آیا دبی برای خرید آپارتمان گزینه مناسبی به حساب می آید؟

اقامت دبی با خرید ملک

وقتی نوبت به بازار املاک دبی می رسد گزینه‌های متعددی برای انتخاب توسط متقاضیان وجود دارند. اصولا آپارتمان‌های شیک و مدرن، ویلاهای باشکوه و بزرگ و همچنین ساختمان‌های تجاری مختلف دبی شما به طیف وسیعی از گزینه‌ها می رسانند که برای گرفتن اقامت دبی با خرید ملک، گزینه های مناسبی به حساب می آیند؛ شاید، این تنوع چشمگیر است که دبی را یک مقصد سرمایه‌گذاری بزرگ و مهم تبدیل می کند، و همچنین به اقتصاد این کشور نیز کمک زیادی می کند.

هم خریداران و هم سرمایه گذاران خرده‌پا از برنامه‌های که برای اقامت دبی با خرید ملک توسط کشور امارات طراحی شده است، راضی هستند و همین مسئله به این منجر می شود که بسیاری از بهترین خانه ها، واحد های تجاری، ویلاها و غیره در این شهر یافت شوند. اگر شما هم برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دبی با خرید ملک در این شهر مشتاق هستید، می توانید با اخذ مشاوره از سوی ما، این راه نسبتا پر فراز و نشیب را سریع تر بپیمایید و به ملک رویایی تان دست پیدا کنید.

آپارتمان |اقتصاد

چیزی که دبی را به یک مقصد رویایی برای خریداران املاک تبدیل می‌کند، قوانین ویزای آن است که چندان پیچیده و اصطلاحا دارای دست انداز نیست. دولت دبی سیاست های مربوط به دریافت ویزا اقامت دبی را با هدف حفظ اعتماد سرمایه‌گذاران در این کشور، در نظر گرفته است. انواع ویزاهایی که می‌توانید از بین آن‌ها بعد از خرید ملک برای گرفتن اقامت دبی اقدام نمایید:

  • ویزای شش ماهه (با امکان ورود چندین بار)
  • ویزای اقامت ۳ ساله
  • ویزای اقامت طولانی‌مدت ۵ ساله
  • ویزای اقامت طولانی‌مدت ۱۰ ساله

همانطور که ملاحظه می کنید این ویزاها بعد از اتمام زمان اعتبارشان نیاز به تمدید دارند و مجوز اقامت کامل و طولانی مدت بعد از خرید ملک به متقاضیان یا سرمایه گذاران خارجی داده نمی شود. اقامت دبی با خرید ملک بدین شیوه انجام می شود و برعکس بسیاری از کشور هایی است که به محض خرید ملک با میزان مشخصی پول، به سرمایه گذار مورد نظر پاسپورت و اقامت دائم می دهند.

آشنایی با انواع ویزاهای اقامت در دبی با خرید ملک

همانطور که اشاره کردیم شما با خرید ملک در دبی می توانید اقامت دبی با خرید ملک را به دست آورید. همچنین به نوع ویزاهای مختلف مربوط به آن که توسط دولت کشور امارات ارائه می شوند نیز اشاره کردیم. حال به بررسی هریک از آنها می پردازیم:

ویزای شش ماهه ( با امکان ورود چند مرتبه ای)

این ویزا به عنوان اقامت دبی با خرید ملک، تقریبا مانند یک ویزای توریستی عمل می‌کند اما مزایای زیادی دارد؛ چرا که به دارنده‌ی آن توانایی چندین بار ورود و خروج از دبی در طی این شش ماه می دهد. همچنین این ویزا توسط صاحبِ هر ملکی (که ارزشی بیش از ۱ میلیون درهم داشته باشد)، قابل دریافت است. این ویزا توسط مقامات مهاجرتی مربوطه صادر می‌شود و هیچ ارتباطی با اداره زمین دبی ندارد. پس بعد از خرید ملک در دبی و برای دریافت این ویزا باید به مقامات مهاجرتی دبی مراجعه کنید تا اقامت دبی با خرید ملک به صورت ویزای شش ماهه را برای شما تایید کنند.

ویزای اقامت سالانه در دبی (ویزای اقامت ۳ ساله)

این ویزا در درجه اول توسط اداره زمین دبی برای کسانی صادر می‌شود که به خرید یا سرمایه‌گذاری در یک ملک به ارزش بیش از ۱ میلیون درهم مبادرت ورزند. پس از انجام این کار، شما واجد شرایط برای تبدیل شدن به یکی از ساکنان امارات‌متحده‌عربی هستید و از مزایای مربوط به اقامت به واسطه این ویزا بهره مند می شوید که شامل مواردی مانند ID ( شماره شناسه‌ی) امارات متحده عربی ، مجوز رانندگی و حمایت خانوادگی هستند. هزینه ویزا معمولا در محدوده بین 13 هزار تا 15 هزار درهم است و برای مدت ۳ سال معتبر است.

ویزای اقامت طولانی‌مدت ۵ ساله

اگر علاقه‌مند هستید بیش از ۵ میلیون درهم برای اقامت دبی با خرید ملک سرمایه‌گذاری کنید، در این صورت شما واجد شرایط یک ویزای اقامت ۵ ساله خواهید شد. در این مورد نیز اولویت های مربوط به اقامت دبی با خرید ملک وجود دارد که باید آنها را در ذهن داشته باشید. برای شروع، شما نمی‌توانید ملک را با وام مسکن یا با استفاده از هر نوع وام یا مالی خریداری کنید. علاوه بر اینها، ملکی که خریداری می کنید باید برای مدت حداقل ۳ سال توسط شما نگه داشته شود و به شخص دیگری فروخته نشود.

ویزای اقامت طولانی‌مدت ۱۰ ساله

کسانی که بیش از ۱۰ میلیون درهم داخل دبی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از اقامت دبی با خرید ملک بهره مند شوند (حداقل ۴۰ % از این سرمایه باید در حوزه املاک سرمایه گذاری شود)، واجد شرایط ویزای اقامت 10 ساله خواهند شد. باید مدارک لازمی که برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک از شما درخواست می شود را تهیه و ارائه کنید. مانند مورد قبلی، شما باید ملک تان را برای مدت ۳ سال نزد خود، حفظ کنید. اگر تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دبی با خرید ملک به ارزش ۱۰ میلیون درهم داشته باشید، این ویزا را می توانید به شرکای تجاری تان هم تعمیم دهید.

همانطور که ملاحظه می نمایید دولت امارات برای اخذ اقامت دبی با خرید ملک برای سرمایه گذاران راهکارها و تمهیدات متعددی را در نظر گرفته است. البته لازم به ذکر است که این روش ها برای اقامت دبی با خرید ملک هر کدام مراحل مخصوص به خود را دارند که باید مرحله به مرحله و به درستی طی شوند. در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید و به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، ما در این زمینه به شما راهنمایی های لازم را ارائه خواهیم داد.

شما می‌توانید هر نوع ملک را در دبی بخرید، اما اقامت دائم را دریافت نخواهید کرد. ملک مورد نظر شما باید یک ملک مسکونی / تجاری با ارزشِ ۱ میلیون درهم یا بیشتر باشد. اگر قصد مالکیت اشتراکی آن را داشته باشید، نیاز به ارائه توضیحات بیشتر است که می توانید برای دریافتِ راهنمایی های لازم با ما تماس بگیرید.

خیر، ملک باید به نام شما باشد تا به دریافت اقامت دبی با خرید ملک منجر شود. اما اگر ملکی را به نام شرکت خود بخرید، می‌توانید از طریق آن فقط ویزا بگیرید.

بله، شما می‌توانید اقامت دبی با خرید ملک را به واسطه املاک تجاری به دست آورید. این قانون اخیرا تغییر کرده‌است و قبلا وجود نداشت.

شما علاوه بر پرداخت قیمت ملک، باید 6.5 درصد از هزینه را به بخش های دیگر اختصاص دهید. از این میزان، 4 درصد هزینه ثبت در اداره املاک و اراضی دبی و ۲ درصد کمیسیون شرمت املاک بپردازید. ۰.۵ % باقی مانده برای گرفتن نامه انتقال از شرکت سازنده، هزینه‌های دفتری دولتی صرف خواهد شد.

خیر. در امارات اقامتی بعنوان اقامت دائم وجود ندارد و شما تنها میتوانید اقامت خود را هر 3 سال تمدید نمائید.

شما با دریافت اقامت دبی قادر به باز کردن حساب در بانکهای دبی خواهید بود و می توانید از تسهیلات بانکی مانند کارت اعتباری و دریافت وام بهره مند شوید. ضمنا در صورتی که تمایل به مسافرت و اخذ ویزای کشورهای اروپایی و آمریکا را داشته باشید، درخواست شما بمراتب سریع تر و آسان تر مورد تائید قرار خواهد گرفت.

خیر، شما در صورتی که بخواهید ملک خود را که از طریق آن اقامت دبی خود را گرفته باشید بفروشید، قبل از مراجعه به اداره املاک و ثبت سند بنام خریدار جدید می بایست اقامت خود را با خرید خانه در دبی جدا از امکان زندگی در این شهر بسیار لوکس، مزایای مثبت بسیاری را برای شما به همراه خواهد آورد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

بسیاری از افراد فارغ از مکان زندگی و بیشتر به دلیل امور کاری و بیزینس، دبی را انتخاب می کنند. به جز ویزای اقامت، شما می توانید با خرید خانه در دبی ، سرمایه خود را به شهری امن منتقل نمایید و با فعالیت در دبی سود سرشاری را بدست آورید. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان تصمیم به مهاجرت به دبی را می گیرند همراه مجله املاک آنلاین تا آخر باشید.

خرید خانه در دبی با شرایط ویژه

آپارتمانهای سر به فلک کشیده موجود در دبی، همان مقاصدی هستند که بسیاری از مردم را در سراسر دنیا ترغیب می کنند تا برای خرید خانه در دبی در این شهر اقدام نمایند. شهر دبی به دلیل کاهش چشمگیر جرایم و جنایات و رشد سریع اقتصادی به یکی از محبوب ترین مقصد ها برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. در قدم اول برای خرید آپارتمان در دبی شما می بایست مناطق مجاز را توسط افراد خارجی را بیابید. سپس به دنبال منطقه ها یا خیابان هایی باشید که جزء بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای سکونت هستند.

اغلب مناطقی که در دبی مشهور تر بوده و اکثریت افراد ترجیح می دهند که در آنجا آپارتمانی را خریداری کنند، هم قیمت بالاتری دارند و هم برای زندگی و رفت و آمد آسان به مراکز خرید و مراکز تفریحی مناسب تر هستند. از آنجایکه دبی، شهر برترین ها است ، پیدا کردنِ مناطق مطلوب برای زندگی در آن ، چندان زمان بر و دشوار نیست. در عین حال ، اگر به هر دلیلی زمان و امکان بررسی مناطق مناسب برای را نداشته باشید، ما به شما کمک می کنیم تا بهترین گزینه را بیابید.

قیمت خانه در دبی به پول ایران چقدر است؟

بسیاری بدنبال قیمت خانه در دبی به پول ایران هستند. با نوسانات ساعتی قیمت دلار و درهم در بازار ایران، عملاً ارائه قیمت خانه در دبی به پول ایران کاری بیهوده است. منطقی ترین راه این است که شما قیمت آپارتمان را به درهم بگیرید و خودتان با توجه به قیمت لحظه ای درهم حساب کنید.

شرایط خرید خانه در دبی چیست ؟

زندگی در دبی با داشتن شرایط و قوانین خاص خود ، یکی از آسان ترین راه ها برای اخذ ویزای شهروندی کشور امارات است که امکان زندگی در یکی از لوکس ترین شهرهای جهان را در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر قصد خرید خانه در دبی را دارید باید بدانید که همانند ایران، برخی خانه های این شهر بسیار گران و برخی دیگر از جمله خانه هایی با قیمت های متوسط قرار می گیرند.

برای خرید خانه در دبی شما ملزم هستید تا دست کم 1 میلیون درهم را هزینه کنید ، تا بتوانید پس از آن ویزای شهروندی کشور امارات را دریافت کنید. شما می توانید با ارائه مدارک ملک تملک شده ویزای خود را تمدید نمایید. لازم به ذکر است که با خرید خانه در دبی به ارزش بالاتر از ده میلیون درهم ، می توانید ویزای بلند مدت 10 ساله را دریافت نمایید.

شرایط خرید خانه در دبی

باید توجه داشته باشید که حتی در صورت خرید خانه در دبی، شما امکان گرفتن تابعیت کشور امارات را نداشته و تنها می توانید ویزای 2 ساله قابل تمدید را دریافت کنید. لازم به ذکر است که بر خلاف روال عادی بقیه کشورها برای دریافت شهروندی هنگام خرید خانه در دبی ، مراحل شهروندی باید جداگانه بعد از آن انجام شود. قوانین و شرایط اقامت دبی با خرید ملک دائما در حال تغییر و به روز رسانی است ، به طوری که دولت امارات در نظر دارد ویزای 2 ساله را به 5 ساله افزایش دهد که به احتمال زیاد آینده نزدیک اجرایی می گردد.

همچنین، بعد از خرید خانه در دبی اگر قصد کار در این شهر را دارید باید ویزای مربوطه را دریافت نمایید و دانستن این نکته ضروریست که معامله مسکن، منجر به اخذ مجوز کار دبی نمی شود. هنگامی که خانه ای در دبی می خرید باید دست کم هر سیصد و شصت روز یکبار وارد این کشور شوید تا ویزایتان باطل نشود.

مزایای سرمایه گذاری در بازار املاک دبی

اطلاعات از مزیت های سرمایه گذاری در املاک دبی شاید به شما کمک کند شکِ موجود خود برای خرید خانه در دبی را تغییر دهید و به سمت تصمیم گیری مصمم متمایل شوید.

  • رشد اقتصادی بالای 20 درصدی دبی
  • توریستی ترین شهر جهان
  • ساخت و سازهای فزاینده و رو به رشد
  • امکانات لوکس زندگی
  • مشهور و بین المللی بودن دبی
  • بالا بودن امنیت مالی و سرمایه گذاری
  • قانون و مقررات
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت دبی
  • فقدان روند پیچیده اداری و دولتی
  • نزدیکی دبی به به ایران و پایین بودن هزینه رفت و آمد

منبع: املاک یونایتد سون

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا