معرفی بهترین رطوبت ساز قارچ برای خرید

از ضرورت های سالن های قارچ، وجود یک سیستم مه پاش و رطوبت ساز قارچ است. قارچ ها برای رشد نیاز به فضای مرطوب دارند و این فضا می بایست به طور دائم در دسترس آنها باشد. با مختصر نگاهی به بازار متوجه می شوید که دستگاه های مه پاش و رطوبت ساز مختلفی به چشم می خورند که هر کدام دارای قیمت متفاوتی می باشند. نگرانی که در این مواقع برای صاحبان سالن های قارچ و یا کسانی که قصد راه اندازی سالن پرورش قارچ دارند، ایجاد می شود، این است که چطور یک سیستم مناسب و کارآمد می توانند برای سالن خود برگزینند.

بدنه رطوبت سازها با توجه به اینکه به صورت تمام وقت در ارتباط با رطوبت و آب می باشند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو در رطوبت ساز قارچ از بدنه ای با جنس گالوانیزه ی خالص که دارای رنگ کوره ای می باشد استفاده کرده است. رنگ کوره ای در دمایی بسیار بالای با نیکل و قلع مخلوط شده و یک ترکیب ضد زنگ با مقاومت بسیار بالا تولید میکند. جها آشنایی بیشتر با خصوصیات بهترین رطوبت ساز قارچ تا انتهای این مقاله با تهویه نظری همراه باشید.

ایران |تولید

دستگاه رطوبت ساز چیست؟

با توجه به این که کشور ایران در منطقه آب و هوایی گرم و خشک واقع شده است در مشاغل و صنایع مختلفی که نیاز به رطوبت بالا می باشد باید از دستگاه رطوبت ساز برای ایجاد و افزایش رطوبت هوا در جهت بالا بردن راندمان تولیدات استفاده نمود، این دستگاه آب موجود در پمپ را مکش و با پودر کردن آب به قطرات بسیار ریز و مه تبدیل می کند.

علاوه بر آن در مشاغلی مانند پرورش قارچ و گلخانه ها می توان با ریختن مواد ضد عفونی کننده در مخزن دستگاه استفاده نمود. از دستگاه رطوبت ساز با اسامی مختلف دیگری مانند مه ساز، مه پاش، بخار ساز سرد نیز یاد می شود. دستگاه های رطوبت ساز به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • رطوبت ساز – مه ساز پروانه ای
  • رطوبت ساز – مه ساز دیسکی

روش کار رطوبت ساز – مه ساز مدل پروانه ای

در این مدل آب از طریق پمپ مکش شده و بر روی پروانه  دمنده دوار از جنس آلومینیوم ریخته گری شده و ضد زنگ با سرعت چرخش ۳۰۰۰ دور در دقیقه ریخته می شود. با برخورد کردن قطرات آب به به پره ها و شبکه اتمایز باعث متلاشی شدن آن می شود. وجود شبکه قطره گیر در دهانه طوقه خروجی باعث حذف قطرات درشت آب شده و توسط پروانه حداکثر تا ۲۰ متر به محیط پرتاب می شود.

ذره های ریز بسیار سریع تر گرمای محیط را جذب کرده و تبخیر می شوند. در این دستگاه به دلیل وجود فن قوی تر میزان هوادهی و جابجایی هوا بیشتر انجام می شود و با مجهز کردن به تایمر و یا سنسور می توان رطوبت را کنترل و از مستمر روشن بودن دستگاه جلوگیری کرد.

رطوبت سازهای مدل پروانه ای ساخت اصفهان هواساز

  • مدل HU45
  • مدل HU110
  • مدل HU85
  • مدل B110

ایران |تولید

روش کار رطوبت ساز – مه پاش مدل دیسکی

رطوبت ساز مدل دیسکی با مکش آب توسط پمپ از مخزن و ریخته شدن بر روی دو صفحه دیسک غلتان باعث پودر شدن آب می شود. پروانه کوچکی که در پشت دستگاه قرار گرفته است به صورت بسیار آرام باعث رانده شدن مه ریز ایجاد شده به خارج از دستگاه می گردد. از ویژگی های این مدل رطوبت ساز می توان به تولید مه یکنواخت در سرتاسر سالن اشاره نمود.

با قرار دادن سیستم کنترل رطوبت یا تایمر بر روی آن به صورت اتومات باعث خاموش و روشن دستگاه شد و در مصرف برق نیز صرفه جویی نمود. این مدل مه ساز بیشتر برای سالن های تخم مرغ، سردخانه های نگهداری میوه، کشت و پرورش زعفران، پرورش زالو،  آزمایشگاه و مکان های مجهز به سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری حساس به رطوبت و … استفاده می شود.

کاربرد رطوبت ساز خانگی پرورش قارچ

با توجه به جایگاه ویژه کسب و کار خانگی، تولید و پرورش قارچ دکمه ای به عنوان شغل پردرآمد با بازگشت سرمایه کوتاه مدت مورد توجه بسیاری از اقشار جامعه قرار گرفته است. در این کسب و کار رطوبت مهم ترین عامل تاثیرگذار در پرورش قارچ می باشد که با استفاده از رطوبت ساز قارچ خانگی می توان این نیاز را برآورده ساخت. استفاده از این دستگاه باعث آبیاری قارچ به صورت غیرمستقیم شده به طوری که مانع از خیس شدن سطح بستر می شود. رطوبت ساز کوچک خانگی علاوه بر تامین رطوبت به واسطه پروانه، هوادهی سالن قارچ را نیز تامین می نماید.

دلایل نیاز به دستگاه رطوبت ساز قارچ برای پرورش آن

شرایط محیطی لازم در پرورش قارچ در زمان های مختلف متفاوت می باشد. پارامترهای لازم مانند دما، میزان غلظت دی اکسید کربن، تهویه و رطوبت باید به دقت کنترل شوند. از این میان نقش رطوبت بسیار مهم می باشد که در زیر به میزان رطوبت لازم در هر یک از مراحل پرورش قارچ پرداخته می شود.

  • مرحله بذر زنی کمپوست میزان رطوبت لازم ۹۰ الی ۹۵ درصد نیاز می باشد.
  • زمان ورود کمپوست به سالن ۸۰ الی ۸۵ درصد.
  • مرحله ریسه دوانی در خاک پوششی ۹۰ درصد رطوبت باید تامین شود.
  • دوران شوک دهی ۹۵ درصد رطوبت در نظر گفته می شود.
  • بعد از شوک دهی و موقع پین دهی قارچ ها رطوبت ۸۵ الی ۹۰ درصد مورد نیاز می باشد.
  • هنگام برداشت قارچ ها رطوبت کمتر و در حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد می باشد.

قبل از پرورش قارچ در منزل و ایجاد کسب و کار خانگی باید آگاهی های لازم در زمینه پرورش قارچ را کسب کرده و اقدام به خرید تجهیزات نمائیم. رعایت تمامی مراحل بالا و حفظ پارامترهای لازم از دیگر نکات کلیدی در پرورش قارچ می باشد.

بخش های دستگاه رطوبت ساز قارچ خانگی

  • بدنه
  • پروانه آلومینیوم ریخته گری شده
  • پمپ و شناور
  • مخزن
  • سینی
  • طوقه دستگاه

رطوبت ساز قارچ مخصوص سالن های پرورش با روش سنتی

در سالن های سنتی چون تعداد سالن ها کم -در حد یک یا دو سالن-  و امکانات اولیه جهت تهویه، سرمایش و گرمایش در دسترس می باشد (به عنوان مثال سرمایش با استفاده از کولر و گرمایش با استفاده از بخاری صورت می گیرد) لذا استفاده از دستگاه های رطوبت ساز موضعی توصیه می شود، که خریدار از لحاظ قیمت کمترین هزینه را متقبل می شود. این دستگاه به تامین رطوبت و هوادهی در سالن قارچ می پردازد.

ایران |تولید

رطوبت ساز قارچ مخصوص سالن های پرورش قارچ نیمه صنعتی

در سالن های پرورش قارچ نیمه صنعتی امکانات کمی بیشتر از روش سنتی می باشد و بحث سرمایش با استفاده از مینی چیلر، آیس بانک و گرمایش با استفاده از بویلر و متصل شدن به موتورخانه انجام می شود. این نوع هواساز معروف به مدل B110هواساز باکسی–رطوبت ساز کویل دار می باشد .

نحوه نصب رطوبت ساز قارچ

بهترین مکان نصب دستگاه رطوبت ساز در سالن های قارچ  به گونه ای است که پشت دستگاه باید خارج از سالن قرار گیرد و درهای کناری جهت عمل سیرکواسیون درون سالن قرار گیرند. همچنین کانال کشی در سرتاسر سالن به دلیل توزیع یکنواخت رطوبت توصیه می شود. که کمترین روش کانال کشی در سالن های قارچ کانال های پلاستیکی می باشد. به دلیل سنگین بودن رطوبت و حرکت کردن به سمت پایین دستگاه رطوبت ساز باید در ارتفاع نصب شود. نحوه نصب رطوبت ساز کوچک خانگی مانند کولر می باشد که با اتصال دستگاه به منبع آب، کارتمام می شود و فقط کافی است دستگاه به برق متصل شود.

استعلام قیمت و خرید رطوبت ساز قارچ از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوا تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه بهترین نوع رطوبت ساز قارچ را خواهید داشت.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا