بی گناه تا قسمت چند اومده؟

درباره سریال بی گناه و عوامل آن

دانلود سریال ایرانی بی گناه که در پلتفرم فیلیمو برای مخاطبان پخش می‌شود در سایت هت فیلم امکان پذیر است. این سریال که یک درام اجتماعی است، توسط مهران احمدی کارگردانی شده و از یک‌شنبه، ۶ شهریور‌ماه در نوبت پخش قرار گرفته شد. در این مطلب از به معرفی کامل سریال بی گناه پرداخته ایم و همچنین اخبار مربوط به این سریال و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال بی‌گناه منتشر شده خواهید خواند.

قصه آدم‌های گناه‌کار در دنیای بی‌گناهان

قسمت اول سریال بی‌گناه روز یکشنبه ۶ شهریور از فیلیمو به صورت اختصاصی پخش شد. این سریال به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی یکی از آثار پربازیگر و پرقصه نمایش خانگی است که قرار است روزهای یکشنبه از پلتفرم فیلیمو پخش شود. در این یادداشت نگاهی‌ انداختیم به نکات مهم قسمت اول سریال بی‌گناه.

«لینک دانلود فیلم علمی تخیلی در سایت هت فیلم»

ادبیات |ایران

نکات مهم قسمت اول سریال بی‌گناه

قصه پر غصه بی‌گناه

نکته‌ای که در نگاه اول و در تماشای قسمت اول سریال بی گناه بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد فیلمنامه پر قصه سریال است که روایت‌های متعدد از شخصیت‌های داستان را در قالب یک فضای درون خانوادگی به تصویر کشیده است. محسن کیایی این‌بار در مقام نویسنده سعی کرده است با تقطیع روابط میان کاراکترهای اصلی فضایی پر از پرسش‌های اساسی در ذهن مخاطب ایجاد کند. آنطور که به نظر می‌رسد در کنار وجه معمایی داستان باید به تراژدی پنهان در اتمسفر سریال هم توجه کنیم.

عشق سال‌های دور

در قسمت اول شاهد بودیم که بهمن پس از سال‌ها به ایران بازگشت و به دنبال عشق قدیمی خود می‌گشت. خانواده استاد با اینکه همواره در کنار یکدیگر ظاهری قدرتمند دارند اما معماهایی حل نشده از جمله دوری بهمن از خانواده آن‌ها یکی از نکاتی است که ریشه در تصمیم استاد (مسعود رایگان) برای دور کردن بهمن به خاطر فعالیت‌های سیاسی دارد.

بازیگر برتر قسمت اول

  • برای اینکه درباره بازی بازیگران بی گناه قضاوت کنیم کمی زود است اما حضور متفاوت محسن کیایی و بازی او در قامت یک مرد جا افتاده که یک غم بزرگ را با خودش به دوش می‌کشد بیشتر از بقیه بازیگران جلب توجه می‌کرد. بهمن کاراکتری است که در ادامه سریال باید بخش مهمی از درام داستان را با خودش همراه کند و از این بابت می‌توان به جزئیات بازی او توجه ویژه‌ای کرد.

تفاوت نسل‌ها

از همان سکانس ابتدایی که مراسم تجلیل از استاد در حوزه فرش بود می‌شد نشانه‌هایی از تفاوت نسل‌ها که مورد نظر فیلمساز و نویسنده است را جستجو کرد. جوان‌هایی که در کنار مو سپید کرده‌ها درام داستان را به دوش می‌کشند و در این مسیر حلقه وصل بسیاری از اتفاقات هستند. حضور بازیگرانی چون ماهور الوند و باران احمدی در کنار نسل میانی همچون نسرین نصرتی و شبنم مقدمی می‌تواند دغدغه مورد نظر کارگردان درباره دغدغه‌ها و تفاوت‌های میان نسلی را به خوبی به تصویر بکشد.

تولید حرفه‌ای

از همان پخش قسمت اول سریال بی گناه مشخص است که با یک تولید حرفه‌ای و حساب شده روبرو هستیم. داستانی که با فلاش‌بک‌های پی‌درپی در دو مقطع تاریخی روایت می‌شود و وسواس‌های گروه تولید برای انتخاب چهره‌هایی شبیه به جوانی شخصیت‌های اصلی در کنار بهره‌مندی از فضای متفاوت در دهه شصت و دوران حاضر نشان دهنده عزم جدی تیم تولید برای ساخت یک اثر منسجم و خوب در نمایش خانگی است.

مشخصات سریال بی گناه

  • نام سریال : بی گناه (Bigonah)
  • ژانر : اجتماعی
  • سال انتشار : 1401
  • زبان سریال : فارسی
  • کشور سازنده : ایران
  • کارگردان : مهران احمدی
  • تهيه کننده: مصطفی کیایی
  • سرپرست نویسندگان: محسن کیایی
  • نويسندگان : عماد رضائی نیک و رضا علیپور
  • رده سنی : PG | مناسب برای تمامی سنین

زمان پخش سریال بی گناه

قسمت اول سریال بی گناه از ۶ شهریور ۱۴۰۱ از فیلمیو منتشر شده است و هر هفته روز یکشنبه قسمت جدیدی از آن منتشر میشود.

 لینک دانلود فیلم ایرانی (همه کیفیت ها)

داستان سریال بی گناه

در خلاصه داستان سریال بی گناه آمده است: بهمن مردانی برای کشف راز آنچه ۲۵ سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران باز می‌گردد، خانواده رشید فرشباف استاد مشهور طراحی فرش را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد، موقعیتی بسیار عجیب…

بازیگران سریال بی گناه

  • مهران احمدی در نقش عطا معصومی
  • محسن کیایی
  • شبنم مقدمی در نقش فروغ فرشباف
  • مسعود رایگان در نقش رشید فرشباف
  • رویا تیموریان
  • ماهور الوند نقش جانا نباتی
  • ویشکا آسایش در نقش مهتاب جودکی
  • مهرانه مهین ترابی در نقش ابریشم قلی‌خان
  • آتیلا پسیانی در نقش فرهنگ کثرتی
  • نسرین نصرتی در نقش پروین فرشباف
  • هدیه بازوند در نقش یلدا فرشباف
  • مبینا طبایی در نقش کیانا
  • احسان معجونی در نقش سینا معصومی
  • باران احمدی در نقش سارینا معصومی
  • نوید لایقی در نقش وحید منفرد
  • حسین پورکریمی در نقش سهراب فرشباف

نسرین نصرتی از سریال پایتخت تا نقش پروین در سریال بی گناه

نسرین نصرتی را همیشه با نقش فهیمه در مجموعه پایتخت به یاد می آوریم اما او در نقش پروین در سریال بی گناه نیز بازی خوب و متفاوتی دارد.

نسرین نصرتی دهه 80 در چند سریال ایفای نقش کرد و در تلویزیون دیده شد، اما این مجموعه «پایتخت» و شخصیت «فهیمه معمولی» بود که باعث شهرت نصرتی شد. این بازیگر پس از «پایتخت» در سریال‌هایی مانند «قرعه» و «وقت صبح» ایفای نقش کرد، اما این سریال‌ها دستاوردی برای او نداشتند و نسرین نصرتی به بهانه فصول مختلف «پایتخت» مورد توجه مخاطبان بود.

نصرتی از فصل دوم به مجموعه «زیرخاکی» اضافه شد و در فصل سوم با پررنگ‌‌تر شدن نقش «حوریه» فرصت بیشتری برای نمایش توانایی‌هایش پیدا کرد. این بازیگر به عنوان اولین تجربه حضور در نمایش خانگی، با سریال بی‌ گناه ساخته مهران احمدی به این مدیوم آمده و بازی متفاوتی دارد. به همین بهانه در ادامه مطلب، درباره جزئیات نقش «پروین فرشباف» و کیفیت بازی نسرین نصرتی می‌خوانید.

نسرین نصرتی در نقش مادر عصبی

خراسان با مقدمه بالا نوشت: تصویر نسرین نصرتی با مجموعه کمدی «پایتخت» و شخصیت بامزه‌اش در این مجموعه در ذهن مخاطبان نقش بسته است، اما کاراکتر «پروین فرشباف» سریال بی‌ گناه، شخصیتی جدی ا‌ست و چالش‌های جدیدی برای این بازیگر به همراه داشته. «پروین» مادری دلسوز و نگران است که فرزندان جوان خود را درک نمی‌کند و نمی‌تواند به واسطه رفاقت با آن‌ها اعتمادشان را جلب کند، بنابراین نمی‌تواند به فرزندانش نزدیک شود و از حل مشکلات‌شان عاجز است.

همین مسئله او را تبدیل به کاراکتری عصبی کرده است. نسرین نصرتی در نقش این شخصیت، بازی خوبی داشته و موفق شده آن احساس «عجز» و نگرانی‌های مادرانه‌اش را در حرکات و چهره بی‌قرار خود به نمایش بگذارد. به همین دلیل، مخاطب کاملا احساسات او را درک می‌کند و رفتارهای «پروین» نیز برایش قابل باور است. این بازیگر در ایفای نقش خود گرفتار اغراق نشده و به خوبی در جلد مادری دلسوز و عصبی فرو رفته است.

شخصیت جدی در سریال بی گناه

گفتیم شخصیت «پروین» کمدی نیست، اما از طرفی هم قرار نبوده این کاراکتر برای مخاطب دوست نداشتنی و غیرقابل تحمل باشد، بنابراین گاهی نگرانی‌ها و حساسیت‌های او باعث خنده مخاطب می‌شود. نصرتی از پس نمایش این وجه از کاراکتر خود نیز برآمده است و در بعضی لحظات خاص، در اوج خشم و ناراحتی باعث می‌شود لبخندی روی لب تماشاگر بنشیند. جالب این جاست که نصرتی پس از «پایتخت» این‌بار در سریال بی‌ گناه نیز نقش همسر مهران احمدی را ایفا می‌کند، اما تفاوت‌های اساسی نقش این دو بازیگر با شخصیت «بهبود» و «فهیمه»، تجربه قبلی آن‌ها را برای مخاطب تداعی نمی‌کند.

معرفی باران احمدی، بازیگر نقش سارینا در سریال بی گناه

بی گناه اولین سریال مهران احمدی در نمایش خانگی به تهیه کنندگی مصطفی کیایی است که بازیگران سرشناسی در آن به ایفای نقش پرداخته اند. در این سریال باران احمدی بازیگر نقش سارینا معصومی به دلیل بازی روان و هم نامی با کارگردان سریال توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کرده است، در ادامه این بخش از نمناک به معرفی باران احمدی بازیگر نقش سارینا در سریال بی گناه می پردازیم.

باران احمدی دختر بهبود پایتخت بازیگر شد

باران احمدی دختر واقعی مهران احمدی بازیگر و کارگردان سریال بی گناه است که در این اثر با پدرش همبازی بوده است. او در این سریال نقش سارینا دختر جوان پروین فرشباف با بازی نسرین نصرتی و مهران احمدی در نقش عطا معصومی را ایفا می کند.

باران و پدرش در این فیلم مانند واقعیت نقش پدر و دختری را بازی می کنند که علاوه بر این رابطه با یکدیگر دوست هستند. سارینای قصه بی گناه دخترعکاس با شیطنت و ادبیات خاص خود است که با بازی روانش بسیاری از مخاطبان این سریال را جذب خود نموده است.

سریال بی گناه در ژانر خانوادگی و اجتماعی داستان مردی به نام بهمن مردانی را به تصویر می کشد که در پی کشف راز بیست و پنج سال قبل که به ایران بازمی گردد و…. در این سریال باران احمدی در کنار بازیگرانی چون مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، آتیلا پسیانی، محسن کیایی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهران احمدی، ماهور الوند، نسرین نصرتی، حسین‌پور کریمی، هدیه بازوند و…به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی مهران احمدی پدر سارینا سریال بی گناه

مهران احمدی پدر باران احمدی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون متولد 1 اسفند 1352 در تهران است. او از سال 1373 با تئاتر فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد و با سریال جدال با سرنوشت وارد قاب تلویزیون شد اما با بازی در نقش بهبود در پایتخت و بازی در سریال آوای باران در نقش شکیب به اوج شهرت رسید.

این بازیگر در آثاری چون پایتخت، آوای باران، آلزایمر، یک خانواده محترم، بغض، ماحی،سگ بند، روز ششم، ابلق، لیپار، مطرب، بی صدا حلزون، آشفته گی، قسم، زیر نظر، بی گناه، می خواهم زنده بمانم، ساخت ایران، ابله و… ایفای نقش داشته و به جز بازیگری به عنوان برنامه ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید نیز در چندین اثر سابقه فعالیت دارد. فیلم سینمایی مصادره در سال 1396 نخستین ساخته او بود.

عوامل سریال بی گناه

  • کارگردان: مهران احمدی
  • تهیه کننده: مصطفی کیایی
  • سرپرست نویسندگان: محسن کیایی
  • نویسندگان: عماد رضایی نیک، رضا علیپور

کارگردان سریال بی گناه

شاید با شنیدن اسم مهران احمدی، بازیگر و کارگردان 48 ساله بیشتر یاد آثار طنز و خصوصا نقش بهبود فریبا در سریال پایتخت بیفتیم. احمدی چند سالی است که کارگردانی را آغاز کرده است و تا کنون دو فیلم طنز و پرفروش را راهی گیشه‌های سینما کرده است. احمدی در اولین تجربه کارگردانی خودش در سال 1397 با فیلم مصادره با درخشش رضا عطاران توانست خودش را به عنوان یک فیلمساز بااستعداد مطرح کند.

در فیلم سینمایی مصادره نیز احمدی نگاهی به اوایل دهه شصت داشت که از علاقه شدید او به این دوره از تاریخ معاصر خبر می‌دهد. او 4 سال بعد در سال 1401 با فیلم سگ بند بار دیگر پا به سینماها گذاشت. اگرچه سگ بند از نظر هنری حرف‌های زیادی برای گفتن نداشت ولی در گیشه موفق و پرفروش ظاهر شد. حالا او در اولین سریال خودش با کمک برادران کیایی دست به ساخت سریال بی گناه زده است.

ژانر سریال بی گناه

سریال بی گناه به کارگردانی مهران احمدی در سال 1400 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد.

سریال بی گناه چند قسمت است؟

به نقل از مهران احمدی کارگردان سریال، «بی گناه» در 15 قسمت 50 دقیقه ای ساخته می شود و همچنین ایده مرکزی «فصل دوم بی گناه» وجود دارد و می‌تواند فصل 2 آن با شکل و شمایل دیگر و لحن متفاوت‌تر ساخته شود اما در ابتدا باید شرایط تولید فصل اول مهیا شود.

اخبار مربوط به سریال بی گناه

سریال مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگرانش را پشت سر می‌گذارد. / خرداد 1400

این سریال چند ماهی است که در سکوت خبری به فیلمبرداری خود ادامه می دهد. / آبان 1400

فیلمبرداری بخش نخست سریال «بی گناه» به کارگردانی مهران احمدی در تهران به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی سریال، «بی گناه» اولین سریال مهران احمدی در نمایش خانگی این روزها در تهران در حال تصویربرداری است و گروه، بعد از اتمام مراحل ضبط در زمان حال، مشغول فیلمبرداری سکانس‌های باقی مانده زمان گذشته (دهه 60) هستند./ 30 بهمن 1400

مشخصات سریال بی گناه

نام سریال بی گناه (Bigonah)
ژانر اجتماعی
سال انتشار 1401
زبان سریال فارسی
کشور سازنده ایران
کارگردان مهران احمدی
تهيه کننده مصطفی کیایی
سرپرست نویسندگان محسن کیایی
نويسندگان عماد رضائی نیک و رضا علیپور
رده سنی PG | مناسب برای تمامی سنین

دانلود سریال بی گناه

پخش سریال بی گناه جدیدترین محصول فیلیمو از روز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ آغاز شده و از این به بعد یکشنبه‌ها به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا