باربیکیو چیست ؟ 10 نکته که باید در مورد آن بدانید

باربیکیو یک وسیله پخت و پز مدرن می باشد. به کمک این وسیله می توان انوع غذا را به بهترین شکل ممکن گریل کرد. اما برخی از افراد، به دلیل نا بلدی در استفاده از این وسیله، از ناراضی هستند. اما اگر شما در هنگام استفاده از باربیکیو به چند نکته دقت کنید، می توانید به خوبی از این وسیله استفاده کنید. رعایت این نکات موجب بهتر شدن طعم غذاها هم خواهد شد. در ادامه ما تمام این نکات را بازگو کردیم تا شما بتوانید به خوبی از این وسیله استفاده کنید.

استفاده درست از باربیکیو

نکات حائز اهمیت

در هنگام آشپزی و استفاده از نکات حائز اهمیتی وجود دارد که انجام دادن این موارد الزامی است. زیرا انجام ندادن این موارد، موجب می شود غذاهای شما به خوبی آماده نشود و مزه خوبی نداشته باشند. پس به همین دلیل شما باید موارد زیر را انجام دهید.

  • آغشته کردن مواد غذایی به ادویه جات قبل از گریل کردن
  • جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به میله آهنی
  • جا به جا نکردن مواد غذایی به صورت مداوم
  • گرم کردن باربیکیو قبل از شروع آشپزی
  • استفاده نکردن از تمام صفحه گریل

در ادامه به صورت کامل تر، این موارد را برای شما توضیح می دهیم تا استفاده صحیحی از این وسیله داشته باشید.

آغشته کردن مواد غذایی به ادویه جات

گریل کردن غذاها موجب بهتر شدن طعم غذاها می شود. اما با یک راهکار می توانید این طعم خوب را افزایش دهید. برای این کار کافی است گوشت و یا هر مواد غذایی که قصد گریل کردن آن را دارید، قبل از آشپزی به مقداری ادویه و چاشنی آغشته کنید. اگر در هنگام آشپزی و استفاده از باربیکیو، این نکات را رعایت کنید، موجب بهتر شدن طعم غذاهای خود می شوید.

آغشته کردن صفحه گریل باربیکیو به روغن

استفاده نکردن از تمام صفحه گریل

یک نکته مهم دیگری که در هنگام آشپزی با باربیکیو وجود دارد این است که شما نباید تمام صفحه را با مواد غذایی پر کنید. شما باید همیشه مقداری فضای خالی نگه دارید تا در صورت لزوم، مواد غذایی را به این گوشه ها ببرید تا نسوزند. البته این مورد فقط در باربیکیوهای ذغالی وجود دارد زیرا در باربیکیوهای گازی تمام حرارت به صورت یکسان پخش می شوند.

گرم کردن باربیکیو قبل از شروع آشپزی

یک اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می دهند این است که مواد غذایی را بلافاصله پس از روشن کردن باربیکیو، بر روی آن قرار می دهند. اما نکته مهم برای آشپزی و استفاده از باربیکیو به صورت صحیح این است که شما باید مدتی قبل از شروع به آشپزی کردن، آن را روشن کنید. در روز های سرد بهتر است 15 الی 20 دقیقه قبل از آشپزی این کار را انجام دهید تا باربیکیو و صفحه گریل آن به خوبی آماده آشپزی باشند.

جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به صفحه گریل

یک مشکلی که برای افراد در آشپزی با باربیکیو بروز می دهد، چسبیدن مواد غذایی به صفحه گریل می باشد. اما برای نچسبیدن راهکار بسیار ساده ای است. شما باید قبل از آنکه مواد را بر روی باربیکیو بگذارید، آن را به روغن آغشته کنید. برای این کار کافی است یک دستمال را به روغن آشپزی آغشته کنید و بر روی صفحه گریل بکشید. این گونه می توانید از چسبیدن مواد غذایی به صفحه گریل جلوگیری کنید. به این صورت لازم نیست هر بار بعد از آشپزی مشغول به کندن مواد چسبیده شده باشید.

گرم کردن باربیکیو قبل از آشپزی

جا به جا نکردن مواد غذایی به صورت مداوم

اگر شما عادت دارید در هنگام گریل کردن غذاها، مداوم مواد را برگردانید باید این عادت را ترک کنید. شما اگر تایم کباب کردن غذا را بدانید، فقط کافی است که یکبار آن را برگردانید. همچنین نباید بیش از حد غذا را بر روی حرارت قرار دهید. زیرا این کار موجب سوختگی و  چسبیدن غذا به صفحه گریل می شود. پس دانستن مدت زمان صحیح قرار دادن مواد بر روی حرارت، یکی از موارد الزامی برای استفاده از باربیکیو است..

جمع بندی

باربیکیو وسیله ای بسیار کاربردی است که باید در هنگام آشپزی با آن نکاتی را رعایت کرد. رعایت برخی نکات، برای استفاده از باربیکیو الزامی است. ما در این مقاله مهم ترین نکاتی را که هنگام آشپزی با باربیکیو باید رعایت کنید را بازگو کردیم. به این صورت شما می توانید به درستی از این وسیله برای گریل کردن غذاهای خود استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. چرا باید قبل از آشپزی کردن با باربیکیو، صفحه آن را به روغن آشپزی آغشته کرد؟
    زیرا با آغشته کردن صفحه باربیکیو به روغن، از چسبیدن مواد غذایی به صفحه گریل در هنگام آشپزی جلوگیری می کنید.
  2. یکی از کارهای مهمی که باید قبل از آشپزی کردن با باربیکیو انجام داد چیست؟
    یکی از این کارهای مهم، روشن کردن باربیکیو 20 دقیقه قبل از شروع به آشپزی می باشد تا صفحه گریل در هنگام آشپزی سرد نباشد.

چگونه می توان در هنگام گریل کردن غذا با باربیکیو، طعم بهتری از غذا دریافت کرد؟
برای آنکه غذای خوش طعم تری داشته باشید، بهتر است قبل از شروع به آشپزی کردن، مواد غذایی را به ادویه جات آغشته کباربیکیوها به دلیل طعم خاصی که به غذاهایی که روی آنها پخته می شوند می دهند در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند. طعم غذاهایی که روی این دستگاه ها پخته می شود با غذاهایی روی گازها پخته می شود از زمین تا آسمان متفاوت است. از گذشته هم غذاهایی که به وسیله ذغال و آتش تهیه می شدند طرفداران بیشتری داشتند. با توجه به گسترش زندگی شهرنشینی امروزه نمی توان از منقل و ذغال استفاده زیادی کرد. باربیکیوها جایگزین بسیار مناسبی برای منقل ها هستند اما در خرید آنها باید به نکاتی توجه داشت. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید باربیکیو برای شما باشیم.

باربیکیو چیست؟

یا کباب پز دستگاهی است که از آن برای تهیه کباب در فضاهای باز مانند باغ استفاده می شود. اما تهیه کباب تنها کاربرد باربیکیوها نمی باشد. به کمک این دستگاه ها شما می توانید بسیاری از مواد غذایی را به بهترین روش درست کنید.

زمانی که شما از منقل برای کباب کردن گوشت استفاده می کنید در بیشتر موارد یکطرف گوشت پخته نمی شود و یا داخل گوشت خام است. باربیکیوها این مشکل را حل کرده اند. به کمک باربیکیوها می توانید دو طرف گوشت را به آرامی برشته کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید. باربیکیوها نیز خود دارای انواع گوناگونی می باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

نکاتی قبل از خرید باربیکیو

در راهنمای خرید باربیکیو مهم ترین نکته این است که قبل از اینکه اقدام به خرید باربیکیو کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. چه غذاهای می خواهید با باربیکیو درست کنید؟
  2. می خواهید این کباب پز را فقط در خانه استفاده کنید و یا قابلیت حمل داشته باشد؟
  3. می خواهید باربیکیو را برای مصرف شخصی استفاده کنید؟
  4. چه حجم غذایی می خواهید با خود درست کنید؟

بعد از پاسخ به این سوالها شما متوجه می شوید که خواسته های شما از باربیکیو چیست و حال لازم است تا شما با انواع باربیکیو آشنایی پیدا کنید.

باربیکیو حرفه ای

انواع باربیکیوها

در راهنمای خرید باربیکیو باید شما را با انواع باربیکیوها آشنا کنیم. باربیکیوها با توجه به مصرف سوختشان به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :

باربیکیو گازی

قطعا باربیکیوهای گازی رایج ترین نوع باربیکیوها هستند. این باربیکیوها توسط گاز شهری و گاز مایع کار می کنند. این مدل باربیکیو برای افرادی که حوصله درست کردن ذغال را ندارند بسیار پیشنهاد مناسبی است.

باربیکیو ذغالی

این مدل از باربیکیو برای افرادی که طعم و رایحه غذا برای آنها اهمیت دارد بهترین پیشنهاد است. شما به کمک این مدل از باربیکیو می توانید از طعم لذیذ غذای دودی لذت ببرید.

باربیکیو برقی

خرید کباب پز برقی می تواند برای افرادی فضای لازم برای کباب پز گازی را ندارند و همچنین نمی خواهند وقت خود را برای تهیه ذغال صرف کنند بهترین گزینه باشد.

مشکلی اصلی باربیکیوهای برقی این است که حتما باید از آنها در محلی استفاده شود که دسترسی به برق وجود داشته باشد. به همین دلیل بیشتر افراد این کباب پز را در دسته اصلی باربیکیوها نمی دانند. برای خرید انواع باربیکیو با بهترین قیمت به سایت هانیستا مراجعه کنید.

خرید باربیکیو ذغالی

در راهنمای خرید باربیکیو قصد داریم به شما نکاتی را که باید برای ذغالی بدانید بیان کنیم. تا شما در خرید این مدل باربیکیو مشکلی نداشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • اندازه کباب پز مورد نظر خود را مشخص کنید.
  • این مدل باربیکیو هم دارای مدل قابل حمل است و هم دارای مدل مختص به خانه پس نیاز خود را مشخص کنید.
  • یک سایت یا فروشگاه معتبر برای خرید باربیکیو انتخاب کنید.

با رعایت نکات ساده ذکر شده شما می توانید مناسب ترین باربیکیو را شناسایی و اقدام به خریداری آن کنید.

مهم ترین نکته ای که باید در راهنمای خرید باربیکیو بیان کنیم توجه به اندازه باربیکیو است. کباب پزها بر اساس اندازه به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

باربیکیو استاندارد خانگی

این نوع از باربیکیوها برای تهیه غذا برای حداکثر 6 نفر مناسب می باشند. این مدل از کباب پزها به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به سایر کباب پزها دارند رایج تر هستند. اما شما برای مهمانی های شلوغ به باربیکیو با ابعاد بزرگتر نیازمند هستید.

باربیکیوهای بزرگ

این باربیکیوها معمولا از جنس فلز و یا سیمان تهیه می شوند. این باربیکیوها دارای سه شعله هستند و برای مهمانی های شلوغ و یا خانواده های شلوغ مناسب ترین پیشنهاد هستند. این مدل کباب پز برای پذیرایی از بیش از 8 نفر مناسب است.

باربیکیوهای قابل حمل

افرادی که عاشق سفر هستند و یا دوست دارند آخر هفته ها به طبیعت بروند نیازمند این مدل از باربیکیو هستند. سوخت این باربیکیوها ذغال است و برای پذیرایی از 4 نفر مناسب هستند. قیمت این باربیکیوها با توجه به اندازه ای که دارند متغیر است.

مزایای باربیکیو ذغالی

این مدل از باربیکیوها به دلیل طعم متفاوتی که به غذا می دهند بسیار رایج هستند. از مزایای این کباب پزها می توان به سرعت بالای گرم و سرد شدن آنها اشاره کرد که یک مزیت فوق العاده است. از مزایای دیگر این باربیکیوها می توان به حرارت بالای آنها اشاره کرد.

ویژگی حرارت بالا در این کباب پزها سبب می شود تا مواد غذایی به خوبی پخته شوند. باربیکیوهای ذغالی برای افرادی که به طعم غذای دودی علاقه دارند انتخاب مناسبی است.

آشپزی |ادویه باربیکیو

مزایای باربیکیو گازی

این باربیکیوها در دو مدل کابین دار و بدون کابین تولید می شوند و دارای ویژگی های زیر هستند:

  • هیچ نوع آلودگی تولید نمی کنند.
  • این نوع از کباب پزها به شما اجازه می دهند متناسب با نوع ماده غذایی اقدام به تنظیم دما کنید.
  • تمیز کردن این باربیکیوها بسیار ساده است.
  • مواد غذایی با سرعت بیشتری آمده طبخ می شوند.

معایب کلی باربیکیوها

از معایب باربیکیوها در نوغ ذغالی می توان به تولید آلودگی و زمان زیاد برای گرم و سرد شدن اشاره کرد. از معایب باربیکیوهای گازی هم می توان به بالا بودن هزینه سوخت آنها اشاره کرد. مزایای باربیکیوها آنقدر زیاد است به سادگی می توان از معایب آن چشم پوشی کرد.

سخن پایانی

در این مقاله راهنمای خرید باربیکیو نکات کلی خرید باربیکیو را برای شما بیان کردیم تا شما در خرید باربیکیو مشکلی نداشته باشید. همچنین در نکات مهم خرید باربیکیو ذکر کردیم که یک نکته بسیار مهم در خرید این دستگاه ها سایت یا فروشگاهی است که قصد خرید از آن را دارید. برای خرید انواع باربیکیو به سایت هانیستا مراجعه کنید.

سوالات متدوال

  1. چرا استفاده از باربیکیو های ذغالی در خانه های آپارتمانی مناسب نمی باشد؟
    باربیکیو ذغالی به دلیل تولید دود ناشی از پخت و پز می تواند برای همسایگان مزاحمت ایجاد کند. باربیکیو های ذغالی برای فضاهای باز بیشتر توصیه می شوند.
  2. در باربیکیو گازی فقط باید از گاز شهری استفاده کرد؟
    خیر، با استفاده از گازهای کپسولی و گاز های مایع پروپان نیز می توان سوخت این باربیکیو را تامین کرد.
  3. مزیبت اصلی باربیکو های ذغالی چیست؟
    باربیکیو ذغالی به دلیل سوخت ذغالی که دارد، طعم دودی و فوق العاده ای به غذا می دهد. به همین خاطر است که طرفداران زیادی دارد.

جهت سفارش باربیکیو آیلند یوزتک استیل با ما تماس بگیرید

 

دکمه بازگشت به بالا