مهم ترین دلایل نصب دستیگره های دیجیتالی بر روی درب

انواع دستگیره درب دیجیتال و قفل الکترونیکی

دستگیره درب هوشمند دارای مدلهای مختلفی است که معمولا دسته بندی این محصولات بر اساس روش دسترسی صورت می گیرد. البته در مدلهای جدید و پیشرفته دستگیره هوشمند برای راحتی استفاده کننده و افزایش امنیت، سعی شده از همه روشهای دسترسی استفاده شود. این محصولات بدنه بسیار مقاومی دارند و معمولا با استفاده از آلیاژهای آلومینیوم، استیل و فولاد تولید می شوند.

ضد اسید و مقاوم در برابر ضربه هستند و دارای سیستم ضد سرقت. یعنی اگر فردی تلاش برای باز نمودن غیر مجاز درب نماید، آلارم به صدا در آمده و به صاحب خانه پیامی مبنی بر اعلام خطر ارسال می شود. خرید دستگیره هوشمند برای افزایش امنیت منزل، توصیه می شود.

آتش سوزی |ایتالیا

فروشگاه آکو بهترین و معتبر ترین عرضه کننده انواع و دستگیره دیجیتال می باشد. دستگیره دیجیتالی یا دستگیره الکترونیکی در مدلهای زیر در بازار موجود می باشد:

  • دستگیره دیجیتالی کارتی
  • دستگیره اثر انگشتی
  • دستگیره کارتی یا هتلی
  • دستگیره تشخیص چهره

دستگیره هوشمند مدلی از قفلهای الکترونیکی هستند که به دلیل نوع طراحی و شکل ظاهری به این نام شناخته می شوند.

دستگیره دیجیتال و هوشمند

دستگیره دیجیتال به نوعی از قفل و دستگیره درب گفته می شود که در تولید آن از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است. در این محصولات این امکان به استفاده کنندگان داده می شود که به جای کلید مکانیکی از رمز، کارت، اثرانگشت و یا تکنولوژی تشخیص چهره برای بازگشایی درب استفاده نمایند. همان طور که اشاره شد، دستگیره الکترونیکی می تواند به عنوان دستگیره هوشمند اتاقی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه فراموش کردن یا گم کردن و جا گذاشتن کلید یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد. اما به لطف تکنولوژی های جدید مثل دستگیره دیجیتال با قیمت های مناسب این مشکل کاملا حل شده است. به طوری این دستگیره های دیجیتال به طور خودکار و بدون تماس با آنها و با روش های ذکر شده باز و بسته میشوند. دستگیره هوشمند از بهترین و امن ترین مدل های دستگیره نصب شده بر روی انواع درب چوبی می باشد.

بهترین برند دستگیره های دیجیتال و الکترونیکی

دستگیره دیجیتال درب ضد سرقت از محصولاتی است که به تدریج می تواند جایگزین قفلها و دستگیره های مکانیکی شود و از سوی خریداران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دستگیره دیجیتالی در برند و مدلهای مختلف از نظر کیفیت و امنیت با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل توصیه می شود همواره بهترین و امنترین نوع این محصولات را از یک برند معتبر خریداری نمایید.

 به دلیل محبوبیت این محصولات شرکت ها در کشورهای مختلف اقدام به تولید این محصولات نموده اند. محصولات موجود در بازار ایران از محصولات تولید شده در کشورهای چین، کره، تایوان، ایتالیا و … می باشد. جدیدا مدلهایی از دستگیره هوشمند ایرانی هم ساخته در بازار موجود شده که می توانید این محصولات را با قیمت ارزان تر خریداری نمایید.

از برندهای معروف دستگیره دیجیتالی می توان به دستگیره دیجیتالی میلره، دستگیره دیجیتالی ik و … اشاره کرد که هر یک از این دستگیره ها با گارانتی معتبر ارائه می شوند. دستگیره هوشمند درب ضد سرقت در مدلهایی با طراحی کلاسیک و مدرن و در رنگ بندی متنوع (مشکی، طلایی، سیلور و …) در بازار موجود هستند و می توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود محصول مورد نظر را خریداری بر روی درب ورودی ساختمانتان نصب و از امنیت و ظاهر شیک آن لذت ببرید.

قیمت دستگیره هوشمند

یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید دستگیره هوشمند، قیمت است. قیمت این محصولات بر حسب نوع تکنولوژی به کار رفته در آن ها و همچنین کیفیت و برند محصول متغییر می باشد. نباید از دستگیره های ارزان قیمت توقع کارایی و کیفیت محصولات با کیفیت را داشته باشید. همچنین گاهی با وجود پرداخت هزینه بیشتر محصول مورد خریداری شده توقع شما را بر آورده نمی کند. باید برای خرید این محصولات حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید تا محصول اصل و دارای گارانتی را تهیه کنید.

قیمت دستگیره هوشمند در مراکز فروش معتبر پایین تر و با اطمینان می توانید اقدام به خرید نمایید. در ادامه جدول مشخصات و قیمت بهترین مدل های دستگیره هوشمند ارائه شده است. قیمت محصولات به روز نبوده و ممکن است تغییر کند. برای اطلاع دقیق از لیست قیمت دستگیره درب دیجیتال و هوشمند با آکو تماس بگیرید.

مدل مشخصات محدوده قیمت (تومان)
دستگیره هوشمند ادلر مدل L1 دارای رمز فیک، منبع تغذیه اضطراری، صفحه سرامیک تاچ 10,000,000 تا 12,000,000
دستگیره سامسونگ مدل SHS-H630 دستگیره اهرمی، نمایشگر ضد خش، بدنه مقاوم، منبع تغذیه اضطراری 14,000,000
دستگیره  فیلتا E07 امکان کنترل تردد افراد، مجهز به سیستم ضد سرقت، اعلان حریق 6,000,000
دستگیره درب هوشمند کاداس مدل 6002 10 رمز عبوربین 6 تا ۱۲ رقمی، نمایشگر لمسی از جنس شیشه ضد خش 19,500,000

قیمت دستگیره درب هوشمند، به برند تولید کننده و نوع تکنولوژی مورد استفاده در قفل بستگی دارد.

دستگیره الکترونیکی

امروزه با پیشرفت صنعت الکترونیک، دستگیره الکترونیکی برای ایجاد حفاظت بهتر و بیشتر از مکانهای خصوصی و نیز ایجاد آسایش و اطمینان خاطر برای همه افراد، طراحی شده اند. دستگاه دستگیره الکترونیکی بر روی درب های ورودی نصب می شود، و در مکانهایی که نیاز به محدود کردن دسترسی و تردد افراد وجود دارد، استفاده می شود. دستگیره الکترونیکی، دارای یک میکروکنترولر و حافظه طراحی شده است، یک میکروکنترلر 8051 که به عنوان مرکز فرماندهی می باشد و اجزایی مانند کارت ها و صفحه کلید با آن در ارتباط هستند.

فرمان باز و بسته شدن را صادر می کنند. حافظه این دستگاه ها برای حفظ هویت اشخاص و رمزهای تعریف شده برای ورود افراد مجاز می باشد.
دستگیره های الکترونیکی در انواع مختلف کارتی، رمزی، اثرانگشت و تشخیص چهره می باشند. این دستگیره های هوشمند با برخورداری از ظاهری زیبا و کاربر پسند توانسته است گامی بزرگ در زمینه مدیریت تردد افراد و امنیت در اتاق های حساس و خصوصی بردارند.

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگیره دیجیتالی

برای خرید دستگیره الکترونیکی باید مواردی را رعایت نمایید. از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت نمایید این موارد هستند:

عدم عملکرد موتوری

دستگیره های موجود در بازار به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

نوع اول دارای موتور الکتریکی می باشد که هنگام بسته یا باز کردن درب موتور الکتریکی زبانه های دستگیره را حرکت میدهد و درب بسته یا باز میشود. این نوع دستگیره وابستگی زیادی به ادوات الکرتونیکی دارد و همین باعث ضعف دستیگره خواهد شد زیرا علاوه بر مصرف زیاد برق، عمر باتری و موتور نیز کاهش می یابد. این دستگیره ها به گونه ای هستند که اگر موتور آنها دچار هر مشکلی شوند و کار نکنند درب به هیچ صورتی باز و بسته نمی شود.

نوع دوم موتوری برای حرکت زبانه ها موجود نیست و فقط هنگام بسته یا باز نمودن درب اهرم دستگیره با قفل درگیر می شود و با چرخش اهرم دستگیره درب باز می شود پس مجددا اهرم آزاد و خلاص می شود تا مجدد رمز یا کارت وارد شود. در این مدل دستگیره نیروی مورد نیاز برای باز یا بسته کردن درب توسط خود کاربر فراهم میشود و مصرف بسیار کمی از برق یا باتری دارد و البته خرابی و مشکل در این نوع دستگیره ها خیلی کمتر است.

وجود کلید مکانیکی در دستگیره دیجیتالی

یکی از نکات مهم برای دستگیره الکترونیکی دارا بودن کلید مکانیکی است. زیرا دستگیره دیجیتال بالاخره یک قطعه الکترونیکی است و با باتری کار میکند و احتمال دارد یک درصد دچار مشکل شود و یا فرد رمز ورود را فراموش کند پس باید حالتی برای ورود اضطراری فراهم باشد تا فرد در مواقع لزوم از آن استفاده کند. به همین علت بیشتر شرکت های تولید کننده کلید مکانیکی را همراه دستگیره ارائه میکنند و اگر کلید وجود نداشته باشد یک ضعف بزرگ در این حوضه است.

امکان اتصال باتری اضطراری در دستگیره دیجیتالی

دستگیره های دیجیتال همگی از باتری قلمی استفاده میکنند و متناسب با کارایی و تکنولوژی باتری مصرف میکنند و هنگام ضعیف شدن یا تمام شدن باتری هشدار میدهد که باتری را تعویض کنید اما اگر به هر دلیلی کاربر نتوانست تعویض کند چه میشود؟ پشت درب بماند؟

خیر، تقریبا اکثر برندهای موجود در بازار محلی را بر روی دستگیره تعبیه کرده اند که با اتصال باتری 9 ولت کتابی به آن دستگیره روشن شده و می توانید با وارد کردن رمز ورود و یا اثر انگشت درب را باز کنید و به محض ورود باتری ها را از قسمت داخلی دستگیره تعویض کنید.

عدم وجود حالت FIRE

برخی از دستگیره ها حالتی دارند که آتش سوزی را تشخیص داده و امکان خاصی را برای کاربر فراهم می کند.اما نکته مهم اینجاست که این امکان یک ویژگی مثبت در نظر گرفته شده اکنون تبدیل به یک ویژگی منفی و ضعف شده و حتما به دنبال دستگیره ای باشید که این حالت را نداشته باشد. به علت مسائل امنیتی نمیتوان دلایل را اینجا بیان کرد،اگر مایلید دلایل عدم وجود حالت FIRE را بدانید با ما تماس بگیرید.

سيستم امنيتي ضد سرقت

در صورت وارد كردن رمز اشتباه به طور پياپي و يا ضربه به دستگيره آژير دستگاه به صدا در مي­ايد و سيستم ورود به مدت چند دقيقه غیر فعال می شود .

سيستم ضد تقلب الكترو استاتيك

اين سيستم اگر انگشت فرد داراي جریان خون نباشد، درب باز نمي­ شود.

مهم ترین دلایل نصب دستیگره های دیجیتالی بر روی درب

  • کاربری آسان: این روزها با حضور دستگیره الکترونیکی دیگر لازم نیست از کلیدهای پر دردسر برای باز کردن درب ها استفاده نمایید. بلکه به کمک رمز، چهره یا حتی از راه دور و به کمک گوشی موبایل می توانید درب منزل یا محل کار خودتان را به راحتی باز کنید .
  • امنیت بالا: دستگیره های دیجیتال علاوه بر سادگی راه های دسترسی امنیت بالایی ایجاد میکنند. این دستگیره های دارای تکنیک های تشخیص هویت و اثرانگشت و … با کمترین خطا هستند.
  • زیبایی و لوکس بودن: زمان قدیم مجبور بودیم برای ایجاد امنیت از نرده های اهنی و بست های زیادی استفاده کنیم که شکل ظاهری خوبی نداشتند اما امروزه میتوان از دستیگره های دیجیتال مدرن و شیک استفاده کرد که جلوه جذابی به خانه و درب ها میدهند.

 کاربرد و مزایای دستگیره درب دیجیتال

دستگیره الکترونیکی قابلیت استفاده از کارت، تایید هویت از طریق موارد بیولوژیک و رمز را دارد. برای باز گشایی درب و امکان ورود، می توان از رمزهایی بین 4 تا 12 عدد استفاده کرد. دستگیره الکترونیکی در اماکن و مراکز مختلفی مورد استفاده است، به صورت ویژه برای افزایش امنیت در منازل، هتلها و اتاق های سرور، و غیره کاربرد فراوانی دارد.
شما می توانید با مراجعه به سایت با تنوع محصولات دستگیره الکترونیکی  و نحوه خرید آنها، و موارد دیگر، آشنا شوید. محصولات ما برای شما، کیفیت و امنیت را به ارمغان می آورند. محصولات متنوع، امنیت و کارایی را در سازمان ها و مراکز مورد نظر شما، ایجاد می کنند.

دستگیره های الکترونیکی دارای قفل کودک هستند که مانع از خروج و امنیت بیشتر کودکان می شود. این دستگیره ها مجهز به امکان بسته نمودن اتوماتیک درب بوده که پس خروج به صورت خودکار، انجام می شوند. دستگیره های الکترونیکی مجهز به سیستم ضد سرقت و ضد حریق می باشند. در صورتی که افراد غیر مجاز بخواهند وارد شوند، سیستم هشدار دستگاه، فعال خواهد داد.

نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

باید توجه داشت که برای نصب قفل دیجیتال، درب های ضد سرقت و چوبی باید دارای ویژگی های عمومی زیر باشد در غیر این صورت شرایط برای نصب این نوع قفل ها مشکل و با شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود. نصب قفل دیجیتال بر روی درب های ضدسرقت دارای اصول و قواعدی می باشد. درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود، که شامل: ، و درب ضد سرقت ایرانی است.

در میان این انواع، درب ضد سرقت ترک هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار دارد. البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت تا حد زیادی مشابه نمونه ترکیه ای آن است. ولی قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تر است. نوع چینی ارزانترین آنها است. البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت ایرانی بدانید این است که این درب ها می توانند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته شوند یعنی امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز شما وجود دارد.

نصب قفل دیجیتال ضد سرقت بر روی هر یک از درب های ذکر شده از قاعده خاص خود پیروی می کند. بر روی درب های ضد سرقت ترک و ایرانی می توان تمامی قفل های دیجیتال را نصب نمود ولی بر روی درب های ضد سرقت چینی بهتر است قفل بدون دستگیره نصب گردد. زیرا با نصب قفل دیجیتال با دستگیره، سیستم مرکزی قفل ضد سرقت درب از کار می افتد و کارایی خود را بر روی درب ضد سرقت از دست خواهد داد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا