گنجایش آکواریوم دبی چقدر است؟

هرآنچه باید درباره آکواریوم دبی بدانید

آکواریوم بزرگ دبی یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در سفر به دبی است که ۱۴۰ گونه‌ دریایی را در مخزن عظیم‌الجثه‌ معلقی به گنجایش ۱۰ میلیون لیتر در دبی مال در خود جای داده است. در بازدید از مرکز خرید دبی پس از گشت و گذار در خود پاساژ به تماشای این آکواریوم جذاب بپردازید، وارد باغ وحش زیر آب شوید و در میان تونل‌های آکواریوم قدم بزنید. فعالیت‌های تفریحی بسیاری چون اسنورکلینگ و غواصی برای تماشای حدود ۳۳ هزار ماهی بزرگ و کوچک، سفره ماهی و کوسه در آکواریوم معروف دبی در انتظار شما هستند. آکواریوم دبی مال نمونه کوچکی از اقیانوس است و به شما این امکان را می‌دهد که شکوه این پدیده طبیعی را از نزدیک لمس کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تمام تفریحات دبی، امکانات و بخش‌های مختلف این آکواریوم آشنا کنیم.

آکواریوم |آکواریوم دبی برج خلیفه

آکواریوم دبی کجاست؟

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی (DUAZ) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری خوش‌مسیر شهر دبی است که در دبی مال، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا قرار دارد. دبی مال و آکواریوم عظیم دبی قسمتی از پروژه ۲۰ میلیارد دلاری امارات برای توسعه گردشگری دبی به شمار می‌آید. در این پروژه محله‌ای در دبی با نام «داون‌تاون» (DownTown) ساخته شد. جالب است بدانید که برج خلیفه، بلندترین آسمان‌خراش دنیا نیز در محله داون تاون دبی قرار دارد. پس برای پیداکردن آدرس آکواریوم دبی، کافی‌ است بالای سر خود را نگاه کنید و برج خلیفه را ببینید؛ این برج، نقش قطب‌نمای شما برای رسیدن به آکواریوم دبی را بازی می‌کند.

آکواریوم دبی با مرکز شهر حدود ۱٫۳ کیلومتر (چهار دقیقه) فاصله دارد. این جاذبه بی‌نظیر در فاصله ۱۵ کیلومتری (۲۰ دقیقه‌ای) فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده است.

    آدرس: دبی، دبی مال، طبقه همکف و دوم (مشاهده روی نقشه)

    ساعت بازدید: روزهای هفته ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (باجه فروش بلیط در ساعت ۹:۱۵ شب بسته می‌شود)؛ آخر هفته‌ها ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (باجه فروش بلیط در ساعت ۱۱:۱۵ شب بسته می‌شود)

مسیر دسترسی به آکواریوم دبی

برای رسیدن به آکواریوم دبی باید خود را به مرکز خرید مشهور دبی مال برسانید. در ادامه شما را با مسیرهای دسترسی به این پاساژ آشنا خواهیم کرد.

مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آکواریوم دبی در کنار برج خلیفه قرار دارد. در این ایستگاه مترو پیاده شوید و با یک پیاده‌روی ۱۷ دقیقه‌ای از روی یک پل ارتباطی سرپوشیده خود را به مرکز خرید دبی مال برسانید. شما همچنین می‌توانید از ایستگاه مترو برج خلیفه/دبی مال با اتوبوس به این مرکز خرید بروید.

اتوبوس: دو خط اتوبوس ۲۷ و ۲۹ در دبی شما را به دبی مال می‌رسانند. خط ۲۷ از ایستگاه اتوبوس بازار طلافروشی دیرا حرکت می‌کند و اولین ایستگاه خط ۲۹ نیز ایستگاه «غبیبه» (Ghubaiba) است. این اتوبوس ها هر ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و در قسمت درب ورودی دبی مال توقف دارند.

تاکسی آنلاین: اوبر (Uber) و کریم (Careem) از جمله تاکسی‌های آنلاینی هستند که در دبی فعالیت دارند. جالب است بدانید آکواریوم دبی گاهی اوقات برای استفاده از این تاکسی‌ها تخفیفاتی ارائه می‌کند.

تاکسی: قیمت تاکسی در دبی نسبت به شهرهایی چون لندن و پاریس مقرون‌به‌صرفه است. تاکسی‌ها در این شهر به‌صورت کیلومتری کار می‌کنند و شما باید پس از سوار شدن در تاکسی از راننده بخواهید تا کیلومترشمار خود را روشن کند. گره‌های ترافیکی در شهر دبی بسیار معمول هستند؛ پس در صورتی از تاکسی استفاده کنید که در خارج از ساعت‌های ترافیک به دبی مال بروید یا در فاصله پنج کیلومتری این پاساژ باشید. نرخ ورود به تاکسی در پاییز ۲۰۲۱ از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب، سه درهم (۰٫۸۲ دلار آمریکا) و از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح، ۳٫۵ درهم (۰٫۹۵ دلار آمریکا) است. شما باید به‌ازای هر کیلومتر نیز ۱٫۶ درهم (۰٫۴۴ دلار آمریکا)‌ پرداخت کنید.

سرویس‌های رایگان دبی مال: گردشگرانی که در هتل سوفی‌تل (Sofitel)، هتل ریکسوس (Rixos)، هتل د وستین (The Westin)، هتل له مریدیان مینا سیاحی (Le Meridian Mina Seyahi)، هتل هابتور گرند (Habtoor Grand)، هتل له رویال مریدیان (Le Royal Meridian)، هتل د ریتز کارلتون (The Ritz Carlton)، هتل موون‌پیک (Movenpick)، هتل ریکسوس پریمیر (Rixos Premier) یا هتل هیلتون (Hilton) اقامت دارند، می‌توانند با استفاده از سرویس‌های رایگان مجموعه به دبی مال برسند.

به طبقه همکف مرکز خرید دبی مال که بروید، ورودی آکواریوم را پیدا خواهید کرد. از آنجا وارد دنیای زیر آب شوید.

آکواریوم دبی چگونه ساخته شد؟

کارشناسان پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که بهترین نقطه برای ساخت زیباترین و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا در همسایگی برج خلیفه و دبی مال است

آکواریوم دبی بخشی از یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جذب گردشگر در دبی به حساب می‌آید. پروژه ساخت این آکواریوم به‌همراه ساخت دبی مال در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید و آکواریوم دبی در سال ۲۰۰۸ طی مراسم باشکوهی افتتاح شد. ساخت این آکواریوم کار ساده‌ای نبود و مدیران گردشگری دبی برای ساخت آن از یک شرکت استرالیایی به نام «پدل تروپ» (Peddle Thorp) کمک گرفتند. این شرکت در ساخت بناهای بزرگ و پیچیده تخصص ویژه‌ای دارد؛ تخصصی که تاکنون چند جایزه بین‌المللی را از آن شرکت پدل تروپ کرده است.

شرکت اماراتی «امار اینترتینمنت» ‌(Emaar Entertainment)، مسئولیت مدیریت پروژه ساخت آکواریوم دبی را بر عهده گرفت. کارشناسان این شرکت‌ها پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که بهترین نقطه برای ساخت زیباترین و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا در همسایگی برج خلیفه و دبی مال است. در نهایت این آکواریوم، یکی دیگر از شاهکارهای معماری مدرن در دبی ساخته شد.

زیبایی‌های آبزیان آب شور مانند عروس‌های دریایی یا دلقک ماهی‌ها را نمی‌توان با ماهی‌های آب شیرین مقایسه کرد. همان طور که می‌دانید، نگهداری آبزیان در آکواریوم کار چندان ساده‌ای نیست؛ به‌خصوص اگر آبزیان آب شور باشند. برای نگهداری آبزیان دریایی در آکواریوم نمی‌توان از آب شیرین استفاده کرد و آب باید میزان pH مشخصی داشته باشد. خوشبختانه مدیران آکواریوم بزرگ دبی شرایطی برای زندگی بیشتر از ۱۴۰ گونه از دیدنی‌ترین آبزیان اقیانوس را در این مجموعه فراهم کرده‌اند. از این لحاظ می‌توان گفت امکانات این آکواریوم با هیچ آکواریوم دیگری در سراسر دنیا قابل مقایسه نیست.

جوایز و افتخارات آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی از بهترین آکواریوم‌های دنیا است و تاکنون افتخارات قابل‌توجهی را از آن خود کرده است:

  • برنده جایزه مجله تجاری و معتبر Images RetailME در سال ۲۰۱۲
  • دریافت گواهینامه سرآمدی از سوی وب‌سایت معتبر تریپ ادوایزر
  • از بهترین دیدنیهای دبی در سال ۲۰۱۸ به انتخاب تریپ ادوایزر
  • از اعضای سازمان وازا (WAZA)، سازمانی برای اتحاد بهترین باغ وحش ها، اکواریوم ها و ارگان های وابسته
  • دارای استاندارد ایزو ۲۸۰۰۰ در سال ۲۰۰۷
  • در سال ۲۰۱۰، پنل آکریلیک آکواریوم دبی با وزن بیش از ۲۴۵ هزار کیلوگرم و ابعاد ۳۲٫۸ در ۸٫۳ در ۷۵۰ به‌عنوان بزرگ‌ترین پنل آکریلیک جهان در نوع خود، رکورد گینس را از آن خود کرد.

فضای آکواریوم دبی و گنجایش آن

آکواریوم دبی یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم های معلق دنیا است. مخزن این آکواریوم ۱۰ میلیون لیتر گنجایش دارد و هزاران جاندار آبی در این مکان زندگی می‌کنند. طول، عرض و ارتفاع مخزن اصلی آکواریوم دبی به‌ترتیب برابر با ۵۱، ۲۰ و ۱۱ متر است و تعداد گونه‌های حاضر در آن به بیش از ۱۴۰ عدد می‌رسد که در میان آن‌ها می‌توان به بیش از ۳۰۰ کوسه و سفره ماهی اشاره کرد. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین مجموعه کوسه ببری دنیا در این آکواریوم قرار دارد.

تصفیه‌های بزرگ و پیشرفته، مدرن‌ترین تجهیزات آکواریومی و استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز در مخزن آبی آکواریوم دبی سبب شده‌اند تا این آکواریوم بهترین جولانگاه مصنوعی آبزیان در جهان باشد. به‌علاوه شرایط زیست‌محیطی در آکواریوم دبی به‌وسیله امکاناتی مدرن درست شبیه به محیط دریا است.

بخش های مختلف آکواریوم دبی

مجموعه آکواریوم دبی سه بخش مختلف دارد که مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای ۲۷۰ درجه و باغ وحش زیرآبی از آن جمله است. تونل شیشه‌ای یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این آکواریوم است که دنیای درون اقیانوس را شبیه‌سازی می‌کند. با ورود به این تونل انواعی از ساکنان این پهنه وسیع را به چشم می‌بینید و حس می‌کنید که در اقیانوس پا گذاشته‌اید. تونل شیشه‌ای ۴۸ متر طول دارد و ورودی آن در طبقه همکف دبی مال واقع شده است. شما با قدم زدن در این تونل به عمق ۱۱ متر زیر زمین می‌روید و تجربه‌ای به‌یادماندنی کسب خواهید کرد.

آخرین بخش مجموعه آکواریوم دبی، باغ وحش زیرآبی است که در طبقه دوم قرار دارد و شما را با ماهیان بزرگ و کوچک و رنگارنگ آشنا می‌کند. درمجموع موجوداتی از ۴۰ گونه مختلف در باغ وحش زیرآبی در معرض نمایش قرار دارند که از آن جمله آن‌ها می‌توان به ایگوانا، مار پایتون برمه‌ای، حشرات، مارهای درختی، کروکودیل پوزه کوتاه آفریقایی، خروس دریایی، اسب دریایی، مارماهی راه راه، آراپایما، ماهی کمانگیر، پوزه پارویی، سیکلیدها و … اشاره کرد. باغ وحش زیرآبی دبی، خود سه بخش مختلف دارد:

  • ساحل صخره‌ای (Rocky Shore): در ساحل صخره‌ای باغ وحش زیرآبی دبی، پنگوئن‌های هومبولت و عنکبوت‌های خرچنگ‌وار را از نزدیک خواهید دید. اگر از دست زدن به موجودات دریایی نمی‌ترسید، فرصت لمس کردن تعدادی از موجودات کوچک و بی‌خطر این بخش را از دست ندهید.
  • جنگل بارانی (Rainforest): اگر تابه‌حال در جنگلی استوایی و بارانی قدم نزده‌اید، به جنگل بارانی آکواریوم دبی یزوسد. در این بخش می‌توانید ماهی‌های پیرانا، گربه ماهی‌های غول‌پیکر، سمور و مراکالی (نوعی موش آبزی) را مشاهده کنید.
  • اقیانوس زنده (Living Ocean)

منبع: راهنمای دریافت ویزای دبی

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا