چرا یخچال آیسان زود اتومات می‌کند؟

اگر در منزل خود از یخچال برند آیسان استفاده می‌کنید، باید بدانید که زود اتومات کردن یخچال آیسان یکی از رایج‌ترین مشکلاتی رایجی است که امکان دارد برای این محصول به وجود آید. منظور از زود اتومات کردن، روشن و خاموش شدن بی‌وقفه یخچال به همراه تولید صدای زیاد است.  زود اتومات کردن یخچال اگر پیگیری و عیب‌یابی نشود، موجب آسیب رسیدن به قطعات مهم و خرابی یخچال می‌شود. اگر یخچال شما نیز زود اتومات می‌کند و فکر می‌کنید که به تعمیر یخچال آیسان نیاز دارید، این مقاله برای شماست. در ادامه دلایل اصلی ایجاد این مشکل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دلایل زود اتومات کردن یخچال آیسان چیست؟

موتور از اصلی‌ترین قطعه‌های یخچال است. این قطعه وظیفه دارد همواره دمای یخچال را برای سالم ماندن مواد غذایی، ثابت نگه دارد. به‌صورت کلی همه یخچال‌ها حدود 45 دقیقه برای رساندن دمای داخلی یخچال به دمای که شما تنظیم کرده‌اید، کار می‌کنند. اما برای خنک شدن موتور و استراحت دیگر قطعات 15 دقیقه استراحت می‌کنند.

اگر زمان فعالیت یا خاموش بودن یخچال افزایش یا کاهش پیدا کند یا موتور یخچال بی‌وقفه روشن خاموش شود، یعنی یخچال اتومات کرده است و باید علت این مشکل را سریع پیدا کنید؛ زیرا امکان دارد به موتور و دیگر قطعات یخچال آسیب وارد شود. در این بخش مهم‌ترین دلایل زود اتومات کردن یخچال را بررسی می‌کنیم:

–         باز و بسته کردن زیاد درب یخچال

یکی از رایج‌ترین دلایلی که موجب زود اتومات کردن یخچال آیسان می‌شود، باز ماندن بیش از حد درب یخچال است. در این شرایط هوای داخلی از یخچال خارج می‌شود و موتور دستگاه برای رساندن دمایی که تنظیم شده است مجبور می‌شود دوباره فعالیت و کار خود را آغاز کند. همین موضوع موجب روشن و خاموش شدن مکرر یخچال می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است در مواقع غیر ضروری درب یخچال را باز نکنید و اگر باز کردید، آن را سریع ببندید تا هوای داخل یخچال خارج نشود.

یخچال
اتومات کردن یخچال آیسان

–         خراب بودن لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال یک محصول کاملاً مفید و کاربردی برای یخچال است که روی بدنه درب قرار دارد و در زمان بسته بودن درب یخچال از خروج هوای داخلی یخچال به بیرون جلوگیری می‌کند. حال اگر این لاستیک به هر دلیلی خراب شود و کیفیت اولیه خود را از دست دهد، هوای داخلی از یخچال خارج می‌شود و موتور دستگاه برای رساندن دما به درجه‌ای که تنظیم شده است، باید بدون وقفه کار کند.

پس خراب شدن لاستیک دور درب یخچال نیز دلیل بسیار مهمی در زود اتومات کردن یخچال است. برای رفع این مشکل باید لاستیک دور درب یخچال را بررسی کنید و اگر از محل مخصوص خود جدا شده بود، آن را دوباره جای‌گذاری کنید. اما اگر کیفیت خود را از دست داده است و پارگی، سوراخ شدن و… دارد، بهترین راه تعویض لاستیک است تا مجدد با این مشکل مواجه نشوید.

–         خرابی ترموستات

ترموستات قطعه‌ای مهم و کاربردی در یخچال است و وظیفه اندازه‌گیری دمای یخچال را دارد. این قطعه موظف است که اگر دمای یخچال بالا و پایین شد، به برد برای فعالیت موتور و تنظیم کردن دما دستور دهد. اگر ترموستات یخچال آسیب ببیند، اطلاعات غلطی از دمای یخچال را به برد می‌دهد که موجب زود اتومات کردن یخچال آیسان خواهد شد. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکاران متخصص و کاربلد برای بررسی و تعمیر ترموستات کمک بخواهید تا در صورت نیاز آن را تعویض کند.

–         نامناسب بودن محل قرارگیری یخچال

یکی دیگر از دلایل زود اتومات شدن یخچال، نامناسب بودن محل قرارگیری آن است. اگر یخچال در محیط بسیار گرمی مانند کنار اجاق‌گاز، جلو پنجره و تابش مستقیم نور خورشید، کنار شوفاژ و… قرار داشته باشد، بیش از حد گرم می‌شود و بدون وقفه روشن و خاموش خواهد شد. برای رفع این مشکل بهتر است یخچال را در محیط مناسب به‌دور از نور خورشید، اجاق‌گاز و بخاری قرار دهید.

–         عدم تهویه هوا در پشت یخچال

کمپرسور قطعه‌ای مهم در پشت یخچال است که همواره کار می‌کند تا هوای داخلی یخچال را تنظیم شود. کمپرسور برای کارکرد درست نیاز به تهویه هوا دارد، حال اگر فاصله یخچال با دیوار پشت رعایت نشود کمپرسور تهویه هوا را نمی‌تواند انجام دهد و بیش از حد مجاز داغ می‌شود. در این شرایط شما با زود اتومات کردن یخچال آیسان مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این مشکل حتماً زمان قرار دادن یخچال در محل مناسب، به فاصله استاندارد آن با دیوار توجه داشته باشید.

–         قرار دادن مواد غذایی در یخچال

قرار دادن غذای داغ در یخچال نیز از دلایلی است که موجب زود اتومات کردن یخچال می‌شود؛ زیرا هوای داغ غذا با دمای داخلی یخچال تداخل پیدا می‌کند و موجب روشن و خاموش شدن یخچال می‌شود. برای حل این مشکل باید مواد غذایی داغ را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود، سپس در یخچال قرار دهید.

تعمیر یخچال آیسان

یخچال آیسان وسیله‌ای الکتریکی است که مانند هر وسیله دیگری در صورت استفاده نادرست ممکن است خراب شود. زود اتومات کردن یخچال آیسان از مشکلاتی است که دارندگان با آن مواجه می‌شوند. اگر یخچال شما نیز دچار این مشکل شده است و نیاز به تعمیر یخچال آیسان دارید، به شما توصیه می‌کنیم از تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید تا با بررسی اصولی مشکل یخچال را پیدا و تعمیر کند.

فراموش نکنید که یخچال آیسان محصولی حساس و الکتریکی است که هرگونه اشتباه در زمان تعمیر منجر به آسیب بیشتر به یخچال و هزینه‌های بالاتر برای تعمیر می‌شود. پس بهترین گزینه انتخاب یک تعمیرکار حرفه‌ای است.

یخچال
تعمیر یخچال آیسان

سخن پایانی

زود اتومات کردن یخچال آیسان امری نگران‌کننده است، اما با کمک گرفتن از تعمیرکار متخصص دیگر جایی برای نگرانی نیست. ما در این مقاله دلایل زود اتومات کردن یخچال را مورد بررسی قرار دادیم و راه‌حل‌های تعمیر آن را بیان کردیم.

درصورتی‌که با این مشکل مواجه شدید، شاید دلیل آن باز و بسته کردن زیاد درب یا خراب شدن لاستیک دور درب باشد که در منزل به‌راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید، اما درصورتی‌که مشکل این موارد نبودند، احتمالاً یک مشکل فنی وجود دارد که بهتر است آن را با یک تعمیرکار حرفه‌ای در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا