واکنش وزارت بهداشت به انتشار اخباری درباره خط تولید واکسن روسی در ایران

تولید |واکسن

به گزارش شفاف ، دکتر کیانوش جهانپور در پاسخ به انتشار خبری به نقل از سخنگوی ستاد ملی کرونا در باشگاه ، گفت که “اسپوتنیک خط تولیدی به ایران داده است که به درد ما نمی خورد” ، در حالی که عنوان و عنوان انتخاب شده در برخی رسانه ها را با محتوای متن دکتر سخنان علیرضا رییسی ، وی گفت: متأسفانه تیتر انتخاب شده در برخی رسانه ها هیچ ارتباطی با متن خبر و سخنان سخنگوی محترم ستاد ملی علیه تاج ندارد. آنچه وی شب گذشته در مصاحبه با هاوس کلاب گفت: شمه ای از دلایل تأخیر در واکسیناسیون در ایران است که دلیل آن تأخیر در روند تأمین واکسن است و البته گزارشی درباره چگونگی و میزان پیش بینی های قبلی از تأمین کنندگان واکسن ، از جمله روسیه و واکسن Sputnik آن ، نیز ارائه شده است.

وی افزود: ‘واکسن Sputnik V در واقع اولین واکسن ثبت شده علیه Covid 19 در جهان است. در هفته های اول واکسیناسیون ، به ویژه در واکسیناسیون پرسنل پزشکی ، واکسن های ارسالی توسط روسیه واکسیناسیون در ایران و واکسیناسیون مدافعان بهداشت را آغاز کرده و مورد استقبال قرار گرفتند. و به نوعی توسط بسیاری از متقاضیان واکسن ادعا می شود. اما به دلیل اینرسی و محدودیت های تولید واکسن Sputnik در روسیه و عود بیماری در این کشور ، تولید و تحویل این واکسن مطابق آنچه پیش بینی و توافق شده بود ، اتفاق نیفتاد.

جهانپور ادامه می دهد: “البته ، این موضوع فقط به واکسن” Sputnik V “محدود نمی شود و تقریباً همه تولید کنندگان در جهان به این شکل با این مشکل روبرو شده اند و طبیعی است که دکتر رییسی به عنوان معاون وزیر بهداشت و واکسیناسیون در وزارت بهداشت ، گزارش خود را ارائه دهید ، آنچه در ماه های اخیر اتفاق افتاده است و نگرانی های خود را بیان کنید.

وی در مورد اظهار نظر رییسی در مورد خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران افزود: در مورد خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران ، وی (دکتر علیرضا رییسی) گفت که به دلیل معرفی این خط تولید و نیاز به واکسن فنی و تأیید واکسن در روسیه ، واضح است که این واکسن هنوز در مسیر واکسیناسیون عمومی قرار ندارد و بنابراین تا زمان انتشار این واکسن به واکسیناسیون عمومی در ایران کمک نمی کند. اما افسوس که انتخاب عنوان عنوانی منحرف کننده نیست و هیچ ارتباطی با گزارش ارائه شده و آنچه وی گفته است ندارد. از رسانه های دلسوز و محبوب در شرایط دشوار امروز ، همراه با مردم و سیستم بهداشت انتظار می رود که از اطلاعاتی که حتی باعث ایجاد ابهام ، تنش یا اضطراب در افکار عمومی می شود ، به دقت پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: دولت و مردم روسیه در ماه های اخیر از قدرت خود برای کمک به سیستم بهداشتی ایران در کمال و نیت برای مبارزه با تاج و شروع واکسیناسیون و تداوم استفاده کرده اند. “و توسعه آن در ایران ، و یکی از نمونه های بارز آن ، همکاری در تولید مشترک و تحت لیسانس واکسن اسپوتنیک در ایران است ، ستودنی است و البته با ورود واکسن های تولید مشترک اسپوتنیک در ایران در واکسیناسیون عمومی پس از تأیید مراحل فنی ، نقش مهمی در تسهیل و تسریع واکسیناسیون عمومی در ایران خواهد داشت.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا