نحوه لوله بازکنی توالت فرنگی

روش باز کردن توالت فرنگی بدون نیاز به لوله کش

به منظور تکمیل مطلب راه های باز کردن لوله های فاضلاب این بار قصد داریم تا در خصوص روش بازکردن توالت فرنگی بدون نیاز به لوله کش توضیحاتی را بیان کنیم. گرفتگی توالت فرنگی نیز مانند مسدود بودن توالت معمولی بسیار ناخوشایند است و متاسفانه مشکلی است که رواج زیادی دارد.

علت گرفتگی توالت فرنگی می تواند به دلیل عمل نکردن سیفون آن و یا گیر کردن اجسام خارجی در لوله فاضلاب کاسه توالت باشد. در صورتی که مسیر خروجی توالت فرنگی باز نباشد، مواد فاضلابی از کاسه توالت خارج نشده و با هر بار کشیدن سیفون نیز این مشکل حل نمی شود. حتی ممکن است استفاده از سیفون های پی در پی سبب جمع شدن آب بیشتر در کاسه و سرازیر شدن آن شود، چون هیچ مسیر خروجی برای تخلیه آب درون کاسه توالت فرنگی وجود ندارد.

در این حالت نمی توان تا باز شدن کامل لوله فاضلاب توالت فرنگی از این وسیله استفاده کرد. اما خوشبختانه روش باز کردن توالت فرنگی بسیار ساده است و خودتان به تنهایی نیز می توانید از عهده انجام آن بربیایید. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب دو روش به منظور باز کردن توالت فرنگی بدون نیاز به لوله کش بیان می کنیم. با استفاده از هر دو دستورالعمل می توانید توالت فرنگی را به راحتی باز کنید. یکی از این راهکارها مربوط به روش باز کردن توالت فرنگی با کمک تلمبه است و دیگری شامل توضیحاتی در خصوص روش باز کردن توالت فرنگی بدون استفاده از تلمبه لوله بازکنی می باشد. لوله بازکنی ولنجک بصورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش |انتظار

روش باز کردن توالت فرنگی با کمک تلمبه

همانطور که می دانید تلمبه های لوله باز کنی مخصوص توالت فرنگی در مدل شکل زیر در بازار موجود هستند. شکل سری تلمبه به صورتی طراحی شده است، که می تواند وارد سوراخ تخلیه کاسه توالت فرنگی شود. بنابراین اولین مرحله به منظور باز کردن توالت با کمک تلمبه این است که تلمبه مخصوص توالت فرنگی را تهیه کنید. برای خرید تلمبه دستی از دیجی کالا بر روی لینک بزنید. حال بر اساس قدم های ذیل به باز کردن توالت فرنگی می پردازیم:

قدم اول: بستن شیر تغذیه کننده فلاش تانک یا سیفون توالت فرنگی

از آنجا که توالت فرنگی در هنگام مسدود بودن هیچگونه آبی را از خود تخلیه نمی کند، اولین قدم به منظور جلوگیری از سرازیر شدن آب های اضافی از توالت و پخش شدن فاضلاب در در کف سرویس بهداشتی این است، که مسیر تغذیه کننده آب به سیفون را ببندید.

برای انجام این کار طبق گفته مشاوران لوله بازکنی بلوار فردوس دریچه مخزن آب توالت را بسته و از طرفی شیر یکطرفه موجود در مخزن را ببندید. شیر یکطرفه در داخل تانکر توالت فرنگی مانند پمپ آب عمل کرده و در هنگام نیاز آب را به داخل مخزن تخلیه می کند. برای بستن دریچه مخزن از قلاب زنجیر مانند داخل مخزن استفاده کنید و شیر یکطرفه را به طرف پایین فشار دهید تا راه ورود آب تازه به مخزن مسدود شود.

قدم دوم: انتخاب تلمبه مناسب

در این مرحله باید تلمبه مخصوص باز کردن توالت فرنگی را از میان مدل های مختلف آن انتخاب کنید. بهترین نوع آن مربوط به تلمبه ای می باشد که سری آن از جنس پلاستیکی و مدل قیف دار بوده و دارای برجستگی و لبه دار می باشد. این مدل تلمبه به طور کامل در دهانه لوله فاضلاب کاسه توالت وارد شده و اجازه خروج و ورود هیچگونه آب یا هوا را به داخل لوله نمی دهد. در این حالت فشار وارد به تلمبه مضاعف شده و سریع تر لوله باز می شود.

قدم سوم: گرم کردن تلمبه با استفاده از آب داغ

تلمبه هایی که سری پلاستیکی آن ها نرم تر هستند، در مقابل تلمبه های دارای سری پلاستیکی سفت کارایی بیشتری دارند. پس برای این منظور قبل از استفاده از تلمبه آن را با آب داغ بشویید تا قسمت قیف مانند تلمبه نرم شود. در این صورت خاصیت آب بندی تلمبه در لوله نیز افزایش پیدا می کند.

قدم چهارم: آغاز تلمبه زنی

تلمبه را از قسمت سری آن وارد لوله تخلیه فاضلاب توالت فرنگی کرده و سعس کنید با فشارهای پی در پی لوله را باز کنید. در هنگام تلمبه زنی دقت کنید که تلمبه چه در حالت رفت و چه در حالت برگشت، کاملاً بر روی سوراخ لوله قرار داشته باشد. چنانچه در هنگام این کار آب تازه در داخل کاسه توالت پیدا شد، به این معنی است که چاه در حال باز شدن است. در غیر این صورت باید به دفعات تلمبه زدن را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید، که ممکن است زمان این کار طولانی تر از حد انتظار شما باشد.

روش باز کردن توالت فرنگی بدون استفاده از تلمبه

در صورتی که تلمبه لوله بازکنی ستارخان در دسترس شما نبود، می توانید از هر کدام از راهکارهای زیر به عنوان روش باز کردن توالت فرنگی بدون استفاده از تلمبه استفاده کنید:

·         ریختن آب داغ در کاسه توالت فرنگی

اولین و ساده ترین راه حل به منظور باز کردن گرفتگی توالت فرنگی این است که مقداری آب داغ را در داخل کاسه توالت با فشار وارد کنید. در برخی موارد مشاهده شده که استفاده از آب داغ به تنهایی توانسته است گرفتگی توالت را باز کند.

·         استفاده از محلول آب گرم و پودر لباسشویی

به مقداری آب گرم به اندازه چند پیمانه پودر لباسشویی اضافه کرده و قبل از شروع به تلمبه زنی در کاسه توالت خالی کنید. داغ بودن آب این محلول سبب نرم شدن هر چیزی که لوله را مسدود کرده شده و از طرفی وجود مواد شوینده یک سطح لغزنده در لوله ایجاد می کند، که حرکت تلمبه در لوله را تسهیل می بخشد. حتی در برخی از مواقع این محلول به خودی خود لوله را باز کرده و نیازی به استفاده از تلمبه نیست.

·         استفاده از جوش شیرین و سرکه

همانطور که می دانید ترکیب جوش شیرین و سرکه سبب ایجاد یک سری واکنش های شیمیایی می شود. همین موضوع می تواند به شکستن مواد مسدود کننده لوله کمک کرده و حتی سبب باز شدن توالت فرنگی شود. پس به منظور استفاده از این ترفند، ابتدا یک پیمانه جوش شیرین را داخل کاسه توالت فرنگی بریزید و سپس به آرامی یک پیمانه سرکه را به اضافه کنید تا شاهد واکنش این دو با یکدیگر باشید. در صورت نیاز به تهیه سرکه برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی، کافیست لینک خرید سرکه سفید از دیجی کالا را لمس کنید.

·         استفاده از چوب رختی

معمولاً چوب رختی ها از جنس فلزی و یا پلاستیکی هستند. شما می توانید با باز کردن آن و تبدیل چوب رختی به یک میله راست و بستن مقداری پارچه در سر میله، از آن به عنوان فنر لوله بازکنی استفاده کنید.

·         استفاده از فنر لوله بازکنی

در برخی موارد ممکن است که تلمبه زدن به باز کردن توالت فرنگی کمک نکند، بنابراین می توانید مانند سایر لوله کش ها از فنر لوله بازکنی برای این کار استفاده کنید. برای این منظور فنر را وارد لوله کرده و تا جایی که امکان دارد آن را در لوله فرو ببرید، هر قسمت که فنر از حرکت ایستاد، به این معنی است که به گرفتگی داخل لوله رسیده است. حال فنر را خارج کنید تا هر مقدار از مواد فاضلابی داخل لوله که به سر فنر چسبیده اند را خارج کرده و دوباره این کار را تکرار کنید.

سپس با استفاده از تلمبه باقی مانده موادی که سبب گرفتگی توالت فرنگی می شوند را خارج کرده و با استفاده از سیفون تمامی آن ها را تخلیه کنید. در صورتی که برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی نیاز به فنر لوله بازکن دارید، همین الان روی لینک خرید فنر لوله بازکنی از دیجی کالا بزنید.

چند توصیه به منظور پیشگیری از گرفتگی توالت فرنگی

  • به کودکان خود آموزش دهید که کاسه توالت محل مناسبی برای قرار دادن وسایل و اسباب بازی های آن ها نیست.

چرا که در اکثر موارد دلیل مسدود شدن توالت فرنگی افتادن اسباب بازی کودکان، مانند توپ های کوچک در داخل کاسه توالت است.

  • تمیز کردن هفتگی کاسه توالت و جت های اطراف آن این اطمینان را به شما می دهد که تا مدت ها از گرفتگی توالت فرنگی خبری نیست.

زیرا اگر جت های توالت به خوبی باز و تمیز باشند، در هنگام استفاده از سیفون آب کافی وارد کاسه شده و تمام مواد فاضلابی را خواهد شست.

  • جلوگیری از انداختن دستمال توالت به داخل کاسه توالت نیز توصیه نهایی ما به منظور پیشگیری از گرفتگی توالت فرنگی است. در غیر این صورت همین دستمال توالت نرم و سبک می تواند سبب مسدود شدن توالت شود.

از تمامی توضیحات فوق که بگذریم، گاهی گرفتگی توالت فرنگی به حدی زیاد است که نه تنها با روش های معمول، بلکه حتی با استفاده از فنر و تلمبه لوله بازکنی نیز رفع نمی شود. در این صورت راهی جز تماس با لوله بازکنی ونک به منظور برطرف کردن این مشکل باقی نمی ماند.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع با 3 روش بسیار ساده

شاید صحبت در این باره زیاد خوش آیند نباشد ولی باید بدانید یکی از گرفتگی هایی که مخصوصا برای توالت فرنگی بیشتر پیش می آید، گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع می باشد که ما می خواهیم در این مقاله به شیوه های کاربردی رفع گرفتگی توالت با مدفوع در توالت های ایرانی و فرنگی اشاره کنیم.

درهمین ابتدا باید این نکته را بیان کنیم که اگر روشهای لوله بازکنی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع در این مطلب برای شما موثر نبود و موفق به باز کردن توالت منزل خود نشدید، حتما گرفتگی چاه توالت منزلتان شدید است و اگر در تهران هستید بهترین کار در این مواقع، استفاده از خدمات لوله بازکنی می باشد.

آشنایی با انواع گرفتگی توالت

معمولا علتهای زیادی برای گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی وجود دارد که ما در این بخش به چند علت رایج گرفتگی لوله فاضلاب اشاره می کنیم:

  • گرفتگی توالت با دستمال کاغذی
  • گرفتگی توالت با اشیاء
  • گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  • گرفتگی توالت به علت پر شدن چاه فاضلاب یا مسدود شدن لوله فاضلاب با ریشه درختان

گرفتگی توالت با مدفوع از علتهای گرفتگی توالت است.باید دانست که همین گرفتگی توالت با مدفوع، امروزه علت شایع گرفتگی توالت منزل می باشد. البته این علت ها منحصر در این موارد نیستند ولی از علتهای مهم گرفتگی چاه توالت بشمار می روند که بطور معمول ممکن است برای هر کسی پیش آید.

3 روش ساده رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع

علت گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع معمولا در منازلی پیش می آید که بیشتر افراد یبوست هستند یا اینکه لوله ای فاضلاب منزلشان به مرور زمان رسوب گرفته و تنگ شده باشد. اما به هر حال ما در این مقاله می خواهیم به روشهای مختلف برای باز کردن توالت فرنگی با مدفوع اشاره کنیم که البته این روشها را شما هم در منزل با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی می توانید انجام دهید.

فنر زدن توالت برای رفع گرفتگی توالت فرنگی

یکی دیگر از روشهایی که برای برطرف کردن گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع از آن استفاده می شود، فنر زدن توالت فرنگی یا ایرانی می باشد. برای فنر زدن توالت کافی است حدود 5 دقیقه وقت بگذارید و مقاله فنر زنی توالت فرنگی یا ایرانی را مطالعه نمایید، تا بتوانید به سادگی خودتان حتی اگر مبتدی هستید فنر زدن توالت منزلتان را انجام دهید.

ولی نکته اینجاست که قبل از فنر زدن توالت برای رفع گرفتگی توالت ایرانی یا فرنگی باید حتما مقداری آب داغ و مواد شوینده داخل توالت بریزید تا بهتر بتوانید این کار را انجام دهید. فنر زدن جهت رفع گرفتگی توالت با مدفوعبرای راحت تر فنر زدن توالت فرنگی جهت رفع گرفتگی با مدفوع، حتماً از آب داغ و مواد شوینده استفاده کنید.

ولی باید بدانید اگر فنر جلو تر نرفت و نتوانست گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع را برطرف کند فشار زیاد بر روی فنر نیاورید. رفع گرفتگی توالت ایرانی با مدفوع، دستمال کاغذی و اشیاء دیگر، پروسه ای مشمئز کننده و سخت می باشد، لذا ما به شما پیشنهاد می کنیم از متخصصان ما کمک بگیرید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع با آب داغ و شوینده

یکی از راه حل های ساده ای که می توانید برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع انجام دهید استفاده از آب داغ و پودر ماشین لباسشویی یا هر مایع شوینده دیگر است. این روش یکی از بهترین روشها برای رفع گرفتگی توالت با مدفوع است. برای انجام این کار کافی است شما مقداری آب گرم را داخل سرویس بهداشتی بریزید و بعد کمی پودر ماشین لباسشویی یا مایع ظرفشویی هم به آن اضافه کنید.

کمی صبر کنید اگر مقداری از سطح آب کم شد بهتر است که از تلمبه دستی استفاده نمایید و بعد دوباره همین کار را تکرار نمایید تا گرفتگی به طور کامل رفع شود.

نکته! در این روش از آب جوش یا آب خیلی داغ استفاده نکنید، چرا که باعث ترک خوردن سنگ توالت ایرانی یا فرنگی می شود.

استفاده از آب جوش برای رفع گرفتگی توالت با مدفوع ممنوعریختن آب جوش در توالت برای باز کردن گرفتگی توالت با مدفوع، باعث شکستن و ترک خوردن سنگ آن می شود.

بهتر است از آب گرم حدود 50 یا 60 درجه استفاده کنید، چرا که آب گرم باعث می شود که مدفوع نرم شود و مایع ظرفشویی یا پودر ماشین لباسشویی باعث تجزیه و از هم باز شدن مدفوع می شود و در نهایت می توانید گرفتگی چاه توالت با مدفوع را برطرف کنید.

تماس با لوله بازکن

اگر هیچ یک از روش های بالا در باز کردن توالت فرنگی با مدفوع موثر نبود، تضمینی ترین و بهترین راه تماس با یک لوله بازکن ماهر می باشد. رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع در صورت تخصص نداشتن در این زمینه باعث آسیب به چاه می شود که در نهایت هزینه زیادی را برای رفع آن در بر می گیرد، بنابراین بهترین راه تماس با لوله بازکن است. رفع گرفتگی توالت ایرانی و باز کردن توالت فرنگی با مدفوع اگر سطحی باشد می توان با روش های ساده آن را فوری رفع کرد، اما اگر با این روش ها نشد حتما با یک لوله بازکن ماهر تماس بگیرید.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا