پیدا کردن حسابدار خوب

یک حسابدار خوب می تواند هر سال بیشتر از کمک به ثبت مالیات انجام دهد. پیدا کردن یک حسابدار خوب می تواند به هدایت کسب و کار شما از طریق قوانین و شرایط مالیاتی در حال تغییر کمک کند تا به بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ها رشد کنند. همینطور حسابدار خوب به نرم افزار های حسابداری معتبر مانند پارسیان ، هلو و نرم افزار حسابداری سپیدار مسلط می باشد.

به هر حال، یک حسابدار خیلی بیشتر از یک حسابدار است که صورت های مالی شما را تهیه می کند. یک حسابدار کارشناس مالیاتی است که می تواند در تهیه مالیات سالانه به شما کمک کند و از دانش خود در مورد قوانین مالیاتی برای کمک به حداکثر رساندن کسورات شما در طول سال استفاده کند. یک حسابدار رسمی می تواند به سوالاتی مانند انتخاب حسابداری مبتنی بر نقدی یا تعهدی پاسخ دهد و می تواند به شما در کشف احتمالات شرکت یا فضای تجاری جدید کمک کند. تخصص مانند این می تواند در زمان و هزینه شما در حین رشد کسب و کارتان صرفه جویی کند.

هر حرکتی که به‌عنوان مالک کسب‌وکار انجام می‌دهید بر مالیات‌های شما و آنچه در نهایت به دولت بدهکار خواهید شد، تأثیر می‌گذارد. یک حسابدار خوب در کنار شما می تواند به شما کمک کند تا کتاب های خود را تمیز کنید و تصمیمات خود را در مورد خرید، فروش و برنامه ریزی برای آینده راهنمایی کنید. ما در آریا تراز علاوه بر نمایندگی رسمی نرم افزار حسابداری سپیدار در اصفهان برای شما بهترین بانک اطلاعاتی حسابداران را داریم.

 پیدا کردن حسابدار خوب

چرا باید برای کسب و کارم حسابدار بگیرم؟

یک حسابدار خوب می تواند به طرق مختلف به کسب و کار کوچک شما کمک کند، از جمله:

  • حسابداری  برای اکثر شرکت ها، اجرای یک سیستم حسابداری قوی از نظر قانونی و مالی یک نیاز اساسی است. یک حسابدار خوب به شما کمک می کند تا یک سیستم حسابداری و طرح حقوق و دستمزد راه اندازی کنید تا بتوانید از امور مالی شرکت خود مراقبت کنید. آنها می توانند مسائلی مانند مشکلات مربوط به جریان نقدی و افزایش هزینه های تامین کننده و اجاره را قبل از اینکه بر ترازنامه شما تأثیر بگذارند، تشخیص دهند. بسته به نیاز شرکت شما، اظهارنامه های مالیاتی خود ارزیابی دقیق، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و گزارش های سالانه شرکت را تهیه و ارسال می کنند.

  • مشاوره مالیاتی – یک حسابدار خوب می تواند در مورد رعایت مالیات و برنامه ریزی مالیاتی مشاوره دهد و مطمئن شود که کسب و کار شما برای تمام کسر مالیاتی که حق دارد ادعا می کند. این می تواند به کاهش بار مالیاتی کلی شرکت شما کمک کند که به نوبه خود ممکن است به سرپا ماندن و رشد آن کمک کند و می تواند بیش از هزینه های پرداخت شده توسط حسابدار را پوشش دهد.

  • بینش تجاری – یک حسابدار خوب می تواند تجربه و بینش مالی را به کسب و کار شما بیاورد – اگر این زمینه ای باشد که در آن قوی نیستید مفید است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا یک طرح تجاری واقع بینانه و پیش بینی مالی ایجاد کنید یا در مورد تصمیمات مالی مشاوره دهید و زمینه های بالقوه رشد را شناسایی کنید. با تجزیه و تحلیل قیمت گذاری، الگوهای جریان نقدی، موجودی و هزینه های تولید.

  • حسابرسی – زمانی که به دنبال تأمین وام یا تأمین مالی هستید، حسابدار شما گزارش های مالی دقیقی را گردآوری می کند و حسابرسی هایی را از تأمین کنندگان شما انجام می دهد، هزینه هایی مانند هزینه های کارکنان و بررسی سلامت تأمین کنندگان یا مشتریان را انجام می دهد. آنها می توانند نقش فعالی در کنترل اعتبار نیز داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که مشتریان فاکتورهای معوق را پرداخت می کنند.

آیا برای کسب و کار خود به یک حسابدار نیاز دارم؟

هیچ الزام قانونی برای یک کسب و کار کوچک برای استخدام حسابدار واجد شرایط وجود ندارد. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، شما آزاد هستید که خودتان با امور مالی و بدهی های مالیاتی مقابله کنید. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید یا امور مالی ساده ای مانند مشتریان و هزینه های کمی دارید، مدیریت امور مالی خود گزینه بسیار مناسبی است. نرم افزار حسابداری آنلاین مانند سپیدار سیستم مدیریت امور مالی را نسبتاً ساده می کند.

با این حال، اکثر استارت‌آپ‌ها به دنبال حسابداری می‌گردند که به آنها کمک کند اظهارنامه‌های مالیاتی خود ارزیابی یا حساب‌های سالانه را در زمانی که ضرب‌الاجل‌ها می‌رسد تکمیل کنند، و مشارکت حسابدار در کسب‌وکارتان به‌طور منظم، نه فقط در زمان مالیات، می‌تواند سود شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در حالی که ممکن است این هزینه غیرضروری برای استارت آپ هایی با منابع محدود به نظر برسد، خدمات حسابدار را می توان به عنوان هزینه کسب و کار ادعا کرد و میزان مالیاتی را که باید پرداخت کنید کاهش می دهد.

هنگام استخدام یک حسابدار ابتدا باید تصمیم بگیرید که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. آیا به شخصی نیاز دارید که وظایف حسابداری هفتگی را انجام دهد یا به یک حسابدار به صورت دوره ای برای ارزیابی سلامت کسب و کار خود نیاز دارید؟ دانستن مقیاس کار به شما این امکان را می دهد که با هزینه های منصفانه و دقیق موافقت کنید.

هزینه یک حسابدار تجاری چقدر است؟

اینکه چقدر باید به یک حسابدار بپردازید به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند اینکه حسابدار یک متخصص مستقل یا بخشی از یک شرکت حسابداری بزرگ، کوچک یا آنلاین باشد.

اگر می خواهید از یک سرویس آنلاین استفاده کنید، به دقت در مورد آن تحقیق کنید تا دقیقاً آنچه را که دریافت می کنید بررسی کنید. بسیاری از افراد در صنعت حسابداری از کیفیت خدمات آنلاین انتقاد می کنند و شکایت دارند که در بهترین حالت آنها صرفاً یک سرویس پر کردن اطلاعات هستند که بیشتر آنها را بدون هیچ هزینه ای می توانید خودتان انجام دهید. فرم‌های نادرست یا ناقص می‌تواند برای کسب‌وکار شما هزینه گزافی داشته باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که خدمات با کیفیتی از یک ارائه‌دهنده آنلاین دریافت می‌کنید، منطقی است که برای یک حسابدار خوب هزینه کنید.

 پیدا کردن حسابدار

1. به دنبال ارجاعات و بررسی ها باشید

آیا شما بخشی از جامعه کسب و کار کوچک محلی خود هستید؟ برای حسابدارانی که با شرکت های منطقه شما کار می کنند، از اطراف بپرسید. این فرصتی است برای استفاده از ارتباطات خود از سازمان‌های اجتماعی مانند باشگاه‌های روتاری یا اتاق بازرگانی. حتی ممکن است بتوانید از طریق بانک، مشاور املاک یا افسر وام خود یک معرفی ارزشمند برای یک حسابدار جدید پیدا کنید. اگر با ارجاع‌های محلی خوش شانس نیستید، می‌توانید به صورت آنلاین به دنبال حسابداران در منطقه خود بگردید و از نظرات آنلاین در مورد خدمات آنها برای راهنمایی انتخاب خود استفاده کنید.

ممکن است توصیه ای برای یک حسابدار خوب پیدا کنید که به تنهایی کار می کند، یا ممکن است ارجاعاتی به یک گروه جمعی در یک شرکت حسابداری بزرگتر که طیف وسیعی از خدمات مالی را ارائه می دهد، بیابید. در نظر بگیرید که کدام سناریو به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. هنگامی که لیست کوتاهی از مشتریان بالقوه را جمع آوری کردید، برای بحث در مورد وضعیت خود تماس بگیرید.

2. نیازهای خود و خدمات آنها را بررسی کنید

حسابداران در صنعت خود تخصص دارند. برخی از حسابداران به عنوان تهیه کننده مالیات برای چندین شرکت تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر به تعداد انگشت شماری از صاحبان مشاغل کوچک کمک می کنند تا تصمیمات مالی را در طول سال مدیریت کنند. برخی شامل خدمات حسابداری هستند و اظهارنامه مالیاتی شما را آماده می کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند معاملات املاک و مستغلات را راهنمایی کنند.

همانطور که برای اولین بار با حسابداران لیست کوتاه خود تماس می گیرید، از آنها در مورد خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهند بپرسید. درباره نحوه کار آنها با مشتریان و میزان تجربه آنها در صنعت شما بحث کنید. حسابدار ایده آل شما در مورد صنعت شما به طور خاص آگاه خواهد بود، نه فقط حسابداری عمومی. هنگامی که حسابداری خود را برون سپاری می کنید، به دنبال یک متخصص در قوانین مالیاتی باشید، زیرا آنها در مورد آنچه شما انجام می دهید اعمال می شوند.

دکمه بازگشت به بالا