بهترین لپ تاپ ها برای معلمین و اساتید برای تدریس آنلاین

بهترین لپ تاپ ها برای معلمان و اساتید برای آموزش آنلاین

پس از دوران همه گیری کرونا، اتفاقاتی یکی پس از دیگری افتاد که مشاغل و حوزه های مختلفی را یکی به یکی تحت پوشش قرار داد. دانشگاه ها و مدارس یکی پس از دیگری ابتدا تعطیل شده و سپس به حالت آموزش مجازی درآمدند.

اما آیا این شرایط همیشگی می‌باشد؟ در بسیاری از رشته ها پس از فروردین ماه 1401 که نرخ مرگ و میر کرونا کمتر شد، دانشگاه ها و مدارس باز شدند اما برای بعضی دیگر از رشته های دانشگاهی همانند کامپیوتر و IT این اتفاق نیا افتاد!

دلیل این عمر نیز مشخص بود. در طی این 2-3 سال یعنی از اواخر 2019 تا ابتدای 2022  بسیاری خودشان را با این سبک زندگی تطابق دادند و برای عده ای از افراد کار های دورکاری برای همیشه جای کار های فیزیکی در محیط کار را گرفت. برای بعضی از اساتید و معلمان نیز همینطور بود. به همین بهانه قصد داریم در اینجا چندین لپ تاپ مناسب تدریس و کلاس آنلاین را به اساتید و معلمان گرانقدر معرفی کنیم.

چرا اصلا برای حضور در کلاس های آنلاین لپ تاپ بخریم؟

لپ‌تاپ‌ها دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای برای استفاده در کلاس درس یا آنلاین هستند. آنها قابل حمل هستند اما به همان توانایی های رایانه های رومیزی سنتی یا (PC) ها مجهز هستند. همچنین لپ تاپ ها به شما امکان کار کردن بدون اتصال مستقیم به برق را برای یک مدت کمتر از 12 ساعت می‌دهند. امکانی که می‌تواند در کلاس های کوتاه بسیار کاربردی باشد.

به هر حال چه معلمی باشید که به دنبال یک لپ تاپ شخصی هستید یا مدیر مدرسه ای که نیاز به سخت‌افزار قدرتمند دارد و به فکر خرید لپتاپ گیمینگ خوب برای دانشکده خود است، لپ تاپ یک انتخاب فوق‌العاده عالی برای شماست که باید در نظر بگیرید.

ویژگی های یک لپ تاپ مناسب تدریس و آموزش آنلاین

داشتن یک صفحه نمایش 15.6 اینچی به بالاتر، میکروفون با کیفیت برای رکورد صدا، بلندگو هایی حداقل 2 واتی و داشتن وبکم از ضروریات یک لپ تاپ برای حضور در کلاس آنلاین و تدریس است. شما باید علاوه بر این موارد امکان اتصال به Wifi را نیز در لپ تاپ خود داشته باشید؛ البته که اکثر لپ تاپ های جدید از این قابلیت برخوردار هستند.

ضمن اینکه لپ تاپ شما باید از یک پردازنده حداقل متوسط و یک کارت گرافیک مناسب نیز برخوردار باشد. اینکه شما یک لپ تاپ با کارت گرافیک قدرتمند سری Nvidia rtx خریداری کنید ضروری نیست اما می‌تواند به شما یک مزیت بزرگ بدهد: قدرت پردازش های گرافیکی و دودویی قدرتمند.

به نمایشگر حتما توجه کنید

نمایشگر شما اگر زیر 13 اینچ باشد، شما محتوا ها را به صورت کامل نخواهید دید و اذیت خواهید شد. این در کلاس های آنلاین همانند پلتفرم اسکای روم می‌تواند عذاب آور باشد. همچنین اگر لپ تاپ شما یک نمایشگر 17.3 اینچی یا بزرگتر داشته باشد احتمالا وزن آن بیشتر از 2.4 کیلوگرم خواهد شد و شما در حمل آن اذیت خواهید شد.

رزولوشن FullHD به همراه نرخ رفرش 60 هرتز یک عدد مناسب برای مشخصات نمایشگر یک لپ تاپ مناسب تدریس برای معلمان و اساتید است.

حداقل مشخصات نیازمندی توصیه شده

سرعت و عملکرد لپ تاپ شما می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت ارائه درس آنلاین شما تأثیر بگذارد. حداقل یک لپ تاپ با عملکرد خوب برای معلمان باید حداقل سیستم مورد نیاز زیر را داشته باشد:

معرفی چند لپ تاپ مناسب تدریس

در پایین ما به شما 2 لپ تاپ از دسته لپ تاپ های گیمینگ و یکی دیگر از دسته لپ تاپ های مهندسی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به خرید آن برای حضور در کلاس های آنلاین و تدریس آنلاین فکر کنید. 2 مدل معرفی شده عبارتند از:

لپ تاپ HP Omen 16 b-0002x

لپ تاپ HP Omen 16 b-0002tx یکی از لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت که مشخصات مناسبی نیز دارد.

یکی از نکات مهمی که در خرید اینترنتی وجود دارد و اکثر مردم به آن توجه نمی‌کنند، این است که اگر شما جنس ارزان قیمتی را که مشخصات خوبی ندارد را بخرید، در اصل ضرر کرده اید و دیر یا زود مجبور هستید که آن جنس را دور انداخته و یک مدل دیگر با قیمت بالاتر خریداری کنید. در همین بابت یک ضرب المثل انگلیسی معروف وجود دارد تحت عنوان اینکه:

«من آنقدر پولدار نیستم که جنس ارزان قیمت بخرم!»

لپ تاپ Hp omen 16 در اصل یک لپ تاپ گیمینگ محسوب می‌شود و قیمت بالایی دارد اما نسبت به مشخصات و کارایی که به شما ارائه می‌دهد، یک لپ تاپ فوق‌العاده مناسب محسوب می‌شود. این لپ تاپ از یک پردازنده قدرتمند 6 هسته ای یعنی Core i5 11400H به همراه کارت گرافیک سری RTX بهره می‌برد که قدرت پردازشی بسیار مناسبی به شما ارائه می‌دهد.

جدای از آن تعداد درگاه های ورودی خروجی این لپ تاپ نیز بسیار خوب است و شما چندین پورت USB و… در اختیار دارید. ظاهر و نمایشگر این لپ تاپ نیز دقیقا همان چیزی است که در موردش حرف زدیم. شاید تنها عیب این لپ تاپ وزن بیشتر از 2 کیلوگرمی آن باشد که قابل چشم پوشی است. شما می‌توانید این لپ تاپ را با ارزان‌ترین قیمت موجود در بازار از طریق لینک زیر خریداری کنید.

قیمت و خرید لپ تاپ hp omen 16

 لپ تاپ لنوو Ideapad ip3

از این لپ تاپ به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ ها برای حسابداران و حسابداری نیز یاد می‌شود. مشخصات بسیار مناسبی دارد و قیمت آن نیز زیر 20 میلیون تومان است. ظاهر شیک و زیبا به همراه وزن مناسب و بدنه باریک از دیگر مزایای این لپ تاپ است. مشخصات این لپ تاپ در پایین آمده است:

سخن نهایی و سوالات متداول

در اینجا سعی کردیم به شما مدرسین عزیز بهترین لپ تاپ ها برای تدریس در کلاس آنلاین را معرفی کنیم و مهم ترین نکات را نیز بگوییم. نظر شما در این بابت چیست؟ آیا نکته ای مانده است که دست ما در رفته باشد؟ برایمان نظر بگذارید!

برای کلاس های آنلاین چرا لپ تاپ بخریم؟

بابت کلاس های آنلاین و تدریس در کلاس های مجازی، لپ تاپ ها قابلیت هایی همانند حمل راحت و کار کردن بدون اتصال به برق مستقیم را دارند.

چه ویژگی هایی یک لپ تاپ را برای تدریس انتخاب مناسبی می‌کند؟

یک نمایشگر با کیفیت به همراه وزن و قیمت مناسب. منظور از وزن، وزن کمتر از 2 کیلوگرم می‌باشد. همچنین داشتن پورت های متعدد و امکانات دیگر نیز مهم است.

چه برندی لپ تاپ های مناسب تری برای تدریس دارد؟

معمولا همه برند ها لپ تاپ های قدرتمند و همچنین لپ تاپ های نازک (Ultrabook) را تولید می‌کنند. برند های ایسوس و اچ پی و لنوو و حتی ایسر از معروف ترین برند ها هستند.

خروج از نسخه موبایل