آیا واقعا اندولیفت خوبه؟ 10 نکته که حتما باید رعایت کنید

اندولیفت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اندولیفت دکتر مولایی فر متد نوین درمانی برپایه لیزر دایود با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر می باشد که برخلاف سایر درمانهای لیزری که از سطح پوست انجام میشود در این متد فیبر بسیار نازک وارد لایه ای از  عمق پوست  می شود و جریان دایود لیزر را به زیر پوست القا می نماید . جهت وارد کردن فیبر در پوست از بیحسی موضعی در ناحیه ی مداخله مورد نظر استفاده می گردد.  این متد بدون انجام عمل جراحی بوده و نیمه تهاجمی می باشد.

متد نوین اندولیفت با هدف قرار دادن  مایع میان بافتی – سلول های چربی تجمع یافته در ناحیه مورد نظر و  از بین بردن  سلولهای چربی درنواحی که تجمع آنها سبب افتادگی  پوست در آن بافت شده است ودفع این  سلولها  از طریق مکانیسم طبیعی بدن می گردد. علاوه بر حذف سلول های چربی این متد درمانی با تحریک تولید کلاژن و الاستین سبب افزایش استحکام بافت پوست در ناحیه ی مداخله نیز می گردد.

اندولیفت |اندولیفت بهتر است یا هایفو

نتایج این متد حدود ۲ هفته تا ۶ ماه پس از انجام مداخله در افراد مشاهده می شود که این مدت زمان از فرد به فرد متفاوت می باشد  (با توجه به نواحی مورد استفاده – سن فرد و نوع بافت پوست ).  تعداد دفعات انجام این روش با توجه به نوع پوست و میزان بافت چربی  ۱ تا ۳ بار با فواصل زمانی  معین  با صلاحدید پزشک متخصص پوست قابل انجام می باشد. نواحی تحت درمان با اندولیفت شامل موارد زیر می باشد :

    کاهش و رفع چربی در ناحیه غبغب و خط فکی

    کاهش و رفع پف زیر چشم

    کاهش و رفع افتادگی پلک فوقانی و انتهای ابرو

    کاهش و رفع چین و چروک عمیق در ناحیه ی پیشانی

    و به طور کلی ریمادلینگ صورت  در نواحی گونه ها

پزشک متخصص پوست با دیدن بافت پوستی فرد مراجعه کننده و با ارزیابی سایر پارامتر ها تعیین می نماید که این متد در درجه اول برای فرد قابل انجام می باشد یا خیر و همچنین نواحی مداخله با این متد  را تعیین می نماید . این متد درمانی قابل انجام با سایر روش ها به صورت ترکیبی می باشد مانند تزریق چربی – انواعی از لیزرها و  هایفوتراپی.

این متد درمانی برای افرادی که کاندید ساکشن غبغب و  بلفاروپلاستی پلک فوقانی و پایین  به علت افتادگی زیاد پلک فوقانی  و پف زیاد در پلک پایین می باشند  مناسب نمی باشد . با صلاحدید پزشک متخصص پوست ممکن است این متد با توجه به بافت پوستی ناحیه مداخله با فاصله زمانی ۶ ماه تا یکسال پس از انجام قابل تکرار باشد .

نواحی مورد استفاده در این متد درمانی با توجه به نوع بافت پوست در ان ناحیه تعیین می گردد  اگر پوست در آن ناحیه نازک و بدون بافت چربی باشد اصولا مناسب برای انجام اندولیفت نمی باشد زیرا هدف دایود لیزر که به عمق پوست القا می گردد سلول های چربی میباشد که در اثر حذف سلولهای چربی که سبب افتادگی پوست درآن ناحیه شده است لیفت صورت می گیرد و همچنین دایود لیزر سبب تحریک کلاژن سازی در همان ناحیه نیز می گردد .

مراقبت‌های مهم پس از اندولیفت

مدت زمانی که برای زیبا سازی در بدن لازم است. در افراد مختلف متفاوت است. به وضعیت بدنی فرد متقاضی بستگی دارد. ولی مراقبت های بعد از اندولیفت برای همه یکسان است. موجب کاهش عوارض اندولیفت می گردد. از جمله مراقبت های درمانی بعد از انجام اندولیفت موارد زیر هستند:

  • برای مدت 2 تا 3 هفته از انجام فعالیت های سنگین بدنی خودداری کنید. زیرا ممکن است سبب کبودی و تورم شود.
  • متقاضیان به دلیل شرایط بدنی متفاوت، دوره بهبودی همسانی ندارند. نتیجه نهایی به طور معمول پس از 2 تا 4 هفته مشاهده می شود.
  • تورم و کبودی در ناحیه عمل نهایتا ظرف دو هفته برطرف می شوند.
  • بی حسی، تورم و قرمزی از جمله عوارضی است. که در بعضی از متقاضیان مشاهده می شود. به زودی برطرف می شود.
  • پانسمان اندکی هم که روی صورت قرار می گیرد. بعد از عمل برداشته می شود.
  • در زمان خواب سر شما باید در ناحیه ای بالاتر از قفسه سینه و دیگر نقاط بدن قرار گیرد.
  • بعد از عمل بلافاصله می توانید به فعالیت های روتین خود برگردید.

عوارض جانبی اندولیفت

معمولا اندولیفت عوارض جانبی خاصی را دربر نخواهد داشت، اما به طور کلی امکان تورم یا کبودی در ناحیه تحت درمان دور از انتظار نیست. این عوارض پس از حدود دو هفته خود به خود رفع خواهند شد. از عوارض جانبی نادر این روش هم می‌توان به تغییر رنگ یا کبودی ناحیه تحت درمان اشاره کرد که می‌تواند منجر به ضعف عضلانی اطراف دهان شود. این عارضه ممکن است تا 6 ماه ادامه پیدا کند. این عارضه بسیار نادر است.

کم تهاجمی بودن، مهم ترین ویژگی اندولیفت

از جمله ویژگی‌های مهم اندولیفت کم تهاجمی بودن این روش است. فقط یک جلسه درمانی برای انجام اندولیفت کافی است. نیازی به بیهوشی ندارد و بدون هیچ گونه خونریزی و یا برش جراحی انجام می‌شود.  این روش اگر توسط بهترین پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی انجام شود با کمترین خطر و تهاجم انجام می‌شود. با این روش و با دقتی بالا می‌توان به لیفت مناسبی دست یافت.

مشاوره اندولیفت

شما می‌توانید برای مشاوره با پزشک و اقدام برای درمان پوستی مانند اندولیفت با کارشناسان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد. تا هر سوال دیگری که راجع به اندولیفت یا سایر درمان‌های پوستی دارید. پاسخ بدهند.

نتیجه گیری

برای رفع افتادگی و جوانسازی پوست خود می‌توانید از روش کم تهاجمی اندولیفت استفاده کنید. به کمک این روش چربی‌های اضافی صورت ذوب می‌شوند و پوست سفت می‌شود. بعلاوه پوست برای کلاژن سازی مجدد آماده می شود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید اندولیفت انجام دهید با مشاوران ما در کلینیک آتریسا ارتباط بگیرید تا در اسرع وقت برای شما نوبت رزرو شود.

سوالات متداول اندولیفت

آیا اندولیفت برای کوچک کردن غبغب مناسب است؟

بله این شیوه به منظور بهبود ظاهر غبغب خیلی موثر است.

هر جلسه اندولیفت چقدر زمان می‌برد؟

در حدود 1 ساعت هر جلسه زمان می خواهد.

برای هر فرد، چند جلسه اندولیفت مورد نیاز است؟

بصورت کلی یک جلسه اندولیفت کفایت می‌کند، ولی در صورتی که پزشک تشخیص بدهد، پس از گذشت یکسال  جلسه دوم انجام می شود.

مشاهده نتایج اندولیفت چقدر زمان نیاز دارد؟

بدون درنگ بعد از جلسه اول تغییرات اندولیفت قابل مشاهده است. ولی چند ماه پس از آن، به تدریج نتایج نهایی هم مشاهده می‌شود.

آیا اندولیفت بهترین شیوه برای جوانسازی پوست به شمار می‌رود؟

این شیوه به یقین از کم خطرترین و موثرترین شیوه‌ها برای جوانسازی پوست است، ولی نمی توان ادعا کرد که بهترین روش است. زیرا ممکن است برای مثال تزریق ژل به منظور جوانسازی پوستتان، از اندولیفت بهتر عمل کند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا