هرآنچه که باید در مورد شیشه گیوتینی و پنجره پانوراما بدانید

انواع پنجره پانوراما برای دکوراسیون منزل شما

انواع پنجره پانوراما در 3 یا 4 تکه طراحی می شوند که یکی از قسمت ها ثابت بوده و بقیه متحرک هستند. براساس موقعیت قرارگیری بخش ثابت به سه دسته، پنجره های پانوراما با بخش ثابت در پایین، در وسط و در بالا تقسیم بندی می شوند. جنس شیشه ها از سکوریت با ضخامت بین 8 تا 20 میلیمتر و به شکل تک یا دو جداره، بسته به درخواست شما ساخته می شوند.

پنجره های پانوراما براساس نوع متریال سازنده هم به چندین دسته تقسیم می شوند:

مدل پنجره پانوراما چوبی ساخته شده از چوب های بسیار مقاوم و ضد باکتری ساخته می شوند. چوب های مورد استفاده در برابر آتش سوزی مقاوم بوده، رطوبت روی آنها اثر نمی گذارد و در اثر استفاده زیاد و تابش مستقیم خورشید، تاب بر نمی دارند. در طول زمان زیبایی خود را از دست نمی دهد و در برابر دفرمه شدن مقاوم است. از این مدل برای سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده می کنند.

مدل پنجره پانوراما PVC که برخلاف نوع چوبی قیمت ارزانتری دارند و به هیچ وجه دچار پوسیدگی نمی شوند. وزن نهایی پنجره در مقایسه با جنس فلزی سبکتر است. این پنجره ها با بلاکرهای قوی نصب می شوند تا ماندگاری و دوام آنها افزایش پیدا کند. به لطف استفاده از پنجره های چند جداره و سکوریت، عایق بسیار خوبی برای گرما و سرما و حتی صوت می باشد.

مدل پنجره پانوراما آلومینیومی که ضد حریق هستند و تا 80 سال دوام دارند. این فریم ها مقاومت بسیار بالایی دارند و به دلیل خاصیت شکل پذیری عالی می توانید فریم آنها را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید تا با سبک دکوراسیون داخلی شما هماهنگ شود. انتهای این فریم ها با پلی یورتان پوشیده می شود و قطعات هر دو طرف نیز عایق گرما هستند.

مدل پنجره پانوراما برنزی و استیل که برای خانه های لوکس و لاکچری پیشنهاد می کنیم. استقامت و خاصیت انعطاف پذیری این متریال ها خارق العاده است و به خوبی انرژی داخل منزل را حفظ می کنند. چنین متریال هایی با سایر وسایل و اجزای خانه، سریعتر هماهنگ می شوند.

استفاده از پنجره های سایز بزرگ پانوراما در فضاهای مختلف منزل

استفاده از پنجره های لوکس گیوتینی یا پانورامایی که اخیرا در بسیاری از خانه ها مد شده و در حال فراگیر شدن است، در تمامی قسمت های خانه قابل نصب هستند. اما استفاده از این پنجره ها در هر قسمت نکات خاص خود را دارد که باید بدانید تا علاوه بر زیبایی ، از مزایا و ویژگی آنها نیز برخوردار شوید:

طرح جدید پنجره پانوراما در پذیرایی منزل فرصت خوبی برای استفاده از فضای بیرون و دید پیدا کردن نسبت به محیط است، ضمن اینکه از لحاظ بصری هم خانه شما را بزرگتر جلوه می دهد. اگر چنین پنجره هایی در خانه های کوچک وجود نداشته باشد و شما بخواهید از رنگ های تیره استفاده کنید، قطعا این امکان وجود نخواهد داشت اما با نصب پنجره های گیوتینی در پذیرایی این امکان به وجود می آید.

در این مدل پنجره، حتما از های اپن استفاده کنید تا از زیبایی آن بی نصیب نباشید. در نظر داشته باشید که بهترین سبک  دکوراسیون پذیرایی، سبک مدرن است که با این پنجره ها همخوانی دارد. پذیرایی خلوت، سقف بلند، مبلمان ساده و مینیمالیستی همراه با این پنجره ها، حس ابدی و بی نظیری ایجاد می کند.

