قارچ گانودرما برای بارداری

ممکن است نام قارچ گانودرما را شنیده باشید و با خواص بیشمار آن آشنا باشید اما یک پرسش در این میان وجود دارد که آیا قارچ گانودرما دارای عوارض و مضراتی است. با خاصیت دارویی است که با نام های ریشی و لینگ ژی نیز شناخته می شود. اولین بار این گیاه در کشور چین در 4000 سال پیش به عنوان دارو استفاده شده است. این قارچ در گذشته بسیار کمیاب بوده و افراد متمول مانند پادشاهان و شاهزادگان از آن استفاده می کرده اند. در حال حاضر این قارچ شگفت انگیز در بیشتر کشورهای جهان شناخته شده است.

قارچ گانودرما نمونه های زیادی دارد که تنها یک نمونه ی آن قابل استفاده است که به نام گانودرما لوسیدوم است که به عنوان ارزشمند ترین نمونه هم محسوب می شود. در حال حاضر در کشور ایران امکان کشت این نوع قارچ وجود دارد. قارچ گانودرما برای رشد نیاز به تنه ی درختان دارد. قارچ گانودرما نیز مانند هر ماده ی دارویی دیگر دارای عوارض و فوایدی است.

عوارض قارچ گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما مانند هر ماده ی دارویی و غذایی دیگر دارای عوارض و مضراتی به همراه دارد. معمولا واکنش ها و عوارض مشاهده شده در مصرف قارچ گانودرما در مواقعی است که افراد به شکل طولانی مدت از این ماده استفاده کرده اند. طبق گزارشاتی که ارائه شده است افرادی که بیش از یک ماه از پودر قارچ گانودرما استفاده کرده اند ممکن است دچار عارضه شده یا بیماری آن ها تشدید شود.

استفاده از قارچ گانودرما اصول خاص خود را دارد برخی از کارشناسان طب سنتی عقیده دارند که افرادی که دچار بیماری های خود ایمنی هستند باید با احتیاط از این ماده استفاده کنند زیرا احتمال تشدید این بیماری وجود دارد. پزشکان طب سنتی همچنین توصیه می کنند که دو هفته پیش از انجام عمل جراحی از مصرف این قارچ خودداری کرده زیرا احتمال خونریزی را بسیار بالا می برد.

استفاده از قارچ گانودرما در دوران شیردهی و بارداری با احتیاط انجام شود و بهتر است که مصرف نشود.

یکی از عوارض قارچ گانودرما کاهش فشار خون است بنابراین افرادی که از بیماری فشار خون پایین رنج می برند یا از داروهای کاهش فشار خون استفاده می کنند بهتر است از مصرف این ماده خودداری کنند زیرا باعث افت فشار خون زیاد می شود.

افرادی که از داروهای جلوگیری از انعقاد خون استفاده می کنند مصرف می کنند از خوردن قارچ گانودرما اجتناب کنند.

از دیگر عوارض و مضراتی که برای قارچ گانودرما گزارش شده است

ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی

خونریزی بینی و اسهال خونی

احساس خارش و خشکی در گلو و بینی

بروز مشکلات گوارشی و معده

آلرژی |استاندارد

عوارض جانبی موقت قارچ گانودرما

در برخی مواقع مصرف قارچ گانودرما باعث می شود که بیماری شما تشدید شود اما پزشکان طب سنتی ادعا می کنند که در این موقعیت بدن به علت پاکسازی و انسداد دستگاه گردش خون، برای از بین بردن سموم بدن و بهبود وضعیت اساسی بدن دچار این واکنش ها می شود که در مدت زمان کوتاهی از بین می رود.

برخی از افراد اعتقاد دارند که قارچ گانودرما جزء بی خطرترین داروهای گیاهی است که بدون هیچ گونه عوارض جانبی به متعادل کردن شرایط بدن کمک می کند اما این یک نظریه اشتباه است لازم به ذکر است که بدانید مصرف داروهای گیاهی نیز در برخی موارد موجب مسمومیت و بیماری هایی می شود.

یکی دیگر از عوارض و مضرات قارچ گانودرما که به شکل موقت نمود پیدا می کند فشار خون افراد مبتلا به بیماری فشار خون به جای کاهش افزایش پیدا کند یا میزان قند افراد دیابتی نیز افزایش پیدا کند.

واکنش ها و عوارض متداول در اثر مصرف قارچ گانودرما چیست

  • درد سطحی و جزئی در بدن
  • خارش پوستی افرادی که به شکل طولانی مدت از داروهای مسکن و قرصهای خواب آور یا استروئیدها استفاده کرده اند ممکن است در صورت قارچ گانودرما به علت دفع سموم بر روی پوست راش و نقاط جوش مانند سرخ رنگی به وجود بیایید که در برخی مواقع این واکنش ها طبیعی است اما به شکل طولانی مدت نیاز است که به پزشک مراجعه کنید.
  • در برخی مواقع که بدن در حال سم زدایی بدن به کمک قارچ گانودرما هستید ممکن است صورت شما با بروز آکنه واکنش نشان دهد.
  • اسهال یکی دیگر از عوارض سم زدایی به وسیله قارچ گانودرما است که طی چند روز اتفاق می افتد در صورت ادامه پیدا کردن این مشکل ممکن است فرد به کمبود آب بدن دچار شده پس باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کند.

چرا برخی افراد اعتقاد دارند که قارچ گانودرما عوارض و مضراتی ندارد

افراد می توانند با استفاده ی صحیح و رعایت دوز مصرف استاندارد این ماده از عوارض جانبی در مصرف دراز مدت مصون بمانند. البته نکته مهم در اینجاست که برخی از تولید کنندگان داروهایی که با قارچ گانودرما مخلوط می شود یا محصولات ترکیبی ساخته شده از این ماده مانند مکمل ها و قهوه گانودرما بیشتر از خود قارچ ایجاد مشکل و واکنش های غیر طبیعی شوند.برای خرید قهوه ماسالا دکتر بیز کلیک کنید.

نحوه صحیح مصرف قارچ گانودرما

میزان مشخصی از نظر علمی برای مصرف این قارچ گزارش نشده است. البته توجه داشته باشید که میزان مصرف این ماده به سن، شرایط سلامت جسمی و شیوه ی مصرف آن بستگی دارد.قهوه هات چاکلت دکتر بیز چه خواصی دارد؟

با توجه به طعم نسبتا ناخوشایند این ماده گیاهی روش های مختلفی برای مصرف آن پیشنهاد شده است که به صورت عصاره، خام و پودری است. در بیشتر نقاط دنیا از این قارچ به شکل ترکیبی با غذاهای دیگر استفاده می کنند.

همان طور که دلایل زیادی برای مصرف قارچ گانودرما وجود دارد افراد زیادی نیز هستند که عقیده دارند این داروی گیاهی مضر است. لازم به ذکر است که بدانید افرادی که از بیماری های خاص و زمینه ای رنج می برند بهتر است با مشورت پزشک معالج خود اقدام به مصرف این داروی گیاهی نمایند. برای خرید قهوه فوری لاته دکتر بیز کلیک کنید.

چه افرادی قارچ گانودرما مصرف نکنند

افرادی که تحت درمان با داروهای شیمی درمانی یا بیماری های خود ایمنی هستند.

مادران باردار و شیرده

افرادی که دارای بیماری های پیشرفته کبدی هستند.

 

دکمه بازگشت به بالا