پارتیشن شیشه ای منزل

کاربرد پارتیشن شیشه ای منزل در دکوراسیون داخلی مدرن

امروزه به علت کوچک تر شدن فضای خانه استفاده از حداکثر فضا امری بسیار مهم است و به همین دلیل استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل خصوصا پارتیشن شیشه ای فریم لس به جای دیوار های بتنی، اجری یا چوبی افزایش یافته است. پارتیشن شیشه ای بهترین روش برای تقسیم بندی و جدا کردن فضای داخلی اداره ها و منازل مسکونی می‌باشد استفاده از پارتیشن شیشه ای در منزل باعث می‌شود حداکثر دید بصری ایجاد شود و نور به تمام فضای داخلی خانه انتقال پیدا کند.

پارتیشن های شیشه ای از یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک تشکیل می‌شوند که از قسمت متحرک به عنوان درب نیز میتوان استفاده کرد. امکان نصب انواع مختلف درب های ریلی و لولایی (تاشو) مانند درب شیشه ای، درب های چوبی و… بر روی پارتیشن ها وجود دارد. هیچ محدودیتی در استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل وجود ندارد و از انواع پارتیشن ها می توان در منازل مسکونی و ویلا ها به عنوان اتاق خواب، حمام شیشه ای، آشپزخانه، گلخانه، اتاق کار و… استفاده نمود. همچنین امکان استفاده از پارتیشن منزل و خانگی در داخل حمام به عنوان کابین دوش شیشه ای برای جدا کردن و نیز جلوگیری از مرطوب شدن دیگر قسمت های حمام وجود دارد که در سال های اخیر استفاده از این محصول بسیار رواج یافته است.

دکوراسیون |رنگ

مزایای پارتیشن های شیشه ای منزل

استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل مزایای منحصر به فردی همراه دارد که در ادامه این بخش مقاله از شرکت شیشه ساختمانی زیما، به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • انتقال نور در محیط
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی
  • امکان نصب آسان و بدون نیاز به زیر سازی خاص
  • امکان حذف آن در هر زمان
  • امکان تمیز کردن آن‌ها با مواد شوینده
  • شفافیت منحصر به فرد
  • بزرگ تر نشان دادن فضا توسط پارتیشن منزل
  • امکان استفاده از شیشه و پروفیل ها با رنگ دلخواه
  • سفارشی سازی پارتیشن ها با توجه به دکوراسیون داخلی خانه
  • امکان استفاده در تمامی فضاهای خانه

انواع پارتیشن شیشه ای قابل استفاده در خانه

پارتیشن های شیشه ای اکسیدال انواع مختلفی دارد که با توجه به فضای مورد نظر میتوان از این مدل ها استفاده کرد. انواع پارتیشن شیشه ای منزل عبارت اند از:

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره
  • پارتیشن شیشه ای اداری open office (بدون سقف)
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار
  • پارتیشن شیشه ای رنگی و مات (پارتیشن با شیشه های رنگی، مات و یا طرح دار)
  • پارتیشن شیشه ای ریلی (پارتیشن همراه با درب ریلی)

نکات بسیار مهم در انتخاب پارتیشن شیشه ای منزل

تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن های شیشه ای

به دلیل استفاده از پروفیل های ظریف در پارتیشن شیشه ای تک جداره، این مدل از ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به مدل دو جداره برخوردار می‌باشد و مناسب استفاده در منازل کوچکتر می‌باشد در مقابل پروفیل های استفاده شده در پارتیشن های دو جداره ضخیم تر بوده و از مقاومت بالاتری برخوردار هستند به همین دلیل از این نوع پارتیشن شیشه ای در مکان هایی با فضای بزرگتر استفاده می‌شود.

فریم لس یا فریم دار بودن

 فریم دار یا فریم لس بودن نیز یکی از مسائل مهمی است که باید هنگام انتخاب پارتیشن شیشه ای منزل به آن توجه نمود زیرا به علت استفاده از پروفیل های نسبتا ضخیم در پارتیشن های فریم دار این نوع از پارتیشن ها از مقاومت بالاتری برخوردار هستند اما فضای بیشتری را اشغال میکنند. پارتیشن های شیشه ای فریم لس هیچ فریم و قابی ندارد و مناسب برای فضای های کوچکتر نیز می‌باشند.

عایق صوت

برای هیچ یک از انواع پارتیشن منزل شیشه ای نمیتوان توانایی 100 درصدی کنترل صوت را فرض کرد اما پارتیشن های دوجداره به لحاظ عایق صوتی نسبت به مدل های دیگر پارتیشن توانایی بیشتری دارند و در یک جمع بندی میتوان گفت که به لحاظ کلی پارتیشن های دو جداره نسبت به تک جداره عمدتا بین 10 الی 20 درصد صوت را بیشتر کنترل میکنند. و پارتیشن های شیشه ای تک جداره که داری سیستم فریم بندی و نوارهای درزگیر کاملی هستند و درب ها داخل فریم و چهار چوب قرار میگیرند میتوان بین 50 تا 60 درصد عایق صوت را درنظر گرفت.

محدود کردن دید

روش های مختلفی جهت محدود نمودن دید در پارتیشن منزل و خانگی وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از شیشه های رنگی و مات می‌باشد. در این حالت دید به صورت دائم محدود می‌شود اما اگر میخواهید در زمان های مشخصی دید را محدود کنید میتوانید از شیشه های هوشمند استفاده نمایید و یا با نصب پرده کرکره ای بین جداره های پارتیشن دو جداره در هر زمان دید را محدود نمایید.

استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضای خانه

امکان نصب پارتیشن منزل شیشه ای در تمامی نقاط خانه جهت جداسازی فضاهایی مانند سالن غذاخوری از آشپزخانه  که ورودی نور مشترک دارند و از یک پنجره نور می‌گیرند، وجود دارد تا نور طبیعی در تمامی نقاط خانه منتقل شود؛ همچنین امکان استفاده از شیشه با رنگ های مختلف در پارتیشن ها وجود دارد تا به راحتی با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ شود و نمایی لوکس و مدرن به محل زندگی شما ببخشند.

یکی از جدیدترین کاربردهای پارتیشن منزل و خانگی استفاده از آنها به عنوان دیوار جدا کننده سرویس های مستر و همچنین در داخل حمام برای جدا کردن و جلوگیری از مرطوب شدن دیگر قسمت‌های دیگر حمام نیز وجود دارد که اصطلاحا به این نوع پارتیشن، دیوایدر یا کابین دوش شیشه ای می‌گویند.

طراحی داخل منزل با پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای که چند سالی است به عنوان وسیله ای جهت تفکیک محیط، به کار میرود، علاوه بر تفکیک محیط، فضایی دل باز و زیبا ایجاد می نماید.  یکی از امتیازات طراحی داخل منزل با پارتیشن شیشه ای این است که علاوه بر این که فضای خانه را وسیع تر نشان می دهد، امکان تغییر و جابجایی آن ها وجود دارد و به راحتی می توان مکان آن ها را به هر قسمت از منزل که تمایل دارید انتقال دهید. در این مقاله ضمن توضیح انواع پارتیشن ها، به طراحی داخل منزل با پارتیشن شیشه ای اشاره می گردد.

تنوع پارتیشن های شیشه ای

بنا به نوع سلیقه ی افراد و مکان مورد نظر می توان از انواع شیشه برای پارتیشن استفاده نمود. به عنوان مثال اگر بخواهیم حریم شخصی حفظ شود می بایست از شیشه های رنگی استفاده نمود. اگر نیاز به نور کافی در محیط باشد می بایست از شیشه های شفاف استفاده کرد.

 انواع طراحی پارتیشن شیشه ای منزل

پارتیشن های شیشه ای فاقد فریم:

این پارتیشن ها فقط در بخش بالا و پایین ، دارای پروفیل های آلومینیومی که خاصیت ضد زنگ هم دارند، می باشند.

پارتیشن های شیشه ای فریم دار یک جداره:

در این نوع هم در قسمت های بالا و پایین و هم در دیواره پارتیشن، درست در محل برخورد دو شیشه از پروفیل های آلومینیومی جهت اتصال فریم های شیشه استفاده می شود.

این پارتیشن ها به دلیل دارا بودن فریم دارای مقاومت بالاتری نسبت به مدل فاقد فریم می باشند.

جهت تناسب با محیط جنس پروفیل ها می تواند از نوع ام دی اف نیز باشد.

پارتیشن های شیشه ای فریم دار دو جداره:

در این مدل، از شیشه های دو جداره جهت عایق صدا برای مکان هایی که پر رفت و آمد می باشد، استفاده می گردد تا باعث همهمه و شلوغی نشود و آرامش محیط حفظ گردد.

لازم به ذکر است که فریم ها در پارتیشن های شیشه ای دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و علاوه بر جلوه بخشیدن به محیط، دست طراحان را در انتخاب مدل های ناب و زیبا باز می گذارد تا بتوانند به انتخاب بهترین مدل اقدام نمایند.

پروفیل های مورد استفاده چیست؟

جنس پروفیل های استفاده شده در این پارتیشن ها، آلومینیوم ، ام دی اف و یا استیل می باشد.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا