قرص های ضد ریزش مو: ناجی موهای شما یا راه حلی موقتی؟

معمولا ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی منجر به ریزش مو در مردان و زنان می‌شود. علاوه بر این استرس، بارداری یا یک بیماری خاص مانند اختلالات خود ایمنی و مشکلات تیروئید نیز از جمله مواردی هستند که به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند. امروزه خیلی از افراد بدون در نظرگرفتن علت ریزش مو، از انواع قرص ریزش مو به امید تقویت موها و جلوگیری از ریزش استفاده می‌کنند اما آیا مکمل‌هایی که به‌ عنوان راه‌ حل رشد مو به بازار عرضه می‌شوند؛ واقعاً می‌توانند ناجی موهای شما باشند یا فقط یک راه حل موقتی محسوب می‌شوند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. همچنان با کلینیک کاشت مو دکتر قربانی همراه باشید.

قرص ریزش مو چیست؟

انواع قرص ریزش مو طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. مارک های محبوبی همچون هیرتامین، هیرویت، یونی زینک و … از جمله پرفروش ترین و بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو محسوب می‌شوند.

به طور کلی هیچ تعریف ثابتی برای اصطلاح قرص‌ ضد ریزش مو یا مکمل های رشد مو وجود ندارد اما تمام قرص‌هایی که در این دسته بندی قرار می‌گیرند؛ حاوی موادی از جمله ویتامین ها و دیگر مواد مغذی خاص هستند که به تقویت و رشد موها کمک کرده و جلوی ریزش آنها را می‌گیرد.

درحال حاضر انواع و اقسام مکمل‌های رشد مو و قرص برای ریزش مو وجود دارد که تولیدکنندگان آنها ادعا می‌کنند با مصرف‌شان ریزش موهای شما قطع شده یا دست کم به حداقل می‌رسد. در این قرص ها معمولا ترکیبات زیر گنجانده شده است:

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی خاص با ریزش مو مرتبط است. بنابراین مصرف به اندازه مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، B، C، D و E، آهن، سلنیوم و روی می‌تواند به رشد و تقویت موهای شما کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پروتئین ها و آمینواسیدهایی مانند L-cystine، L-lysine و L-methionine از ریزش موها جلوگیری کرده و منجر به رشد مجدد آنها می‌شود. اسیدهای آمینه برای رشد مو ضروری هستند؛ زیرا به بدن در تولید کراتین و رشد مو کمک می‌کنند.

برخی از مواد گیاهی، مانند آلوئه ورا، کورکومین، رزماری، عصاره براهمی و برگ گزنه به نوبه خود از آلوپسی و نازک شدن موها جلوگیری می‌کنند.

نکته! توصیه می شود قرص ریزش مو را زیر نظر پزشک خود مصرف نمایید. همچنین شما باید از مصرف بیش از دوز توصیه شده روزانه هر یک از این ویتامین ها یا مواد مغذی خودداری کنید؛ چراکه مصرف بیش از حد چیزی می‌تواند به اندازه مصرف کم آن، برای مو، پوست و سلامتی کلی بدتان مضر باشد.

ادامه مطلب در:

قرص های ضد ریزش مو: ناجی موهای شما یا راه حلی موقتی؟

خروج از نسخه موبایل