برای چه کارهایی باید جلیقه بازتابنده بپوشید؟

ممکن است کار در شب یا مناطق کم نور بی خطر نباشد. اگر رنگ لباس های شما تیره است، احتمال اینکه کنار جاده رانندگان شما نبینند یا دیر ببینند خیلی زیاد است و ممکن است با شما تصادف کنند. برای جلوگیری از خطرات این چنینی، بهتر است لباس های مخصوص بپوشید، که علاوه بر داشتن رنگ های روشن، نوارهای پارچه ای براق در خودشان داردند که می تواند نور را منعکس کند، به این مدل لباس ها جلیقه ایمنی گفته می شود.

تولیدی جلیقه شبرنگ دار |جلیقه بازتابنده

راهنمای خرید جلیقه ایمنی برای مشاغل مختلف

جلیقه های ایمنی شبرنگی در چند رنگ سبز فسفری، نارنجی و زرد موجود می باشد. از این جلیقه های ایمنی و کاپشن شلوار بوفالو در مشاغل مختلف مانند کارکنان شهرداری، معادن و مشاغل ساختمانی و … استفاده می شود. کاربرد دیگر این محصول برای صاحبان و تعمیرکاران خودرو است که هنگام تعمیر ماشین زمان به وجود آمدن نقص فنی در شب استفاده می شود. با هزینه بسیار اندک و منطقی می توانید این جلیقه را تهیه کرده و در محل کار یا خودرو خود استفاده کنید. در ادامه این مقاله از طوطی کالا اطلاعات کامل تری درباره انواع جلیقه ایمنی و کاربردهای آنها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جلیقه ایمنی کار چیست؟

جلیقه ایمنی کار از مواد بازتاب کننده نور تولید می شود و معمولاً با رنگ های روشن عرضه می شود. این ابزار ایمنی یک کالای پوششی سبک است و برای نجات افراد در مقابل حوادث به کار می رود.

استفاده از جلیقه ایمنی چه مزیت های دارد؟

استفاده از جلیقه های ایمنی برای برخی از افراد که در حال انجام کارهای خطرناک در مکان هایی هستند که دید کمی دارد به خصوص در شب برای حفظ جان و ایمنی آنها بسیار واجب و ضرورری می باشد و جتما باید مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این جلیقه ها علاوه بر اینکه از جان شما حفاظت می کند دارای برخی از مزایای مهم نیز می باشد که در ادامه به بررسی مهمترین مزایایی که استفاده از این جلیقه ها به همراه دارد اشاره می کنیم :

  • شخصی که این جلیقه را پوشیده است به راحتی قابل مشاهده است. جلیقه ایمنی حضور یک فردی را جلیقه بر تن دارد را هشدار می دهد، به ویژه هنگامی که دید کم است.
  • این محصول در دسترس و سبک است و می توان از آن در همه مکان ها با شرایط مختلف استفاده شود.
  • رایج ترین ماده ای که برای تولید این محصول استفاده می شود پلی استر یا کتان است.
  • این جلیقه با توجه به اهمیتی که دارند دارای قیمت بسیار مناسبی می باشند به همین دلیلی پیشنهاد می شود حتما در موقعیت های پر خطر از این جلیقه ها استفاده شود.
  • این جلیقه ها دارای وزن کم می باشند و همچنین نازک هستند به همین دلیل باعث می شود که فرد احساس گرما و یا سنگینی نداشته باشد و در کار ان اختلال ایجاد نکند .

ساختار کلی جلیقه های ایمنی چیست؟

جلیقه های ایمنی دارای شبرنگ و عموما از پارچه های باکیفیت توری شکل تهیه می شوند که دارای ویژگی های ضد آب، سبک وزنی و خاصیت درخشندگی بوسیله یک سری نوار های درخشنده هستند. اکثر جلیقه های ایمنی بدون آستین و سایز بزرگ می باشند تا به راحتی روی لباس ها پوشیده شوند، همچنین بجای استفاده از دکمه، از چسب ها و زیپ های مقاومی جهت بسته شدن جلیقه استفاده می شود. بعضی از انواع جلیقه ها مجهز به تعدادی جیب هستند تا کارکرد و کاربرد بهتری داشته باشند.

جنس جلیقه شبرنگ از چیست؟

جنس جلیقه ها از پی وی سی ساخته شده که مقاوم و بسیار سبکه و خیلی راحت میشه اونا رو روی لباس های معمولی پوشید، بدون اینکه افراد خیلی احساس گرما یا سنگینی کنن و یا براشون مزاحمتی ایجاد بشه. شبرنگ های فسفری روی جلیقه ایمنی نور رو به خوبی بازتاب داده و از فاصله ای دور به راحتی قابل رویت هستند.

جلیقه ایمنی در چه محیط های کاربرد دارد؟

  1. دوچرخه سواران و دوندگان می توانند از این جلیقه برای افزایش ایمنی خود استفاده کنند.
  2. این جلیقه، به دلیل شبرنگ نصب شده روی آن، درخشش بسیار نزدیک به نور چراغ های خودرو دارد و به مردم اجازه می دهد شما را در تاریکی ببینند و از احتمال بروز حادثه در شب جلو گیری میکند. همچنین جلیقه ایمنی وقتی که لباس کار در دسترس نیست، معمولاً انتخاب خوبی برای پوشیدن و استفاده است.
  3. این جلیقه ها باید در شرایط مختلف در طول روز یا شب پوشیده شوند. جلیقه های ایمنی معمولاً توسط کارگران ساختمانی و پرسنل اورژانس استفاده می شود. استفاده از تجهیزات ایمنی می تواند کارگران را از خطر دور کند.
  4. کاربرد بیشتر این جلیقه برای افرادی که در مکان های شلوغ کار خدمات انجام می دهند می باشد.
  5. در مکان هایی مانند جاده ها، پیاده روها یا پیاده روهایی که رفت و آمد زیادی دارند، افراد باید از این جلیقه ایمنی استفاده کنند.

چه شغلی باید جلیقه بازتابی بپوشد؟

در شرایط عادی، پرسنلی که جلیقه های انعکاسی می پوشند، عمدتاً در کار و کار در فضای باز متمرکز هستند. آنها عمدتاً عبارتند از: گشت راهنمایی و رانندگی، پلیس، پلیس ویژه، سرویس بهداشتی، کارگران اکتشاف در فضای باز و غیره، در واقع، نه تنها پرسنل فوق نیاز به پوشیدن جلیقه های بازتابنده در خارج از کشور دارند، بلکه برخی از پرسنل دویدن در شب و سفرهای شبانه نیز می توانند لباس های بازتابنده بپوشند.

از آنجایی که نور در شب ضعیف است، دید افراد مسدود می شود، اگر پرسنل مسافرتی بتوانند لباس هایی با نوارهای بازتابنده بپوشند (جلیقه بازتابنده، لباس بازتابنده و غیره)، می تواند به سایر پرسنل یک اثر هشدار دهد و ایمنی خود را تضمین کند. از آنجایی که در کشور محدودیت‌های خاصی برای جلیقه‌های انعکاسی وجود دارد، بنابراین فقط در جمعیت خاص شاهد لباس‌های انعکاسی هستیم، به‌ویژه جلیقه‌های انعکاسی پلیس.

چرا جلیقه یا جلیقه بازتابنده یا لباس بازتابنده بپوشید؟

دلیل 1. برای هشدار دادن به دیگران، در خارج از منزل یا در جاده، اگر نور آنقدر تاریک باشد که مردم شما را درک کنند، خطرات پنهانی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر گم شوید، میله های بازتابنده وجود دارد و امدادگران می توانند به سرعت شما را پیدا کنند و همچنین می توانید در جاده منعکس شوید. اجازه دهید راننده حضور شما را درک کند و از تصادفات رانندگی جلوگیری کنید.

2. از خطرات ایمنی اجتناب کنید. برخی از کارگران ساختمانی به اشتباه معتقدند که پوشیدن کلاه ایمنی انعکاسی غیر ضروری است، بنابراین اغلب از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند. برخی برای خنکی و محافظت در برابر آفتاب از کلاه حصیری استفاده می کنند و برخی نیز به دلیل احساس ناراحتی از کلاه بدون سگک استفاده می کنند. در واقع، پوشیدن کلاه ایمنی انعکاسی نه تنها در قبال خودتان، بلکه در قبال خانواده‌تان نیز مسئول است. کلاه ایمنی انعکاسی می تواند تا حدی از کارگران ساختمانی که در شب کار می کنند محافظت کند و در عین حال می تواند سر انسان را در برابر آسیب های ناشی از نیروهای خارجی محافظت کند.

3. بهبود ضریب ایمنی. بعضی ها دوست دارند در جاده راه بروند. در این زمان، یک لباس بازتابنده ضریب ایمنی را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این انعکاس زمانی که آن را با چشم غیر مسلح می بینید بسیار درخشان است. اگر در حال رانندگی هستید، می توانید به وضوح خود را در جلو و پشت خود ببینید. مانند سیگنال اشاره در بزرگراه، بدیهی است که در اثر نور شب نقش محرک ایفا می کند. به همین دلیل است که کارگران ساختمانی، تدارکات، حمل و نقل و مترو همگی برای کار جلیقه و جلیقه بازتابنده می پوشند که می تواند ضریب ایمنی آنها را تا حدی بهبود بخشد.

لباس های انعکاسی از مواد بازتابنده با دید بالا که روی قسمت های اصلی لباس ها یا جلیقه ها منبت کاری شده اند و از محصولات ایمنی شخصی که در شب یا در آب و هوای بد استفاده می شود ساخته شده است. از آسمان به طور گسترده برای محافظت از جان کارگران در فضای باز استفاده می شود. مواد انعکاسی محصولی با تکنولوژی بالا است که به طور گسترده در تجهیزات ایمنی ترافیک، لباس، لباس کار، فیلم، لباس محافظ و غیره استفاده می شود که ارتباط تنگاتنگی با ایمنی جان و مال انسان دارد.

این نوع مواد بازتابنده با استفاده از اصل انعکاس برگشتی مهره های شیشه ای با انکسار بالا و فرآیند پیشرفته تمرکز پس از پردازش ساخته شده است. این می تواند نور مستقیم دور را به مکان نورانی منعکس کند و بدون توجه به روز یا شب عملکرد نوری بازتابی خوبی دارد. به خصوص در شب، می تواند همان دید بالای روز را به نمایش بگذارد. لباس های انعکاسی ساخته شده از این نوع مواد بازتابنده با دید بالا می توانند به راحتی توسط رانندگان در شب تشخیص داده شوند، صرف نظر از اینکه پوشنده در یک مکان دور افتاده یا تحت تداخل نور یا نور پراکنده است.

به نقل از:

prudentialuniforms.com

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا