وام فوری بدون ضامن بانک رفاه + شرایط و مدارک مورد نیاز

اعتبار برای دریافت وام فوری

شناسنامه اعتباری شخص جهت دریافت وام فوری با سفته، معرفی نامه ای است که کارنامه و عملکرد اعتباری شخص را در زمینه پایبندی او به ایفای تعهدات نشان می دهد. از این رو وقتی این شخص برای دریافت تسهیلات به شعبه بانک مراجعه کند، متصدی شعبه با دریافت و ارزیابی شناسنامه اعتباری او متوجه خواهد شد این شخص تا چه میزان به تعهداتش پایبند بوده است. به عنوان مثال آیا این شخص اقساط تسهیلات قبلی خود را سر موعد تعیین شده پرداخت نموده یا این که آن را دیر پرداخت می کرده است.

برخورداری از یک شناسنامه اعتباری مثبت از ارزش فراوانی برخوردار است. در کشورهای دیگر افراد برای انجام هرگونه معاملات اعتباری مثل خریدهای نسیه، اجاره واحد مسکونی، خرید اقساطی بیمه نامه، دریافت وام های خرد از صندوق ها و موسسات مالی خرد، انعقاد قراردادهای لیزینگ، تکمیل پرونده استخدام و از این قبیل، شناسنامه اعتباری خود را از سامانه اعتبارسنجی دریافت و به طرف دیگر ارائه می نمایند.

اطلاعاتی که در شناسنامه اعتباری وجود دارد بدون توجه به نوع گزارش، مشتمل بر موارد زیر می باشد:
1- ترسیم کامل وضعیت اطلاعات هویتی مشتری در بانک های مختلف بر مبنای تاریخ به روز رسانی اطلاعات در هر بانک
2- تشریح کامل روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی توسط مشتری در کل نظام بانکی کشور به تفکیک هر قرارداد
3- ترسیم وضعیت تعهدات آتی مشتری.
4- ترسیم وضعیت تعهدات سررسید گذشته و معوق مشتری.
5- ترسیم وضعیت تعهدات غیر مستقیم مشتری.
6- فراهم نمودن امکان اخذ گزارش کامل وضعیت اعتباری ضامن های قراردادهای مختلف مشتری.
7- ارائه گزارش به روز آمار مراجعات مشتری به بانک های مختلف تحت عنوان گزارش آمار استعلام.
8- ارائه گزارش تفصیلی در خصوص تغییرات اطلاعات مهم مرتبط با مشتری مانند تغییرات اطلاعات آدرس مشتری در بانک های مختلف، تغییرات مربوط به اطلاعات هویتی، تغییرات مربوط به انواع وضعیت های منفی مشتری و…
9- متصل بودن کلیه موارد فوق الذکر به یک شناسه منحصر به فرد ملی. فراهم بودن امکان اخذ استعلام و دریافت گزارش اعتباری در خصوص کلیه ذینفعان یک درخواست اعتباری (به عنوان مثال استعلام در خصوص وضعیت اعتباری سهامداران، مدیران و ….).
10- فراهم بودن امکان اتصال سامانه به سایر بانک های اطلاعاتی موجود در کشور جهت درج سوابق منفی هویتی مشتری
11- در حال حاضر علاوه بر اطلاعات تسهیلاتی بانک ها، اطلاعات مرتبط با ضمانت نامه ها، چک های برگشتی، بدهکاران مالیاتی، بدهکاران ماده 14 گمرک نیز دریافت شده و در سامانه بارگذاری شده است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر جهت وام با سند ملکی لطفا به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

الحسنه اشتغالزایی طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال افزایش پیدا کرده است. ابلاغیه جدید بانک مرکزی به بانک‌های مهر و رسالت نشان می‌دهد، وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی نسبت به پارسال پنج برابر شده و سقف تسهیلات قرض الحسنه رشد چهار برابری خواهد داشت. برای دریافت قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه به جز بانک‌های رسالت و مهر نباید روی بانک‌های دیگر حساب باز کنیم. مدت بازپرداخت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی درقیاس با پارسال از ۶۰ به ۸۶ ماه رسیده است و دریافت کنندگان قرض الحسنه هم به‌جای ۳۶ ماه حالا ۶۰ ماه برای تسویه حساب مهلت دارند.

اشتغال |ایران

 جزئیاتی از طرح پرداخت وام فوری بدون ضامن ۱۰۰ میلیونی

بانک رفاه دامنه خدمات تسهیلاتی خود را گسترش داده و به تمامی مستمری‌ و حقوق بگیرانی که حقوق و مزایای خود را از این بانک دریافت می‌کنند، تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌دهد. وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران به همه مستعمری و حقوق‌بگیران این بانک داده می‌شود. متقاضیان با اعتبارسنجی بانک مرکزی و نامه کسر از حقوق می‌توانند تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن بانک رفاه کارگران با سود ۱۸% و حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است البته زمان بازپرداخت برای وام ۵۰ میلیون تومانی متفاوت است و حداکثر زمان بازپرداخت برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۶ماه است. نوع ضمانت وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران از نوع اعتبارسنجی بوده و حساب سپرده لازم برای دریافت این وام حساب سپرده قرض‌الحسنه است و نیازی به حساب سپرده جداگانه ندارد.

تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی بانک رفاه کارگران حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه دارد. کل سود دریافتی بانک از این تسهیلات حدود ۴۱میلیون تومان است. به عبارتی دقیق‌تر دریافت‌کننده تسهیلات متعهد می‌شود در ازای دریافت این وام مبلغ دو میلیون و ۹۳۷هزار و ۵۰۰تومان به صورت ماهانه بازپرداخت کند و در پایان با اختلاف ۴۱میلیون تومانی حدود ۱۴۱میلیون و ۵۰هزار تومان به بانک پرداخت می‌کند. از شرایط لازم دریافت این وام این است که وام‌گیرنده دارای اعتبار A، B یا C بانک مرکزی باشد و حقوق بگیر بانک رفاه کارگران باشد.

چه شرایطی دارد

بانک اول -تمام اشخاص حقیقی که قصد خرید آسان را دارند می‌توانند وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک تجارت را دریافت کنند. این تسهیلات تحت عنوان طرحی به نام «آسان خرید» به مشتریان اعطا می‌شود.

به گزارش بانک اول با این طرح افراد امکان خرید اقساطی تا ۹۰ درصد مبلغ سپرده یا وثیقه ارائه شده در بانک را دارند.بیشترین مدت زمان بازپرداخت این وام هم ۶۰ ماه بوده و کارمزد آن هم بین ۳ تا ۵ درصد است. متقاضیان این وام باید در یکی از شعب بانک تجارت سپرده بلندمدت یکساله داشته باشند که به سپرده آن‌ها سود ۱۵ درصدی هم تعلق می‌گیرد. سیستم آسان خرید به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا از دیجی کالا محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند.

کسانی که خواهان استفاده از این طرح تسهیلاتی هستند باید با توجه به سیستم عامل خود برنامه مورد نظر را از وبسایت دیجی پی دریافت کرده و با شماره تلفن همراهی که به نام صاحب کارت آسان خرید است وارد سایت شوند. متقاضیان باید از صفحه مذکور، قسمت خرید اقساطی را پیدا کرده و به آن ورود پیدا کنند.

سپس بعد از انجام اقدامات لازم، مرحله انتخاب طرح را کلیک کرده و گزینه آسان خرید، تجارت، را برگزینند. در ادامه مبلغ هر قسط، سود سالیانه، کارمزد دیجی پی، تعداد اقساط و … برای شخص نمایش داده خواهد شد که باید اطلاعات را به دقت بررسی کرده و سپس آن را تایید کند.

بعد از تایید مراحل اولیه، نوبت به ارائه اطلاعات هویتی صاحب کارت آسان خرید می‌رسد. در این قسمت تنها ارائه کد ملی و نام و نام خانوادگی کافی است.

پس از شرایط خرید و استفاده از کارت برای فرد به نمایش گذاشته می‌شود، در صورتی که در این قسمت مشکلی وجود نداشته باشد، متقاضی باید گزینه فعال سازی نهایی را کلیک کند. بعد از آن کارت آسان خرید فرد در اکوسیستم دیجی کالا فعال شده و امکان خرید با آن وجود دارد.

وام فوری قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن

بانک مسکن به منظور انجام رسالت اجتماعی خود و همچنین افزایش اشتغال در کشور، تحت شرایطی به افراد واجد شرایط وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی را می‌پردازد. به این وام تنها ۴ درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.

به گزارش بانک اول وام خوداشتغالی بانک مسکن به افرادی پرداخت می‌شود که معرفی نامه خود را از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثاگران یا کمیته امداد دریافت کرده باشند و به یکی از شعب بانک مسکن ارائه دهند. در صورتی که کسی خواهان این وام باشد، سقف تسهیلات برای وی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. ولی اگر کارفرمای واجد شرایطی این وام را از بانک مسکن درخواست کند، تسهیلات مذکور برای او حداکثر تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که شرایط یاد شده را داشته و مایل به دریافت این تسهیلات هستند، باید در یکی از شعب بانک مسکن سپرده قرض الحسنه داشته باشند و مانده حساب آن‌ها هم در حساب مذکور دستکم به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

ضمانت اصلی برای پرداخت این تسهیلات، ضامن رسمی و سند ملکی است. به این صورت که برای تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان، داشتن دو ضامن معتبر کافی بوده، اما برای مبالغ بیشتر باید سند ملکی به شعبه بانک ارائه شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۸۴ ماه ذکر شده است.

اقساط ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی

براساس اعلام بانک مسکن، متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. در حالی که اقساط در موعد مشخص شده پرداخت نشوند، نرخ وجه التزام آن‌ها ۱۲ درصد خواهد بود. در صورتی که بانک به فردی ۱۰۰ میلیون تومانی را با مدت زمان بازپرداخت ۸۴ ماهه اعطا کند، مبلغ هر قسط برای وی یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۰۱ تومان خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: ثبت نام وام‌های ضروری و دکتری در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام ضروری و وام دکتری دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ثبت‌نام ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن دانشجویان نیز تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مبالغ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد رشد داشته و دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علاوه بر وام ودیعه مسکن، وام ودیعه گروهی نیز ارائه می‌دهد، دانشجویان برای دریافت وام گروهی، می‌توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده و ثبت نام کنند، سپس دانشگاه‌ها این دانشجویان را دسته بندی کرده و بعد از تأیید، اسامی آنان را به صندوق ارسال می‌کنند، صندوق نیز به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۴ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می‌کند

متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

وام فوری قرض‌الحسنه اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱

به گزارش فرارو، وام قرض‌ الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه امسال وارد مرحله جدیدی می‌شود. در بخشنامه جدید بانک مرکزی که روز ۲۴ فروردین به بانک‌های مهر و رسالت ابلاغ شده، سقف وام قرض الحسنه اعطایی به افراد حقیقی در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. از این وام به‌عنوان وام قرض الحسنه فوری یا ضروری هم اسم برده می‌شود و دوره بازپرداخت آن امسال ۶۰ ماهه خواهد بود. علاوه بر وام قرض الحسنه، بانک مرکزی حالا تکلیف وام قرض الحسنه اشتغالزایی را هم مشخص کرده است. سقف تسهیلات اشتغالزایی به ۵۰۰میلیون تومان رسیده است و دوره بازپرداخت آن ۸۴ ماهه اعلام شده است. باید توجه داشت که این وام تحت عنوان تسهیلات اشتغالزایی برای کسب و کار‌های خرد است و فقط به اشخاص حقوقی داده می‌شود.

وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی چقدر افزایش پیدا کرد؟

وام قرض الحسنه اشتغالزایی به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و از زمان انتشار بخشنامه جدید بانک مرکزی از عبارت افزایش این تسهیلات در رسانه‌ها استفاده می‌شود. حالا این افزایش دقیقا چقدر است؟ سال گذشته سقف پرداختی وام قرض الحسنه اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومان بود. یعنی رقم وام قرض الحسنه اشتغالزایی دقیقا پنج برابر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. این عدد دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان بود. مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی هم درقیاس با سال قبل بیشتر شده است. بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی امسال درحالی ۸۴ ماهه است که سال ۱۴۰۰ دریافت کنندگان این وام باید ظرف ۶۰ ماه تسویه می‌کردند.

رقم وام قرض الحسنه طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال نسبت به پارسال چهار برابر شده است. بانک‌های مهر ایران و رسالت سال گذشته ۵۰ میلیون تومان وام می‌دادند و امسال باید ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. سال ۹۹ سقف پرداختی وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومان بود. دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه سال گذشته ۳۶ ماهه بود و حالا دریافت‌کنندگان این وام ۶۰ ماه برای تسویه‌حساب مهلت دارند.

اقساط وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه

کارمزد وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه سالی یک بار دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی از دریافت‌کننده وام، اقساط گرفته می‌شود. اگر فرض کنیم وام ۵۰۰ میلیون تومانی اشتغالزایی گرفتیم، همان ماه اول ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی رقم اقساط ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان خواهد بود. البته رقم اقساط تا پایان مهلت تسویه حساب تغییر نخواهد داشت، اما عدد کارمزد سال دوم (قسط سیزدهم) به ۱۶ میلیون تومان می‌رسد.

سال سوم ۱۲ میلیون تومان و سال چهارم هشت میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد سال پنجم هم چهار میلیون تومان خواهد بود. اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه بگیریم، رقم اقساط ماهانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. عدد کارمزد برای قسط اول هشت میلیون تومان، قسط سیزدهم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قسط بیت‌وپنجم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قسط سی‌وهفتم سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قسط چهل‌ونهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه توسط دو بانک پرداخت می‌شود؛ بانک رسالت و مهر. نحوه اقدام برای دریافت وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه تقریبا سرو‌شکل مشابهی در این دو بانک دارد. وقتی به سایت بانک رسالت مراجعه کنیم، شرایط دریافت وام قرض الحسنه به‌طور کلی شامل چهار مرحله می‌شود. قدم اول افتتاح حساب است. اگر سپرده قرض الحسنه یا جاری در این بانک ندارید، باید حساب باز کنید. مرحله دوم اعتبارسنجی محسوب می‌شود. پس از افتتاح حساب، برای انجام اعتبارسنجی باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه مرآت اقدام کنید.

در همین مرحله پرونده شما برای دریافت وام قرض الحسنه تکمیل می‌شود و خان سوم برآورد تسهیلات نام دارد. وقتی همه این مراحل را انجام دادید، پیامکی از سوی بانک به‌شما ارسال می‌شود و آنوقت تازه برای ثبت درخواست وام قرض الحسنه و وام اشتغالزایی باید در سامانه اینترنت بانک ثبت‌نام کنید. در بانک مهر شرایط دریافت وام قرض الحسنه تقریبا به همین شکل است. این بانک برای وام قرض الحسنه طرح‌های دیگری هم دارد. به‌طوری که اگر مشتریان در موعد مقرر اقدام به تسویه حساب کنند، طی یک سال سه‌بار می‌توانند وام قرض الحسنه دریافت کنند.

قانون بودجه سال جاری، بانک‌ مرکزی را مکلف کرده تا از طریق بانک‌های عامل معادل ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد. در سال‌های اخیر عمدتا تولید، محور شعار سال قرار گرفته است که امسال نیز با عنوانی اقتصادی نام‌گذاری شد و به تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اختصاص یافت.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا