برخی از محصولات شمالی ناب (سبزی قورمه شمال)

برنج طارم هاشمی از جمله محصولاتی است که به دلیل اندازه، عطر و طعم همواره مورد توجه افراد قرار گرفته است. این سس مخصوص کولی غورابیج است که طعم منحصر بهفردی به این خوراک محلی میدهد. جدا از این در کنار بیشتر جادههای شهرهای گیلان، دکهها و غرفههای پخت نان کشتا برپاست که زنان روستایی آن را در کنار چای تازهدم و تخممرغ محلی گیلان عرضه میکنند. این میوه ی خوشمزه و شگفت انگیز را می توانید در بیشتر شهر ها و بازار های محلی گیلان بخرید. هشتپر : در این بازار اغلب زنان و مردان و حتی صاحبان مغازه ها، با لباس هایی محلی حاضر می شوند. غذاهای محلی شمال و به خصوص گیلان در تمام کشور طرفدار دارند و محبوب هستند و تنوع زیادی هم دارند. روستای آسیابسر در 15 کیلومتری نکا به بهشهر در بخش مرکزی شهرستان بهشهر واقع است و با یکهزارو 750 نفر جمعیت دارای 20 اقامتگاه بوم گردی است.روستای 2 هزار ساله آسیابسر آب و هوای معتدل خزری دارد و به سبب نزدیکی با دریای خزر ، دیوار کوهستانی البرز و کمی فاصله بین کوه و دریا ، دمایی معتدل و رطوبتی دارد و به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه مکان مناسبی برای ساختن آسیابهای آبی بوده و 18 آسیاب آبی در مسیر رودخانه احداث شد.به گزارش ایرنا، طبیعت بکر مازندران، وجود دریا و جنگل، فراهم بودن زمینه های مختلف طبیعت گردی و مهمان نوازی مازندرانی ها در کنار فعالیت روستائیان این دیار و اماده سازی زمین ها و اراضی کشاورزی برای نشای شالی و مزارع کلزای این دیار سوژه های نابی است که می تواند مسافران و گردشگران را از مناطق مختلف کشور به مازندران بکشاند.وجود امنیت بالا در استان مازندران، آشنایی با آداب و رسوم بومی و محلی، آشنایی با اماکن تاریخی و مذهبی و گشت و گذار در تاریخ از دیگر جاذبه های این سرزمین کهن است که با توجه به فراهم بودن اقامت ارزان در خانه های مسافر و روستایی موجب شده است که در نوروز امسال هم روستاهای مازندران، به مقصد نخست گردشگران تبدیل شود.نوروز امسال 850 هزار تخت اقامتی برای مسافران در استان فراهم شده که افزایش هفت درصدی نسبت به پارسال داشته است.

خرید سبزی قورمه شمالی

برای خرید سبزی قورمه شمالی می توانید به سایت torshvash.ir مراجعه کنید.

سرامیک ساختن در منطقه املش و روستای جیرده شفت رواج دارد. سفر به این منطقه در زمستان امکان پذیر نمیباشد . امیدواریم سفر شما به مازندران با لحظات خوش همراه باشد. برنج فجر بیشتر در شالیزارهای آمل و فریدونکنار مازندران کشت و برداشت می شود. از آنجا که هزینه پرورش آن نسبت به سایر ارقام برنج بیشتر است، کمتر مورد کشت قرار می گیرد، به همین دلیل گفته می شود برنج گرانی است. دانه خام این محصول به طور متوسط 8.7 میلیمتر قد داشته که پس از پخت به 11.7 میلیمتر نیز می رسد. دفتر کار مجازی پدیدهای به نسبت نوین در ایران و جهان است که در پاسخ به نیاز راه اندازی و توسعه کسب و کارهای خانگی، یا کوچک و متوسط شکل گرفته است. کشاورزان اکثرا از روی ناچاری این کار را انجام می دهند و بیشتر کشاورزان شمالی به محض اینکه برای شالیزار خود مشتری پیدا کنند اقدام به فروش آن می کنند و دست از تولید برنج بر میدارند. خوابیدن ساقه برنج مساوی است با زحمت و کار بیشتر. به این علت بسیاری از مشتری ها که قصد خریداری کردن این نوع برنج ها را دارند نمی توانند به راحتی خرید خود را انجام دهند و در این صورت هم با مشکل مواجه می شوند.

به دلیل بارش شدید باران در مرداد ماه برنج کمی دیرتر برداشت شد و این موضوع باعث شد برنج ها آسیب ببینند و برنج با کیفیت در بازار بسیار کمیاب شود و برای لوکس کردن بار ضایعات زیادی از آن ریخته شود. به همین دلیل کیفیت بسیار خوبی در عطر، طعم و ماندگاری دارد. این محصول نیز مانند دیگر ارقام پرمحصول از نظر طعم و عطر به انواع طارم و هاشمی نمی رسد. برنج ندا از انواع برنج ایرانی اصلاح شده است. می توان گفت در بین ارقام اصلاح شده، برنج ندا از کمترین میزان قیمت برخوردار است. ساقه های برنج هاشمی بلند و نازک بوده و به همین دلیل کرم ساقه خوار نمی تواند در آن لانه گزینی کند، به همین دلیل از میزان سم کمتری برای پرورش آن استفاده می شود. آگردک یکی از شیرینیهای پرطرفدار برای پذیرایی نوروزی در گیلان است. در بسیاری از موارد از بی تجربه بودن افراد سوء استفاده شده و این برنج به عنوان طارم به آنها فروخته می شود.

از انواع این برنج ایرانی می توان به صدری حسن سرایی، دم سیاه، دم سفید، دم سرخ، صدری هاشمی و صدری شاه پسند اشاره کرد. در این فروشگاه اینترنتی مجموعه ایی از انواع مرغوب برنج ایرانی گردآوری شده است. نان کشتای داغ و تازه را میتوان از نان و شیرینیفروشیهای رشت و دیگر شهرهای گیلان خریداری کرد. برای این منظور بهتر است مقداری از آن را به طور نمونه خریداری کرده و پخت نمایید. این برنج به طور عمده در استان های گیلان و مازندران کشت و برداشت می شود. در ادامه به معرفی محبوبترین و معروفترین غذاهای مازندران خواهیم پرداخت. این خورش خوشمزه و مقوی یکی از سادهترین غذاهای سنتی گیلان است که با ترکیب مرغ، تخممرغ و آب نارنج تهیه میشود. این نان بر روی گمچ پخته و تهیه می شود. همچنین ایرانی ها از این محصول شیرینی های مختلفی را تولید می کنند که نان برنجی یکی از معروف ترین آنهاست.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا