سال ۲۰۲۴ هم رایگان درس بخون هم حقوق ماهیانه بگیر :)

شما هم می توانید در سال ۲۰۲۴ در یکی از دانشگاه های ترکیه هم رایگان تحصیل کنید و هم حقوق ماهیانه دریافت کنید. ثبت نام بورس تحصیلی ترکیه که به “ترکیه بورسلاری” معروف است هر ساله در بازه زمانی ۲۰ دی تا اول اسفند بصورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی آن انجام می پذیرد. خبر خوش اینکه این بورس تحصیلی شامل رنج وسیعی از رشته ها ازجمله پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، رشته های مهندسی و علوم پایه و بسیاری دیگر از رشته ها می باشد که در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. مزیت های اصلی این بورس تحصیلی عبارتند از:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه همزمان با اعطای بورسیه تحصیلی
  • معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه
  • پرداخت حقوق ماهیانه از ۱۷۰۰ لیر تا ۳۰۰۰ لیر
  • آموزش 1 ساله زبان ترکی
  • ارایه خوابگاه برای پذیرفته شدگان
  • بلیط یکبار رفت و برگشت از کشور مقصد به ترکیه
  • اعطای بیمه درمانی در مدت تحصیل
  • خدمات عمومی مانند مترو، سینما، استخر و … بصورت نیم بها

 بورس تحصیلی رایگان ترکیه

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا همه دانش آموزان و دانشجویان واجد شرایط شرکت در این بورس تحصیلی هستند؟!

۳ شرط اصلی برای شرکت در این رقابت پرطرفدار عبارتند از معدل کل آخرین مقطع تحصیلی، سن شما زمان ثبت نام و در صورت دانش آموز یا دانشجو بودن زمان اتمام تحصیلات شما که در صورت عدم رعایت هر کدام از این سه شرط پرونده شما به هیچ عنوان بررسی نمی شود.

  1. شرط معدل

    طبق اعلام وبسایت رسمی ترکیه بورسلاری turkiyeburslari.gov.tr متقاضیان مقطع کارشناسی بایستی دارای حداقل معدل ۱۴ (۷۰درصد)، کارشناسی ارشد و دکترا حداقل معدل ۱۵ (۷۵ درصد) و رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حداقل معدل ۱۸ (۹۰درصد) باشند

  2. شرط سنی
    متقاضیان مقطع کارشناسی و زیر گروه پزشکی حداکثر ۲۱ سال، مقطع کارشاسی ارشد حداکثر ۳۰ سال و مقطع دکترا حداکثر ۳۵ سال
  3. زمان فارغ التحصیلی
    متقاضیان هر کدام از مقاطع تحصیلی زمان ثبت درخواست یا باید فارغ التحصیل شده باشند یا دوره تحصیلی خود را تا شهریور سال دیگر به پایان برسانند.

اگر با خواندن این مطلب علاقه مند به ثبت نام در این بورس تحصیلی شدید یا تمایل دارید شرایط شما توسط متخصصین این حوزه بررسی شود می توانید از طریق وبسایت bursyar.ir/turkiye-burslari اطلاعات لازم را کسب و برای مشاوره تخصصی رایگان ثبت درخواست نمایید.

اما قسمت مهم و تاثیرگزار در شانس پذیرش نهایی آماده سازی مدارک به بهترین شکل ممکن و مطابق الزامات این بورس تحصیلی می باشد. در زمان ثبت درخواست آنلاین بایستی این مدارک آماده بوده و در محل مناسب بارگزاری شود. این مدارک عبارتند از:

  • مدرک شناسایی معتبر همانند کارت ملی یا پاسپورت
  • عکس پرسنلی حداکثر برای یکسال گذشته
  • نتایج آزمون های ورودی همانند کنکور در صورت وجود
  • مدرک پایان دوره تحصیلی یا گواهی موقت پایان دوره
  • ریز نمرات
  • نتایج آزمون های بین المللی (GRE, GMAT, SAT)
  • نتیجه آزمون زبان در صورت وجود (فقط آزمون تافل)
  • پروپوزال تحقیقاتی برای مقطع ارشد و دکترا
  • ۲ عدد توصیه نامه (برای مقطع ارشد و دکترا اجباریست)
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه

 ثبت نام ترکیه بورسلاری با بورس یار

بدلیل افزایش رقابت بخصوص در بین ایرانیان برای این فرصت تحصیلی در سال های اخیر تخمین شانس پذیرش بسیار دشوار می باشد. با این حال تجربه سال های قبل نشان داده است که علاوه بر قوی بودن رزومه فرد متقاضی که فاکتور اصلی در پذیرش یا عدم پذیرش او می باشد، در بسیاری از موارد نقص مدارک ارائه شده، رزومه غیر استاندارد و حتی اشتباهات ریز در پر کردن فرم های اپلیکیشن که باعث ایجاد مغایرت با مدارک ارایه شده می شود، باعث حذف متقاضی در همان مرحله اول شده است. پس نه می توان گفت این بورس تحصیلی سهل الوصول و نه غیرقابل دسترس می باشد.

شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز برای اینکه این فرصت بینظیر را از دست نداده و شانس پذیرش خود را افزایش دهید می توانید از خدمات ویژه بورس یار که چندین سال متوالی است در این حوزه فعالیت میکند برای ثبت نام ترکیه بورسلاری استفاده نمایید.

در چشم انداز بسیار رقابتی turkiye burslari، اهمیت یک CV، انگیزه نامه (SOP) و توصیه نامه قابل چشم پوشی نیست. این سه مؤلفه مهم، کلید باز کردن قفل درهای این بورسیه تحصیلی معتبر است. رزومه به عنوان تصویری جامع از دستاوردهای تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه و تجربه حرفه‌ای متقاضی عمل می‌کند و به کمیته داوری اجازه می‌دهد تا شایستگی داوطلب را برای بورسیه ارزیابی کند. همچنین بعنوان یک سنجه معتبر پتانسیل متقاضی و همسویی او با اهداف و ارزش های ترکیه بورسلاری را ارزیابی می کند. نهایتا برآیند این سنجش و سایر مدارک ارائه شده شانس پذیرش متقاضی را مشخص می کند.

از سوی دیگر انگیزه نامه یک روایت شخصی است که آرزوها، انگیزه ها و اهداف آینده متقاضی را به نمایش گذاشته و بستری برای متقاضی است تا اشتیاق خود را برای آموزش و چگونگی هماهنگی بورس تحصیلی Türkiye Bursları با اهداف دانشگاهی و شغلی خود بیان کند. کمیته داوری با مطالعه آن می توانند چشم انداز و عزم متقاضی برای استفاده از این فرصت بینظیر تحصیلی را سنجیده و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

علاوه بر این، توصیه نامه به عنوان تأییدیه ای مهم از سوی افراد متخصص و متعهدی است که شاهد مهارت های علمی، ویژگی های شخصی و پتانسیل برای ایجاد تأثیر مثبت متقاضی بوده اند. این نامه‌ها دیدگاهی کلی در مورد توانایی‌ها و شخصیت متقاضی ارائه می‌دهد، که نامزدی آنها را تأیید می‌کند و اعتماد کمیته داوری را در انتخاب علاقه مندانی شایسته که در جامعه Türkiye Bursları پیشرفت می‌کنند، تقویت می‌کند.

با پی بردن به اهمیت نگارش و جمع آوری اصولی مدارک در افزایش شانس پذیرش متقاضی چه در بورس تحصیلی ترکیه و چه در فرصت های تحصیلی دیگر، خالی از لطف نیست که خدمات رزومه نویسی بورس یار را معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید با خیال آسوده رزومه، انگیزه نامه و توصیه نامه مطابق با استاندارد های بین المللی را بعنوان مدارک خود ارائه داده و شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا