طرز تهیه کره مغزیجات خانگی و نکات آن

آجیل ترکیبی از مغزها و خشکبار است و از گذشته به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی شناخته شده است، و در جشن های باستانی مثل نوروز و یلدا استفاده میشود و معنایی خاص برای مراسمات و مهمانی ها دارد. آجیل ها بسیار متفاوت هستند و معمولا نام آنها را با توجه به شکل و قسمت هایشان انتخاب می کنند. آجیل های شور، آجیل های شیرین، آجیل های میوه، چهار مغز، هفت مغز از جمله آجیل های محبوب هستند که طعم ها و بافت های متفاوتی دارند. طرز تهیه کره مغزیجات خانگی را در این مقاله توضیح دادیم با ما همراه باشید.

مغز بادام زمینی، فندق، پسته، بادام هندی، گردو و بادام درختی از اجزای اصلی آجیل هستند که می توان آن ها را به صورت جداگانه یا با مخلوط کردن ترکیبی از آنها برای تهیه کره آجیل مخلوط کرد. آجیل به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی در دسترس است و معمولا در دو نوع وجود دارد: “کره آجیل نرم” و “کره آجیل کرانچ”.

“کره آجیل نرم” بافت خمیری و نرمی دارد، در حالی که “کره آجیل کرانچ” حاوی مقادیر کمی آجیل خرد شده است. برای تهیه کره بادام زمینی در خانه فقط به یک مخلوط کن یا غذاساز نیاز دارید و می توانید با پول کمی در خانه کره خوشمزه درست کنید.

طرز تهیه کره آجیل

طرز تهیه کره مغزیجات خانگی به شرح زیر است:

طرز تهیه کره پسته

دستور آشپزی:

طرز تهیه کره بادام

طرز کره بادام زمینی

نکات اضافی برای تهیه کره بادام زمینی ساده

نکات مهم و اساسی در مورد طرز تهیه کره آجیل

خروج از نسخه موبایل