مینی فرز و کاربردهای آن چیست؟

دستگاه مینی فرز چیست؟

ارزانترین مینی فرز |اسب

دستگاه فرز از یک ابزار برش ثابت و یک میز متحرک تشکیل شده است که توسط راهنمای دستی یا رایانه کنترل می‌شود. فرز درواقع یک قطعه کار است که روی میز محکم شده و در اطراف یک تیغه‌ی چرخان حرکت می‌کند تا برای ایجاد نتیجه‌ی مطلوب روی سنگ یا فلزات، برش‌هایی را ایجاد کند. در فضاهایی که امکان استفاده از ابزار برقی فرز بزرگ نیست، از مینی فرز استفاده می‌کنند.

دستگاه‌ های مینی فرز با سرعت ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه، مانند دستگاه‌های فرز سایز بزرگ، می‌توانند روی یک میز کار قرار بگیرند و برای برش، حفاری و غیره استفاده شوند تا ابزار و وسایلی با جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، یا ترکیبی مدرن را ایجاد یا اصلاح کنند.
فرزهای بزرگ می‌توانند افقی یا عمودی باشند اما مینی فرزها دارای جهت عمودی هستند که محور شافت چرخان هم دارند. این ابزار برقی به‌خاطر ابعاد و کارایی که دارد، با یک دست هم قابل کنترل است و یک انتخاب خوب برای کارهای ظریف به حساب می‌آید.

برش کاشی، سنگ‌فرش، گچ، سیمان، پاک‌کردن رنگ از روی سطوح، برش و ساب استیل، تیزکردن تیغه‌ها، پلاستیک و همچنین برای برش‌کاری در جواهر سازی و غیره، از کاربردهای مینی فرز به حساب می‌آید.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک مینی فرز چیست

چندعامل برای انتخاب بهترین دستگاه های مینی فرز برقی وجود دارد که درهنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. بهترین ماشین کوچک فرز برای شما باید متناسب با اندازه، موقیعت میز قابل تنظیم، اطمینان از گیره‌ها برای ایمن‌سازی مواد در محل، محدوده سرعت، قدرت موتور اسب بخار، گشتاور و فاصله بین میز و سر دستگاه باشد.

علاوه‌بر این‌ها ویژگی‌های اضافی دیگری هم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.
ویژگی‌هایی چون:

  • پمپ‌های خنک‌کننده
  • میزهای کمکی مجهز به انرژی یا نور داخلی

به‌طور کلی هرچه که نیازمند امکانات بیشتری در رابطه با دستگاه فرز خود باشید، بایستی که هزینه‌ی بیشتری هم برای آن درنظر بگیرید.

جمع‌بندی

در مقام جمع‌بندی، یک‌بار دیگر تاکید کنیم که دقت داشته باشید دستگاه مینی فرز مورد نظری را انتخاب کنید که از استانداردهای لازم و مناسب برای تمامی قطعات و قسمت‌ها برخوردار باشد. به این صورت است که هم می‌توانید نتیجه‌ی کار مطلوب و تمیزی را از کارکردن با ابزار برقی داشته و هم از هزینه‌ای که برای خرید ابزار خود کرده‌اید، راضی باشید. همچنین مجبور به یک خرید جدید نشوید.

در این مطلب لیستی از بهترین محصولاتی که می‌توانند با توجه به امکانات و ویژگی‌های خاص خود، مورد استفاده‌ی شما باشند؛ ذکر کردیم. آیا سوالی مرتبط با این ابزار برای شما وجود دارد؟ با ما درمیان بگذارید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا