مشکل فتوشاپ با کارت گرافیک

محتوای خبر پنهان کن
1 آموزش حل مشکل کارت گرافیک در فتوشاپ 2022

آموزش حل مشکل کارت گرافیک در فتوشاپ 2022

نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ یک نرم‌افزار گرافیکی طرح بنر است و وابستگی زیادی به کارت گرافیک کامپیوتر شما دارد. هر نسخه از این نرم‌افزار، نیازمندی‌های گرافیکی خودش را دارد و برای اینکه بتوانید از فتوشاپ و تمامی قابلیت‌های آن، نهایت استفاده را ببرید، کارت گرافیک کامپیوتر شما باید از نسخه فتوشاپی که نصب کرده‌اید، پشتیبانی کند. به علاوه، درایور کارت گرافیک نصب شده روی کامپیوتر شما نیز باید با فتوشاپ، سازگار باشد.

در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید از کارت گرافیک کامپیوتر خود، به شکلی بهینه برای کار کردن با نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ برای طراحی انواع بنر بخصوص بنر تسلیت استفاده کنید. همچنین، در رابطه با مشکلات عملکردی نرم‌افزار فتوشاپ که با کارت گرافیک و درایور یا تنظیمات آن، مرتبط هستند، صحبت خواهیم کرد و نحوه حل این مشکلات را به شما مخاطبان گرامی طرح بنر سایت آسان پی اس دی آموزش خواهیم داد.

کدام قابلیتهای فتوشاپ از کارت گرافیک کامپیوتر شما، استفاده میکنند؟

قابلیت‌های متعددی در نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ، برای کار کردن، نیازمند کارت گرافیک هستند. همچنین، بعضی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار، برای کار کردن روان و بدون مشکل، از کارت گرافیک کامپیوتر شما، استفاده می‌کنند.

فهرست قابلیتهای فتوشاپ که برای کار کردن، نیازمند کارت گرافیک هستند

فهرست قابلیتهای فتوشاپ که با استفاده از کارت گرافیک، روانتر و بهتر، اجرا میشوند

حداقل کارت گرافیک مورد نیاز برای کار کردن با نسخههای مختلف نرمافزار ادوبی فتوشاپ

همانطور که در بالا گفتیم، هر نسخه از نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ، نیازمندی‌های گرافیکی خاص خودش را دارد. در جدول زیر، حداقل نیازمندی‌های گرافیکی نسخه‌های ۲۲.x نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ را در دو سیستم عامل ویندوز و مک می‌بینید.

نسخه فتوشاپ حداقل کارت گرافیک مورد نیاز در سیستم عامل ویندوز حداقل کارت گرافیک مورد نیاز در سیستم عامل مک
ادوبی فتوشاپ ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ (نسخه‌های ۲۲.x) پردازنده گرافیکی دارای دایرکت ایکس ۱۲ و ۲ گیگابایت حافظه GPU پردازنده گرافیکی با Metal Support و ۲ گیگابایت حافظه GPU

اگر کارت گرافیک کامپیوتر شما یا درایور آن، قدیمی‌تر است، این امکان وجود دارد که از فتوشاپ یا حداقل، بعضی از قابلیت‌های آن، پشتیبانی نکند.

چگونه میتوان کارت گرافیک را برای نرمافزار ادوبی فتوشاپ فعال کرد؟

برای این کار، از سربرگ Edit در نرم‌افزار فتوشاپ، پنجره Preferences را باز کنید (یا می‌توانید از کلید ترکیبی Ctrl+K استفاده کنید). در پنجره باز شده، از منوی سمت چپ، گزینه Performance را انتخاب کنید. در قسمت Performance، در صورتی که در بخش Graphic Processor Settings، گزینه Use Graphic Processor انتخاب نشده است، آن را انتخاب کنید (این گزینه در حالت پیشفرض، انتخاب شده است). روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید. اگر تیک Use OpenCL زده نشده، آن را بزنید تا فتوشاپ از فیلترهای جدید Blur Gallery، Smart Sharpen، Select Focus Area یا Image Size with Preserved Details، راحت‌تر و سریع‌تر استفاده کند (قابلیت OpenCL فقط در کارت گرافیک‌های جدید و دارای قابلیت پشتیبانی از OpenCL v1.1 یا جدیدتر، پشتیبانی می‌شود).

آیا فتوشاپ میتواند از بیش از یک کارت گرافیک روی کامپیوتر شما استفاده کند؟

جواب این سوال، منفی است. نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ نمی‌تواند به صورت همزمان از چندین کارت گرافیک روی کامپیوتر شما استفاده کند. اگر کامپیوتر شما دارای بیش از یک کارت گرافیک است، باید تنظیمات زیرا را برای استفاده فتوشاپ از کارت گرافیک انجام دهید.

تنظیمات کامپیوترهای دارای چندین کارت گرافیک

معمولا، لپ تاپ‌های فوق سبک یا لپ‌تاپ‌های دارای مشخصات پایین، از یک کارت گرافیک یکپارچه استفاده می‌کنند که مصرف شارژ پایین‌تری دارد و در نتیجه، به حفظ شارژ باتری کمک می‌کند. این کارت گرافیک‌ها، دارای حافظه مشترک با پردازنده مرکزی یا CPU کامپیوتر شما هستند. کامپیوترهای دارای مشخصات قوی‌تر، دارای یک کارت گرافیک مجزا هستند که حافظه مخصوص به خودش (VRAM) را دارد. این کارت گرافیک‌ها، نسبت به کارت گرافیک‌های دارای حافظه مشترک با CPU، توان پردازشی بالاتری داشته و رم را اشغال نمی‌کنند.

معمولا، لپ تاپ‌های دارای مشخصات قوی، مثل لپ تاپ‌های گیمینگ، از دو کارت گرافیک استفاده می‌کنند؛ یک کارت گرافیک یکپارچه با CPU در هنگام کار کردن لپ تاپ با شارژ باتری و یک کارت گرافیک مجزا در هنگام استفاده مستقیم از منبع تغذیه (زمانی که لپ تاپ به شارژ متصل است). در صورتی که سیستم شما دارای بیش از یک کارت گرافیک است، باید فتوشاپ را طوری تنظیم کنید که از کارت گرافیک مجزا و قوی‌تر استفاده کند.

در صورتی که فتوشاپ از کارت گرافیک یکپارچه با CPU استفاده کند، عملکرد روان و خوبی نخواهد داشت. با این حال، تخصیص کارت گرافیک قوی‌تر به فتوشاپ، سبب افزایش مصرف باتری لپ تاپ شما خواهد شد. برای دیدن کارت گرافیک مورد استفاده نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ در سیستم خود، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید: در سیستم عامل ویندوز:

در سیستم عامل مک:

خطای نمایش صفحه سبز در فتوشاپ و روش حل آن

ممکن است در هنگام اجرای فتوشاپ و تغییر رزولوشن صفحه نمایش (وصل کردن یا جدا کردن مانیتور ثانویه با یک رزولوشن متفاوت) با خطای صفحه سبز مواجه شوید. برای حل این مشکل، یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

آیا میتوان از قابلیتهای پردازنده گرافیکی فتوشاپ روی یک ماشین مجازی استفاده کرد؟

اجرای فتوشاپ روی ماشین‌های مجازی یا VMها، به صورت رسمی توسط شرکت ادوبی آزمایش نشده است. همچنین، با استفاده از کارت گرافیک روی ماشین‌های مجازی و دسکتاپ ریموت، به هیچ وجه پشتیبانی نمی‌شود.

رفع مشکل کارت گرافیک و درایور آن در فتوشاپ

۱مطمئن شوید که فتوشاپ شما آپدیت است و از جدیدترین نسخه ادوبی فتوشاپ استفاده میکنید

نکته: ممکن است در هنگام استفاده از نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ روی سیستم مک ۱۰.۱۵.۱۷ با مشکلاتی مواجه شوید. برای حل کردن این مشکل، ابتدا سیستم عامل مک خود را به نسخه ۱۱.۳ یا بیگ سور، به روز رسانی کنید.

۲از سازگاری کارت گرافیک خود با فتوشاپ مطمئن شوید

برای اینکه ببینید آیا کارت گرافیک کامپیوتر شما از نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ نصب شده، پشتیبانی می‌کند یا خیر، نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا کرده و در سربرگ Help، گزینه System Info را انتخاب کنید.

۳از آپدیت بودن درایور کارت گرافیک کامپیوتر خود، مطمئن شوید

به روز کردن درایور کارت گرافیک می‌تواند مشکلات متعددی مثل بسته شدن خود به خودی فتوشاپ و مشکلات عملکردی را حل کند. در سیستم عامل macOS، درایور کارت گرافیک با به روز رسانی سیستم عامل، آپدیت می‌شود. در سیستم عامل ویندوز، به روز رسانی سیستم عامل همیشه بهترین و جدیدترین درایورها را روی سیستم شما نصب نمی‌کند.

برای پیدا کردن بهترین درایور موجود برای کارت گرافیک کامپیوتر خود، باید به سایت سازنده کارت گرافیک بروید و جدیدترین آپدیت را دانلود و روی کامپیوتر خود، نصب کنید. بعد از آپدیت کردن درایور کارت گرافیک، فتوشاپ را مجددا اجرا کرده و با باز کردن پنجره Preferences فتوشاپ و از قسمت Performance، گزینه Use Graphic Processor را فعال کنید. نکته: مطمئن شوید که درایور درست برای کارت گرافیک کامپیوتر خود را انتخاب کرده‌اید. گاهی اوقات، درایورهای نوت‌بوک‌ها، با درایورهای کارت گرافیک‌های نصب شده روی سیستم‌های رومیزی، متفاوت هستند.

۴تنظیمات Cache Level را در کامپیوتر خود، بررسی کنید

اگر در تنظیمات Preferences فتوشاپ، Cache Level را روی عدد ۱ قرار داده باشید، ممکن است در استفاده از قابلیت‌هایی که از کارت گرافیک استفاده می‌کنند، با مشکلات عملکردی مواجه شوید. در این صورت، باید Cache Level را به حالت پیشفرض برگردانید. برای این کار، مطابق زیر عمل کنید: ۱- وارد Preferences فتوشاپ شوید و در قسمت Performance گزینه Cache Levels را روی عدد ۴ قرار دهید. ۲- فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید.

۵تنظیمات Preferences را به حالت پیشفرض برگردانید

ریست کردن تنظیمات Preferences، سبب بازگشت تنظیمات کارت گرافیک به حالت پیشفرض می‌شود. بعد از ریست کردن Preferences، نرم‌افزار فتوشاپ را به طور کامل ببندید و دوباره باز کنید.

۶در بخش تنظیمات پیشرفته، Drawing Mode را به حالت Basic تغییر دهید

تغییر تنظیمات Drawing Mode به حالت Basic  سبب می‌شود که فتوشاپ از حداقل VRAM استفاده کنید و قابلیت‌های گرافیکی پایه‌ای فتوشاپ، فعال می‌شود. برای این کار، مطابق زیر عمل کنید:

اگر این کار مشکل را حل کرد، Drawing Mode را به حالت Normal برگردانید. فتوشاپ را مجددا اجرا کنید و بررسی کنید که آیا مشکل شما مجدا رخ می‌دهد یا خیر. اگر دوباره مشکل رخ داد، مجددا Drawing Mode را روی حالت Basic قرار دهید. به طور کلی، اگر تنظیمات Preferences را برای رفع مشکلات عملکردی تغییر می‌دهید، پس از هر بار تغییر باید فتوشاپ را به طور کامل ببندید و دوباره باز کنید.

آیا فتوشاپ از چندین پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک استفاده می کند؟

فتوشاپ در حال حاضر قادر به استفاده از چندین پردازنده گرافیکی نیست. استفاده از دو کارت گرافیک (حالت Multi-GPU) عملکرد فتوشاپ را بهبود نمی بخشد.
اگر از چندین کارت گرافیک با درایورهای متناقض استفاده می کنید، ممکن است با ویژگی های فتوشاپ در شتاب دهنده گرافیکی با مشکل مواجه شوید.
برای بهترین نتیجه، دو (یا بیشتر) نمایشگر را به یک کارت گرافیک متصل کنید.

اگر قرار است از چند کارت گرافیک استفاده شود، باید از یک برند و مدل باشند. در غیر این صورت، فتوشاپ ممکن است دچار خرابی و مشکلات دیگر شود.

ویژگی هایی که به GPU نیاز دارند روی آنها کار خواهند کرد (VM)؟

فتوشاپ در حال اجرا بر روی ماشین های مجازی (VM) به طور گسترده آزمایش نشده است و به دلیل مشکلات شناخته شده با ویژگی های مبتنی بر GPU در محیط VM به طور رسمی پشتیبانی نمی شود.
*بزرگترین تفاوت در عملکرد بین کارت گرافیک یکپارچه و گسسته، عملیات تغییر اندازه (مقیاس‌سازی) است.
*لیست کارت های گرافیک پشتیبانی شده برای Adobe Photoshop CC 2019 به روز شده است. Adobe نسخه‌های لپ‌تاپ و دسکتاپ سری کارت‌های GPU زیر را آزمایش کرده است:
سری nVidia GeForce 400, 500, 600, 700.
nVidia GeForce GTX 965M & 980M.
nVidia Quadro: 2000، 4000 (ویندوز و سیستم عامل مک)، CX، 5000، 6000، K600، K2000، K4000، K5000 (ویندوز و سیستم عامل مک)، M4000، M5000، P2000، P50.
nVidia GRID K1، K2.
AMD/ATI: سری Radeon 5000، 6000، 7000، 7950، R7، R9 (سیستم عامل مک).
AMD/ATI FirePro: 3800، 4800، 5800، 7800، 8800، 9800، 3900، 4900، 5900، 7900، W8100، W9100، D300، D500، D700.
AMD/ATI FireGL: W5000، W7000، W8000.
کارت گرافیک گسسته AMD Radeon RX 480.
کارت گرافیک گسسته nVidia GeForce GTX 1080.
گرافیک Intel HD: P530، P630، 5000، 515، 520 و گرافیک Intel Iris Pro: P5200، P6300، P580.
ممکن است GPU های آزمایش شده حداقل شرایط لازم برای استفاده از همه ویژگی های برنامه را نداشته باشند. برخی از ویژگی های فتوشاپ، به ویژه آنهایی که از APIهایی مانند OpenCL استفاده می کنند، نسبت به سایرین به پهنای باند، حافظه یا قدرت پردازش بیشتری نیاز دارند. هنگام استفاده از کارت‌های گرافیک مدرن در رایانه‌های قدیمی‌تر با قدرت کم، برآورده کردن این الزامات می‌تواند دشوار باشد یا کامپیوترهایی که از یک DIMM برای حافظه سیستم استفاده می کنند که عملاً نصف می شود بین حافظه سیستم و حافظه GPU.
تست های مربوطه با راه اندازی فتوشاپ اجرا می شوند. قدرت GPU در رایانه هایی که در تلاش برای برآورده کردن الزامات هستند، ممکن است به دلیل مصرف آن توسط سایر برنامه های در حال اجرا کافی نباشد. در برخی موارد، خطاهای روی کارت‌های ویدیویی که قبلاً کار می‌کردند، می‌تواند ناشی از وصله‌ها و به‌روزرسانی‌های سیستم عامل نصب شده و همچنین به‌روزرسانی درایورها باشد.
برای استفاده کامل از قابلیت های GPU در فتوشاپ، توصیه می کنیم از جدیدترین سخت افزارها و کارت های گرافیک استفاده کنید.
مطمئن شوید که نصب شده است درایورهای GPU موجود شما نام نسخه های پردازنده گرافیکی نوت بوک و دسکتاپ کمی متفاوت است.
لیست کارت های GPU در بالا با آزمایش کارت های گرافیک جدید به روز می شود. اما Adobe توانایی تست سریع تمامی کارت های گرافیک را ندارد. اگر کارت گرافیک شما در لیست بالا نیست اما شرایط زیر را برآورده می کند، می توانید فرض کنید که با آخرین نسخه Photoshop CC کار می کند:
– کارت در سال 2014 به بعد صادر شده است.
– دارای حداقل حافظه ویدئویی مورد نیاز برای فتوشاپ (512 مگابایت). مقدار توصیه شده حافظه ویدئویی 2 گیگابایت یا بیشتر است.
کارت های گرافیک پشتیبانی نشده. سری کارت‌های گرافیک زیر دیگر در فتوشاپ تست نشده یا به طور رسمی پشتیبانی نمی‌شوند:
سری های AMD/ATI 100، 200، 3000 و 4000.
سری nVidia GeForce 7000, 8000, 9000, 100, 200, 300.
کارت های گرافیک HD قدیمی اینتل (مثلا سری 2000، 3000، 4000).
برخی از ویژگی‌های GL ممکن است برای این کارت‌ها در دسترس باشند، اما ویژگی‌های جدیدتر کار نمی‌کنند.
*در Adobe Photoshop CC 2019، ممکن است لازم باشد شتاب GPU را برای برخی مشکلات غیرفعال کنید:
– هنگام اجرای دستور Selection > Selection and mask (Alt + Ctrl + R)، فتوشاپ فریز می شود.
* چک باکس Use OpenCL در Edit > Preferences > Performance > Advanced Settings موجود نیست، برای کارت های گرافیک Nvidia به Control Panel Nvidia > Manage 3D Settings > Program Settings بروید و در بخش Select a program to customize بر روی دکمه Add کلیک کنید. نسخه فتوشاپ خود (به عنوان مثال: Adobe Photoshop CC 2020) و روی دکمه افزودن برنامه انتخاب شده کلیک کنید.
*برخی از کاربران نیز این روش را برای رفع مشکل پیشنهاد می کنند (زمانی که کارت گرافیک شناسایی نمی شود): تغییر نام ابزار sniffer.exe (در سایر برنامه های Adobe یک آنالوگ از این ابزار به نام: GPUSniffer وجود دارد) که در فهرست زیر قرار دارد: C :\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2020\. Sniffer.exe – واحد پردازش گرافیکی (GPU) و نسخه درایور آن را تعیین می کند و بر اساس این اطلاعات می تواند پشتیبانی کارت گرافیک را غیرفعال کند.
* چگونه می توانم بفهمم که ابزار sniffer.exe چه چیزی را “تست” کرده است؟ به دایرکتوری نصب فتوشاپ بروید، در حالی که کلید Shift را نگه دارید، روی یک فضای خالی کلیک راست کنید. و از لیست، مورد را انتخاب کنید: Open a command window.

آیا میزان حافظه کارت گرافیک تفاوتی در عملکرد ایجاد می کند؟

بله ، تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر توانایی خرید آن را دارید ، یک کارت گرافیک با حداقل 4 گیگابایت حافظه انتخاب کنید. میزان حافظه مورد نیاز شما به نوع تصاویر پردازش شده و ویژگی فتوشاپ مورد استفاده شما بستگی دارد.

به عنوان یک قاعده کلی ، یک تصویر 8 بیتی برای هر رنگ 30 مگاپیکسلی با یک پردازنده گرافیکی 4 گیگابایتی سازگار خواهد شد. با افزایش رنگ به 10 بیت یا بالاتر ، میزان حافظه ی مورد نیاز نیز افزایش می یابد. در واقع تقاضای حافظه نیز با افزایش تعداد پیکسل افزایش می یابد.

کار پیچیده در HDR با رنگ بالا و تعداد پیکسل بسیار بالا ممکن است به حافظه 8 گیگابایت یا بیش تر نیاز داشته باشد. کارت گرافیک با مقدار حافظه بیش تر نیز به نفع مشتریانی خواهد بود که از چندین مانیتور و نمایشگرهای 4K استفاده می کنند. هم چنین اگر ویرایش ویدئو انجام می دهید ، کارت گرافیک با حافظه بزرگ تر به درد کار شما می خورد.

اگر حافظه گرافیکی کافی برای کار ندارید ، رایانه به سادگی استفاده از کارت گرافیک را متوقف می کند و تمام بار کار به CPU و حافظه اصلی سیستم برمی گردد که ممکن است خطای آن در سیستم نشان داده نشود اما عملکرد سیستم را ضعیف می کند.

در نهایت باید به خاطر داشته باشید که کارت گرافیک انتخابی مناسب برای فتوشاپ به عملکرد شما و میزان سنگینی کار شما با فتوشاپ و پیچیدگی تصاویری که بر روی آن ها کار می کنید بستگی دارد.

آیا برای بهترین تجربه ی فتوشاپ به کارت گرافیک حرفه ای نیاز داریم؟

اگر می خواهید با تصاویر 10 بیتی در هر رنگ (یا بالاتر) و نمایشگرهای 10 بیتی کار کنید ، بله به کارت گرافیک Nvidia Quadro یا AMD Radeon Pro نیاز دارید. برای تصاویر 8 بیتی در هر رنگ و نمایشگر های 8 بیتی ، تفاوت عملکرد بین کارت های GTX حرفه ای و کارت های معمولی مصرف کننده بسیار ناچیز است ، اما کارت های حرفه ای به طور قابل توجهی گران ترند.

کارت های GTX مصرف کننده عمومی با نمایشگرهای 10 بیتی سازگار نیستند ، بنابراین اگر این مدل نیاز باشد ، احتمالا مجبور شوید کارت Quadro یا Radeon Pro  بسازید.

ما توصیه می کنیم از Quadro P1000 یا AMD Radeon Pro WX 3100 یا بالاتر برای کارهای 10 بیتی استفاده کنید زیرا کارت های پایین تر فقط دارای حافظه ویدئویی 2 گیگابایتی هستند که برای کار با تصاویر رنگی 10 بیتی به اندازه کافی مناسب نیست و وضوح کافی را ندارد.

کارت های رده بالای Quadro / Radeon Pro نیز دارای حافظه بسیار بیش تری نسبت به نمونه های GTX خود هستند و از خروجی با کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند ، بنابراین تصویری که در صفحه خود مشاهده می کنید به احتمال زیاد دقیق و با کیفیت بالا تری است.

از آن جایی که کارت های Quadro و Radeon Pro به عنوان کارت گرافیک های حرفه ای طبقه بندی می شوند ، درایورهای آن ها به طور گسترده با برنامه هایی مانند Photoshop و Lightroom مورد آزمایش قرار گرفته و منابع قابل توجهی برای اطمینان از بهترین تجربه مشتری و ثبات سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و اطمینان حاصل می کنند که عملکرد به طور مداوم در تمام گردش کار عالی باشد. در نهایت، شما کیفیتی را دریافت می کنید که برای آن هزینه کرده اید.

خروج از نسخه موبایل