پنجره سایز بزرگ پانوراما در اتاق خواب انتخابی بسیار هوشمندانه است. مشاهده فضای بیرون مخصوصا اگر رو به جنگل باشد، برای فضایی مثل اتاق خواب که مرکز به آرامش رسیدن است، کمک زیادی خواهد کرد. اگر سبک مینیمالیستی انتخاب کنید، این نوع پنجره ها دکور شما را تکمیل خواهند کرد. استفاده از چراغ های آویز مینیمال، صندلی راک، ای کوچک به همراه تخت خواب با رنگ روشن ترکیب جادویی ایجاد خواهد کرد.

پنجره پانوراما در آشپزخانه و غذاخوری را برای ویلاها یا منازل شخصی توصیه می کنیم در غیر این صورت بندرت مخصوص این فضا از چنین پنجره هایی استفاده می شود. این پنجره ها کمک می کنند تا ضمن آشپزی، پخت و پز و غذا خوردن به جای نگاه کردن به طرح های مصنوعی دیواری از طبیعت، با طرح و نمونه واقعی روبرو باشید و حس و حال جدیدی داشته باشید.

اتاق کار خانه با پنجره های پانوراما یکی از بهترین ایده هاست. در اتاق کار یا مطالعه یکی از ملزومات اساسی، وجود نور کافی برای انجام کارها و هیچ المانی بهتر از این نوع پنجره ها چنین ویژگی در اختیار شما نمی گذارد. چنین فضایی در اغلب مواقع خستگی و استرس را دور می کند و همیشه روحیه شاداب برای مطالعه و کار خواهید داشت.

با پنجره پانوراما برای خانه هایی با اتاق زیر شیروانی یا خانه های شخصی ساز در محیط های خلوت مناسب است تا خیال راحت بابت حریم خصوصی داشته باشید. ویلاهای لوکس و لاکچری بهترین گزینه هستند.

تصاویر بیشتر : پنجره‌ای که از شیشه گیوتینی ساخته شده باشد را پنجره گیوتینی یا پانوراما می‌گوییم. پنجره‌های گیوتینی از زیباترین پنجره‌هایی هستند که در معماری‌های اروپایی به وفور دیده می‌شوند. این نوع پنجره‌ها معمولا به شکل عمودی باز و بسته می‌شوند که در خیلی از جاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به شما خواهیم گفت که این مدل پنجره‌ها، چه ساختاری دارند، درکجاها استفاده می‌شوند، مزیت استفاده از آن‌ها چیست و این‌که چه ویژگی‌هایی دارند؟

پنجره‌های گیوتینی

پنجره‌های گیوتینی در کل به صورت کشویی باز و بسته می‌شود. شکل باز و بسته شدن آن هم به حالت عمودی است. به این نوع پنجره‌ها، پانوراما هم گفته می‌شود. داشتن ظاهر بسیار زیاد و شیوه استفاده جالب باعث شده است که بسیاری از افراد، پنجره خانه‌های خود را از همین مدل بسازند. همان‌طور هم که در مقدمه اشاره کردیم، در معماری اروپایی این نوع پنجره‌ها به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظاهر بسیار جذابی به نمای ساختمان می‌دهند.

لازم به ذکر است که شیوه باز و بسته شده پنجره‌هایی که شیشه گیوتینی دارند، برقی است. یعنی این‌که با استفاده از ریموت می‌توانید به راحتی پنجره را با کمترین میزان فضای اشغال شده، به صورت کامل باز کنید. استفاده از این مدل پنجره‌ها باعث می‌شود که نما به طور کلی شیشه‌ای شود.

سایبان متحرک وجودشان در حیاط منزل بخصوص در فصول گرم سال یک مزیت بزرگ محسوب می شود

ایجاد نمای شیشه‌ای جذاب

مزیت‌های استفاده از شیشه گیوتینی

ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید که مزیت استفاده از شیشه گیوتینی چیست؟ پنجره‌ای که از شیشه گیوتینی باشد، حداکثر نور لازم برای فضای داخلی ساختمان را تامین می‌کند. به این ترتیب نیازی به روشن کردن چراغ‌ها یا لوسترها به مدت زیادی نخواهید داشت. علاوه بر آن نمایی که به ساختمان می‌دهد بسیار زیبا است و می‌توانید منظره بیرون را به راحتی ببینید و اگر خواستید پنجره را باز کنید، تنها کافی است از راه دور با استفاده از ریموت این کار را انجام دهید.

در ضمن شیشه‌ای که گیوتینی باشد، از وارد شدن گرما یا سرمای بیرون ساختمان جلوگیری می‌کند. مزیت دیگری که استفاده از این نوع شیشه دارد، این است که به مرور زمان زرد نمی‌شوند و چشم‌انداز بیرون ساختمان خراب نمی‌شود. شاید از خود بپرسید که چه عاملی باعث این موضوع می‌شود؟ به دلیل این‌که این شیشه‌ها به حالت عمودی بالا و پایین می‌روند، به مرور زمان زرد نمی‌شوند. در ادامه سایر مزیت‌هایی که استفاده از پنجره برقی با شیشه گیوتینی دارد را به صورت لیست خدمت شما عرض می‌کنیم:

  • مقاومت بسیار عالی در برابر باد شدید یا طوفان (مناسب ساختمان‌های با ارتفاع بالا)
    • داشتن تنوع رنگی بسیار بالا و ایجاد ظاهری متفاوت در نمای منزل یا ساختمان
    • سطح امنیت عالی به طوری ‌که باز کردن آن از بیرون غیرممکن است
    • عایق انرژی و صدا
    • عایق در برابر ورود حشرات، خاک، آب باران و غیره
    • استفاده بهینه از فضا

مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف

درب شیشه ای گیوتینی |قیمت شیشه گیوتینی

ساختار پنجره گیوتینی

به طور کلی برای ساخت پنجره گیوتینی یا پانوراما از شیشه‌ای به همین نام استفاده می‌شود که با توجه به ساختار پنجره، به شکل عمودی به سمت بالا و پایین قابلیت حرکت دارد. دقت داشته باشید جنس شیشه‌ای که برای ساخت پنجره گیوتینی استفاده می‌شود، سکوریتی است. این نوع شیشه‌ها نسبت به سایر مدل‌ها از مقاومت بسیار خوبی نسبت به عوامل محیطی و خارجی مختلف برخوردارند. برای مثال دو ویژگی خوبی که در پنجره برقی گیوتینی دیده می‌شود، مقاومت بسیار بالا در برابر شوک و ضربه است.

استفاده از پنجره با شیشه گیوتینی در رستوران

در چه مکان‌هایی از شیشه گیوتینی استفاده می‌شود؟

از آن‌جایی که شیشه متحرک گیوتینی محبوبیت زیادی در معماری‌های مدرن دارد، در بسیاری از جاهای شیک و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی از کاربردهای این شیشه اشاره می‌کنیم:

  • هتل‌های بزرگ و لاکچری
    • کافی شاپ
    • رستوران
    • ساختمان‌های مسکونی
    • ساختمان‌های تجاری
    • مکان‌های تفریحی
    • مراکز خرید
    • ویلاها
    • پنت هاوس‌ها
    • استخرها

ویژگی‌های شیشه گیوتینی

اولین ویژگی شیشه گیوتینی این است که در پنجره متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد که اشاره کردیم ساختار چنین پنجره‌هایی به چه شکل است؟ در ضمن یکی از ویژگی‌هایی که شیشه متحرک گیوتینی دارد، دوجداره بودن آن است. استفاده از این نوع شیشه‌ها باعث ایجاد یک سیستم تهویه بسیار خوب برای فضاهای مختلف می‌شود. برای تهویه کردن هوای درون ساختمان، می‌توانید تیغه اول شیشه را بالا ببرید و تیغه دوم را به همان حالت نگه ‌دارید.

از ویژگی‌های دیگری که می‌توان برای این مدل شیشه نام برد، قابلیت اضافه کردن صفحه‌های رنگی است. به این معنی که در صورتی که تمایل دارید رنگ محیط داخلی عوض شود، می‌توانید به راحتی از صفحه رنگی استفاده کنید و نه تنها مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت بلکه باعث به وجود آمدن نمای جدید و متنوعی می‌شود. در ضمن این نکته هم ناگفته نماند که برای تهویه هوا با استفاده از شیشه متحرک، شما هیچ نیازی به استفاده از دست ندارید و همان‌طور که گفتیم تمام کارها را با استفاده ریموت انجام می‌دهید.

ویژگی تهویه هوا در پنجره متحرک

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که پنجره گیوتینی دارد، این است که می‌توان از آن برای پارتیشن بندی فضاهای بزرگ استفاده کرد. این مورد در بسیاری از ساختمان‌های تجاری دیده می‌شود. در ویلاهایی که بسیار بزرگ هستند هم می‌توان چنین چیزی را پیاده‌سازی کرد.

قیمت شیشه گیوتینی

مشتری برای تهیه شیشه گیوتینی و نصب پنجره متحرک، در ابتدا به قیمت هم فکر می‌کند. به طور کلی عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت نهایی کار تاثیر داشته باشند. در مورد پنجره‌های گیوتینی باید گفت که دو مورد متریال و متراژ، به صورت مستقیم روی قیمت نهایی تاثیر دارند. طبیعی است که هرچه متریال استفاده‌شده از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت تمام‌شده هم بیشتر خواهد بود.

این مورد درباره متراژ هم صدق می‌کند. هرچه فضا بزرگ‌تر باشد، هزینه پنجره گیوتینی هم بیشتر خواهد بود. به صورت کلی نمی‌توان بدون بازدید از محل قیمت تعیین کرد و حتما ابتدا کارشناس باید محل را ببیند و بعد از متراژ کردن، قیمت را به مشتری اعلام می‌کند. لازم به ذکر است که بازدید از مکان رایگان است و هزینه‌ای به خاطر بازدید از مشتری دریافت نمی‌شود.

سخن پایانی

شیشه گیوتینی نوعی شیشه با مقاومت بالا و دوجداره است که از آن برای ساخت پنجره متحرک استفاده می‌شود. در این مطلب به طور کامل به این‌که شیشه گیوتینی چیست پرداختیم و همچنین ساختار چنین پنجره‌هایی را هم شرح دادیم. همان‌طور که اشاره کردیم، به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیار خوبی که این مدل شیشه‌ها دارند، در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت‌ها، ویژگی‌ها و عواملی که می‌توانند روی قیمت نهایی ساخت و نصب این مدل پنجره‌ها تاثیر داشته باشند را هم در همین مطلب گفتیم.

در گذشته به دلیل کم‌دوام بودن شیشه‌ها، استفاده از هر شیشه و پنجره‌ای در هر منطقه‌ای امکان‌پذیر نبود؛ اما امروزه با تلفیق علم و تکنولوژی با این صنعت، می‌توان از هر پنجره‌ای در هر منطقه و فضایی استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم یکی از انواع مدرن و کارآمد پنجره، با نام شیشه گیوتینی (پنجره پانوراما) را معرفی کنیم.

پنجره متحرک گیوتینی چیست؟

پنجره‌های متحرک گیوتینی، شیشه گیوتینی و پنجره پانوراما نمونه‌ای از انواع نام‌هایی است که پنجره‌های گیوتینی با آن‌ها شناخته می‌شوند. از دلایل عمده‌ای که این نوع پنجره با نام گیوتینی شناخته می‌شود، شکل ظاهر کشویی و عمودی آن است. به دلیل همین ظاهر خاص، این نوع پنجره‌ها در دسته نماهای شیشه‌ای قرار گرفته و به شکل متحرک وارد بازار می‌شوند. این نوع پنجره از معروف‌ترین پنجره‌هایی بوده که نقش پررنگی در معماری اروپایی داشته است.

دلایل محبوبیت پنجره‌های گیوتینی

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پنجره‌های گیوتینی، امکان استفاده گسترده از این نوع پنجره در ابعاد و مکان‌های مختلف است. دسترسی به بیشترین فضای آزاد در مواقع لزوم، کمک به تأمین نور محیط و هوای سرد یا گرم جدید از دیگر ویژگی‌های بارز این نوع پنجره است.

از نکات قابل‌توجه در مورد این نوع پنجره‌ها، برقی بودن مکانیسم آن‌ها است. درواقع شما با دسترسی به هوای آزاد و نور کافی، تنها به‌اندازه فشار دادن یک دکمه کوچک از کنترل یا ریموت فاصله دارید.

شیشه گیوتینی

انواع شیشه‌های گیوتینی

از مهم‌ترین پیش‌نیازهای داشتن پنجره‌های گیوتینی با استحکام کافی و مشخصات فنی مناسب، رعایت استانداردهای متناسب در تولید شیشه‌های گیوتینی است. در ساخت پنجره‌های پانوراما از شیشه‌های جنس سکوریت استفاده می‌شود که این شیشه نه‌تنها از ورود و خروج هوا به‌خوبی پیشگیری می‌کند؛ بلکه مقاومت قابل‌توجهی در برابر انواع ضربه‌ها دارد.

انواع حالت‌های پرکاربرد شیشه‌های گیوتینی

پنجره‌های گیوتینی به سه حالت عمودی، بالا و پایین حرکت می‌کنند. نقش تایل‌های استفاده‌شده در ساخت این پنجره‌ها اساسی بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که این تایل‌ها استفاده‌شده در ساخت پنجره، بتوانند کل پنجره را به شکل عمودی پوشش دهند. (در ساخت پنجره معمولاً از ۳ تایل استفاده می‌شود.)

مشخصه‌های فنی شیشه‌های گیوتینی

شیشه‌های سکوریت بکار رفته در ساخت این نوع پنجره‌ها، مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه را داشته و در انواع مدل‌های تک جداره، دوجداره و سه جداره به بازار عرضه می‌شود. پروفیل‌های آلومینیومی بکار رفته در شیشه گیوتینی علاوه بر سبک و ضدزنگ بودن، عمر مفید طولانی و قابلیت تحمل فشار زیاد را دارا است.

مشخصه‌های فنی پنجره‌های گیوتینی

پروفیل‌های شیاردار از انواع پروفیل‌های محبوب در بازار است که شکل خاص آن‌ها باعث افزایش استحکام و مقاومت پنجره می‌شود. موتورهای چینی که امروزه در ساخت این نوع پنجره‌ها بکار می‌روند، دارای چیپ‌های هوشمند الکترونیک هستند که جهت باز و بسته شدن به کار می‌روند.

پنجره‌های گیوتینی یکی از انواع پنجره‌های مقاوم در برابر ضربه

معایب و مزایای پنجره‌های گیوتینی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند هم عضوی از معایب و هم مزایا باشد، کار کردن این پنجره با برق است. برقی بودن پنجره علاوه بر آسانی کنترل این پنجره، باعث می‌شود با قطعی برق، کنترل پنجره نیز قطع شود. ایمنی بالا، استحکام زیاد، ایجاد دید وسیع، داشتن تنوع در عین عایق‌بندی بالا از مهم‌ترین مزایای شیشه‌های گیوتینی به شمار می‌آیند. البته دارا بودن همه این ویژگی‌های مثبت باعث شده که قیمت این نوع پنجره، بیشتر از سایر باشد.

بهترین مکان‌ها جهت استفاده از پنجره‌های گیوتینی

درصورتی‌که ساختمان و دیوار مدنظر ابعاد و استحکام مناسب داشته باشد، محدودیتی برای استفاده از پنجره‌های گیوتینی وجود ندارد؛ ولی به دلیل قیمت بالا، معمولاً شیشه‌های گیوتینی در رستوران‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری، مکان‌های تفریحی، استخرها و در برخی موارد تراس‌ها و روف ‌گاردن مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ابعاد پنجره‌های گیوتینی

داشتن حداکثر ارتفاع ۳ متر و حداکثر عرض ۴ متر از بارزترین ویژگی‌های پنجره‌های گیوتینی یا پانوراما است. قسمت ارتفاع پنجره‌های گیوتینی خود دارای ۳ قسمت است که با ریموت می‌توان آن‌ها را کنترل کرد. شیشه‌های مورداستفاده در پنجره‌های پانوراما، شیشه‌های ۸ و ۱۰ میل سکوریت و یا ۲۰ میل دوجداره است.

نکته مهمی که در تعیین ابعاد باید به آن دقت کنیم

نکته قابل‌توجه این است که اگر ترجیح مشتری شیشه‌های تک جداره باشد، به دلیل ابعاد بزرگ و همچنین وزن زیاد پنجره‌ها، جهت جلوگیری از خطرهای احتمالی، شیشه‌های انتخابی باید از جنس سکوریت باشند. در موارد دیگر باتوجه‌به انتخاب مشتری و مکان مورداستفاده می‌توان از جنس‌های دیگر نیز استفاده کرد.

قیمت شیشه‌های گیوتینی

قیمت شیشه گیوتینی به عوامل زیادی بستگی دارد که دوتا از مهم‌ترین آن‌ها مواد و متراژ شیشه است. طبیعتاً هر چه مواد مورداستفاده در ساخت شیشه دارای کیفیت بیشتری باشد، قیمت تمام‌شده نیز بیشتر خواهد بود. در مورد متراژ هم همین‌طور است؛ هر چه فضا بزرگ‌تر باشد، مقدار شیشه استفاده‌شده و درنتیجه قیمت نهایی نیز بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

شیشه گیوتینی یکی از انواع شیشه‌های جذاب با مقاومت و استحکام بالا است که در ساخت پنجره‌های پانوراما مورداستفاده قرار می‌گیرد. مزایای زیاد این نوع شیشه‌ها در عین زیبایی ظاهری، مدرن بودنشان و تنوع زیادشان باعث شده تا امروزه یکی از اولین انتخاب‌ها جهت استفاده در نماهای شیشه‌ای باشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا