نحوه برقی کردن جارو شارژی + مزایا و معایب آن

راهنمای برقی کردن جارو شارژی (تبدیل جارو شارژی به برقی)

اگر در فکر برقی کردن جارو شارژی هستید، بهتر است کمی صبر کنید. هرچه می‌گذرد سهولت استفاده و حمل آسان جاروهای شارژی خریداران بیشتری را به سمت خرید این وسیله برقی سوق می‌دهند. خریداران انواع جاروشارژی انتظار تمیز کاری باظرافت و کاربردی را دارند؛ تمیز کردن فضاهایی سخت مانند زیر مبل، پله‌ها و فضای داخلی ماشین با انواع جارو شارژی امکان‌پذیر می‌شود. هرچند مسائلی وجود دارد که باوجود مزایای بسیار باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به سیمی کردن جارو شارژی تمایل پیدا کنند.

برای مثال ظرفیت باتری انواع جارو شارژی محدود است و برای نظافت کامل منزل یا محل کار به‌خصوص در شرایطی که آلودگی زیاد باشد یا فضای موردنظر پوشیده از فرش باشد مناسب نیست. با وجود کوتاه بودن مدت زمان شارژ باتری جارو شارژی‌های امروزی، صبر کردن حتی به مدت 30 الی 40 دقیقه وسط نظافت زیاد به‌نظر می‌رسد. دلایلی از این دست باعث شده تا عده‌ای به فکر تبدیل جارو شارژی به برقی بیفتند اما این کار به دلیل موارد ایمنی توصیه نمی‌شود.

آداپتور 18 ولت جارو شارژی |انتظار

برقی کردن جارو شارژی امکان‌پذیر است؟

جارو شارژی همان‌طور که از نام آن پیدا است از طریق اتصال غیر مستقیم به برق شهری و با شارژ شدن باتری کار می‌کند. جارو زدن با جارو سیمی می‌تواند مشکلات و محدودیت‌های زیادی برای نظافت کردن به وجود بیاورد. هرچند با وجود تمام مشکلات همچنان اقبال عمومی به سمت برقی کردن جارو شارژی وجود دارد. گاهی اوقات جارو شارژی قابلیت تبدیل به جاروبرقی را دارد که در این شرایط مشکلی برای وسیله به وجود نمی‌آید. برقی کردن جاروشارژی که برای اتصال مستقیم به برق بهینه‌سازی نشده‌ می‌تواند به دستگاه آسیب رسانده و فعالیت آن را با اختلال مواجه کند. برای اطمینان از برقی کردن جارو شارژی لازم است شرایط زیر درنظر گرفته شود.

  • اطمینان از ولتاژ مناسب
  • موجود بودن درگاه برق و باتری

یکی از نمایندگی جارو شارژی الکترولوکس می‌گوید: «خرابی باتری یکی از رایج‌ترین دلایل مصرف‌کنندگان برای تبدیل جارو شارژی به برقی و تعویض کاربری دستگاه است.» درصورتی‌که به یک‌باره وسیله برقی از کار بیفتد و شارژ نشود می‌توان به فکر تبدیل و تغییر کاربری آن افتاد. تجربه سال‌های طولانی به تعمیرکاران پارسا سرویس کمک کرده تا بتوانند بهتر از همیشه نیازمندی‌ های مشتری ایرانی را برطرف سازند. ارائه خدمات با کیفیت، سرعت عمل بالا، هزینه ‌های مناسب، استفاده از قطعات اصلی و تخصص نیروها باعث شده است تا بسیاری از افراد افتخار خدمت رسانی را به این نمایندگی با سابقه بدهند زیرا آن‌ ها زیرا آن‌ها همواره در تلاش هستند تا بتوانند بهتر از امروز خدمت رسان مشتریان باشند.

اطمینان از ولتاژ مناسب جارو شارژی

ولتاژ نشان‌دهنده حداکثر پتانسیل انرژی یک باتری است؛ هرچه ولتاژ باتری جارو شارژی بالاتر باشد قدرت مکش آن نیز قوی‌تر است. اغلب جاروهای امروزی مثل جارو شارژی آاگ برای کار کردن به ولتاژ 120 ولت نیاز دارند و قبل از اتصال به منبع برق شهری لازم است از سازگاری ولتاژ دستگاه با برق شهری اطمینان حاصل کرد.

موجود بودن درگاه برق و باتری در جارو

بیشتر باتری‌های استفاده شده در انواع جارو شارژی لیتیوم یونی است که تاثیرات مثبتی بر عمر مفید جارو می‌گذارد. در بعضی از دستگاه‌ها قابلیت تبدیل برای استفاده از برق مستقیم هم تعبیه شده که درصورت نیاز می‌توان این تبدیل را انجام داد.

آیا سیمی کردن جارو شارژی خطرناک است؟

هر وسیله برقی در کارخانه برای یک نوع کاربری آماده‌سازی می‌شود و استفاده از آن خلاف این جریان ممکن است مشکلاتی برای سلامت دستگاه و یا حتی فرد مصرف‌کننده به‌وجود بیاورد. اگر دستگاه برای استفاده از برق شهری مناسب‌سازی شده باشد مشکلی برای اتصال آن به برق به‌وجود نمی‌آید اما اگر چنین نباشد جارو شارژی با اتصال به برق دچار آسیب می‌شود. باتری هر وسیله برقی عمر مفیدی دارد که در صورت خرابی نیاز به جایگزینی دارد. همچنین زمان مورد نیاز برای کامل شارژ شدن باتری جارو ممکن است برای برخی از افراد طولانی و تمایل به کاهش این زمان وجود داشته باشد. توصیه کارشناسان در خصوص برقی کردن جارو شارژی تبعیت کردن از تنظیمات اصلی کارخانه و جلوگیری از اقدام سرخود در این رابطه است.

منبع نیرو در جارو شارژی

جاروهای شارژی انرژی مورد نیاز خود را از باتری قابل شارژ تامین می‌کنند. منبع باتری جارو شارژی از طریق شارژر  به برق شهر متصل شده و شارژ می‌شود. جارو شارژی معمولا بعد از شارژ از 10 دقیقه تا 1 ساعت می‌تواند کار کند. رعایت مسائلی مانند عدم استفاده از جاروشارژی هنگامی که در حال شارژ است باعث افزایش عمر مفید باتری آن می‌شود.

معایب و مزایای برقی کردن جارو شارژی کدام است؟

یکی از متداول‌ترین دلایل تمایل مصرف‌کنندگان به برقی کردن جارو شارژی طبق گفته‌های تعمیرکاران، امکان استفاده مدام و بدون قطعی جارو شارژی است. خرابی باتری و نیاز مداوم به تعمیرات دلیل دیگری است که سرویس‌کاران پارسا سرویس در توضیح تمایل مشتریان برای سیمی کردن جارو شارژی خود آورده‌اند.

آداپتور 18 ولت جارو شارژی |انتظار

استفاده از جارو شارژی به‌ویژه در مکان‌هایی که رفت‌وآمد در آن زیاد است یا افراد توجه کمتری به محیط اطراف خود دارند، توصیه می‌شود. رها کردن جارو شارژی برقی به حال خود ممکن است مشکلات امنیتی به‌وجود بیاورد و در مواردی حتی باعث شروع آتش‌سوزی شود.

مزایای جارو شارژی

جارو شارژی مانند جارو برقی به تمیز کردن محل کار و زندگی می‌پردازد و تفاوت آن در این است که برای تامین انرژی مورد نیاز احتیاج به اتصال برق ندارد. بدون سیم بودن جارو شارژی و راحتی استفاده از آن مهم‌ترین مزیت این وسیله نسبت به مدل‌های جارو شارژی با سیم است. سایر مزایای جارو شارژی به شرح زیر است.

  • وزن سبک‌تر
  • عدم نیاز به پریز برق
  • قابلیت استفاده در زمان قطعی برق

گیر نکردن سیم زیر مبل و کاناپه و سهولت انتقال آن برای نظافت خوردرو باعث محبوبیت جاروهای شارژی نزد مردم شده است.

معایب جارو شارژی

بدون سیم بودن جارو شارژی به‌نوعی می‌تواند نقطه ضعف این وسیله هم باشد زیرا ظرفیت باتری جارو شارژی محدود است و هنگام نظافت فضاهای بزرگ به شارژ مجدد هنگام کار نیاز پیدا می‌شود. اغلب جاروهای موجود در بازار بین 10 تا 45 دقیقه دوام می‌آورند و برای شارژ مجدد به 2 الی 16 ساعت زمان احتیاج دارند. سایر معایب جارو شارژی که باعث می‌شود افراد به سیمی کردن آن فکر کنند به شرح زیر است.

  • احتمال خرابی باتری جارو
  • نیازمندی به تعمیرات دائمی
  • گران بودن جاروهای شارژی

علاوه‌بر این محفظه انباشت زباله جارو شارژی کوچک است و سریع‌تر از نمونه‌های دیگر باید آن را تخلیه کرد. تماس دائمی با گرد و غبار ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی از افراد شود.

تفاوت عملکرد جارو شارژی در مقایسه با جارو شارژی برقی

از لحاظ عملکرد تفاوت چندانی بین جارو شارژی (بدون سیم) و جارو شارژی برقی (با سیم) وجود ندارد. تفاوت اصلی در توان دستگاه است و منبع تغذیه در مدل‌های مختلف جارو شارژی در کارکرد و قدرت موتور آن‌ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

آداپتور 18 ولت جارو شارژی |انتظار

قدرت و توان دستگاه برحسب وات اندازه‌گیری می‌شود که میزان توان مصرفی موتور را نشان می‌دهد. جاروهای شارژی از موتورهایی با توان مصرفی متفاوت استفاده می‌کنند. آنچه باعث تفاوت عملکرد انواع جارو شارژی می‌شود موتور متفاوت و قدرت بالاتر آن است. اختلاف در نوع تامین انرژی جارو شارژی (برق یا باتری) تفاوت چندانی در عملکرد آن ایجاد نمی‌کند.

توان باتری در جارو شارژی

هرچه توان مصرفی جارو شارژی بالاتر باشد، ممکن است عمر باتری آن کوتاه‌تر شود. ولتاژ به توان مصرفی باتری اشاره دارد و به‌طورمستقیم بر توانایی مکش دستگاه تاثیر نمی‌گذارد. باتری‌هایی با ولتاژ بالاتر در جارو شارژی‌هایی که قدرت موتور بالاتری دارند، کار می‌شود. درصورت استفاده از جارو شارژی بهتر است قبل و بعد از استفاده کاملا شارژ شود تا باتری بتواند با حداکثر توان خود کار کند.

نتیجه‌گیری در خصوص سیمی کردن جارو شارژی

تصمیم‌گیری در مورد برقی کردن جارو شارژی الکترولوکس و یا برندهای مطرح دیگر یا استفاده از جارو شارژی بدون سیم به نیاز مصرف‌کننده بستگی دارد. اگر طرفدار یک نظافت سریع در فضایی که کفپوش آن چیزی به غیر از فرش‌های ضخیم است، باشید به احتمال زیاد خرید و استفاده از یک جارو شارژی تمام نیازمندی‌های شما را برطرف خواهد کرد اما اگر آلودگی محل کار یا منزل شما زیاد است و نیاز به نظافت طولانی‌مدت وجود دارد، سیمی کردن جارو شارژی یکی از گزینه‌های معقولانه است. حذف سیم از وسایل برقی به علت سهولت کارایی به‌ یکی از دغدغه‌های اصلی تولید‌کنندگان لوازم خانگی امروزی تبدیل شده است. براساس تجربه‌های موجود تعمیرکاران پارسا سرویس در خصوص تبدیل جارو شارژی به برقی توصیه می‌کنند که تنظیمات پیش‌فرض دستگاه خود را تغییر نداده و درصورت نیاز بهتر است به مشورت با متخصصین این حوزه پرداخته شود.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا