بلژیک میلیون‌ها دلار تجهیزات پزشکی و واکسن کرونا را نابود می‌کند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” بلژیک میلیون‌ها دلار تجهیزات پزشکی و واکسن کرونا را نابود می‌کند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

رسانه |واکسن

دولت بلژیک روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته و تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳۱ میلیون یورو (۱۴۶ میلیون دلار) خریداری شده در طول همه‌گیری کووید۱۹ را دور می‌اندازد.

به گزارش بیگ نیوز به نقل از آناتولی، رسانه های بلژیکی اعلام کردند: تعداد واکسن هایی که باید از بین بروند ۳.۵ میلیون دز است.

این واکسن‌ها برای اولین گونه ویروس کرونا تولید شده‌اند و به همراه کیت‌های آزمایشی متعددی که تاریخ انقضای آنها گذشته است و ماسک‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند از بین می‌روند.

ارزش کل تجهیزات پزشکی و واکسن هایی که باید دور ریخته شوند، ۱۳۱ میلیون یورو است و خود فرآیند دفع آن‌ها نیز ۳۱۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت.

«فرانک وندنبروک»، وزیر بهداشت بلژیک در بیانیه ای گفت: در طول یک بحران بهداشتی بی سابقه و بسیار نامطمئن و در طول موج اول همه‌گیری کووید۱۹، دولت قبلی در زمانی که چنین موادی کمیاب بود، مقدار زیادی تجهیزات پزشکی تهیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که تاریخ مصرف آنها تمام شده است، ما موظف هستیم آنها را معدوم کنیم.

به گفته وزیر بهداشت بلژیک، علاوه بر این کشور سایر کشورهای اروپایی نیز تعداد زیادی واکسن کرونا را نابود کرده و یا قصد معدوم‌سازی آن‌ها را دارند.

انتهای پیام

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا