هزینه کاشت ابرو چقدر است و چطور محاسبه می شود؟

هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است ؟

کاشت ابرو یک راه‌حل دائمی برای افرادی است که ابروهای خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند و با مشکل ریزش ابروها رو به رو هستند. نکته‌ای که ممکن است در ابتدا قدری افراد را برای انجام این کار مردد کند، هزینه کاشت ابرو است. هرچند ممکن است هزینه انجام این کار قدری زیاد به نظر برسد، اما اگر نتایج به‌دست‌آمده از این روش و ماندگاری آن‌ها را با دیگر روش‌های مشابه مانند میکروبلیدینگ و تاتو در Eyebrow transplantation youtube مقایسه کنید، بدون شک به این نتیجه می‌رسید که این کار ارزش صرف چنین هزینه‌ای را خواهد داشت.

در این مطلب از Eyebrow transplantation twitter می‌خواهیم مهم‌ترین عواملی که هزینه کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مورد بررسی قرار دهیم. به این ترتیب زمانی که تصمیم به انجام این کار گرفتید، می‌توانید با بررسی همه این عوامل، قیمت کلی انجام این کار را تخمین بزنید.

پزشک |جراحی

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو فرایندی بسیار شبیه به کاشت مو است که از آن برای رفع دائمی مشکلات ناشی از ریزش ابرو استفاده می‌شود. در تعریف علمی، کاشت ابرو به عنوان یک روش درمان قطعی، دائمی و غیرتهاجمی شناخته می‌شود که می‌تواند کم‌پشتی ابروها را برطرف کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری کند. به این ترتیب می‌توان ضمن افزایش دادن تراکم ابروها، حالت آن‌ها را هم بهبود بخشیده و حتی شکل کلی آن‌ها را تغییر داد.

در فرایند کاشت ابرو، گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت، با استفاده از روش‌های خاصی مانند FUE، FUT یا SFUE از ناحیه کنار گوش برداشته شده و در امتداد ابرو کاشته می‌شوند. این موها از نظر ضخامت و نرمی، شباهت زیادی به موهای ابرو دارند؛ به همین دلیل نتایجی کاملا طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورند. به دلیل دقت زیادی که در زمان قرار دادن گرافت‌ها و تعیین زاویه کاشت آن‌ها نیاز است؛ حتما باید این کار را نزد یک پزشک متخصص و باتجربه انجام دهید.

عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابروی طبیعی براساس مصوبه وزارت بهداشت و البته براساس تعداد گرافت‌های کاشت شده محاسبه خواهد شد. یعنی به این شکل نیست که هر کلینیکی قیمت مخصوص به خود را داشته باشد. شما در ابتدا به یکی از مراکز کاشت ابروی معتبر مراجعه کرده، جلسه مشاوره با پزشک متخصص برگزار می کنید.سپس روش مدنظر برای انجام کاشت ابروی طبیعی را انتخاب کرده، تعداد گرافت‌های مورد نیاز را مشخص نموده و در نهایت پزشک متخصص با توجه به تجربه، مهارت، میزان تخصص و هنری که در طراحی، تنظیم خواب ابرو و همچنین زاویه دهی دارد، عمل را انجام می‌دهد.

دقت داشته باشید که تمامی این مسائل در هزینه نهایی کاشت ابرو تاثیر دارد. معمولا هم کلینیک‌ها قبل از شروع کار شما را نسبت به هزینه نهایی عمل آگاه می‌کنند. پس از این بابت هیچ نگرانی را به خود راه ندهید. از تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه کاشت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت نهایی این عمل، روشی است که برای برداشت گرافت‌ها از بانک و کاشت آن‌ها در محل مورد نظر استفاده می‌شود. برای این کار از روش‌های مختلفی مانند FUE، FUT، SUT و SFUE استفاده می‌شود. در این میان روش FUT که قدیمی‌ترین و در عین حال تهاجمی‌ترین روش برای کاشت ابرو است؛ هزینه کمتری دارد. اما روش‌های FUE و SFUE به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برای برداشت گرافت‌ها که احتمال آسیب به آن‌ها را کمتر کرده و تا حد زیادی از شدت عوارض کاشت ابرو می‌کاهد؛ قیمت بالاتری دارند.

تراکم مورد نظر و تعداد گرافت‌های مورد نیاز

بسته به اینکه ابروهای شما چقدر نیاز به ترمیم داشته باشند و بخواهید چه مدلی را بر روی آن‌ها پیاده کنید؛ تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو متفاوت است. به طور معمول ۲۰۰ تا ۳۰۰ فولیکول برای ترمیم ابروها کافی است؛ مگر اینکه شخص متقاضی، ابروهای پهن‌تر و پرپشت‌تری دوست داشته باشد.

مدل ابرو

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه کاشت ابرو، مدل کاشت ابرو است. واضح است که ابروهایی که پهن‌تر هستند یا دنباله بلندتری دارند؛ نیاز به گرافت‌های بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل فرایند برداشت در آن‌ها بیشتر طول می‌کشد و در نتیجه هزینه بیشتری برای شما به دنبال دارد. از سوی دیگر اگر بخش زیادی از گرافت‌ها در تاج یا انتهای ابرو کاشته شوند؛ هزینه انجام این کار بیشتر است. چراکه این قسمت‌ها به دلیل زاویه متفاوتی که دارند؛ زمان و دقت بیشتری را نیاز خواهند داشت.

دستمزد پزشک

بسته به اینکه تجربه و مهارت دکتر کاشت ابرو در کرج در کاشت ابرو چقدر باشد؛ دستمزد او متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر اگر همه قسمت‌های ابروی شما دچار ریزش شده باشد؛ تیم پزشکی زحمت بیشتری پیش رو خواهد داشت. به همین دلیل هزینه بیشتری را از شما دریافت می‌کند.

کلینیک کاشت ابرو

کلینیک‌های مختلف با توجه به ابزارها و دستگاه‌هایی که برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند؛ قیمت‌های مختلفی را برای انجام این عمل اعلام خواهند کرد. واضح است که کاشت ابرو در کلینیک‌هایی با ابزارهای پیشرفته‌تر، گران‌تر است. همچنین در مواردی ممکن است یک کلینیک طرح‌های تخفیفی را به مشتریان خود ارائه دهد یا برای مقرون به صرفه بودن این روش، پکیج‌هایی را برای متقاضیان تعریف کند.

مراحل کاشت ابروی طبیعی

برای کاشت ابروی طبیعی باید از سه مرحله عبور کرد! یعنی هیچ اهمیتی ندارد که از کدام روش برای کاشت ابروی طبیعی استفاده می‌کنید یا چه هزینه‌ای را پرداخت خواهید کرد، عبور از این سه مرحله الزامی‌ است.

    مرحله اول، طراحی ابرو : در این مرحله متخصص کاشت ابرو باید نهایت مهارت و هنر خود را بکار گیرد یا حتی به سراغ ابزارهای مختلف برود تا ابرویی مطابق با سلیقه شما و البته فرم ابرویی که با چهره شما تناسب داشته باشد را طراحی کند.

    مرحله دوم، برداشت گرافت‌ها : این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت ابروی طبیعی به حساب می‌آید زیرا موهای اهدا شده که از بانک موی فرد در پشت سرش برداشته می‌شود باید در زیر میکروسکوپ آماده شود.

    مرحله سوم، کاشت ابرو : در مرحله آخر باید گرافت‌های برداشت شده در ناحیه‌ای که طراحی انجام گرفته و با توجه به خواب و زاویه مناسب ابروها، کاشت شود. بطور میانگین در این مرحله متخصص به چیزی حدود ۱۵۰ الی ۴۰۰ گرافت احتیاج پیدا خواهد کرد.

روش های کاشت ابرو را بشناسید

کاشت ابروی طبیعی فقط یک روز و چیزی حدود ۴ الی ۷ ساعت از زمان شما را به خود میگیرد و خوشبختانه نقاهت سختی ندارد. اگر صرفا به دلیل ذیق وقت کاشت ابرو را به تعویق انداخته‌اید، همین الان به بهترین کلینیک کاشت ابرو یعنی پزشک کرج مراجعه نمائید. در این کلینیک کاشت به روش‌های مختلفی انجام میگیرد که عبارتند از:

    کاشت ابرو به روش FUT : این روش را باید جزء بهترین روش‌های کاشت ابرو بدانید که در آن برداشت فولیکول به صورت نواری انجام می گیرد. متخصص کاشت مو پس برداشت گرافت آن ها را به واحدهای فولیکولی تبدیل کرده و با دقت و مهارت خود در محل مورد نظر کاشت می‌کند. در این روش از کاشت ابرو باید از سوزن‌های مخصوصی استفاده شود که قطری تقریبا یک میلی متری دارند. اینجاست که حساسیت و ظرافت این روش از کاشت ابرو مشخص می‌شود. نکته مثبت این روش از کاشت ابرو اینجاست گرافت‌ها با کمترین میزان صدمه انتقال پیدا می‌کنند. و از مهم‌ترین عیب این روش که همیشه از آن صحبت می‌شود ایجاد اسکار خطی بر روی سر است!

    کاشت ابرو به روش FUE : این روش پس از روش FUT به جهان معرفی شد و هدف آن برطرف کردن ایرادات موجود nv روش FUT بوده است. در این روش متخصص کاشت ابرو با کمترین میزان عوارض گرافت‌ها را برداشت می‌کند و از ابزارهای دقیقی که قطر آنها به کمتر از یک میلی متر میرسد این کار را انجام می‌دهد. مهم ترین مزیت این روش عدم نیاز به بخیه و جراحی و برجای ماندن جای اسکار بر روی سر است. البته باید دقت داشت که در این روش فولیکول‌ها در زمان طولانی‌تری از روی سر برداشت می‌شود.

    کاشت ابرو به روش SFUE : این روش تقریبا مراحلی مشابهی روش FUE دارد با این تفاوت که در آن از ابزارهای پیشرفته تری استفاده می‌شود. نتیجه‌ای که این روش دارد کاملا طبیعی بوده و حتی هیچ نیازی نیست تا موهای سر خود را بتراشید. هیچگونه عوارض و مشکلاتی هم با خود به همراه ندارد.

مقایسه کاشت ابرو با دیگر روش‌های پرپشت کردن ابروها

میکروبلیدینگ

احتمالا شما هم در مسیر بررسی هزینه‌های کاشت ابرو و مقایسه آن با دیگر روش‌های پرپشت کردن ابروها، به این سوال برخورد کرده‌اید که کاشت ابرو را انجام دهید یا میکروبلیدینگ؟ زیرا میکروبلیدینگ نتایج طبیعی و بلندمدتی دارد و در عین حال هزینه کمتری را نسبت به کاشت، برای شما به دنبال خواهد داشت. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر به دنبال روشی هستید که یک بار برای همیشه شما را از شر ریزش ابروها خلاص کند؛ پیشنهاد ما به شما کاشت است. اما اگر هزینه برایتان خیلی اهمیت دارد و نمی‌توانید به صورت یک جا همه هزینه‌های کاشت ابرو را پرداخت کنید؛ می‌توانید با استفاده از میکروبلیدینگ ابروهای خود را پرپشت کنید.

البته باید بدانید که در میکروبلیدینگ، برای پرپشت کردن ابرو از رنگ‌دانه استفاده می‌شود. به همین دلیل ممکن است که نتایج به‌دست‌آمده از این روش، به اندازه کاشت طبیعی نباشد. به علاوه این نتایج بعد از مدتی از بین می‌روند و برای بازگرداندن ابروها به حالت اولیه، ناچار هستید که همه مراحل قبل و بعد را انجام داده و عوارض ایجادشده در این روش را تحمل کنید.

تاتوی ابرو یا هاشور

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای حالت دادن به ابروها و پرپشت کردن آن‌ها، تتو یا هاشور است. در این دو روش هم از رنگ برای پرپشت کردن ابرو استفاده می‌شود؛ به همین دلیل پس از مدتی، ظاهر اولیه ابروها از بین می‌رود. به علاوه تتو و هاشور معمولا درد زیادی را در پی خواهند داشت؛ اما نتیجه حاصل از آن‌ها، طبیعی نیست.

همین موضوع باعث شده که حتی بسیاری از افرادی که قبلا تتو یا هاشور را انجام داده‌اند؛ به سراغ کاشت ابرو بروند. زیرا نتایج به دست آمده از طریق کاشت، بسیار طبیعی هستند و نیازی به تمدید نخواهند داشت. اگر بخواهیم هزینه کاشت ابرو را با میکروبلیدینگ یا تتو مقایسه کنیم؛ کاشت ابرو در نهایت به‌صرفه‌تر است. هرچند ممکن است در بررسی اولیه به این نتیجه برسید که هزینه کاشت ابرو، چند برابر روش‌هایی مانند هاشور یا میکروبلیدینگ است.

اما با یک حساب سر انگشتی و محاسبه تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه در این روش‌ها، تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای تمدید و هزینه‌های لازم برای مراقبت‌های قبل و بعد از هاشور یا میکروبلیدینگ، متوجه خواهید شد که کاشت ابرو برای شما به‌صرفه‌تر است.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا