تفاوت نرم افزار های حسابداری و مالی

آیا به دنبال خرید نرم افزار حسابداری و مالی هستید؟ آیا می دانید تفاوت نرم افزار حسابداری و مالی چیست و کدام نرم افزار حسابداری برای شما مناسب است؟ کدام معیار برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری مناسب است؟ اگر تازه شروع به جستجو و مقایسه کرده اید تا بفهمید نرم افزار مالی و حسابداری مناسب چیست! برای یافتن پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

نرم افزارهای حسابداری و مالی زیادی تولید و به صنعت نرم افزارهای مالی و اداری معرفی شده اند، بسیاری از این نرم افزارها اصول و مبانی حسابداری را به خوبی رعایت کرده اند، اما تفاوت اصلی این همه نرم افزار حسابداری و مالی در چیست؟ سوالی که ذهن هر مدیر یا صاحب کسب و کاری را به خود مشغول می کند زیرا تهیه نرم افزار حسابداری و مالی یکی از اقدامات اساسی برای هر سازمان یا کسب و کاری تلقی می شود که هیچ گونه خطا و بازگشتی ندارد زیرا در صورت انتخاب اشتباه، سرمایه و زمان زیادی از دست خواهد رفت.

تفاوت بین نرم افزار حسابداری خوب و مالی

تصور کنید می خواهید یک ساعت مچی ساده بخرید که فقط زمان را به شما بگوید، شال و کلاه به سر می کنید و برای خرید اولین ساعت ساده ای که می بینید به فروشگاه ساعت می روید، اما وقتی به فروشگاه ساعت می رسید و چند نمونه پشت پنجره یکی زیباتر و مجهزتر را می بینید، جدا از قیمت و پولی که قرار است بپردازید، این احساس به شما دست می دهد که حالا که این همه وقت و انرژی صرف کرده ام، بهتر است یک مجهزتر بخرم. ساعت با کیفیت بهتر و تضمینی. do اساساً، هر دو مدل ساعت ساده و مجهز، وظیفه مهمی را انجام می‌دهند که «نمایش زمان» است، اما تفاوت اصلی در ویژگی‌ها، ویژگی‌ها و گارانتی ساعت مجهزتر است که شما را به صرف هزینه بیشتر برای خرید با کیفیت‌تر ترغیب می‌کند.

امنیت |امنیت اطلاعات

نرم افزار حسابداری نیز ابزار جدیدی برای حسابداران و مدیران مالی است تا بتوانند اسناد مالی و اطلاعات مهم مالی را پردازش کرده و پس از پردازش این اطلاعات گزارشات جامعی را به دست آورند.

تفاوت نرم افزار مالی و اداری از نظر پارامترهای فنی در مبحثی جداگانه گنجانده شده است، اما همانطور که قبلاً گفتیم تفاوت نرم افزار مالی و حسابداری در اصول و مفاهیم اولیه حسابداری نیست، بلکه در امکانات و ویژگی هایی است که شرکتی که آن نرم افزار حسابداری را بر اساس تجربیات تولید می کند، نرم افزار قبلی و همچنین احترامی که برای مشتری قائل است در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

ادغام و تعامل با سایر نرم افزارها

یکی از مهم ترین تفاوت های نرم افزار حسابداری موجود در بازار، یکپارچگی و ارتباط آن با سایر نرم افزارهای مالی و اداری است. یک نرم‌افزار حسابداری خوب زمانی کارآمد و ارزشمند است که بتواند اسناد مالی و حسابداری را از سایر نرم‌افزارهای مالی و اداری مرتبط مانند نرم‌افزار خزانه‌داری، نرم‌افزار فروش، نرم‌افزار انبارداری و غیره دریافت کند و اطلاعات سازمان‌دهی شده را در اختیار ذینفعان قرار دهد. اگر مجبور باشیم همه این اطلاعات را در هر نرم افزار به صورت جداگانه و دستی وارد کنیم، جز اتلاف وقت و هزینه چه چیزی نصیب ما خواهد شد.

با این تفاسیر حتما به ادغام و ارتباط نرم افزارهای حسابداری و مالی با سایر نرم افزارهای مرتبط توجه کنید.

خدمات پشتیبانی کافی

فروشنده خوب کسی است که حتی پس از فروش محصولش ارتباط خود را با مشتری قطع نکند و با خدمات پشتیبانی قوی به حداکثر رضایت مشتری ادامه دهد. اینکه تولیدکننده نرم افزارهای مالی و اداری خدمات پشتیبانی با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد، تلویحا حاکی از اطمینانی است که به کیفیت نرم افزار ساخته شده دارد و این می تواند قوت قلب مشتری پس از خرید نرم افزار باشد. حسابداری در صورت بروز مشکلات احتمالی توسط سازنده نرم افزار پشتیبانی می شود.

امکان ارتقا و توسعه نرم افزار حسابداری

همانطور که همه چیز در طول زمان تغییر می کند، فناوری نرم افزارهای مالی و حسابداری نیز پیشرفته تر و تکامل یافته است. به همین دلیل امکان ارتقا و توسعه نرم افزار حسابدار در طول زمان با استفاده از خدمات پشتیبانی شرکت سازنده مزیت رقابتی محسوب می شود. ممکن است هنگام خرید نرم افزار حسابداری با گزینه های ارزان تری مواجه شوید، اما این ارزانی می تواند به قیمت از دست دادن توسعه و ارتقای نرم افزار حسابداری خود در آینده نزدیک تمام شود. پس حتما به این نکته توجه کنید.

استفاده آسان

هدف اصلی استفاده از نرم افزارهای مالی و حسابداری، تسهیل امور مالی و کاهش خطای انسانی در این زمینه است. حسابداری و بازی با اعداد به خودی خود چالش ها و پیچیدگی های زیادی دارد، حال اگر استفاده از این نرم افزار پیچیده و مشکل دسترسی داشته باشد همین نرم افزار می تواند عامل اصلی خطاهای جبران ناپذیر شود.

به همین دلیل رابط کاربری نرم افزار باید ساده و قابل فهم و در عین حال جذاب باشد تا کاربران نرم افزار حسابداری بتوانند با خیالی آسوده و بدون گم شدن و خستگی از آن استفاده کنند.

امکان گزارش دهی با تعیین سطوح دسترسی

ارائه سطوح دسترسی و شناورهای مختلف یکی از قابلیت های مهم نرم افزارهای مالی و حسابداری خوب است که می تواند در اختیار کاربران آن به ویژه مدیران ارشد قرار گیرد، زیرا این گزارش ها توانایی تحلیل کسب و کار و سازمان را در اختیار مدیران قرار می دهد. .

از طرفی گزارش های بی نقص یک نرم افزار حسابداری خوب می تواند در جلوگیری از جریمه های احتمالی مراجع ذیصلاح مانند سازمان امور مالیاتی موثر باشد. هیچ مدیر یا مسئولی نمی خواهد سازمان یا کسب و کار تحت هدایت او دچار پیچیدگی و دردسر جریمه های مالی و مالیاتی شود زیرا خروج از آن مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است.

پس بهتر است پیشگیری کنید و به جای صرف جریمه، همان پول را صرف خرید نرم افزارهای حسابداری و مالی با کیفیت بالاتر کنید. البته مشاوره مالی و مالیاتی ارائه شده توسط شرکت های معتبر نیز می تواند راه حلی در این زمینه باشد.

امنیت اطلاعات

نرم افزارهای حسابداری و مالی دارای حساس ترین و مهم ترین اطلاعات یک شرکت، کسب و کار یا یک سازمان بزرگ هستند که حتی گاهی محرمانه تلقی می شوند. علاوه بر این، با توجه به استفاده گسترده از بستر اینترنت و تبدیل اکثر نرم افزارهای مبتنی بر ویندوز به نرم افزارهای مالی مبتنی بر وب، جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این اطلاعات در سطح وب اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است. بنابراین در انتخاب نرم افزارهای حسابداری و مالی که امنیت اطلاعات شما را تضمین می کند نهایت دقت را داشته باشید.

درست است که پارامتر امنیتی را به عنوان آخرین گزینه ذکر کردیم، اما باید بگوییم که امنیت نرم افزار حسابداری مهمترین رکن برای خرید این نرم افزار است.

امنیت |امنیت اطلاعات

چگونه نرم افزار حسابداری و مالی خوب بخریم؟

همانطور که در مثال ساعت مچی اشاره کردیم، هر دو محصول ممکن است یک کار را انجام دهند، اما تفاوت زمانی مشخص می شود که به مرور زمان به ویژگی های خاصی نیاز داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم زمانی که قصد خرید یک نرم افزار حسابداری خوب را دارید حتما به تمام مواردی که بیان کردیم توجه داشته باشید و بهتر است خودتان بیشتر تحقیق کنید، البته ممکن است زمان و فرصت کافی برای انجام این کار را نداشته باشید.

اما افرادی هستند که می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند و یا می توانید با شرکت های معتبر تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری مانند گیتی حساب تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. مطمئن باشید افرادی که سال ها در این زمینه فعال هستند، نیازهای شما را به خوبی و بهتر از هرکس دیگری اندازه گیری می کنند، می توانند شما را در خرید نرم افزارهای مالی و حسابداری مناسب و سایر نرم افزارهای مرتبط که نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری هستند یاری دهند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا