پخش شامل چند نوع است؟ در مورد انواع پخش بیشتر بدانید

انواع مختلفی دارند. آره، اینها تنها 2 نوع هستند که شامل توزیع سرد و گرم می شوند. جزئیات این 2 دسته را در زیر توضیح داده ایم.

1- سفارش و توزیع سرد

در مرحله اول، شخص به عنوان بازدیدکننده به فروشگاه می آید و با ابزار خود شروع به بازدید می کند (بازدید سنتی، استفاده از کاغذ و خودکار برای یادداشت و میز کاغذی برای معرفی محصولات یا بازدید مدرن با استفاده از تبلت و بازدید ویژه. نرم افزار). و سفارش می گیرد سپس عامل پخش پس از ارسال درخواست به شرکت پخش، سفارش را به فروشگاه تحویل می دهد. (در اینجا ممکن است مامور تحویل یک تبلت و نرم افزار تحویل تخصصی برای تحویل کالا، پرداخت هزینه و گرفتن امضا از مشتری داشته باشد.) به این مدل سفارش، تحویل سرد می گویند.

2- تشعشعات گرم

در فرآیند انتشار داغ عامل پخش و بازدیدکننده یک نفر هستند. بازدید کننده کالا را به این ترتیب در ماشین قرار می دهد. سپس با ابزار به مغازه رفت. (سنتی یا مدرن) و شروع به بازدید و سفارش کنید.

پس از ثبت سفارش، محصولات لازم و فروشگاه را همزمان به فروشگاه تحویل دهید. در صورت بازدید مدرن، بازدیدکننده می تواند همزمان با چاپگر، فاکتور رسمی مشتری را چاپ و صادر کند.

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این دو نوع انتشار مقاله تفاوت گرما و سرما در فرآیند انتشار مویرگی را مشاهده کنید.

کانال های توزیع در انتشار مویرگی

مهمترین اصطلاحات انتشار سلولی و مویرگی است

شکل گیری اصطلاحات میزبانی نقش مهمی در فعالیت صدا و سیما دارد، این اصطلاحات پخش معرفی می شوند که توسط یک یا چند نفر که در این حرفه مشغول به کار هستند استفاده می شود. از مهم ترین این فعالیت ها می توان به:

بازدید از تور: برنامه کاری روزانه بازدیدکنندگان را بازدید تور می نامند. معمولاً مدیران فروش و سرپرستان مشتریان را بر اساس مناطق جغرافیایی و نقشه شهر از طریق بازدید از بازدید و مسیریابی بازدیدکنندگان تقسیم می کنند. سپس هر مسیر به یک یا چند بازدیدکننده اختصاص داده می شود تا هر روز از آنها بازدید کنند و با این کار روند بازدیدها منظم می شود و تمام مناطق تحت پوشش قرار می گیرد و اینجاست که از فناوری های مختلفی مانند نرم افزار انتشار مویرگی یا سیستم های GIS استفاده می شود. اطلاعات جغرافیایی برای تسهیل فرآیند مسیریابی.

وصول مطالبات: فرآیند وصول مطالبات توسط شرکت تحصیلدار یا توزیع کننده انجام می شود. این افراد تاخیر در پرداخت مشتریان را پیگیری می کنند.

اینترنت |بازار تهران

قبض: نام دیگر قبض برای پرداخت، حواله است. از بارنامه، انبار نوع کالا یا محصولاتی را که باید به راننده یا فروشنده گرم تحویل شود، مشخص می کند.

بازگشت از تحویل: زمانی که محصولات به هر دلیلی از جمله فراموشی راننده به خریدار تحویل داده نمی شود، باید به انبار بازگردانده شود. این کار توسط راننده انجام می شود و به این کالاهای برگشتی، کالای برگشتی تحویل داده می شود.

بازگشت فروش: این اصطلاح زمانی به کار می رود که مشتری به هر دلیلی قصد برگرداندن کالای تحویل شده را داشته باشد.

شناسایی کانال های توزیع

جایگاه شرکت های پخش در کانال توزیع چیست؟ کانال توزیع زنجیره ای از کسب و کارها یا واسطه هاست که از طریق آن یک محصول یا خدمات به مشتری نهایی می رسد. این کانال ها می توانند شامل عمده فروشان، خرده فروشان، توزیع کنندگان و حتی اینترنت باشند.

چهار عامل اصلی در ساختار کانال وجود دارد:

الزامات مشتری

مهارت های شرکت

دسترسی

تمایل واسطه های مناسب

کانال ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.

کانال های مستقیم به مشتریان امکان خرید از تولید کنندگان خوب را می دهند.

کانال غیر مستقیم به مشتری امکان خرید از عمده فروش یا خرده فروشی را می دهد.

با این حال، گاهی اوقات کالاها و خدمات از طریق کانال های متعدد، ترکیبی از کوتاه (چند واسطه) و طولانی (واسطه های زیاد) به مصرف کنندگان منتقل می شوند. برای مصرف کننده، یافتن کالا باعث افزایش فروش می شود. از سوی دیگر، می تواند سیستم پیچیده ای ایجاد کند که گاهی مدیریت توزیع را دشوار می کند. علاوه بر این، هرچه کانال توزیع بزرگتر باشد، تولیدکننده به دلیل هزینه خدمات دلالی سود کمتری دریافت می کند.

در مورد انواع کانال های توزیع چه می دانید؟

سه نوع کانال اصلی وجود دارد که هر کدام ترکیبی از تولیدکنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان و کاربران نهایی هستند.

اولین کانال توزیع

کانال اول طولانی ترین است و در مجموع چهار نفر از سازنده تا کاربر نهایی را شامل می شود. نمونه خوبی از این کانال توزیع طولانی، صنعت نوشیدنی بزرگسالان در برخی کشورها است. در این صنعت به دلیل قوانین منع، کارخانه نمی تواند مستقیماً به خرده فروش بفروشد. این سیستم بر اساس سیستمی که به عنوان سیستم سه لایه شناخته می شود عمل می کند، به این معنی که تولید کننده طبق قانون موظف است ابتدا محصول خود را به یک عمده فروش بفروشد و سپس محصول را به خرده فروش بفروشد. در نهایت، خرده فروش محصول را به مصرف کننده نهایی تحویل می دهد.

یکی دیگر از کانال های توزیع

کانال دوم جایی است که سازنده مستقیماً به خرده‌فروش می‌فروشد و خرده‌فروش محصول نهایی را برای تولیدکننده می‌فرستد. در واقع در ایستگاه دوم فقط یک تقاطع وجود دارد. به عنوان مثال، دل به اندازه کافی برای فروش محصولات خود به خرده فروشان بزرگی مانند Best Buy در اختیار دارد.

سومین کانال توزیع

کانال سوم و نهایی یک مدل مستقیم به مصرف کننده است که در آن تولید کننده محصولات خود را مستقیماً به مصرف کننده نهایی می فروشد. آمازون که از پلتفرم خود برای فروش KINDLES به مشتریان استفاده می کند، نمونه ای از مدل مستقیم است که کوتاه ترین کانال توزیع ممکن است. یکی از وظایف مدیر شرکت پخش این است که ادامه دهد و به مقرون به صرفه بودن کانال های توزیع موجود نگاه کند و بفهمد که کانال های توزیع نیازی به تعمیر دائمی ندارند بلکه می توانند تغییر کنند. در صورت لزوم تغییر دهید

حسابداری شرکتهای پخش مویرگی و آشنایی با نقاط کنترل آنها

مقدمه ای بر حسابداری و نقاط کنترل آن در شرکت های عرضه کننده مویرگی

با توجه به حاشیه سود کم شرکت انتقال مویرگی، کنترل سود و زیان روزانه نقش مهمی در تداوم این تجارت دارد. به عنوان مثال شرکت های پخش مواد غذایی در تهران نسبت به سایر شهرهای ایران هزینه های بالاتری دارند، بنابراین اگر یک شرکت تولیدی می خواهد محصول خود را با توجه به وسعت بازار تهران به فروش برساند، پیشنهاد می شود با یکی از آنها قرارداد ببندد. فعال شد. شرکت های توزیع با سطح پوشش خوب. مذاکرات و قراردادها را شروع کنید.

اگر گروه پول کافی برای راه اندازی آژانس تبلیغاتی دارد، باید استانداردهای بالاتری را در زمینه استخدام افراد در نظر بگیرد تا سوخت و سرمایه هدر نرود. هزینه شرکت های پخش مویرگی مواد غذایی در تهران نسبت به سایر مناطق برای پایتخت بیش از 5 درصد است.

این در حالی است که توزیع مویرگی به عنوان یک روش جدید توزیع می تواند در برخی از صنایع و بخش های تولیدی بسیار موثر و مفید باشد و راهی برای اجتناب از این رویکرد وجود ندارد. محبوبیت و ارائه با کیفیت خدمات مناسب امروزه به دلیل وجود گزینه‌های مختلف برای مشتریان امری ضروری است و بنابراین شبکه توزیع مویرگی در صورت استفاده از نرم‌افزار جامعی که امکان تحلیل فوق‌الذکر را فراهم می‌کند، کامل خواهد شد.

نمونه هایی از فروش مویرگی

از جمله بزرگترین شرکت هایی که از کانال های توزیع و خرده فروشی مختلف استفاده می کنند، شرکت کوکاکولا است. در واقع نوشابه ها با کمک توزیع کنندگان به دست فروشندگان مختلف می رسد. توزیع سوپرمارکتی روش ترجیحی کوکاکولا است. البته فروش نوشابه در کافه ها و رستوران ها مرسوم است.

یکی دیگر از شرکت های مطرحی که از پخش کننده مو برای رسیدن به مشتری استفاده می کند برند آرایشی و بهداشتی Natura است که این شرکت محصولات خود را با نمایش مجلات معرفی محصولات به مشتریان توسط بازدیدکنندگان به فروش می رساند. اپل و نایک نیز محصولات خود را با استفاده از مدل های توزیع مستقیم و غیر مستقیم به فروش می رسانند.

نرم افزار پخش و سفارش; ابزاری برای مدیریت فرآیند پخش

اگر از روش های توزیع سرد و گرم در عملیات خود استفاده می کنید، باید الزامات خاصی در انبارداری و فروش داشته باشید. نرم افزار سفارش و توزیع مویرگی سپیدار به شما این امکان را می دهد که فرآیند توزیع گرم یا سرد خود را برای رفع نیازهای خود به بهترین شکل مدیریت کنید.

با کمک این نرم افزار به گزارش هایی دسترسی دارید که به شما در انجام مراحل بعدی کمک می کند. با دریافت دمو رایگان نرم افزار Capillary Broadcasting می توانید با ویژگی ها و امکانات آن آشنا شوید. این برنامه ها با محیطی جذاب و کاربردی آسان، امور مالیاتی شما را به صورت هوشمند مدیریت می کنند.

منبع: نرم افزار رستاک

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا