مزایا داشتن یک آشپزخانه استاندارد چیست؟

با توجه به این که در کشور ما دخیل کردن سلیقه شخصی در طراحی هر بخش از خانه باعث شده قسمت های مختلف از کاربرد اصلی خود خارج شوند و دیگر کاربرد اصلی خود را نداشته باشند.در صورتی با بکاری برخی از استاندارد ها می تواند علاوه بر کاربردی بودن زیبایی و راحتی در استفاده نیز به شما بدهند. امروز در این مقاله قصد داریم راجب مهم ترین استاندارد های یک آشپزخانه به شما عزیزان صحبت کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

ابعاد استاندارد آشپزخانه

کمترین عرض در نظر گرفته برای هر آشپزخانه 210 سانتی متر می باشد.دلیل هم این است کابینت ها زمینی عرضی60 سانتی متری دارند که در مجموع عرض دو سمت 120 سانتی می شود 90 سانتی متر هم فضا برای رفت و آمد راحت نیاز است که در صورت برداشتن وسایل در حالت مختلف بدنی شما عزیزان دچار آسیب و ناراحتی نشوید نیاز دارید.

در صورتی در بیشتر آشپزخانه های امروزی شما مشاهده می کنید در کمترین 180 سانتی عرض را در نظر می گیرند که 30 سانتی متر کمتر است .شاید در نظر شما 30 سانتی متر اصلا به چشم نیاید ولی همین چند 10 سانتی متر به شما کمک می کند تا با تسلط و آسایش آشپزی خود را انجام دهید.

بهترین مکان قرار گیری آشپزخانه کدام قسمت از خانه می باشد؟

با توجه به این موضوع که که دیگر آشپزخانه محلی جدا از خانه نیست و میتوان گفت که دیگر بخشی از دکوراسیون حال و پذیرایی شده است .بهتر است در مکانی قرار بگیرد که دید بسیار کافی به محیط پذیرایی یا تی وی روم داشته باشد که در زمان آشپزی بتوانید با دیگر اجزای خانواده ارتباط بگیرید تا با تغییرات به وجود آماده بتوانید شما هم نهایت استفاده را ببرید.

مهم ترین اجزای آشپزخانه کدامند؟

آشپزخانه بدون در نظر گرفتن وسایل آشپزی به چند قسمت اصلی: کابینت،صفحه کابینت،بین کابینتی و کف آشپزخانه تقسیم می شود که هر کدام دارای استانداری هم در انتخاب اندازه و هم در انتخاب متریال دارند که در قسمت پایین به صورت تخصصی به آن پرداختیم….

استاندارد های کابینت آشپزخانه

اساسی ترین بخش از هر آشپزخانه ای در دنیای امروز کابینت های آن می باشد.کابنیت ها با داشتن طرح و نوع های مختلف زیبای آشپزخانه را چندین برابر می کند اما باید در نظر داشته باشیم که زیبای تنها نمی تواند تمامی نیاز های شما بر طرف کند مهم ترین نکته کاربردی بودن می باشد .کاربردی بودن هم با رعایت کردن برخی از اصول در اندازه ها و همچین رنگ به وجود می آید.

از مهم ترین استاندارد های کابینت داشتن عمق 60 سانتی متری و همچین داشت ارتقاع 90 سانتی متری برای هر یونیت می باشد که به شما عزیزان کمک می کند تا با راحتی بسیار بیشتری کاری ها آشپزی یا غذا خوری خود را در آشپزخانه انجام دهید.البته این ارتفاع استاندار می باشد شما برای استفاده راحت می توانید از پایه موجود که در زیر یونیت ها قرار گرفته اندازه های خود را به مقادر چند میلی متر تا 4 الی 5 سانتی متر جابه جا کنید.

قسمت دیگر کابینت ها ،یونیت های هوایی می باشد که خود نیز دارای استانداری می باشد اما با وجود موضوع در بیشتر موارد یونیت های هوایی در ارتفاع دلخواه مشتری تنظیم می شود. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری یا هوایی 106.68، 30.48 و 91.44 سانتی متر است.

استاندار های صفحه کابینت آشپزخانه

یکی از بخش های مهم آشپزخانه که می توان گفت که کاربرد بسیار بالاتری نسبت به کابینت ها نیز دارد صفحات پیشخان یا همان صفحه کابینت می باشد.استاندارد صفحه کابینت در عرض 60 سانتی متر و  در ضخامت 12 الی 20 میلی متر می باشد.در این بخش بیشتر استاندارد های متریالی مهم است تا ابعاد و اندازه.باید در نظر داشته باشید که صفحه انتخابی شما دارار ویژگی های مانند: ضدآب و لک بودن،ضد خط و خش بودن،مقاوم در برابر اسید های خانگی،آنتی باکتریال بودن و …. باشد.

ویژگی های بالا سبب می شود شما بتوانید یک صفحه کابینت تمام عیار برای آشپزخانه خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید صفحه کابینت پر کاربرد ترین بخش در آشپزخانه می باشد بهتر است در انتخاب آن دقت بسیاری داشته باشید.

بین کابینتی در آشپزخانه

دیگر قسمت در آشپزخانه که باعث زیبایی بی نهایت می شود بین کابینتی می باشد که انواع مختلفی دارد مهم ترین اصلی که باید در انتخاب این بخش در نظر بگیریم مقاومت متریال در برابر گرما می باشد.استاندارد اندازه در بین کابینتی 60 سانتی متر می باشد.

استاندارد های کف آشپزخانه

در بخش نیز اندازه خاصی وجود ندارد بیشتر جنس متریال مهم می باشد.بهتری از متریال های استفاده کنیم که برند های معتبر بازار می باشد.

می توانید برای اجرای خدمات دکوراسیون داخلی به پنجدری مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل