اسم انواع لباس های زیر زنانه و دخترانه + ویژگی

آشنایی با انواع شورت زنانه شاید موضوع جدیدی به نظر برسد، اما جالب است بدانید که قدیمی ترین آثار باستان شناسی مربوط به شورت زنانه به حدود 6000 سال پیش و به تمدن برادی در سرزمین مصر بر می گردد. مانند بسیاری از اجناس زنانه دیگر، شورت انواع و کاربردهای متفاوتی دارد. مترادف های زیادی برای لباس زیر زنانه در زبان انگلیسی وجود دارد، اما بیشتر آنها در فارسی با همان معادل خارجی شناخته می شوند که نمونه معروف آن لامبادا است.

اصلا خود کلمه شورت وارداتی است. در انگلیسی بریتانیایی، شورت می تواند به کلماتی مانند knickers و undies و به طور خلاصه شلوار اشاره کند. اما در انگلیسی آمریکایی بیشتر از ترکیب واژگانی زیرشلوار استفاده می کنند. کلمه “Lingerie” که شاید هنگام خرید لباس زیر زنانه در فروشگاه لباس زیر دیده اید، ریشه فرانسوی دارد که بیشتر به لباس های زیر زنانه سبک و چشم نواز اشاره دارد. و معادل انگلیسی آن undergarments است.

باستان شناسی |باکتری

معرفی دسته بندی انواع شورت و لباس زیر زنانه

در حال حاضر انواع شورت زنانه بسیار متنوع شده و سهم زیادی از بازار لباس زیر زنانه را به خود اختصاص داده است. این مدل ها از پارچه های مختلف و با طرح های مختلف ساخته شده اند و روز به روز بر تنوع آنها افزوده می شود. ممکن است برخی افراد در هنگام خرید شورت و لباس زیر زنانه فقط یک نوع مدل بخرند، اما برخی دیگر از انواع مختلف استفاده می کنند. نکته مهمی که در خرید شورت زنانه باید به آن توجه کرد تناسب آن با اندام و سایز شماست. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد لباس زیر زنانه هستید با ما همراه باشید. در این قسمت به بررسی چند نوع لباس زیر زنانه می پردازیم:

1. شورت کلاسیک (Briefs):

آنها یکی از قدیمی ترین، پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع لباس زیر زنانه هستند. این شورت را در بسته های متعدد می خرید و با هر نوع لباسی می پوشید. برش این نوع شورت به قدری راحت و برای همه مناسب است که از این الگو در تولید شورت های جدید و مدرن نیز استفاده می شود.

2. لباس زیر زنانه لامبادا (Thongs):

آنها یکی از قدیمی ترین، پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع شورت زنانه هستند. این شورت را در بسته های متعدد می خرید و با هر نوع لباسی می پوشید. برش این نوع شورت به قدری راحت و برای همه مناسب است که از این الگو در تولید شورت های جدید و مدرن نیز استفاده می شود.

3. شورت های گن دار (Control Briefs):

از آنجایی که شورت های گن دار یکی از پرطرفدارترین شورت های زنانه است، در شماره ای جدید به بررسی آن ها می پردازیم. شلوار گینه معمولا تا بالای شکم را می پوشاند. بسته به خاصیت کشسانی و نوع الیاف می توانند نقش نگهدارنده و گرمایشی نیز داشته باشند. از درد کلیه گرفته تا دردهای پریود یا روزهای پس از زایمان، همه آنها می توانند گزینه ای برای استفاده از آنها باشند. از شورت جینی نیز می توان برای نشان دادن تناسب اندام استفاده کرد. شورت گینه ای محبوب و پرکاربرد است.

4. شورت بیکینی (bikini pants):

بیکینی یا لباس شنای زنانه شامل انواع لباس زیر هایی است که تا اینجا لیست کردیم. در واقع بیکینی برش خاصی نیست و به طور کلی به آن سبک شنا و شورت ساحلی می گویند و بیکینی از تمام مدل هایی که تا به حال توضیح دادیم درست می شود. همچنین تغییرات انواع بیکینی ها و سطح پوشش آن از دهه های قبل تا کنون را می توان یک روند اجتماعی دانست.

5. لباس زیر گارتر دار (Garter):

گارتر (با نام مستعار گیره جوراب) دارای گیره هایی است که به آن اجازه می دهد تا جوراب ها را بالا نگه دارد و می توانید آن را تقریباً به هر نوع لباس زیر زنانه اضافه کنید. آن را با سوتین و شلوار ست کنید تا از حالت معمولی به فوق العاده جذاب تبدیل شود.
خرید ست لباس زیر فانتزی جوراب دار به دلیل جذابیت و فریبندگی بالایی که به استایل شما می افزاید یکی از پرطرفدارترین انتخاب ها در بین خانم های شیک پوش و جذاب است.

6. شورت جی استرینگ (G-String):

استرینگ به معنای ریسمان است و در انواع شورت های زهی به این معناست که یک رشته پارچه یا مروارید در قسمت وسط و پشت قرار می گیرد. این شورت فانتزی است و برای استفاده روزانه مناسب نیست. همچنین استفاده طولانی مدت از این شورت می تواند باعث انتقال باکتری از انتهای دستگاه گوارش به ناحیه واژن شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالاتی در رابطه با لبسا زیر و سلامت جنسی زنان مطالعه کنید.

7. شورت لیزری (Seamless Panties):

برای اکثر خانم ها هنگام پوشیدن لباس ممکن است مشکلی باشد که درز شورت از زیر لباس مشخص باشد. راه حل ساده برای این کار استفاده از لیزر یا شورت بدون درز است. با فناوری های جدید نساجی، تقریباً این پارچه ها در محل اتصال هیچ بخیه ای ندارند. همچنین گرد دوزی ندارند و این مشکل را حل می کنند. به طور خلاصه راحتی و سبکی دو ویژگی این نوع لباس زیر است. البته می توانید از این نوع شورت در مجالس دیگر به جز مهمانی ها استفاده کنید.

8. سوتین برالت (Bralette Bra):

bralette سوتینی است بدون سیم زیر یا سایر عناصر ساختاری، بنابراین نمی تواند به اندازه سایر لباس های زیر در فرم دهی موفق باشد. برای برخی از زنان این امر قابل قبول است و برای برخی دیگر نوعی رابطه جنسی برای ایجاد تنوع است. بنابراین توصیه می شود اندازه مناسب خود را امتحان کنید. همچنین در تهیه آنها توجه داشته باشید که برخی از آنها دارای مدل های یقه گرد هستند. به همین دلیل در هنگام خرید باید با در نظر گرفتن نحوه استفاده از آنها به دقت انتخاب شوند.

9. شورت فرم دهنده (Butt lifter pants):

به دلیل استفاده از مواد الاستیک مخصوص به کار رفته در این شورت، می توانند اندام تحتانی را بلند کرده و ظاهر متناسب تری به آنها ببخشند.

10. شورت چیکستر – جنیفری cheekster pants

این نوع از لباس زیر در مقایسه با شورت های هیپستر از پارچه کمتری استفاده می کنند و قسمتی از باسن را با بریدگی در پشت نمایان می کند.

نتیجه گیری

لباس زیر زنانه یکی از مواردی است که باید مورد توجه خانم ها قرار گیرد. این موضوع زمانی اهمیتی دوچندان پیدا می کند که مورد تاکید کارشناسان قرار می گیرید. از آنجایی که آنها اذعان دارند، بیشتر اوقات خانم ها در خانه لباس مناسب و جذاب نمی پوشند. این موضوع نیز در درازمدت باعث دلسردی و کم توجهی همسران می شود. بنابراین توجه به لباس زیر به خصوص لباس های فانتزی قبل از خرید لباس اقدامی برای بهبود روابط زناشویی است.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا