف در مورد چگونگی محافظت در برابر این بیماری ابراز نگرانی کرده اند.

در اروپا ، دو بیمار مبتلا به Covid-19 پس از بهبودی مجدداً به ویروس کرونا آلوده شدند و به گزارش بیگ نیوز ، دو مورد عود Covid-19 در سرزمین اصلی بلژیک و هلند گزارش شده است.

هفته گذشته نیز کارشناسان در هنگ کنگ گزارش دادند که فردی حدود چهار ماه و نیم پس از بهبودی از بیماری دوباره به ویروس کرونا آلوده شده است. یک مورد عود Covid-19 نیز در ایالات متحده گزارش شده است.

اخبار مربوط به موارد عود بیماری Covid-19 این روزها نگرانی هایی را در مورد اثربخشی واکسن های تولید شده برای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد کرده است که باعث کشته شدن صدها هزار نفر در سراسر جهان شده است.

با این حال کارشناسان می گویند که برای تأیید و توجیه آن ، موارد بیشتری از عود ترمیم باید ثبت شود.

یک ویروس شناس در بلژیک گفت: عود بیماری Covid-19 در بلژیک شامل یک بیمار زن است که برای اولین بار در مارس به ویروس کرونا آلوده شد. بیمار در ماه ژوئن به نوع دیگری از ویروس کرونا آلوده شد.

به گفته این ویروس شناس ، به نظر می رسد ویروس کرونا ویروس جدید نسبت به ویروس آنفولانزا پایدارتر است ، اما هنوز در حال تغییر است.

به گزارش ژاپن تودی ، این ویروس شناس افزود: ویروس ها جهش دارند و بنابراین یک نوع واکسن برای همیشه مثر نیست. بنابراین ، دقیقاً مانند واکسن آنفولانزا ، واکسن Covid-19 نیز باید مرتباً دوباره طراحی شود.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا