مانا گزینه جذاب سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال 1402

دسته‌های مختلفی در بازار ارز‌های دیجیتال وجود دارد و از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توانیم به استیبل کوین‌ها، ارز‌های پرداختی و میم کوین‌ها اشاره کنیم. دسته‌هایی که هرکدام طی بازه‌هایی موفق شدند تا رشد‌های شدید قیمتی را داشته باشند و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

ارز |ارز دیجیتال

طی چند سال گذشته دسته ارز‌های متاورسی نیز از جمله ارز‌های دیجیتالی بوده‌اند که در مرکز توجهات قرار گرفتند و شاهد رشد قیمتی بسیاری از ارز‌های دیجیتال مانند مانا و سندباکس بودیم. روندی که به نظر می‌رسد هم اکنون کاهش پیدا کرده است، با این حال همچنان نشانه‌هایی وجود دارد که متاورس‌های غیرمتمرکز مانند دیسنترالند و ارز دیجیتال آن یعنی مانا می‌توانند رشد قیمتی را تجربه کنند.

مانا چیست؟

دیسنترالند (مانا) یک پروژه متاورسی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمین‌های مجازی را خریداری کنند، توسعه دهند و در هر زمان به فروش برسانند. این پروژه در سال 2020 راه‌اندازی شده است و مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی موفق شد تا رشد بسیار خوبی را تجربه کند.

در متاورس دیسنترالند، علاوه بر خرید و فروش زمین‌های مجازی کاربران این فرصت را دارند تا با استفاده از ابزار‌های در دسترس، از خلاقیت خود کمک بگیرند و هر آنچه که نیاز دارند را خلق کنند. موضوعی که این فرصت را ایجاد کرده است تا علاقه مندان و کاربران بتوانند محتوا و برنامه‌های کاربردی خود را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و کسب درآمد داشته باشند.

پلتفرم دیسنترالند بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است که به آن این امکان را داده است تا از قرارداد‌های هوشمند استفاده کند. همچنین به همین دلیل توکن بومی این متاورس یعنی مانا (MANA) یک توکن ERC-20 است.

از این توکن بومی برای خرید زمین و یا آیتم و خدمات در پلتفرم دیسنترالند استفاده می‌شود و کاربران برای انجام تراکنش‌ها از این ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. همچنین این توکن کسب درآمد از این پلتفرم را امکان‌پذیر کرده است و کاربران می‌توانند با فروش زمین و یا آیتم‌های خود، مانا بدست آورده و سپس آن‌ها را به فروش برسانند و درآمد داشته باشند.

با کمک قرارداد‌های هوشمند و توکن مانا، دیسنترالند موفق شده است تا کاربران را صاحب واقعی آیتم‌ها و زمین‌های مجازی کند و آزادی عمل بسیاری را در اختیار آن‌ها قرار دهد. موضوعی که یکی از دلایل اصلی جذابیت و محبوبیت دیسنترالند و خرید و فروش مانا طی چند سال گذشته بوده است.

روش‌های کسب درآمد با دیسنترالند (مانا)

همانند دیگر ارز‌های دیجیتال بازار، امکان خرید و فروش مانا و کسب درآمد از نوسانات قیمتی نیز وجود دارد. مانا یک ارز دیجیتال پرنوسان بازار است و براساس موضوعات مختلفی مانند اخبار پیرامون متاورس و یا پیشرفت پروژه دیسنترالند می‌تواند افزایش و کاهش قیمتی را تجربه کند.

تریدر‌های بازار و علاقه مندان به متاورس می‌توانند با خرید و فروش این ارز دیجیتال، از این نوسانات قیمتی استفاده کرده و با خرید در قیمت کمتر و فروش در قیمت بیشتر به سود برسند. مانا هم اکنون در بسیاری از صرافی‌ها و کیف پول‌های متمرکز و غیرمتمرکز جهانی پشتیبانی می‌شود و به راحتی خرید و فروش آن قابل انجام است.

با این حال لازم به ذکر است که کسب درآمد با مانا محدود به خرید و فروش آن نیست و دیسنترالند به عنوان یک پروژه متاورسی، فرصت‌های مختلفی را برای کسب درآمد ارائه می‌دهد.

یکی از بخش‌های اصلی متاورس دیسنترالند، زمین‌های مجازی آن است که LAND نام دارند. کاربران با خرید این زمین‌ها می‌توانند ساخت و ساز خود را شروع کنند و ایده‌های خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. ساخت فروشگاه، بازی و ده‌ها مورد دیگر از جمله مواردی است که با استفاده از زمین‌ها قابل انجام است.

همانند زمین‌های دنیای واقعی که به عنوان یک سرمایه‌گذاری به آن دیده می‌شود، کاربران دیسنترالند می‌توانند این زمین‌های مجازی را با مانا خریداری کنند و سپس در ادامه و با بالا رفتن ارزش آن را به فروش برسانند و یا اجاره دهند.

موضوعی که می‌تواند کسب درآمد مناسبی را برای دارندگان زمین‌های دیسنترالند به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که کسب درآمد با مانا و دیسنترالند تنها محدود به این دو مورد نمی‌شود و ده‌ها روش مختلف برای سرمایه‌گذاری و کسب سود با استفاده از ارز دیجیتال مانا وجود دارد که آن را به یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری در سال 1402 تبدیل می‌کند.

ارز |ارز دیجیتال

متاورس متمرکز یا غیرمتمرکز؛ رقبای قدرتمند مانا

موفقیت پروژه‌های متاورسی ارز دیجیتالی و افزایش علاقه‌های جهانی به فناوری متاورس، توجه شرکت‌های بزرگ جهانی مانند متا (فیسبوک سابق) را نیز جلب کرده است و شاهد عرضه پروژه‌های متاورسی مختلفی توسط این شرکت‌ها هستیم.

با توجه به محبوبیت این شرکت‌ها، پروژه‌های متاورسی متمرکز مانند متا می‌تواند رقبای جدی و قدرتمندی برای پروژه‌های غیرمتمرکز مانند مانا باشد.

با این حال بسیاری بر این باور هستند که با توجه به ضعف‌های جدی و بزرگ متاورس‌های متمرکز مانند عدم حفظ حریم خصوصی و عدم ارائه روش‌های متنوع کسب درآمدی این متاورس ها نمی‌توانند در آینده غیرمتمرکز جهان جایگاهی داشته باشند و پروژه‌های غیرمتمرکز مانند ارز دیجیتال مانا همچنان در مرکز توجهات باقی خواهند ماند.

جمع‌بندی

در حالی که طی چند ماه گذشته ارز دیجیتال مانا تحت تأثیر به زمستان ارز‌های دیجیتال کاهش قیمتی داشته است، اما همچنان به عنوان یکی از برترین ارز‌های متاورسی جهان از آن یاد می‌شود و با رشد بازار در سال 1402 مانا نیز این فرصت را خواهد داشت تا بتواند باری دیگر افزایش‌های قیمتی خود را تکرار کند و مورد توجه سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک بازار قرار گیرد.

علیرضا اصیلی

علیرضا اصیلی فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و علاقمند به حوزه کریپتو کارنسی است. مقالات اون در زمینه کریپتو کارنسی در وبسایت سرمایکس و بسیاری از خبرگزاری‌ها منتشر شده است.
دکمه بازگشت به بالا